Reforma oświaty w gminie Czaplinek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Liceum Ogólnokształcące
ku lepszej przyszłości”
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Rozbudowa z przebudową i wyposażeniem budynku Zespołu Szkół
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Oświata: inwestycje i remonty w latach 2006 – 2010.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
Szkoła z tradycją i przyszłością.  Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna.  1973.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
SYSTEM OŚWIATY GMINY LESZNOWOLA STAN INFRASTRUKTURY po modernizacjach 2016 rok.
POPRAWA SYSTEMU EDUKACJI W POZNAŃSKICH GIMNAZJACH – Analiza wyników restrukturyzacji gimnazjów w roku szkolnym 2011/2012.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Łomiankach
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
27 maja Dzień Samorządu Terytorialnego
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Niektóre skutki zmian w oświacie
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Reforma oświaty w gminie Czaplinek Opracowanie Urzędu Miejskiego w Czaplinku, luty 2017 rok

Plan prezentacji Założenia reformy oświaty. Placówki oświatowe. Potencjały szkół. Dotychczas podjęte działania. Analiza SWOT. Budżety placówek oświatowych. Proponowane warianty sieci szkół. Demografia w Gminie Czaplinek. Ustawowe zadania własne gminy. Kolejne działania do realizacji. Podsumowanie.

Co zakłada reforma oświaty? Od 1 września 2017 r. system szkolny w Polsce tworzyć będą 8-letnie szkoły podstawowe, 4-letnie licea ogólnokształcące i 5-letnie technika. W miejsce zasadniczych szkół zawodowych powstaną dwustopniowe szkoły branżowe. Stopniowo wygaszane będą gimnazja. Uczniowie kończący w roku szkolnym 2016/17 klasę VI szkoły podstawowej staną się uczniami VII klasy szkoły podstawowej. Do gimnazjów nie będzie już prowadzona rekrutacja. W roku szkolnym 2018/19 gimnazja opuści ostatni rocznik dzieci z klas III. Reforma zakłada wiele możliwości przekształcania szkół. Gimnazja mogą zostać przekształcone w szkołę podstawową, w liceum, technikum, szkołę branżową lub mogą zostać włączone do któregoś z nowo powstałych typów szkół. Wprowadzenie branżowej szkoły I stopnia, w miejsce zasadniczej szkoły zawodowej, planowane jest od 1 września 2017 r. Wprowadzenie branżowej szkoły II stopnia dla absolwentów branżowej szkoły I stopnia rozpocznie się od roku szkolnego 2020/2021. Zmiany w liceach ogólnokształcących i technikach zapoczątkowane mają być od roku szkolnego 2019/2020, a zakończyć się w roku szkolnym 2023/2024. W roku szkolnym 2019/2020 w klasach I liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia edukację rozpoczną dzieci kończące klasę III gimnazjum i dzieci kończące klasę VIII szkoły podstawowej. Uczniowie kończący gimnazjum będą kształcili się jeszcze w 3-letnich liceach ogólnokształcących i 4-letnich technikach, natomiast dzieci kończące VIII klasę szkoły podstawowej rozpoczną naukę w 4-letnim liceum lub 5-letnim technikum. Uczniowie będą mogli także kontynuować naukę w I klasie branżowej szkoły I stopnia.

Gmina Czaplinek jest organem prowadzącym dla: Przedszkola Publicznego w Czaplinku Dyrektor: Stanisław Nowicki Szkoły Podstawowej w Broczynie Dyrektor: Edyta Romanowicz Szkoły Podstawowej w Czaplinku Dyrektor: Aleksander Fudała Gimnazjum w Czaplinku Dyrektor: Jolanta Skonieczna

