DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Miejski Obszar Funkcjonalny
innowacyjna wielkopolska
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ – współpraca Jednostek Samorządu Terytorialnego dla rozwoju Aglomeracji Kalisko–Ostrowskiej okres realizacji Projektu:
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Spotkanie Komitetu Sterującego
Polityka Terytorialna- Obszary Rozwoju Społeczno-Gospodarczego
KONFERENCJA INAUGURACYJNA: Partnerstwo Obszaru Funkcjonalnego dla wzmocnienia rozwoju i spójności społeczno gospodarczej Aglomeracji Leszczyńskiej.
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: edukacja i kultura.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Aktualizacja strategii rozwoju województw Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 3 luty 2011 r.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
PRZEWORSKO- DYNOWSKIEGO OBSZARU WSPARCIA”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, kwiecień 2017 r.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
EFEKTYWNOŚĆ PROGRAMOWANIA ROZWOJU NA POZIOMIE LOKALNYM I INSTRUMENTY JEGO WSPARCIA   Badanie sondażowe jednostek samorządu terytorialnego województwa.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Centrum Badawczo-Rozwojowe Samorządu Terytorialnego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Prezentacja założeń przebiegu prac nad Strategią Sudety 2030.
Podejście Leader w latach :
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ – współpraca Jednostek Samorządu Terytorialnego dla rozwoju Aglomeracji Kalisko–Ostrowskiej okres realizacji Projektu: od 1 września 2013r. do 28 lutego 2015r. Ostrów Wielkopolski, dnia 18 grudnia 2013r.

12 kwietnia 2013 r. rozstrzygnięto konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych. W odpowiedzi na konkurs wpłynęło 78 projektów, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego do dofinansowania rekomendowało 32, wśród których znalazł się wniosek złożony przez Miasto Kalisz. Projekt realizowany będzie w partnerskiej współpracy wszystkich samorządów wchodzących w skład Aglomeracji Kalisko–Ostrowskiej. Liderem projektu jest Miasto Kalisz, partnerami - Miasto Ostrów Wielkopolski, powiaty kaliski i ostrowski oraz wszystkie gminy powiatów kaliskiego i ostrowskiego.

Powiat kaliski: Kalisz Gminy: Blizanów, Brzeziny, Ceków Kolonia, Godziesze Wielkie, Koźminek, Lisków, Mycielin, Opatówek, Stawiszyn, Szczytniki, Żelazków Powiat ostrowski: Ostrów Wielkopolski Gminy: Nowe Skalmierzyce, Odolanów, Przygodzice, Raszków, Sieroszewice, Sośnie Gmina Gołuchów

CELE PROJEKTU Cel główny: Wprowadzenie zintegrowanego podejścia do rozwiązywania problemów Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej w okresie od 01.09.2013r. do 28.02.2015r.

Cele szczegółowe: Integracja przestrzeni funkcjonalnej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w zakresie spójnego systemu inwestycyjnego - infrastruktury drogowej, transportu zbiorowego, zatrudnienia i rynku pracy. Wypracowane w ramach projektu dokumenty dookreślą obszar funkcjonalny Aglomeracji Kalisko -Ostrowskiej, powiązania i wynikające z nich wyzwania, cele i kierunki rozwoju oraz działania dla zwiększenia spójności Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. 2. Wzmocnienie pozycji Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w województwie, poprzez uwzględnienie strategicznych dla jej rozwoju działań w planie zagospodarowania przestrzennego woj. Analiza wytyczy priorytetowe dla obszaru Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej działania. Poszczególne samorządy AKO staną się silne poprzez swoją przynależność do Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej - zdiagnozowane dla całego obszaru i najważniejsze dla jego rozwoju obszary działań.

Wzmocnienie współpracy między Jednostkami Samorządu Terytorialnego wchodzącymi w skład Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Zintegrowane zarządzanie projektem, wspólne przygotowywanie dokumentów strategicznych oraz zaplanowane szkolenia sprzyjać będą wzmocnieniu współpracy wszystkich samorządów wchodzących w skład Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej i będą dobrym przykładem wielopoziomowego, partnerskiego zarządzania. 4. Wypracowanie rozwiązań przyczyniających się do podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Przygotowanie strategii i planów działań zaowocuje określeniem i wypracowaniem konkretnych rozwiązań, które w dłuższej perspektywie przyczynią się do poprawy spójności komunikacyjnej pomiędzy ośrodkami miejskimi a gminami wiejskimi Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej oraz innymi obszarami kraju, a także opracowaniem działań na rzecz regionalnego rynku pracy.

OPIS DZIAŁAŃ REALIZOWANYCH W PROJEKCIE Analizy i diagnozy Zlecenie diagnozy służącej określeniu powiązań i wynikających z nich wyzwań służących określeniu obszaru funkcjonalnego 2. Zlecenie przygotowania analizy określającej granicę lub różne warianty zasięgu obszaru funkcjonalnego 3. Zlecenie analizy na potrzeby aktualizacji uwzględniającej miejskie obszary funkcjonalne w planie zagospodarowania przestrzennego województwa - zawierającej najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej działania oraz wnioski płynące z analizy dok. planistycznych JST Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej

Opracowanie dokumentów strategicznych Zlecenie opracowania Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) dla Rozwoju Aglomeracji Kalisko–Ostrowskiej 2. Zlecenie opracowania szczegółowych Planów Działań dotyczących: Pierwszy - zintegrowanego systemu transportu publicznego i spójnego systemu inwestycyjnego Drugi – zatrudnienia i rynku pracy

Szkolenia dla przedstawicieli JST Szkolenie dla 66 przedstawicieli JST pn. „Nowe podejście do strategicznego zarządzania rozwojem”. DZIEŃ 1: Nowe wymogi stawiane dokumentom niezbędnym do sięgania po wsparcie finansowe, w tym środki UE na lata 2014 – 2020. DZIEŃ 2: Najistotniejsze elementy nowego modelu zarządzania strategicznego rozwojem (wymiar krajowy, UE, a odniesienia do szczebla lokalnego) DZIEŃ 3: Nie wystarczy stworzyć dokumentu strategicznego wg poradnika – warsztaty i ćwiczenia praktyczne DZIEŃ 4: Ewaluacja w cyklu zarządzania strategią

Zarządzanie projektem Informacja i promocja Uruchomienie strony internetowej. Informacja w mediach: artykuły w prasie. 3. Wykonanie i dystrybucja mat. promocyjnych: plakatów, roll-upów, tablic informacyjnych. 4. 3 konferencje - otwierająca, upowszechniająca opracowane analizy i diagnozę oraz podsumowująca projekt. 5. Konsultacje społeczne - w każdej gminie/mieście odbędą się 2 spotkania konsultacyjne Zarządzanie projektem Wszystkie JST będą zaangażowane w realizację projektu - praca Komitet Sterujący (KS) i Grup Roboczych (GR).

HARMONOGRAM PRAC 1 rok 2 rok 3 rok Działanie 3Q 4Q 1Q 2Q Realizujący Analizy i diagnozy Wnioskodawca oraz Partnerzy Opracowanie dok. strategicznych Szkolenia dla przedstawicieli JST Partner – Ostrów Wlkp. Informacja i promocja Zarządzanie projektem

Dziękuję za uwagę Monika Otrębska – Juszczak Koordynator Projektu – Lider Biuro projektu: ul. Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz tel. 62 5049761 / 62 7654467 e-mail: boips@um.kalisz.pl