Cooperative Education (Coop-Edu)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Zasady odbywania praktyk
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Kogo szukają pracodawcy?
Przedsiębiorczość akademicka na UAM
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Jolanta Ruszel – Esebua Biuro Karier
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Łódzka Akademia Przedsiębiorczości Akademickiej Program skierowany do: studentów absolwentów doktorantów pracowników naukowych z łódzkich wyższych uczelni.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
SEMINARIUM POPRAWA PEWNOŚCI ZASILANIA W ENERGETYCE PRZY WYKORZYSTANIU ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH Możliwości praktycznej realizacji i wdrażania rozwiązań technicznych.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Jak robić to efektywnie?
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Wspieramy budowanie marki
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Dualne kształcenie zawodowe
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zapis prezentacji:

Cooperative Education (Coop-Edu) „Większy potencjał – Większe szanse na rynku pracy” ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP-EDU Model edukacji stosowany przez wiodące uniwersytety na świecie, Integracja biznesu i edukacji - rekrutowanie i kształcenie studentów z zastosowaniem produktów, usług i technologii oraz wiedzy Partnera Biznesowego, wspólne decydowanie o wprowadzeniu wybranych przedmiotów lub treści do harmonogramów studiów lub tworzenie oddzielnych, dedykowanych modułów szkoleniowych, obligatoryjne praktyki i staże studenckie w uzgodnionych firmach – partnerach biznesowych Uczelni ryszard.michalczyk@wsei.pl

niedobór odpowiednio wykwalifikowanych pracowników w gospodarce Założenia problem cel główny niedobór odpowiednio wykwalifikowanych pracowników w gospodarce opracowanie rekomendacji dla systemu edukacji i szkoleń + dopasowanie edukacji do potrzeb pracodawców ryszard.michalczyk@wsei.pl 3 © 2010 PKPP Lewiatan

Oczekiwania kwalifikacji na podst. badań WSZP i MillwardBrown SMG/KRC 2010 ryszard.michalczyk@wsei.pl © 2010 PKPP Lewiatan

Zaangażowanie pracodawców badanie szczegółowych kwalifikacji i kompetencji zawodowych potrzebnych w przedsiębiorstwach z wybranych branż badanie sposobów rozwiązywania problemów braku odpowiednich kwalifikacji badanie adaptacyjności pracowników do nowych zadań ryszard.michalczyk@wsei.pl © 2010 PKPP Lewiatan

podsumowanie duże znaczenie wykształcenia duże znaczenie doświadczenia specjalizacja zawodowa obniżone zapotrzebowanie na niskie kwalifikacje ryszard.michalczyk@wsei.pl © 2010 PKPP Lewiatan

ryszard.michalczyk@wsei.pl

Oczekiwania kompetencji na podst. badań WSZP i MillwardBrown SMG/KRC 2010 ryszard.michalczyk@wsei.pl © 2009 PKPP Lewiatan