Szkoła Podstawowa w Czaplinku przy ul. Wałeckiej 49 Kadra szkoły: 58 nauczycieli, w tym 7 na urlopach zdrowotnych, macierzyńskich; 22,25 etatu pracowników administracji i obsługi. Budynki – wyposażenie: - 28 dużych sal na zajęcia lekcyjne, w tym 7 sal z zapleczem; 11 sal mniejszych na zajęcia rozwijające, wyrównawcze, terapeutyczne i nauczania indywidualnego, w tym 2 sale do nauki języka obcego w grupach; dwie świetlice (dla dzieci klas 1-3 i obecnie klas 4-6); na wyposażeniu sal jest 9 tablic interaktywnych i 5 sal z wyposażeniem multimedialnym (ekran, rzutnik, laptop); hala sportowa w budynku szkoły; sala do zajęć z gimnastyki korekcyjnej; nowoczesny plac zabaw przy szkole; 2 mobilne zestawy wyposażone po 10 laptopów; 2 pracownie przyrodnicze wyposażone w 10 nowoczesnych mikroskopów; - bezpośredni dostęp do sieci internetowej – wi-fi; sale dla klas 1-3 wyposażone w komplety nowoczesnych pomocy edukacyjnych; duża przestronna stołówka na 80 miejsc; biblioteka. Uczniowie: - w szkole funkcjonuje 29 oddziałów dla 606 uczniów (w poprzednim roku szkolnym 32 dla 669 uczniów); średnia liczba uczniów na oddział wynosi 21.

Gimnazjum w Czaplinku przy ul. Słonecznej 27 Kadra szkoły: - 39 nauczycieli (w tym 4 na urlopach zdrowotnych i macierzyńskich); 14 etatów pracowników administracji i obsługi. Budynki - wyposażenie: - 19 sal lekcyjnych (w tym 11 klas i 8 pracowni); na wyposażeniu 7 tablic interaktywnych; 4 zestawy sprzętu audiowizualnego; sala gimnastyczna obok szkoły; świetlica obok szkoły; siłownia obok szkoły; sprawnie działająca stołówka na 30 miejsc; dobrze wyposażona biblioteka z nowoczesnym księgozbiorem lektur szkolnych i współczesną literaturą młodzieżową. Uczniowie: w szkole funkcjonuje 14 oddziałów dla 312 uczniów (w poprzednim roku szkolnym 15 dla 340 uczniów); - średnia liczba uczniów na oddział wynosi 22.

Działania Gminy podjęte w sprawie reformy: dwa spotkania z rodzicami; pięć spotkań z dyrektorami placówek; trzy spotkania z organizacją związkową; trzy spotkania z kadrą szkół; pięć spotkań z radnymi; jedno spotkanie z Kuratorem Oświaty.

Analiza SWOT Analiza SWOT jest jedną z najstarszych, a zarazem najbardziej skutecznych metod oceny potencjału lub konkurencyjności danego przedsięwzięcia na podstawie analizy czterech zmiennych, którymi są: Mocne strony („S” – od ang. strenghts), Słabe strony („W” – od ang. weaknesses), Szanse („O” – od ang. opportunities), Zagrożenia („T” – od ang. threats). S – mocne strony to czynniki wewnętrzne, które są atutem analizowanego obiektu i mogą zdecydować o jego przewadze nad konkurencją. W – słabe strony to z kolei czynniki wewnętrzne, które są słabością i barierą w rozwoju. O – szanse to czynniki zewnętrzne (czyli takie, które nie zależą od podmiotu), które sprzyjają i zwiększają szanse na to, że dane przedsięwzięcie może się zakończyć sukcesem. T – zagrożenia to z kolei czynniki zewnętrzne, które utrudniają rozwój lub osiągnięcie dobrego wyniku. Przy czym należy zauważyć, iż słabe i mocne strony dotyczą teraźniejszości, a szanse i zagrożenia dotyczą przyszłości.

