Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Gdański Wojciech BIZON

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Advertisements

Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE WŁASNĄ FIRMĄ
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Fundacja NADZIEJA. Fundacja NADZIEJA działa od 2003 roku. Pomaga osobom bezrobotnym w zakładaniu własnej działalności gospodarczej. Fundacja prowadzi.
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Młodzieżowa przedsiębiorczość
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Studium Przypadku (case study)
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
PRELUDIUM DO WSPÓŁPRACY NAUKI I BIZNESU. TRANSFER WIEDZY KLUCZEM DO SUKCESU TWOJEJ FIRMY TWOJEJ FIRMY 2.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Gdańsk, Podsumowanie z prac Regionalnej Sieci Tematycznej dla Województwa Pomorskiego w II półroczu 2014 roku w odniesieniu do wdrażania projektów.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Prezentacja specjalności FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
spójnego programu nauczania,
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Projekt Kim będziesz?.
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Logistyka międzynarodowa
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Gdański Wojciech BIZON Symulacje biznesowe i studia przypadku w budowaniu postaw przedsiębiorczych

projekt realizowany w latach 2011-13 Case Simulator projekt realizowany w latach 2011-13 Realizatorzy: Lider: Uniwersytet Gdański – Wydział Ekonomiczny Partner krajowy: Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza Partner ponadnarodowy: Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden

PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA Nauczanie przedsiębiorczości nadmiernie skupia się na teorii dotyczącej zakładania i funkcjonowania przedsiębiorstw Wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania: symulacje biznesowe sprzężone z dedykowanymi studiami przypadku PERSPEKTYWA STRATEGICZNA

CELE PROJEKTU Cel główny: zwiększenie umiejętności budowania postaw przedsiębiorczych wśród studentów ostatniego roku studiów.

TESTOWANIE NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM UPOWSZECHNIENIE I WDROŻENIE opinie praktyków opinie studentów dobre wzorce z zagranicy wiedza akademicka PRZEBIEG PROJEKTU OBSZAR WIEDZY BADANIA INICJALNE PRODUKTY FINALNE symulacja biznesowa studia przypadku WDROŻENIE uczelnie wyższe przedsiębiorstwa firmy szkoleniowe TESTOWANIE NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM UPOWSZECHNIENIE I WDROŻENIE

osadzona w sieci symulacja biznesowa PRODUKTY FINALNE Produkt finalny nr 1: osadzona w sieci symulacja biznesowa Produkt finalny nr 2: 10 dedykowanych studiów przypadku, komplementarnych do symulacji

PRODUKTY FINALNE – OPIS SYMULACJI BIZNESOWEJ Symulacja umożliwia praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. W ramach symulacji uczestnicy prowadzą wirtualny klub fitness i podejmują decyzje z zakresu zarządzania: usługą, personelem, reklamą i wartością firmy.

PRODUKTY FINALNE – OPIS SYMULACJI BIZNESOWEJ Uczestnicy symulacji konkurują między sobą. Oznacza to, że wynik rozgrywki uzależniony jest nie tylko od umiejętności planowania biznesu, ale również od analizy otoczenia i przewidywania zachowań konkurentów.

PRODUKTY FINALNE – OPIS SYMULACJI BIZNESOWEJ Platforma umożliwia pełną kontrolę prowadzącego nad przebiegiem rozgrywki. Prowadzący decyduje o stopniu trudności prowadzonej gry, ustala parametry popytu, może również wspomagać grających informacją rynkową.

PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU Struktura case studies najlepsze wzorce światowe środowisko biznesowe polskich przedsiębiorstw potrzeby polskich uczelni Harvard Business School Cambridge University IESE Business School

PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU Założenia Rynek Specyfika polskiego rynku Specyfika województwa pomorskiego Komplementarność z symulacją komputerową Odbiorcy Odbiorcy – głównie z kierunków nieekonomicznych Branża Usługi typu fitness Specyfika małych firm usługowych, bez wysokich nakładów inicjalnych Możliwości finansowe absolwentów

PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU Tematyka case studies: Jak zaplanować biznes? Marka i kompleksowa identyfikacja przedsiębiorstwa Finansowanie firmy na starcie Planowanie zatrudnienia Strategia personalna i motywowanie pracowników Współpraca z kontrahentami oraz etyka w biznesie Cash flow i rentowność firmy Finansowanie przez kredyt bankowy Otoczenie bliskie i dalekie Wprowadzanie nowych usług na rynek

PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU Cechy i umiejętności miękkie, kształtowane dzięki metodzie CS umiejętność wyrażania własnego zdania umiejętność realnej oceny własnych umiejętności i możliwości budowanie motywacji budowanie pewności siebie kształtowanie kreatywności stawianie sobie celów i rozpoznawanie szans i zagrożeń wspieranie inicjatywy

PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU bezpośrednie zaangażowanie studentów w rozwiązywanie realnego problemu nauczyciele w roli mentorów rozszerzenie treści o indeksy najważniejszych haseł ekonomicznych podstawowe zasady rządzące analizami typu SWOT oraz PEST teaching notes

PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU Symulacja komputerowa i case studies – kształcenie umiejętności przedsiębiorczych Umiejętności twarde: wiedza ekonomiczna, oprogramowanie, zdolności analityczne Umiejętności miękkie: decyzyjność, szerokie postrzeganie problemu, współpraca w grupie

EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ SZKOLENIOWYCH Wzrost poziomu wiedzy studentów uczestniczących w projekcie Case Simulator

EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ SZKOLENIOWYCH Dynamika zmian poziomu wiedzy z poszczególnych obszarów wśród studentów uczestniczących w projekcie Case Simulator w zależności od płci

CO KONKRETNIE OFERUJEMY Test predyspozycji dla prowadzących zajęcia Materiały (w formie konwencjonalnej) dla prowadzących zajęcia: instrukcja do symulacji (60 stron) teaching notes – komentarze do case studies (120 stron) Wprowadzający kurs e-learningowy dla prowadzących – zarówno do case studies, jak i symulacji Dostęp do symulacji osadzonej na serwerze WE Instrukcja korzystania z symulacji dla studentów (30 stron) Komplet case studies dla studentów, wraz z indeksami haseł i załącznikami (110 stron)

praca z pakietem case studies WYMIAR ZAJĘĆ Zajęcia wstępne poświęcone na prezentację sposobów pracy i kwestie techniczne (2 godz. zajęć stacjonarnych) Analiza 3-4 pierwszych tematów z pakietu case studies (10 godzin zajęć stacjonarnych) Uruchomienie symulacji i analiza rozgrywek przez prowadzącego (20 godzin zajęć on-line) Analiza 6-7 ostatnich tematów z pakietu case studies (16 godzin zajęć stacjonarnych) Podsumowanie (2 godziny zajęć stacjonarnych) wprowa-dzenie praca z pakietem case studies podsumo-wanie semestr studiów praca z symulacją

www.casesimulator.pl w.bizon@ug.edu.pl Dziękuję za uwagę