Sprawozdanie finansowe OPP - warsztaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Panel I Wyniki ekonomiczne a wyniki księgowe
Advertisements

Finanse przedsiębiorstwa (3)
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
ZEBRANIE CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA ZIELONE USTRONIE OLSZTYN
Rachunek przepływów pieniężnych
Zestawienie zmian w kapitale własnym.
Analiza bilansu przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do sprawozdania finansowego Bilans
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
Ewidencja operacji kasowych
ZASADY RACHUNKOWOŚCI © WR-ZSER Lesko 2004
rachunkowość zajęcia nr 3
Charakterystyka bilansu
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Czym jest odroczony podatek dochodowy?
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA PODSTAWY
Operacje gospodarcze to udokumentowane i podlegające ewidencji księgowej zdarzenia gospodarcze. Zdarzenia gospodarcze to zjawiska i procesy gospodarcze.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
USTALENIE WYNIKU FINANSOWEGO W WARIANCIE PORÓWNAWCZYM
Pierwsza Konsolidacja
KLASYFIKACJA KONT Podział podstawowy KONTA KSIĘGOWE KONTA SYNTETYCZNE
Aktywa i Pasywa.
rachunkowość Koncepcje i zasady rachunkowości finansowej
rachunkowość zajęcia nr 6
Rachunkowość Rezerwy bilansowe i pozabilansowe, kapitały rezerwowe w kapitale własnym Robert Dyczkowski.
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
Zarządzanie majątkiem obrotowym i jego finansowanie
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Podstawy Organizacji i Przedsiębiorczości Wojciech St
Czym jest odroczony podatek dochodowy?
Działalność ekonomiczno - finansowa
RACHUNKOWOŚĆ, FINANSE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Opracowała: Maria Chołuj. Zasady opodatkowania umów i amortyzacji przedmiotów leasingu obowiązują od 1 października 2001 roku i wprowadzone zostały do.
Rachunek przepływów pieniężnych
Wykład 3.  Działalność lokacyjna związana jest z nabywaniem aktywów, z którymi Z.U. wiąże oczekiwania osiągnięcia korzyści ekonomicznych.  W działalności.
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
Operacje gospodarcze Dzielenie oraz łączenie kont
PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI DLA INŻYNIERÓW Wstęp do rachunkowości
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Opracowanie merytoryczne Michał Byliniak
Przykłady zadań.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Dopłaty Art. 177, 178 i 189 par 1 i 2 KSH 12 ust.4 pkt 11 CIT – do przychodów nie zalicza się dopłat wnoszonych.
ANALIZA BILANSU.
Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa
ANALIZA SPRAWOZDANIA (RACHUNKU) PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
BILANS Wycena bilansowa aktywów i pasywów. Wycena bilansowa aktywów Amortyzowane aktywa trwałe Wartość początkowa minus dotychczasowe odpisy amortyzacyjne.
Omówienie uproszczonego bilansu. Wiktoria Siczek kl. 2TEH.
Analiza ekonomiczna część I
Dr Krzysztof Jonas.  Pozostała działalność operacyjna – nie stanowi zasadniczego segmentu działalności ale stanowi skutek jej podejmowania.  Pozostałe.
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Wybrane elementy sprawozdań finansowych
Wykład 3 Dr Krzysztof Jonas
Sprawozdawczość finansowa Zajęcia III
Analiza zasobów kapitałowych
Rachunkowość finansowa – część 4
ANALIZA EKONOMICZNO-FINANSOWA –JEJ MIEJSCE W SYSTEMIE ANALIZ WSTĘPNA ANALIZA BILANSU r.
UWAGI DO BILANSÓW ODDZIAŁÓW ZNP za 2014 i 2015 rok.
Rachunkowość finansowa – część 5
Rachunkowość finansowa – część 4
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie finansowe OPP - warsztaty 24 luty 2014 roku 1

Co składa się na sprawozdanie finansowe OPP nieprowadzących działalności? BILANS RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT INFORMACJA DODATKOWA

Załącznik nr 1 Rozporządzenie MF z dnia 15 listopada 2001 r. W bilansie wykazuje się informacje o stanie aktywów i pasywów na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych poprzedniego (np. 31.12.2012) i bieżącego roku obrotowego (np. 31.12.2013) AKTYWA = PASYWA !

BILANS - aktywa II. Należności krótkoterminowe III. Inwestycje krótkoterminowe 1. Środki pieniężne 2. Pozostałe aktywa finansowe C. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe Suma aktywów = A + B + C Aktywa A. Aktywa trwałe I. Wartości niematerialne i prawne II. Rzeczowe aktywa trwałe (KLASYFIKACJA) III. Należności długoterminowe IV. Inwestycje długoterminowe V. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe B. Aktywa obrotowe I. Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych

BILANS - pasywa Pasywa A. Fundusze własne I. Fundusz statutowy II. Fundusz z aktualizacji wyceny III. Wynik finansowy netto za rok obrotowy 1. Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia) 2. Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna) B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania I. Zobowiązania długoterminowe z tytułu kredytów i pożyczek II. Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne 1. Kredyty i pożyczki 2. Inne zobowiązania 3. Fundusze specjalne III. Rezerwy na zobowiązania IV. Rozliczenia międzyokresowe 1. Rozliczenia międzyokresowe przychodów 2. Inne rozliczenia międzyokresowe Suma pasywów : A + B

Rachunek zysków i strat W rachunku wyników wykazuje się przychody i zyski oraz koszty i straty za poprzedni i bieżący rok obrotowy.

