Przedszkole nr 57 „Mały Książę”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
PRZEDSZKOLE NR 2 im. SZEWCZYKA DRATEWKI W CHODZIEŻY
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Szkoła dla 6-latka 6.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja pracy przedszkola
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Niepubliczne Przedszkole
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Optymistyczne Przedszkole
Barbara Jaśkiewicz 14 czerwiec 2012
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Moje dziecko idzie do przedszkola
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Przedszkole nr 6 im. „Pod Topolą”
Pierwsze dni w Przedszkolu nr 417…
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
Regulamin Świetlicy Szkolnej
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Adaptacja dziecka w przedszkolu
Adaptacja dziecka w przedszkolu – wykład dla rodziców dzieci, które rozpoczną uczęszczanie do Przedszkola Miejskiego w Chocianowie Barbara Jaśkiewicz.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
PRZEDSZKOLE NR 2 im. SZEWCZYKA DRATEWKI W CHODZIEŻY.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Adaptacja dziecka w przedszkolu
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Mamo, Tato idę do przedszkola
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Grupy wychowawcze. Wychowankowie Ośrodka po zajęciach w szkole wracają do Internatu, który jest dla nich drugim domem.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
REGULAMIN PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM. KASZTANOWA KRAINA W GORZOWIE WLKP.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Adaptacja dziecka 3- letniego w przedszkolu
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Przedszkole nr 19 we Wrocławiu Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 19
Zapis prezentacji:

Przedszkole nr 57 „Mały Książę” http://www.p57wroclaw.edupage.org e-mail: przedszkole57@o2.pl

Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień Misja Przedszkola Tworzenie środowiska edukacyjnego sprzyjającego harmonijnemu, wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień w oparciu o ich twórczą aktywność. Zapewnienie bezpiecznego pobytu w przedszkolu, w życzliwej atmosferze akceptacji i zrozumienia

Wizja Przedszkola nr 57 „Mały Książę” Zdrowy, aktywny, twórczy, o różnorodnych umiejętnościach przedszkolak- dumą rodziców i przedszkola

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Czym jest adaptacja dziecka w przedszkolu? Jak pomóc dziecku w adaptacji ? Jak pomóc sobie w adaptacji do tego, że dziecko idzie do przedszkola?

do nowego dla niego przedszkola? Co doznaje dziecko gdy idzie do nowego dla niego przedszkola? Stres związany z : nową sytuacją nowym otoczeniem (nowe miejsce, nowy opiekun, inne dzieci) nowym rytmem dnia

Dzień w przedszkolu

6.30-8.30 Przychodzenie dzieci do przedszkola 8.30 – 9.00 Zajęcia poranne wprowadzające dzieci w temat dnia, zabawy ruchowe, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do śniadania 9.00 – 9.15 Śniadanie. 9.15 – 10.30 Realizacja zadań wychowawczo- edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka w oparciu o podstawę programową. 10.30- 12.00 Zabawy i gry sportowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, spacery, wycieczki

12.00-12.30 I danie obiadowe 12.30-12.45 Zabiegi higieniczne i samoobsługowe. 12.45-14.15 Odpoczynek na leżakach 14.15-14.30 Czynności samoobsługowe i higieniczne 14.30-15.00 II danie obiadowe 15.00-17.00 Wspólne i indywidualne formy pracy z dziećmi, zabawy, gry dydaktyczne, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci

Lęk przed tym, że dziecko zostanie w przedszkolu Co doznaje dziecko gdy idzie do nowego dla niego przedszkola? Lęk związany z rozstaniem (separacja), który wyraża się np. w płaczu przed rozstaniem Lęk przed tym, że dziecko zostanie w przedszkolu

Ale stres również dla rodzica… Czy mojemu dziecku będzie tam dobrze? Czy nic mu się nie dzieje? Czy nie tęskni za mną? Czy nie płacze? Czy będzie jadł/jadła? Dlatego rodzicu o wszystko pytaj…(konsultacje)

Adaptacja przedszkolna to Proces przyzwyczajenia się do nowej sytuacji / uczęszczanie do przedszkola – Proces oswajania dziecka Trwa od 2 tygodni do 1 miesiąca Czasem wystarczy 5 dni (po około 1-1,5h dziennie)

