ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
„Moje dziecko i Internet”
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
REGULAMIN BIBLIOTEKI Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Szydłowcu Przygotowała: mgr Agnieszka Chalastra.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
CAŁY WROCŁAW CZYTA… IX edycja
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Wypożyczalnia Kto czyta, nie błądzi.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Szkoła z klasą 2.0. Podczas lekcji z komputerów korzystamy do celów dydaktycznych Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Projekt: Zainteresowanie czytelnicze uczniów naszej szkoły 2013/2014
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Dlaczego warto korzystać z
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
1. Jaka jest wielkość księgozbioru w twoim domu?.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
MOJA SZKOŁA ZA 70 LAT AUTOR MIŁOSZ PLUCHA KLASA 6A.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
„CZYTAM, BO LUBIĘ” PROJEKT CZYTELNICZO-POLONISTYCZNY realizowany w Publicznym Gimnazjum im. Ofiar Katynia w Piątnicy r. – r.
Wychowanie przez czytanie
Świetlica Szkolna W Roku Szkolnym 2016/2017 r świetlica zapewniła opiekę 207 uczniom, w tym 41 objętych integracją: Z KLAS 0-III : 155 uczniów Z KLAS.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
REKRUTACJA DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Zapis prezentacji:

ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku LUTY 2017

AKTYWNOŚĆ CZYTELNICZA UCZNIÓW W ankiecie składającej się z 8 pytań przeprowadzonej w lutym 2017 r. wzięło udział 14 uczniów. Ankieta miała na celu uzyskanie informacji dotyczących czytelnictwa wśród młodzieży, a w szczególności nawyków czytelniczych. Zapytałam młodzież, między innymi, o to, jak często czytają, co ich zachęca do czytania. Interesowałam się również, czy uczniowie sięgają tylko po książki wydane tradycyjnie, czy korzystają też z nowoczesnych nośników.

1. Jak często czytasz książkę w czasie wolnym??

2. Ile książek przeczytałeś w zeszłym roku?

3. Z kim rozmawiasz o książkach czytanych w wolnym czasie?

4 Skąd pochodzą książki, które czytasz w wolnym czasie?

5 Jak często czytasz książkę/prasę na nośniku elektronicznym w czasie wolnym?

6. Z jakiego urządzenia korzystasz czytając książki/prasę w formie elektronicznej?

7. Z jakiego urządzenia korzystasz słuchając audiobooka?

8. Kto zachęca Cię do czytania?

Wnioski z ankiety – aktywność czytelnicza 100% uczniów deklaruje, że przeczytało w ubiegłym roku więcej niż jedną książkę, 50% czyta od 4 do 9 książek rocznie a 36% między 10-20 woluminów. (Dla porównania według badań Biblioteki Narodowej 41% Polaków deklaruje, że przeczytało przynajmniej jedną książkę w 2015 roku). Wszyscy uczniowie czytają kilka razy do roku. Uczniowie najczęściej rozmawiają o książkach między sobą. Nauczyciele są dopiero na czwartym miejscu wśród osób polecających książki. Wyprzedzają nas rodzice i rodzeństwo. Szkolna biblioteka jako miejsce, z którego uczniowie uzyskują książki do czytania jest na 3 miejscu (12%) razem z biblioteką publiczną i prezentami, najczęściej uczniom książki kupują rodzice (19%) i korzystają z domowych księgozbiorów. 64% uczniów przyznaje, że czyta książki/prasę w formie elektronicznej, z czego 29% robi to codziennie, a najpopularniejszym nośnikiem jest telefon. Nikt nie korzysta z czytnika książek. Ponad 25% uczniów nie korzysta z książki mówionej. 50% słucha na telefonie. 50% uczniów w ogóle nie trzeba zachęcać do czytania.

Zalecenia Należy wykorzystać fakt, że uczniowie AS czytają książki i przeprowadzić badanie „Biblioteka przyjazna uczniowi”, które pozwoli określić kierunki rozwoju szkolnej biblioteki (określenie preferencji czytelniczych, uatrakcyjnienie księgozbioru i działań podejmowanych przez nauczyciela bibliotekarza). Nauczyciele powinni zachęcać do czytania, poprzez wskazywanie książek powiązanych z tematami zajęć. Planując unowocześnienie biblioteki należy pamiętać, że większym powodzeniem będzie się wśród uczniów cieszył dostęp do książek elektronicznych, niż do „książki mówionej”. Należy przemyśleć, czy telefon komórkowy może stać się narzędziem wykorzystywanym na niektórych lekcjach jako inny nośnik słowa pisanego.

Dziękuję za uwagę! Przygotowała Małgorzata Skwirowska-Lipinska