Załącznik nr 2 Rozporządzenia MF z dnia 15 listopada 2001 r. A. Przychody z działalności statutowej I. Składki brutto określone statutem II. Inne przychody określone statutem B. Koszty realizacji zadań statutowych C. Wynik finansowy na działalności statutowej (wielkość dodatnia lub ujemna) (A – B) D. Koszty administracyjne: 1. Zużycie materiałów i energii 2. Usługi obce 3. Podatki i opłaty 4. Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia 5. Amortyzacja 6. Pozostałe E. Pozostałe przychody (niewymienione w poz. A i G) F. Pozostałe koszty (niewymienione w poz. B, D i H) G. Przychody finansowe H. Koszty finansowe I. Wynik finansowy brutto na całokształcie działalności (wielkość dodatnia lub ujemna) (C – D + E – F + G – H)

Rachunek ZiS c.d. .J Zyski i straty nadzwyczajne: I. Zyski nadzwyczajne — wielkość dodatnia II. Straty nadzwyczajne — wielkość ujemna K. Wynik finansowy ogółem (I + J) I. Różnica zwiększająca koszty roku następnego (wielkość ujemna) II. Różnica zwiększająca przychody roku następnego (wielkość dodatnia)

PLAN KONT Zespół „0” – środki trwałe Zespół „1” – środki pieniężne Zespół „2” – rozrachunki Zespół „3” – zapasy Zespół „5” – koszty statutowe i administracyjne (zespół „4”) Zespół „6” – rozliczenia międzyokresowe Zespół „7” – przychody i koszty powiązane Zespół „8” – fundusze, wynik finansowy

Konta syntetyczne i analityczne Konto syntetyczne (główne ) – składa się z trzech cyfr, z czego pierwsza oznacza dany zespół Np. 130 – zespół 1, rachunki bankowe Konto analityczne (szczegółowe) – jako pod konto , konta głównego Np. 130-1 Bank Millenium lub 130-001

Zespół „0” Aktywa trwałe 010 – środki trwałe (nieruchomości, maszyny, środki transportu itd.) 020 – wartości niematerialne i prawne 070 – odpisy umorzeniowe środków trwałych 075 – odpisy umorzeniowe wartości niematerialnych i prawnych 080 – środki trwałe w budowie

Zespół „1” środki pieniężne 100 – kasa 130 – rachunki bankowe 136 – kredyty bankowe 137 – lokaty bankowe 145 – środki pieniężne w drodze (kasa-bank)

Zespół „2” – rozrachunki 201 – rozrachunki z odbiorcami krajowymi 202 – rozrachunki z dostawcami krajowymi 204 – rozrachunki z odbiorcami zagranicznymi 220 – rozrachunki publicznoprawne (ZUS/PODATKI) 230 – rozrachunki z tytułu wynagrodzeń 235 – rozrachunki z wolontariuszami

Zespół „3” Materiały i towary 301 – rozliczenie zakupu 310 – materiały 330 - towary

Zespół „4” – koszty wg rodzaju 400 – amortyzacja 410 – zużycie materiałów i energii ( 411, 419) 429 – pozostałe usługi obce 430 - wynagrodzenia 440 – ubezpieczenia 450 – podatki i opłaty 465 – usługi bankowe 467 – podróże służbowe

Zespół „5” – koszty realizacji zadań statutowych i administracyjnych 500 – koszty działalności statutowej 550 – koszty administracyjne wg podziału z rozporządzenie: 550-1 : zużycie materiałów i energii 550-2 : usługi obce 550-3 : podatki i opłaty 550-4 : wynagrodzenie oraz ubezpieczenie społeczne 550-5 : amortyzacja 550-6 : pozostałe

Zespół „6” – rozliczenia międzyokresowe koszów 641 – rozliczenie międzyokresowe kosztów – czynne – poniesione, ale dotyczące przyszłych okresów 642 – rozliczenie międzyokresowe kosztów – bierne – nieponiesione, ale dotyczące bieżących okresów

Zespół „7” – przychody i koszty 700 – przychody z działalności statutowej 750 – przychody finansowe 751 – koszty finansowe 760 – pozostałe przychody 761 – pozostałe koszty

Zespół „8” fundusz, wynik finansowy 800 – fundusz statutowy 820 – rozliczenie wyniku finansowego (pod datą zatwierdzenia sprawozdania za miniony rok) 845 – przychody przyszłych okresów 860 – wynik finansowy