PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
Advertisements

Dobre i złe praktyki europejskiej informacji zawodowej
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Znaczenie podręcznika
Kariera, a niepełnosprawność. Misja i wyzwania dla poradnictwa zawodowego XIX Konferencja Szkoleniowa Warszawa października 2009 r. SZKOLENIE W RZEMIOŚLE.
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
„OD KOMPETENCJI DO KWALIFIKACJI”
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Technik ekonomista.
Struktura egzaminu zawodowego
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI DLA MAŁEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI BEZPŁATNE SZKOLENIA JĘZYKOWE I BIZNESOWE DLA PRACOWNIKÓW FIRM projekt realizowany w ramach środków Europejskiego.
Krajowy Reprezentant EBC*L w Polsce Certyfikat EBC*L - narzędziem rekrutacji i kryterium oceny pracownika Anna Cisło Business Development Manager, EBC*L.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Niemiecki model edukacji zawodowej
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WKŁAD WŁASNY NIE MUSI STANOWIĆ WŁASNOŚCI BENEFICJENTA
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Zanim zaczniemy mierzyć wartość kapitału ludzkiego jakość kapitału ludzkiego – perspektywa europejska 1.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
Zatrudnienie wspomagane. Harmonogram – Spotkanie 1 Wprowadzenie do modułu Strategie promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych Powstanie idei zatrudnienia.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Polityka rynku pracy w Polsce
Kształcenie dualne.
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
Europass.
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
Dualne kształcenie zawodowe
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Zapis prezentacji:

PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX

SZKOLENIE W DWÓCH MIEJSCACH W miejscu pracy i w szkole/na uniwersytecie. W przeciwieństwie do szkolenia w/poza miejscem pracy praktyki głównie odbywają się w miejscu pracy i łączą się z potrzebną teorią.

PODSTAWY PRAWNE Umowa praktyk to dokument prawny pomiędzy uczniem a pracodawcą zarządzającym warunkami pracy i wynagrodzeniem. Innymi słowy: to prawdziwa praca

USTALONE STANDARDY Ustalone standardy programu praktyk i teorii (wraz ze związkiem pomiędzy nimi) uznawane są na poziomie krajowym Standardy owe opracowywane są we współpracy z partnerami społecznymi (np. związkami zawodowymi) i odpowiednimi organizacjami publicznymi/prywatnymi.

PORADNICTWO Poradnictwo i wsparcie zawodowe, tak jak treść i metody szkolenia, są zgodne z rozwojem technologicznym i gospodarczym miejsca pracy.

UDZIAŁ PRZEMYSŁU Izby handlowe, organizacje sektorowe i inne odpowiednie instytucje odgrywają znaczącą rolę w rozwoju szkolenia w formie praktyk; rozwijaniu przedsiębiorstw i praktyk; a także w szkoleniu szkoleniowców (np. mistrzów rzemiosła).

SZKOLENIE I STANDARDY Izby lub inne związane instytucje kontrolują przebieg szkolenia (oraz standardy) w miejscu pracy Władze publiczne kontrolują i wizytują szkolenia odbywające się w szkole/na uniwersytecie.

FINANSOWANIE Przedsiębiorstwa szkoleniowe/pracodawcy finansują element praktyczny odbywający się w miejscu pracy. Finansowanie części praktycznej odbywa się z finansów publicznych.

WYKWALIFIKOWANI PRACOWNICY Szkolenie przeprowadzają wykwalifikowani pracownicy: w miejscu pracy to trenerzy (np. mistrzowie rzemiosła), który spełniają krajowe standardy w kwestii kwalifikacji i doświadczenia; przy części teoretycznej pracownicy spełniają kryteria i standardy uznawane na poziomie krajowym.

OCENA Potwierdzenie umiejętności za pomocą egzaminu/oceny odbywa się w obecności ekspertów z odpowiednich sektorów gospodarki (np. izb handlowych, organizacji zawodowych itp.)

DOSTĘPNOŚĆ Praktyki dostępne są zarówno dla osób potrzebujących wsparcia, jak i tych bardzo uzdolnionych. Przedsiębiorstwo/firma jest w pełni odpowiedzialna za rekrutację własnych praktykantów.

INTEGRACJA Włączenie praktyk do krajowego systemu szkoleń. Praktyki są częścią ścieżki szkoleniowej, która może dać dostęp do ciągłego rozwoju zawodowego i kształcenia wyższego.

A jak Polska wpisuje się w te standardy?