Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
KONCEPCJA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Szkoła Promująca Zdrowie.
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 7 w Legionowie
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE RAPORT Z AUTOEWALUACJI W LATACH
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
PROGRAM SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE 2002 r – przyjęcie PSP 5 do sieci szkół promujących zdrowie 2004 r – uzyskanie wojewódzkiego certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie 2014 r – odnowienie wojewódzkiego certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Szkoła promująca zdrowie we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną: systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2015/2016   Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły

STANDARD I Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań. . Wymiar Średnia liczba punktów 1. Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz pracy i życiu szkoły 4,7 2.Struktura dla realizacji programu szkoły promującej zdrowie 5,0 3. Szkolenia, systematyczne informowanie i dostępność informacji na temat koncepcji szkoły promującej zdrowie 4. Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia 4,85

STANDARD I Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa Niewystarczająca ilość działań na rzecz promocji zdrowia pracowników szkoły Brak szkolenia na temat SzPZ dla pracowników niepedagogicznych Problem priorytetowy

STANDARD II Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców Badana grupa Ocena a. Uczniowie 3,8 b. Nauczyciele 5 c. Pracownicy niepedagogiczni 4,4 d. Rodzice uczniów 4,5

STANDARD II Elementy wymagające poprawy Zaspokojenie potrzeby uczniów częstego podkreślania ich mocnych stron Występowanie negatywnych relacji między uczniami, przypadki agresji słownej i fizycznej Poczucie pracowników, że ich zdanie na temat życia i pracy szkoły powinno być częściej brane pod uwagę Poczucie rodziców, że ich zdanie na temat życia i pracy klasy lub szkoły nie w pełni brane jest pod uwagę Poczucie rodziców, że nauczyciele nie zawsze dostrzegają mocne strony ich dzieci, pomagają w przypadku problemów Problem priorytetowy Występowanie negatywnych relacji między uczniami - przypadki agresji słownej i fizycznej

STANDARD III Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie Wymiar Średnia liczba punktów 1. Realizacja edukacji zdrowotnej zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego 4,8 2. Aktywny udział uczniów w procesie edukacji zdrowotnej, współpraca z rodzicami i społecznością lokalną 4,2 3. Działania dla poprawy jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej 5 4. Edukacja zdrowotna nauczycieli i pracowników niepedagogicznych 4 Średnia liczba punktów 4,5

STANDARD III Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa Niewystarczająca ilość tematów w WDN dotyczących realizacji edukacji zdrowotnej Atrakcyjność zajęć dla uczniów dotyczących zdrowia Niewystarczająca ilość szkoleń/zajęć dotyczących zdrowia nauczycieli i innych pracowników szkoły Problem priorytetowy

STANDARD IV Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami Wymiar Średnia liczba punktów 1. Wybrane pomieszczenia i ich wyposażenie oraz organizacja pracy 4,7 2. Czystość szkoły 4 3. Organizacja przerw międzylekcyjnych 4. Wychowanie fizyczne oraz aktywność fizyczna członków społeczności szkolnej 4,5 5. Żywienie w szkole 4,6 Średnia liczba punktów

STANDARD IV Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa Organizacja posiłków w stołówce szkolnej w sposób odpowiedni dla uczniów Dbałość uczniów o porządek i czystość w szkole Systematyczność działań dla zmniejszenia hałasu w szkole Omawianie spraw związanych z aktywnością fizyczną uczniów, zachęcanie rodziców do organizacji/udziału w imprezach w szkole związanych z aktywnością fizyczną i zdrowym żywieniem Diagnoza spożywania śniadania w domu przez uczniów klas IV-VI Diagnoza spożywania śniadania w domu przez uczniów klas IV-VI Problem priorytetowy

Ocena standardów

OCENA EFEKTÓW DZIAŁAŃ Dobre samopoczucie w szkole Badana grupa Średnia liczba punktów Czynniki wpływające na samopoczucie DOBRZE ŹLE Uczniowie 3,5 przyjaciele, koledzy, życzliwi nauczyciele uwagi wpisywane „bez powodu” niesprawiedliwość niektórych n-li, nieładne toalety,brak możliwości korzystania z telefonu Nauczyciele 5 koleżanki, koledzy, satysfakcja z pracy „papierkowa robota” Pracownicy niepedagogiczni dobra atmosfera, przyjaźni pracownicy Rodzice 4,8 życzliwość, wyrozumiałość, pomoc ze strony nauczycieli i personelu, przyjazna atmosfera toalety starego typu 4,6 Problem priorytetowy : Remont toalet

Podejmowanie działań dla umacniania zdrowia Badana grupa Odsetek odpowiedzi tak Działania dla umacniania zdrowia podejmowane NAJCZĘŚCIEJ NAJRZADZIEJ Uczniowie 76,7 - aktywność fizyczna - higiena osobista - czas na odpoczynek, przyjemne zajęcia - pokojowe rozwiązywanie konfliktów - ograniczenie czasu spędzanego przy komputerze i telewizji - odżywianie Nauczyciele 92,7 - odżywianie - dobre relacje z bliskimi - szukanie pozytywów w sobie i innych - rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem Pracownicy niepedagogiczni 87,5 - dobre relacje z bliskimi - samobadanie Średni odsetek dla trzech grup 85,6

Wybrane działania w zakresie szkoły promującej zdrowie

Program edukacyjny dotyczący zasad zdrowego odżywiania Śniadanie daje moc

Szkoła w ruchu Wojewódzki dzień prostego kręgosłupa

Dzień przeciw Otyłości

Dzień przeciw siedzącemu trybowi życia

Dzień aktywności rodzinnej

Powiatowy Turniej BRD

Mistrzostwa szkół podstawowych w pływaniu

Dni profilaktyki szkolnej

Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy

Warunki, organizacja nauki i pracy

Badania przeprowadzili : • badania ankietowe uczniów klas VI, rodziców – wychowawcy klas VI Anna Chrząszcz, Lidia Kita • technika „Narysuj, napisz” w klasach III – wychowawcy klas III Magdalena Dychus, Alicja Medyńska • analiza wypracowania „Jak się czuję w mojej klasie?” w klasach V – wychowawcy klas V Anna Stajszczyk, Renata Buczkiewicz, Marzena Bednarz • opracowanie arkuszy zbiorczych, podsumowanie wyników – zespół ds. promocji zdrowia Prezentację wykonała Alicja Nowicka