Analiza SWOT Szkoły Podstawowej w Czaplinku przy ul. Wałeckiej 49 Mocne strony: budynek szkoły nowoczesnym kompleksem oświatowym, po termomodernizacji; przyległość nowoczesnego kompleksu sportowego; przestrzeń relaksowa dla uczniów z nowoczesnym i wielofunkcyjnym placem zabaw; duża pojemność budynku szkoły, szerokie i jasne korytarze; szatnie z możliwością ich rozbudowy; osobny blok szkolny dla klas 1-3; sanitariaty dostosowane do wieku uczniów; centralne położenie szkoły względem dzielnic miasta; możliwość utworzenia dodatkowych pomieszczeń klasowych; budynek i klasy przystosowane do kształcenia uczniów niepełnosprawnych; dobra komunikacja piesza i samochodowa; rozbudowane zaplecze parkingowe; bliskość GCR (straż pożarna i pogotowie); bezpieczeństwo (monitoring 16 kamer, dyżurka przy głównym wejściu, pośrednie wyjście na ulicę, sygnalizacja świetlna na ulicy). Słabe strony: - brak zaplecza do zajęć lekkoatletycznych; brak wyposażenia pracowni fizycznej i chemicznej; brak bramy wjazdowej. Szanse: - brak konieczności rejonizacji gminy; - ograniczone potrzeby inwestowania; - utrzymanie i stopniowe zwiększanie zatrudnienia; możliwość utworzenia gabinetu dentystycznego; możliwość zwiększenia wydajności stołówki szkolnej; możliwość reaktywacji pracowni fizyczno-chemicznej z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury; racjonalne wykorzystanie typowego obiektu oświatowego. Zagrożenia: - ruch pojazdów na terenie szkoły w związku z drogą dojazdową do hali widowiskowo sportowej.

Analiza SWOT obecnego Gimnazjum ukierunkowana na ewentualne przekształcenie w SP Mocne strony: budynek przystosowany do przyjęcia uczniów niepełnosprawnych; - posiadanie pracowni chemicznej, i fizycznej; - siłownia dla starszych klas; - dobra komunikacja piesza i samochodowa; - ogrodzony plac szkolny z monitoringiem; liczba pomieszczeń gwarantująca jednozmianowość; - dobre warunki sanitarno-higieniczne; - 7 tablic interaktywnych i 4 zestawy multimedialne; dobre wyposażenie biblioteki szkolnej z nowoczesnym księgozbiorem (lektury + literatura współczesna); - rozbudowane zaplecze parkingowe. Słabe strony: - brak kompleksowego zabezpieczenia w infrastrukturę sportową; - brak placu zabaw; - brak szatni; - mała sala gimnastyczna poza budynkiem głównym; - świetlica poza głównym budynkiem szkoły; - brak możliwości termomodernizacji budynku ze względu na położenie obiektu w strefie „A” konserwatorskiej, - konieczność dostosowania sanitariatów do wieku uczniów; - niepełne wykorzystanie potencjału budynku; - brak możliwości wyłączenia bloku dla klas 1-3; - brak ławek i krzeseł dla klas 1-3; - małe sale lekcyjne, wąskie i ciemne korytarze. Szanse: - możliwość umieszczenia organizacji pozarządowych w godzinach popołudniowych; - stworzenie „zdrowej rywalizacji”; - mniejsza liczba uczniów w klasie i zminimalizowanie zagrożeń edukacyjnych i wychowawczych; - pełne utrzymanie etatów nauczycieli i obsługi. Zagrożenia: konieczność rejonizacji gminy; bliskość skrzyżowań o natężonym ruchu pojazdów; - sąsiedztwo drogi nr 163; - konieczność zwiększonego inwestowania; - niepełne wykorzystanie potencjału budynku.

Zagrożenia płynące z rejonizacji gminy Rejonizacja gminy w przypadku dwóch szkół podstawowych polegałaby na podziale miasta na obwody szkolne. Przy podziale miasta na dwie równe części, granica obwodów przebiegałaby wzdłuż ul. Dąbrowskiego. Taka rejonizacja powodowałaby podział istniejących klas w SP przy ul. Wałeckiej, co doprowadziłoby do następujących negatywnych skutków: zerwania istniejących więzi koleżeńskich uczniów; zerwania istniejących relacji między wychowawcą a uczniami; wywołania stresu uczniów związanego ze zmianą szkoły i otoczenia; wywołania sztucznych przemeldowań uczniów, związanych ze zmianą obwodu szkolnego, powodujących chaos organizacyjny; niewykorzystania w pełni potencjału budynków szkół.

