Program NA WŁASNE KONTO krok po kroku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Rekrutacja.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Opracował J. Stryjkowski
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Internetowa Gra Giełdowa dla Studentów X edycja.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
REKRUTACJA 2007 szkoły ponadgimnazjalne zasady rekrutacji.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Jedz Smacznie i zdrowo.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Program NA WŁASNE KONTO krok po kroku
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Przedsiębiorczy na rynku finansowym - zasady i terminarz konkursu.
Patronat Minister Edukacji Narodowej Rzecznik Praw Dziecka
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła przesyła formularz zgłoszenia mailem lub faksem do Biura STO.
PROJEKT.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zadania pedagoga szkolnego
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dzień przedsiębiorczości
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
Zapis prezentacji:

Program NA WŁASNE KONTO krok po kroku

Założenia programu uzupełnienie wiedzy ekonomicznej uczniów gimnazjum, w tym w szczególności finansów (dwupłaszczyznowo, tj. znajomość instytucji finansowych i ich oferty, jak i finanse osobiste - planowanie budżetu swojego i rodziny); kształtowanie wśród uczniów gimnazjum umiejętności oszczędzania; planowanie przez uczniów własnej ścieżki życiowej; wzrost zaufania młodzieży do bankowości i banku jako instytucji; zwrócenie uwagi środowiska lokalnego na potrzeby edukacji ekonomicznej (w tym w szczególności władz samorządowych i rodziców); zmiana nastawienia społeczności wiejskiej do bankowości i banków lokalnych;

Moduły tematyczne Postawa przedsiębiorcza Aktywność gospodarcza Pieniądze i bankowość Oszczędzanie i inwestowanie Biznesplan. Marketing i reklama

Realizacja programu Etap I – zajęcia w ferie zimowe Szkolenie dla nauczycieli, kurs e-learningowy; Przeprowadzenie zajęć w okresie ferii zimowych– styczeń – luty 2014r. Etap II – praca projektowa Przygotowanie pracy projektowej przez uczniów – marzec – kwiecień 2014r.; Finał konkursu – maj 2014r.

Zajęcia w czasie ferii zimowych Realizacja I, II, III, IV modułów zajęć Zajęcia trwające 5 dni prowadzone przez nauczyciela i studenta; Forma: gry i zabawy edukacyjne i ekonomiczne; Wizyta w banku; Wizyta u lokalnego przedsiębiorcy; Każdy uczeń otrzymuje: Kalendarz ekonomiczny – na początek zajęć w ferie zimowe, Przewodnik po ekonomii i Planer finansowy - na zakończenie zajęć w ferie zimowe

Zajęcia w II semestrze roku szkolnego Realizacja V modułu zajęć; Przygotowanie projektu młodzieżowej gazetki ekonomicznej; Przesłanie pracy na konkurs; Finał konkursu w Warszawie; Na zakończenie II etapu uczeń otrzymuje Certyfikat uczestnictwa

Konkurs na indywidualny dla uczniów Konkurs indywidualny dla uczniów trwa od rozpoczęcia warsztatów do 30 kwietnia br. Uczeń gromadzi punkty z ćwiczeń punktowanych w I etapie programu i z wykonanych minitestów po przeczytaniu komiksu ekonomicznego, dostępnych na stronie programu www.nawlasnekonto.pl w II etapie. Laureatami konkursu mogą zostać gimnazjaliści, którzy: • uczestniczyli systematycznie w zajęciach, odbywających się w I i II etapie programu, • brali w nich aktywny udział, • rozwiązali minitesty za pomocą platformy e-learningowej. Nagrodę otrzyma trzech najlepszych gimnazjalistów, którzy zgromadzili najwięcej punktów. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po zakończeniu II etapu programu. Rozstrzygnięcia dokonuje nauczyciel prowadzący zajęcia. Nagrodami w konkursie są gry planszowe. Regulamin konkursu dostępny na stronie www.nawlasnekonto.pl/konkursy

