Studium uwarunkowań i kierunki zagospodarowania przestrzennego Zielonej Góry Układ komunikacyjny Zielonej Góry dr inż. Paweł Urbański Uniwersytet Zielonogórski Urząd Miasta Zielona Góra
Powierzchnia nawierzchni (tyś. m2) Sieć drogowa Długość dróg (km) Powierzchnia nawierzchni (tyś. m2) Miasto Gmina Łącznie S3- GDDKiA 3,200 13,477 16,677 - krajowe 6,920 1,864 8,784 58,94 wojewódzkie 18,190 48,464 66,654 187,46 powiatowe 51,951 48,408 100,359 415,28 gminne 142,162 148,810 290,972 715,85 wewnętrzne 65,89 300 365,89 288,313 561,023 849,336
Układ komunikacyjny
(Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) Przylep Łężyca Ochla Marzęcin Drzonków Sucha Ługowo Racula Stary Kisielin Zawada Jany Stożne Krępa Zatonie Barcikowice Duże Jeleniów Nowy Kisielin Książ Śląski Ługi Czasław Cigacice Czerwieńsk Płoty Świdnica Niwiska Odra Jarogniewice Kiełpin Wysokie Układ komunikacyjny Wschód –Zachód Trasa Północna; Wyspiańskiego – Westerplatte – Wojska Polskiego; Szosa Kisielińska (Wrocławska) – Podgórna- Konstytucji – Łużycka; Ochla – Kiełpin – Drzonków – Racula; Łężyca – Krępa – Zawada – Jany; DZIELNICA NOWE MIASTO Z dniem 1 stycznia 2015 nastąpiła zmiana granic administracyjnych Miasta Zielona Góra (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) L E G E N D A : Korytarz Wschód – Zachód
(Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) Przylep Łężyca Ochla Marzęcin Drzonków Sucha Ługowo Racula Stary Kisielin Zawada Jany Stożne Krępa Zatonie Barcikowice Duże Jeleniów Nowy Kisielin Książ Śląski Ługi Czasław Cigacice Czerwieńsk Płoty Świdnica Niwiska Odra Jarogniewice Kiełpin Wysokie Układ komunikacyjny Północ – Południe Zatonie - Jędrzychowska - Kożuchowska – Sikorskiego – Konstytucji – Dąbrówki – Zjednoczenia lub kierunek Wrocławska – Lwowska – Waryńskiego – Sulechowska – Poznańska lub kierunek Moniuszki – Reja – Wojska Polskiego – Batorego; Nowojędrzychowska Botaniczna – Michalskiego – Wyszyńskiego – Zacisze – Działkowa – Zjednoczenia; Jeleniów – Ochla – Botaniczna … DZIELNICA NOWE MIASTO Z dniem 1 stycznia 2015 nastąpiła zmiana granic administracyjnych Miasta Zielona Góra (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) L E G E N D A : Korytarz Północ – Południe
Stan techniczny
Stan techniczny
Stan techniczny
Stan techniczny
Stan techniczny
Statystyka motoryzacji
Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2015
Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2035
Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2035
Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2050
Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2023 – wariant I-III OP Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2023 – wariant IV OP
Natężenie ruchu kartogram średniorocznych natężeń ruchu – Zielona Góra 2023 - wariant V OP
(Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) Cigacice Wysokie Drogi na terenie Miasta Zielona Góra Odra Czerwieńsk Krępa Stożne Łężyca Zawada Płoty Rok realizacji Kwota 2007 16 789 752,50 2008 20 168 686,18 2009 25 682 791,70 2010 29 193 386,26 2011 19 889 284,00 2012 26 098 400,84 2013 28 920 609,00 2014 46 909 169,00 2015 17 753 464,88 2016 19 707 217,77 251 112 762,13 Jany Przylep Nowy Kisielin Stary Kisielin Racula Ługowo Świdnica Drzonków Sucha Ochla Kiełpin DZIELNICA NOWE MIASTO Marzęcin Zatonie Z dniem 1 stycznia 2015 nastąpiła zmiana granic administracyjnych Miasta Zielona Góra (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) Jeleniów Barcikowice Duże Czasław Ługi L E G E N D A : Zrealizowane w latach 2007-2016 Jarogniewice Książ Śląski Niwiska
