Wyniki sprawdzianu próbnego 6-klasistów Październik 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI SPRAWDZIANU W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH GMINY TRYŃCZA W ROKU 2012.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Wyniki sprawdzianu próbnego 6-klasistów Październik 2013 dr Krzysztof Dziurzyński Wydział Pedagogiki Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Józefowie Spotkanie w dniu 16 stycznia 2014 r.

Sprawdzian zrealizowano w październiku 2013 roku zgodnie z wymaganiami proceduralnymi określonymi przez CKE dla tego typu sprawdzianów. Wzięło w nim udział łącznie 736 uczniów.

Średni wynik sprawdzianu próbnego wyniósł 26.02 punktu (przy odchyleniu standardowym – 5,843) co stanowi 65,05% możliwych do uzyskania punktów. Zgodnie z typologią B. Niemierko sprawdzian ten zakwalifikować należy, na podstawie wyniku otrzymanego w skali Dzielnicy, do umiarkowanie trudnych.

Średnia liczba punktów uzyskanych przez uczniów klas 6-tych w poszczególnych szkołach (max.=40)

Procentowy rozkład uczniów klas 6-tych, którzy znaleźli się w grupie do 70% wyniku sprawdzianu próbnego w poszczególnych szkołach w 2012 roku Za podstawę następnej analizy przyjęto pozycję ucznia na skali standardowej dziewiątki oraz wyniki uzyskane w pięciu obszarach standardów. Opierając się na ustaleniach B. Niemierko (1999; 253) przyjęto, że dana kategoria umiejętności została opanowana przez uczniów, jeśli łatwość zadań sprawdzianu powiązanych z tą kategorią umiejętności wynosi nie mniej niż 0,7, czyli 70% punktów możliwych do uzyskania za pełne rozwiązanie zadań. Zastosujemy wykładnie zawężającą oto policzymy ilu uczniów w ogóle uzyskało 70% punktów ze sprawdzianu.

Łatwość zadań 1-20

Łatwość sprawdzianu próbnego I część – im wyższy słupek tym zadanie lepiej rozwiązywane z wyjątkiem Najsłabiej rozwiązane zadanie w całej I części

Pochodzi ono ze standardu: czytanie Najsłabiej rozwiązanym zadaniem jest zadanie 12: Nastrój wiersza W. Szymborskiej jest pełen: A. rozpaczy B. wesołości C. złości D. zadumy Pochodzi ono ze standardu: czytanie

Łatwość zadań 21-25

Łatwość sprawdzianu próbnego zadania 21 oraz 22 – im wyższy słupek tym zadanie lepiej rozwiązywane

A zadanie 22 brzmiało: Szkoła zakupiła reprodukcję obrazu „Bitwa pod Grunwaldem” o wymiarach płótna 213,00 cm x 493,50 cm. Jaki będzie koszt obudowania jej ramą, jeżeli za 1metr ozdobnej listwy trzeba zapłacić 800 zł, a koszt robocizny wynosi 20 zł za metr bieżący?

Algorytm rozwiązania tego zadania obejmował 6 etapów 1. Odczytanie wymiarów obrazu 2. Ustalenie metody obliczenia długości ramy obrazu 3. Obliczenie długości ramy obrazu 4. Zamianę jednostek 5. Ustalenie metody obliczenia kosztu obudowania ramą obrazu 6. Obliczenie kosztu obudowania ramą obrazu

Zadanie 23 brzmiało: W imieniu samorządu szkolnego zredaguj ogłoszenie informujące uczniów o wycieczce do Muzeum Narodowego w Warszawie.

W tym zadaniu uczniowie mieli kłopot ze sformułowaniem słów zachęty Poprawnie wykonało je zaledwie 23% uczniów.

„To muzeum warto było odwiedzić”. Zadanie 24 brzmiało: „To muzeum warto było odwiedzić”. Napisz sprawozdanie z wycieczki do dowolnego muzeum (może być to wycieczka wymyślona przez Ciebie). Praca powinna zająć przynajmniej połowę wyznaczonego miejsca.

W tym zadaniu uczniowie mieli zadbać o bogactwo języka, wykorzystać słownictwo oddające relacje czasowe, zastosować epitety, porównania a cała wypowiedź miała być spójna. Ten element zadania poprawnie wykonało zaledwie 6% uczniów.