Zrozumienie zasad działania gospodarki wolnorynkowej Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do tego, aby odnieść sukces w dynamicznie zmieniającym się, konkurencyjnym otoczeniu, (dotyczy indywidualnych kompetencji, umiejętności twardych jak i miękkich) Przedsiębiorczość – Zrozumienie i poznanie zasad związanych z założeniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP- EDU organizowanie praktyk zawodowych odbywanych przez studentów w siedzibie Partnera biznesowego, udział pracowników Partnera w wykładach – współpraca przy przygotowywaniu dedykowanych warsztatów, ćwiczeń i seminariów = wzbogacenie i uaktualniane oferty i programów edukacyjnych o najnowsze osiągnięcia nauki, techniki i biznesu, pomoc i partnerstwo w projektach edukacyjnych finansowanych z środków EFS i innych programów UE, uzyskiwanie przez studentów firmowych certyfikatów uznawanych na całym świecie ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP - EDU współtworzenie dedykowanych kół naukowych i zespołów zadaniowych współpracujących z Partnerem przy realizacji kluczowych projektów, realizacja badań: naukowych, rynkowych, marketingowych, przyciągnięcie do WSEI młodych ludzi z uwagi na oferowane programy i metodologie nauczania, odpowiadające rynkowym potrzebom i trendom w rozwoju poszczególnych specjalizacji zawodowych, udział zarządzających ze strony Partnera w Radach Programowych WSEI ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP - EDU Korzyści dla Partnera: * możliwość doboru kadr o zweryfikowanej i specjalistycznej wiedzy praktycznej z obszarów działalności firmy zarówno podstawowej jak również marketingu, finansów, administracji, logistyki i wielu innych, Minimalizacja kosztów rekrutacji i doboru pracowników, realizacja polityki CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu), możliwość wykorzystania praktyk studenckich oraz procesu opracowywania prac licencjackich i magisterskich przez studentów do rozwiązywania problemów badawczych i biznesowych, możliwość pozyskania lojalnych i zintegrowanych z firmą młodych talentów – utrwalanie wizerunku wartościowego pracodawcy i jego brandów. ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP- EDU Przykłady Programów: IBM – „Service Oriented Architecture” Microsoft – „Microsoft C-Laboratory” ErnstYoung – Tax Academy Dotychczas zawarte porozumienia: ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP-EDU Płatne Praktyki Studenckie – 40 studentów/rok Praktyki zagraniczne ERASMUS – Uczelnie - Universida de Vigo, Universida de Almeria, Lyngby Business Academy, Salzburg University of Applied Science, FH Schmalkalden, inne 2011. ERASMUS – Firmy - Academia de Idiomas „English City” – Hiszpania, Decathlon UK Ltd – Wielka Brytania., Sport Media Service Gmbh - Niemcy, Elm View Nursing Home – Wielka Brytania – inne 2011. Microsoft – Płatne Praktyki Letnie Redmond – USA Konferencje, Targi – Dusseldorf, PASE. ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP-EDU Płatne Praktyki Studenckie – 40 studentów/rok Praktyki zagraniczne Inne: Studia Podyplomowe dla 2 absolwentów bez opłat Obozy, eventy, konferencje, targi, konkursy Certyfikaty Microsoft Certyfikaty ukończonych szkoleń i kursów Certyfikaty ukończonych praktyk + uzyskane kompetencje Debaty „Dekada Gierka” Leszek Czarnecki – GetinBank (marzec 2011) ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP-EDU Płatne Praktyki Studenckie – 40 studentów/rok Praktyki zagraniczne Inne: AKADEMICKI INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AIP – Punkt Biznesowy w WSEI – Lider/Student Szkolenia: - jak tworzyć biznes plan - podstawy księgowości - e:commerce - negocjacje w biznesie - e:marketing - analiza wniosków inwestycyjnych - pozyskiwanie środków UE - tworzenie spółek (spin-off, spin-out) ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP-EDU Płatne Praktyki Studenckie – 40 studentów/rok Jak będziemy rekrutować: Wyniki w nauce Aktywność: Udział w pracach kół naukowych, Udział w pracach samorządu studenckiego Inicjatywy na rzecz Uczelni Promocja Uczelni na zewnątrz (portale społecznościowe) Aktywność na Platformie KM Uczelni (styczeń-luty 2011) Sukcesy/Osiągnięcia zewnętrzne (sport, edukacja, wolontariat etc) Udział w debatach, panelach, konferencjach organizowanych na Uczelni Udział w zajęciach fakultatywnych z matematyki 3. Profil studenta testy kompetencyjne testy preferencji zawodowych ścieżka kariery zawodowej wiedza specjalistyczna + certyfikaty branżowe, firmowe i kompetencyjne zainteresowania 4. Udział w szkoleniach i kursach organizowanych przez Doradcę Zawodowego i Psychologa Biznesu 5. Opinie Dziekanów Wydziałów ryszard.michalczyk@wsei.pl