Szkoła Podstawowa w Czaplinku

Ile kosztuje „oświata” w gminie Czaplinek lata 2010-2017

Na utrzymanie „oświaty” w gminie składają się: wynagrodzenia nauczycieli, administracji i obsługi, utrzymanie budynków (energia, woda, media), doskonalenie zawodowe nauczycieli, utrzymanie stołówek szkolnych, utrzymanie świetlic szkolnych, dowóz uczniów, remonty i inwestycje przeprowadzone w placówkach, dotacje dla niepublicznych przedszkoli. Ponadto w ramach pomocy dla ucznia, gmina pozyskuje środki w ramach: stypendiów i zasiłków szkolnych rocznie ok. 160 000,00, dotacji podręcznikowej ok. 85 000,00, wyprawki szkolnej ok. 6 000,00, programu dożywiania ok. 690 000,00 w tym środki gminy 100 000,00. Poza tym Gmina Czaplinek bierze udział w programie zaplanowanym na lata 2017-2019 pn. "Kompleksowy program rozwoju edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na obszarze powiatu drawskiego”. Dofinansowanie wynosić będzie 670.000,00 zł (czyli rocznie 233.000,00 zł). Będzie to program osłonowy reformy oświatowej. Gmina Czaplinek będzie największym beneficjentem programu w powiecie drawskim.

Zadania własne gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym i ich udział w budżecie w 2016 roku

Budżety placówek oświatowych w 2016 roku

Wybrane składowe budżetu SP w Czaplinku i Gimnazjum w 2016 roku

Warianty W gminie Czaplinek rozważane były trzy warianty funkcjonowania siatki szkół po wprowadzeniu reformy: I. - Trzy Szkoły Podstawowe w gminie: SP ul. Wałecka 49, SP ul. Słoneczna 27, SP Broczyno; II. - Dwie Szkoły Podstawowe w gminie: SP ul. Wałecka 49, SP Broczyno; III. - Dwie Szkoły Podstawowe w gminie: SP ul. Wałecka 49, SP ul. Słoneczna 27. Wariant III, który zakładał likwidację SP w Broczynie upadł, ponieważ Kurator oświaty nie wyraził zgody na takie rozwiązanie. Wobec tego, po dokonaniu przedstawionego w niniejszej prezentacji porównania i oceny dwóch pierwszych wariantów, Burmistrz Czaplinka zdecydował o wyborze wariantu II, jako najbardziej racjonalnego, zakładającego funkcjonowanie w gminie dwóch szkół: SP przy ul. Wałeckiej 49 i SP w Broczynie, zakładając tym samym włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej. Zgodnie z tym został przygotowany stosowny projekt uchwały w sprawie projektu sieci szkół podstawowych i gimnazjum dostosowany do nowego ustroju szkolnego.

Szacunkowy rozkład wydatków (jedna szkoła w mieście, jedna szkoła na wsi) 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 Gimnazjum 2 044 890,40 zł 1 971 858,60 zł 876 381,60 zł - zł SP w Czaplinku 4 569 095,44 zł 5 172 353,52 zł 5 573 292,24 zł SP w Broczynie 810 023,96 zł 937 922,48 zł 1 023 188,16 zł Razem 7 424 009,80 zł 8 082 134,60 zł 7 472 862,00 zł 6 596 480,40 zł

Szacunkowy rozkład wydatków (dwie szkoły w mieście, jedna szkoła na wsi) 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 Gimnazjum 2 044 890,40 zł 3 067 335,60 zł 2 848 240,20 zł 3 286 431,00 zł Szkoła Podstawowa Czaplinek 4 569 095,44 zł 4 518 885,60 zł 4 820 144,64 zł 4 368 256,08 zł 4 217 625,56 zł Szkoła Podstawowa w Broczynie 810 023,96 zł 937 922,48 zł 1 023 188,16 zł Razem 7 424 009,80 zł 8 524 143,68 zł 8 691 573,00 zł 8 239 654,44 zł 8 527 244,72 zł