Budowa ul. Nowojędrzychowskiej; Budowa odcinków trasy Aglomeracyjnej Założenia rozwoju sieci drogowej - Studium transportowe dla Miasta Zielona Góra 2006 Budowa trasy od węzła ul. Wyspiańskiego z ul. Sulechowską – ul. Chopina – ul. Zamkowa – przedłużenie ul. Zamkowej w kierunku zachodnim do połączenia z al. Wojska Polskiego; Zmiana funkcji ul. Bohaterów Westerplatte na ulicę dojazdowo – parkingową; Budowa ul. Nowojędrzychowskiej; Budowa odcinków trasy Aglomeracyjnej od skrzyżowania ul. Bema z ul. Staszica, po śladzie ul. Dworcowej, po nowym śladzie do węzła z al. Zjednoczenia; Od węzła z al. Zjednoczenia, wzdłuż ul. Foluszowej, do węzła z przedłużeniem Trasy Północnej w kierunku zachodnim do trasy wylotowej na Krosno Odrzańskie;
Przedłużenie ul. Zacisze do trasy Aglomeracyjnej; Założenia rozwoju sieci drogowej - Studium transportowe dla Miasta Zielona Góra 2006 Przedłużenie ul. Zacisze do trasy Aglomeracyjnej; Budowa nowego połączenia pomiędzy skrzyżowaniem ul. Chrobrego i ul. Bankowej ze skrzyżowaniem ul. Wrocławskiej i al. Konstytucji 3 Maja. Budowa ulicy łączącej ul. Tarpanową z ul. Wrocławską Budowa odcinka trasy Aglomeracyjnej od węzła ul Wyspiańskiego z ul. Sulechowską wzdłuż linii kolejowej do Kisielińskiej dzielnicy mieszkaniowej wraz z ulic łączącą ją z ul. Szosa Kisielińska Budowa ulicy łączącej ulice Nowojędrzychowską i Jędrzychowską z ul. Wrocławską.
Problemy komunikacyjne Brak alternatywy dla Trasy Północnej – Obwodnica Południowa ? - Brak przepustowości odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej – od ronda PCK do wylotu ul. Wrocławskiej; - Brak przepustowości części skrzyżowań z ruchem okrężnym; - Brak odpowiedniej ilości miejsc parkingowych; - Rosnąca stale ilość pojazdów – natężenie ruchu; - Pogarszający się stan techniczny części dróg stanowiących główny układ komunikacyjny; - Znaczna powierzchnia terenów leśnych - Brak wzajemnego szacunku wśród uczestników ruchu drogowego (kultura jazdy);
(Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) Cigacice Wysokie Drogi na terenie Miasta Zielona Góra Odra Czerwieńsk Krępa Stożne Łężyca Zawada Płoty Jany Przylep Nowy Kisielin Milsko Stary Kisielin Racula Ługowo Świdnica Drzonków DZIELNICA NOWE MIASTO Sucha Z dniem 1 stycznia 2015 nastąpiła zmiana granic administracyjnych Miasta Zielona Góra (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r) Ochla Kiełpin Marzęcin Zatonie L E G E N D A : Planowane do realizacji po roku 2016 Jeleniów Barcikowice Duże Czasław Ługi Jarogniewice Książ Śląski Niwiska
Kierunki rozwoju - Kontynuacja połączenia ul. Wrocławskiej z ul. Nową poprzez budowę ronda przy Wrocławskiej oraz przedłużenie ulicy do ronda Zesłańców Sybiru; Budowa ronda przy zjeździe na Zielona Góra – Racula; Usprawnienie przepustowości Obwodnicy Śródmiejskiej (ITS?); Budowa Obwodnicy Południowej; Zmiany organizacji ruchu – ruch jednokierunkowy; Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania; Budowa „centrów przesiadkowych”; Utrzymanie w prawidłowym stanie istniejącej infrastruktury drogowej – remonty bieżące;