Dofinansowanie Projektu Coop-Edu Tytuł projektu: „Większy potencjał – Większe szanse na rynku pracy” Program Operacyjny Kapitał Ludzki Nr. Konkursu 2/POKL/4.1.1/2010 – MNiSW Okres realizacji: do 30 listopad 2013 Kwota dofinansowania: 3.433.562,02 pln Grupa docelowa: Studenci Informatyki i EiBM Współpraca z partnerami biznesowymi: Płatne praktyki letnie (lipiec-wrzesień) – ca. 5000,- pln x 3 Opiekunowie praktyk Praca w zespołach zadaniowych Możliwość pisania prac licencjackich/magisterskich Certyfikaty firmowe/specjalistyczne Udział specjalistów z firm partnerskich w wykładach Wprowadzanie treści merytorycznych do zajęć w współpracy z firmami Rada Biznesu przy WSEI Dni otwarte w WSEI Debaty i panele dyskusyjne z udziałem partnerów biznesowych ryszard.michalczyk@wsei.pl

Dofinansowanie Projektu Coop-Edu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Nr Dofinansowanie Projektu Coop-Edu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Nr. Konkursu 2/POKL/4.1.1/2010 – MNiSW Okres realizacji: do 30 listopad 2013 Kwota dofinansowania: 3.433.562,02 pln Grupa docelowa: Studenci Informatyki i EiBM Rozwój Studenckiego Biura Karier Psycholog biznesu Doradca zawodowy Testy kompetencji i preferencji zawodowych Szczegółowe „dossier” każdego studenta Szkolenia Autoprezentacja Tworzenie dokumentów aplikacyjnych Komunikacja w zespole Praca zespołowa Planowanie kariery Kompetencje kadr nowoczesnej gospodarki ryszard.michalczyk@wsei.pl

Dofinansowanie Projektu Coop-Edu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Nr Dofinansowanie Projektu Coop-Edu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Nr. Konkursu 2/POKL/4.1.1/2010 – MNiSW Okres realizacji: do 30 listopad 2013 Kwota dofinansowania: 3.433.562,02 pln Grupa docelowa: Studenci Informatyki i EiBM Uzupełnienie i ugruntowanie wiedzy z matematyki Adresaci: studenci I roku Wydziału Informatyki i EiBM studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oraz wszyscy chętni studenci tych i innych kierunków studiów Test wiedzy i podział na grupy: Grudzień 2010. Rozpoczęcie zajęć: styczeń 2011 – 60 godzin w Roku Akademickim Troska o studentów niepełnosprawnych Specjalistyczny sprzęt IT Wydzielone miejsca parkingowe Wydzielone stanowiska pracy w pracowniach komputerowych Specjalistyczny sprzęt dla osób z niepełnosprawnością słuchową i wzrokową Pełnomocnik Rektora ds.. Osób Niepełnosprawnych Likwidacja barier w dostępie do edukacji ryszard.michalczyk@wsei.pl

PATRON PROGRAMU ryszard.michalczyk@wsei.pl

COOP-EDU Płatne Praktyki Studenckie – 40 studentów/rok Jak będziemy rekrutować: Wyniki w nauce Aktywność: Udział w pracach kół naukowych, Udział w pracach samorządu studenckiego Inicjatywy na rzecz Uczelni Promocja Uczelni na zewnątrz (portale społecznościowe) Aktywność na Platformie KM Uczelni (styczeń-luty 2011) Sukcesy/Osiągnięcia zewnętrzne (sport, edukacja, wolontariat etc) Udział w debatach, panelach, konferencjach organizowanych na Uczelni Udział w zajęciach fakultatywnych z matematyki 3. Profil studenta testy kompetencyjne testy preferencji zawodowych ścieżka kariery zawodowej wiedza specjalistyczna + certyfikaty branżowe, firmowe i kompetencyjne zainteresowania 4. Udział w szkoleniach i kursach organizowanych przez Doradcę Zawodowego i Psychologa Biznesu Opinie Dziekanów Wydziałów KONTAKT: Strona www, mailing, biuro projektu (styczeń), platforma KM, plakaty, ogłoszenia. ryszard.michalczyk@wsei.pl

Czy mają Państwo pytania ? ryszard.michalczyk@wsei.pl