Demografia – szacunkowa liczba uczniów w poszczególnych latach szkolnych

Kolejne działania do realizacji: Podjęcie uchwały przez Radę Miejską w sprawie projektu sieci szkół – 28 lutego. Zaopiniowanie projektu przez Kuratora Oświaty i Związki Zawodowe – w ciągu 21 dni. Podjęcie uchwały przez Radę Miejską o sieci szkół w gminie – 31 marca. Wykonanie uchwały – od 1 września 2017. Podjęcie uchwały stwierdzającej przekształcenie szkoły wraz z nadaniem statutu – do 30 listopada.

PODSUMOWANIE I WNIOSKI Propozycja organizacji siatki szkół gminnych na bazie dwóch szkół podstawowych (SP Wałecka 49 i SP Broczyno) przede wszystkim: 1. Uwzględnia interesy uczniów (a tym samym rodziców) poprzez: a/ oddanie do dyspozycji funkcjonalnego obiektu oświatowego, wyposażonego w nowoczesny sprzęt edukacyjny; b/ skomasowanie sprzętu dydaktycznego w jednym budynku pozwoli na jego racjonalne wykorzystanie i poprawi jakość nauki; c/ zapewnienie nauki w systemie jednozmianowym (8.00 – 15.30); d/ korzystanie przez wszystkich uczniów z nowoczesnego kompleksu sportowo- rekreacyjnego, w tym hali widowiskowo-sportowej, zielonego i białego orlika, zielonej siłowni, szachów plenerowych, ścieżki zdrowia, trasy Nordik-Walking, placu zabaw, terenów parkowych, skateparku (w budowie); e/ chroni dzieci przed negatywnymi skutkami rejonizacji. 2. Uwzględnia założenia reformy edukacji w zakresie funkcjonowania szkół podstawowych w pełnej strukturze (klasy I-VIII). 3. Uwzględnia interes ekonomiczny Gminy, pozwalający na racjonalizację wydatków na oświatę, a docelowo ich zmniejszenie o ok. 2 mln zł w skali roku. 4. Uwzględnia interesy nauczycieli i administracji, zapewniając docelowo pełne zatrudnienie. 5. Gwarantuje utrzymanie Funduszu Świadczeń Socjalnych dla emerytowanych nauczycieli z Gimnazjum. 6. Pozwoli skupić wysiłek inwestycyjny na jednym obiekcie, dając możliwości jego dalszego rozwoju, spełniającego wysokie standardy jakości kształcenia; 7. Uwzględnia malejące wskaźniki demograficzne w Gminie.

Korzyści wynikające z innych możliwości wykorzystania gmachu obecnego Gimnazjum: 1. Przy funkcjonowaniu jednej SP na terenie miasta możliwe jest docelowe zmniejszenie wydatków na oświatę o ok. 2 mln zł rocznie. 2. Powiększenie powierzchni wystawowej Izby Muzealnej poprzez przeniesienie dwóch Referatów Urzędu Miejskiego. 3. Przeniesienie Biblioteki Miejskiej i zapewnienie jej lepszych warunków funkcjonowania i rozwoju. 4. Utworzenie Domu Dziennego Pobytu dla osób trzeciego wieku. 5. Umieszczenie siedzib organizacji pozarządowych, w tym przede wszystkim: Koła PZERiI, Hufca ZHP. 6. Wynajem części pomieszczeń na cele komercyjne. 7. Możliwość urządzenia mieszkań chronionych dla osób funkcjonujących samodzielnie, ale w sposób ograniczony. 8. Możliwość urządzenia pomieszczeń tymczasowych dla zapobiegania i zwalczania zjawiska bezdomności. 9. Możliwość zapewnienia lokali doraźnych dla osób i rodzin dotkniętych przemocą.

Dziękuję za uwagę