Jak ułatwić dziecku adaptację? przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola  przygotowanie dziecka do rozstania trening rozstania (zostawianie dziecka u babci, cioci na coraz dłuższy czas) przygotowanie dziecka do nowego rytmu dnia uczenie dziecka samodzielności skorzystanie z tygodnia adaptacyjnego (oswojenie dziecka z nową sytuacją)  

Jak ułatwić dziecku adaptację? uczymy dziecko samodzielności Rodzice powinni rozwijać umiejętności samoobsługowe dziecka, gdyż właśnie bardzo często są one powodem dodatkowego stresu dla dziecka. Pozwólmy więc dziecku samemu myć ręce, korzystać z toalety a nie nocnika, ubierać się i rozbierać.

Jak ułatwić dziecku adaptację? pomagamy w samodzielności, przez rozsądne ubrania, które wspólnie wybieramy wieczorem (luźne spodnie - najlepiej na gumce, bluzy bez guzików, kapcie bez sznurówek).

Jak ułatwić dziecku adaptację? zabieramy do przedszkola przyjaciela -maskotkę, kocyk (poczucie bezpieczeństwa)

Jak ułatwić dziecku adaptację? spokojnie wychodzimy z domu do przedszkola i przygotowujemy dziecko do rozstania stosujemy umowy z dzieckiem (co się stanie jak będziesz płakał) umowa dotycząca odbioru dziecka (kiedy i kto odbierze dziecko)

Jak ułatwić dziecku adaptację? dobrze jest mieć rytuał pożegnania świadome, ale krótkie rozstanie

Jak ułatwić dziecku adaptację? motywujemy poprzez pochwały i nagrody najlepiej niematerialne np. zabawa na placu zabaw wprowadzamy metodę karty punktowej małych niespodzianek

Jak ułatwić dziecku adaptację? dziecko na początku przebywa możliwie jak najkrócej w przedszkolu i potem coraz dłużej

Jak ułatwić dziecku adaptację? dotrzymujemy obietnic danych dziecku o której zostanie odebrane i przez kogo redukcja niepokoju

Pozytywne myślenie o placówce Przed pójściem do przedszkola warto przekazać dziecku jak najwięcej informacji, opowiedzieć, jak będzie wyglądał plan dnia, poinformować dziecko o tym, że w przedszkolu będzie spędzać czas w towarzystwie innych dzieci bez rodziców. Warto także zaangażować dziecko w przygotowania do pobytu w przedszkolu, wspólnie wybrać kapcie, worek, piżamę i inne niezbędne rzeczy. W ten sposób maluch będzie się stopniowo oswajać z nową sytuacją. Prowadząc dziecko do przedszkola przez cały pierwszy okres należy podkreślać dumę z jego postawy oraz z tego, że jest mądre, odważne i że na pewno da sobie radę.

Czego rodzice robić nie powinni:

Mamo, Tato! nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu; jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.

Straszyć dziecko przedszkolem. Posyłać do przedszkola dziecka, które nigdy dotąd nie zostawało bez mamy - taki początek skazany jest z góry na niepowodzenie. Zaglądać po pożegnaniu do sali. Stać pod drzwiami sali.

żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze z uśmiechem! Mamo, Tato pamiętaj:

7,20 zł stawka dzienna za trzy posiłki Opłata stała : 1,00 / h od 7.00 – 12.00 UCHWAŁA NR XXXV/729/17 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 19 stycznia 2017 r. w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę § 1. 1. Świadczenia przedszkoli publicznych prowadzonych przez gminę, w zakresie nauczania, wychowania i opieki, w wymiarze 5 godzin dziennie są realizowane bezpłatnie. 2. Godziny realizacji świadczeń, o których mowa w § 1 ust. 1 określa statut przedszkola. 3. Ustala się opłatę w wysokości 1 zł za każdą godzinę korzystania z wychowania przedszkolnego dzieci w wieku do lat 5, w czasie przekraczającym wymiar określony w § 1 ust. 1. Opłata za wyżywienie : 7,20 zł stawka dzienna za trzy posiłki

na konto do 15 każdego miesiąca podane w umowie Opłata za przedszkole na konto do 15 każdego miesiąca podane w umowie ściśle określoną kwotę. Po terminie wpłaty naliczane są odsetki.