Standardy brane pod uwagę w realizowanym sprawdzianie Czytanie – 10 punktów Rozumowanie – 8 punktów Korzystanie z informacji – 4 punkty Wykorzystanie informacji w praktyce – 8 punktów Pisanie – 10 punktów

Pięć Standardów – wyniki dla Dzielnicy 2013

Pięć Standardów – wyniki dla Dzielnicy 2012

Podsumowanie

Istnieją zbyt duże dysproporcje pomiędzy wynikami uzyskanymi w części zamkniętej (1-20) i otwartej (21-25)

w części zamkniętej (zadania 1-20) uczniowie uzyskali 15,63 punktu a w otwartej (zadania 21-24) uzyskali 10,39 punktu

Jakie z tego wszystkiego płyną wnioski?

Strona techniczna – mało błędów wynikających z nieprzestrzegania procedury sprawdzianu – prawidłowe zapisy kodów, czarne długopisy, minimalna liczba błędów w kodowaniu, właściwe ułożenie sprawdzianów (klasami-od 1-26), właściwe zapisy przy rozwiązywaniu zad. matematycznych, nie znaleziono żadnych przypadków ściągania przez uczniów.

Strona merytoryczna – uczniowie starają się rozwiązywać wszystkie zadania, piszą wypracowania, choć nie zawsze poprawnie, zadania od 1-20 rozwiązane są praktycznie przez wszystkich uczniów (również nie zawsze dobrze, ale przynajmniej próbują).

W obszarze zadań matematycznych – Nieprawidłowości w obliczeniach zegarowych Uczniowie nie panują nad jednostkami, nie potrafią ich zamieniać W zadaniu z obrazem trzeba było pracować na ułamkach dziesiętnych i to sprawiało uczniom bardzo dużo kłopotu Uczniowie „na siłę” próbowali zaokrąglać wyniki.

Uwagi do nauczycieli i dyrektorów W zakresie pisania- uczniowie mają słabą świadomość objętości tekstu pisanego przez siebie, nie potrafią określić ile to jest pół miejsca wyznaczonego linijkami, proponuję ćwiczyć w szkole i w domu pisanie wypowiedzi na szablonie np. 22-25 linijkowym). Oczywiście dalej uczniowie mają ogromne kłopoty z ortografią i w tym przypadku nie odkrywamy Ameryki, tylko ćwiczymy do upadłego lub uczymy unikania „trudnych” słów.

Uwagi do nauczycieli i dyrektorów Coś, co zauważyliśmy w tym roku to duża liczba uczniów ewidentnie dyslektycznych, a z pewnością dysgraficznych, bez opinii PPP (z uprawnieniami do dłuższego pisania). Niektóre prace wymagały konsultacji 2-3 nauczycieli w celu rozszyfrowania co tam jest napisane. Koleżanki, które są egzaminatorami wyraziły opinię, że takie prace mogły być uznane za nieczytelne i nie byłyby sprawdzane.

Uwagi do nauczycieli i dyrektorów Na przyszły rok należy dobrze zweryfikować liczbę uczniów dyslektycznych (dotyczy obecnych klas piątych, które dodatkowo będą zdawać j. angielski).

Propozycje działań: 1. Z myślą o sprawdzianie 2014 ćwiczyć zadania w obszarach słabo opanowanych: wykorzystanie wiedzy w praktyce pisanie

Propozycje działań: 2. Przeprowadzić szkolenia dla nauczycieli połączone z warsztatami nt „Jak rozwijać kreatywność literacką u uczniów” szczególnie z myślą o obecnych 5-toklasistach.

Propozycje działań: 3. Przeprowadzić ogólno-dzielnicową kampanię edukacyjną „Cogito ergo sum” rozwijającą i wspierającą kompetencje poznawcze uczniów.

Propozycje działań: 4. Z myślą o sprawdzianie w 2015 roku w maju 2014 roku przeprowadzić, w obecnych klasach 5-tych, sprawdzian próbny: z języka angielskiego w obecnych klasach piątych z wykorzystanie wiedzy w praktyce oraz z korzystanie z informacji.

Propozycje działań: 5. Powołać zespół programowy sprawdzianu próbnego 2015 z języka angielskiego, który przygotuje materiały i przeprowadzi sprawdzian z języka angielskiego.

Propozycje działań: 6. Powtórzyć badanie realizowane wśród nauczycieli w 2010 roku by sprawdzić czy i co się zmieniło w ich zachowaniach i nastawieniach po upływie 4 lat.