Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Staże zagraniczne dla hotelarzy
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
Londyn 2015/2016.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
 Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu „Dla chcącego nie ma nic trudnego – praktyki uczniów ZSHE w portugalskich firmach” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

Wśród projektów złożonych przez szkoły białostockie tylko jeden – nasz projekt „Dla chcącego nie ma nic trudnego – praktyki uczniów ZSHE w portugalskich firmach” znalazł się w gronie wybranych w rundzie konkursowej wniosków złożonych w ramach akcji AK 1 –Mobilność uczniów i kadry w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w roku 2015. Zgodnie z komunikatem Narodowej Agencji szkoła nasza uplasowała się na 86 miejscu po selekcji 733 wniosków(zatwierdzono 252). Na realizację w/w projektu przyznano dofinansowanie w kwocie 104.660 Euro.

Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego . Kraj praktyk: Portugalia Czas: 2 lata, projekt zakończy się w 2017 Nasi partnerzy: portugalska instytucja pośrednicząca- Casa da Educação Koordynator Projektu: Renata Lubas Asystent koordynatora: Jolanta Mieleszko

Projekt „Dla chcącego nie ma nic trudnego – praktyki uczniów ZSHE w portugalskich firmach” w ramach Programu Erasmus+ 2015-1-PL01-KA102-015083. Grupą docelową przedsięwzięcia była grupa 22 uczniów z klas III Zespołu Szkół Handlowo - Ekonomicznych im. M. Kopernika w Białymstoku. Projekt zakładał wyjazdy młodzieży ZSHE w latach 2016 i 2017.  Dwudziestu dwóch uczestników projektu to (12 uczniów kształcących się w zawodzie technika hotelarstwa, 4 uczniów technika handlowca oraz 6 uczniów technika ekonomisty) rekrutowanych z klas III w roku szkolnym 2015/2016 , jak również klas III w roku szkolnym 2016/2017. Planowany termin praktyki - 4 tygodnie w zawodach: technik hotelarstwa i handlowiec, 2 tygodnie praktyk w zawodzie technik ekonomista. Praktyka zagraniczna jest realizacją szkolenia praktycznego zawodowego zgodnego z programem nauczania szkoły.

Praktyki naszych marzeń! Lizbona czeka na uczniów ZSHE! Drodzy uczniowie klas III-ich! Od marzeń czas przejść do działania! Wykorzystajcie niepowtarzalną szansę jaką daje wam Program ERASMUS+  i nasza Szkoła.   Od 1 do 15 października 2015 roku trwała rekrutacja do projektu i składała się z trzech etapów: analizy formalnej aplikacji uczestnika, testu językowego - rozmowy kwalifikacyjnej.

Rozmowy kwalifikacyjne A po nich 18 listopada 2015 r. ogłoszono wyniki rekrutacji do udziału w naszym projekcie. Wyłoniono 22 „szczęśliwców”!

Kurs języka portugalskiego - kolejny etap przygotowań do wyjazdu. 22 uczniów klas III, pomimo trwających ferii, rozpoczęło intensywną naukę języka portugalskiego. Kurs języka portugalskiego obejmował 50 godzin. Życzyłyśmy uczniom sukcesów! Powodzenia! Boa sorte! - jak mówią Portugalczycy.

 DZIEŃ PORTUGALSKI W iście wiosennej atmosferze odbywał się w naszej szkole Dzień Portugalski! Przygotowali  go uczniowie klas III, którzy wyjadą na praktyki do Lizbony. Lekcje, gazetki, plakaty, wystawy, prezentacje multimedialne  i muzyka portugalska, która uatrakcyjniała nam przerwy, wzbogaciły naszą wiedzę i przybliżyły wszystkim nam kulturę tego kraju.  Kolejny punkt "Dnia portugalskiego" to spotkanie 22 uczniów, ich rodziców z dyrektorem szkoły, koordynatorem i opiekunami praktyk. Spotkanie miało na celu zapoznanie  rodziców  z głównymi celami i rezultatami projektu "Dla chcącego nie ma nic trudnego -  praktyki uczniów ZSHE w portugalskich firmach".

Pierwsze certyfikaty - ciąg dalszy realizacji działań projektowych 14 kwietnia  2016 roku młodzież otrzymała certyfikaty ukończenia 50-godzinnego kursu języka portugalskiego. Uczniowie są przekonani, że wiedza zdobyta na kursie pomoże im w praktykach w Lizbonie!

W drodze na praktyki do Portugalii Walizki spakowane, nastroje dobre! W sobotę 16 kwietnia 2016 roku pierwsza grupa uczniów, przedstawiciele klas III: hotelarze i handlowcy wylecieli na praktyki do Portugalii. Opiekę nad młodzieżą sprawowały Panie: Jolanta Mieleszko i Marta Wolniakowska. Dnia 27 kwietnia doleciała druga grupa – ekonomiści pod opieką Pani Renaty Lubas.

Dla chcącego nie ma nic trudnego – praktyki uczniów ZSHE Efekty i rezultaty projektu Dla chcącego nie ma nic trudnego – praktyki uczniów ZSHE w portugalskich firmach”

Możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego, referencji, kontaktów.

Nabycie kwalifikacji kluczowych dla przyszłego zatrudnienia.

Szansa rozwoju umiejętności komunikowania się w języku obcym, nauka języka angielskiego i portugalskiego, rozwój umiejętności językowych.

Pogłębienie i wykorzystanie wiedzy zdobytej w szkole Pogłębienie i wykorzystanie wiedzy zdobytej w szkole. Nabycie nowej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Możliwość rozwoju umiejętności zawodowych na zagranicznym rynku pracy.

Poznanie portugalskich hoteli jako miejsc pracy, ich funkcjonowania, zwyczajów panujących w środowisku pracy.

Portugalskie centrum handlowe jako miejsce pracy dla branży handlowej i ekonomicznej.

Zapoznanie z kulturą i obyczajami Portugalii.

Wzmocnienie pewności siebie pozwalającej na swobodne poruszanie się nie tylko na regionalnym, ale i na europejskim rynku pracy.

Zadbanie o rozwój osobisty, pokonanie barier, zmierzenie się z własnymi słabościami.

Niezapomniana przygoda.

POTWIERDZENIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH Dokument Europass Mobilność dla każdego uczestnika podnoszący pozycję zawodową na europejskim rynku pracy. ECVET- uznanie kwalifikacji w państwach europejskich, a przez to zwiększenie mobilności zawodowej oraz uczenie się przez całe życie.