placówka przyjazna uczniom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Advertisements

GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Marii Grzegorzewskiej
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Zespół Szkół Specjalnych nr 7 im. Kazimierza Kirejczyka w Łodzi
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Zespół rewalidacyjno- wychowawczy przeznaczony jest dla młodzieży posiadającej orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego  Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju  Przedszkole  Roczne Przygotowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Kim jesteśmy? Nadzór pedagogiczny nad naszym Przedszkolem sprawuje Dolnośląskie Kuratorium Oświaty, Organem prowadzącym jest Miasto Wrocław. Przyjmujemy.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Prezentacja instytucji
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zespół rewalidacyjno-wychowawczy
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

placówka przyjazna uczniom

Organ prowadzący Ośrodek Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

W skład Ośrodka wchodzą: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka Szkoła Podstawowa Gimnazjum Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Procedura przyjęcia uczniów do szkoły Rodzice/opiekunowie składają wniosek o przyjęcie do szkoły do Starosty, Do wniosku należy dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną, Wydział Edukacji, Kultury i Sportu wydaje odpowiednie skierowanie do szkoły.

W Ośrodku uczą się dzieci i młodzież Z niepełnosprawnością intelektualną Z niepełnosprawnościami sprzężonymi Z autyzmem

W Ośrodku uczą się dzieci i młodzież z: niepełnosprawnością ruchową – placówka posiada windę

Nauczyciele oligofrenopedagodzy Psycholog Logopeda Pedagog W naszej placówce troskliwą i fachową opieką otaczają uczniów liczni specjaliści Nauczyciele oligofrenopedagodzy Psycholog Logopeda Pedagog Rehabilitant Nauczyciel gimnastyki korekcyjnej Pielęgniarka

W naszej pracy korzystamy z terapii: Integracji sensorycznej Thomatisa EEG Biofeedbeck Czaszkowo – krzyżowej Rehabilitacji ruchowej Arteterapii Dogoterapii Muzykoterapii Bajkoterapii Pedagogiki zabawy Terapii ręki

Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny Dla każdego ucznia opracowany jest Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny zgodny z zaleceniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i dostosowany do możliwości ucznia

Wczesne Wspomaganie Rozwoju dziecka Z programu mogą korzystać dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wydaną przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną.

Z życia Ośrodka

Zajęcia z ceramiki

Muzykoterapia

Zajęcia teatralne

Terapia metodę EEG Biofeedbeck

Dogoterapia

Cała szkoła czyta dzieciom

Zajęcia na basenie

Zajęcia taneczne

Zajęcia na kręgielni

Lekcja muzealna

Olimpiady specjalne

Wigilia Szkolna

Warsztaty kulinarne

Warsztaty plastyczne

Warsztaty stolarskie

Warsztaty muzyczne

Dzień Ziemi

Zajęcia na siłowni

Wycieczka do Karpacza

Piknik rodzinny

Więcej informacji z życia Ośrodka można znaleźć na: www.sosw.info.pl Facebook: jako Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Kąty Wrocławskie