Konkurs na młodzieżową gazetkę ekonomiczną Konkurs trwa od rozpoczęcia warsztatów do 30 kwietnia br. Konkurs polega na przygotowaniu pracy konkursowej - gazety o tematyce ekonomicznej oraz biznesplanu jej wydania (uczniowie reprezentujący jedną szkołę przygotowują jedną gazetę). Każda gazeta powinna zawierać 6 obowiązkowych artykułów: wywiad z przedstawicielem lokalnej społeczności prowadzącym własną działalność gospodarczą; wywiad z przedstawicielem władz lokalnych na temat związany z lokalną sytuacją ekonomiczną gminy/powiatu/mieszkańców oraz zachętami dla potencjalnych inwestorów; reportaż związany z ważnym problemem lokalnym o charakterze ekonomicznym; relacja z wizyty w banku lub lokalnej firmie; artykuł merytoryczny (ekonomiczny) na temat: „Moje miejsce w regionie za 10 lat”, przygotowany na podstawie opracowanych i przeprowadzonych wśród uczestników badań ankietowych, z uwzględnieniem założeń programu aktywności zawodowej („Młodzi w poszukiwaniu pracy”); wizja rozwoju gminy w ciągu najbliższych 10 lat, w oparciu o lokalną mapę przedsiębiorczości. Szczegółowe informacje dotyczące terminów i wymogów formalnych znajdują się w regulaminie konkursu na stronie: www.nawlasnekonto.pl/konkursy Prosimy o dokładne zapoznanie się ze wszystkimi wymogami!!!

Konkurs internetowy Każda gazeta może wziąć udział w Konkursie dla internautów. W tym celu należy wgrać  pracę konkursową na aplikację konkursową, dostępną na profilu programu na portalu Facebook (link do specjalnej aplikacji dostępny będzie także na stronie programu). Link do profilu: https://www.facebook.com/nawlasnekonto Każdy internauta, posiadający konto na profilu Facebook, w okresie od 1 do 15 maja 2014r. będzie mógł oddać w ciągu doby jeden głos na najlepszą młodzieżową gazetę ekonomiczną. Gazeta,  która  uzyska  najwięcej głosów  internautów, otrzyma „Nagrodę internautów", a jej autorzy (szkoła) otrzymają nagrodę pieniężną.

Nagrody W konkursie indywidualnym dla uczniów – GRY PLANSZOWE (zostały dostarczone do szkół w paczkach z materiałami). W konkursie na młodzieżową gazetę ekonomiczną – nagrody pieniężne dla szkół, z których pochodzą nagrodzone prace (przesyłane na konto podane przez szkołę): LAUREACI – 2.000 PLN WYRÓŻNIENI – 1.000 PLN NAGRODA INTERNAUTÓW – 1.000 PLN FINALIŚCI KONKURSU – nagrody rzeczowe LAUREACI FINAŁU KONKURSU – STYPENDIUM ROCZNE w wys. 1.500 PLN (przesyłane co miesiąc w wys. 150PLN na osobiste konto ucznia).

Profil programu na portalu Facebook Narzędzia programu Strona internetowa Blog szkoły Komiksy ekonomiczne Profil programu na portalu Facebook Platforma e-learning

www.nawlasnekonto.pl Na stronie programu znajdują się: Wszelkie bieżące informacje o realizacji projektu Materiały dydaktyczne: scenariusze zajęć w formie elektronicznej, prezentacje ze szkolenia, materiały dla uczniów w formie elektronicznej; Informacje i regulaminy konkursów, organizowanych w ramach programu Komiksy ekonomiczne Przejście do aplikacji konkursowej na profilu Facebook Logowanie do blogów szkoły Galeria zdjęć – zachęcamy do przesyłania zdjęć z realizacji zajęć na adres nwk@efrwp.com.pl – umieścimy je w galerii!

ZACHĘCAMY DO PROWADZENIA BLOGÓW – WARTO SIĘ POCHWALIĆ!!! Blog szkoły Każda ze szkół w czasie trwania projektu może prowadzić bloga. Do bloga można zalogować się ze strony programu (górny prawy róg) za pomocą loginu i hasła nauczyciela, które jest tożsame z loginem i hasłem do platformy e-learningowej. Blog jest swego rodzaju relacją z przeprowadzanych zajęć. Blog prowadzą uczniowie pod opieką nauczyciela. Na blogu można umieszczać zdjęcia (max. 6 zdjęć do każdego wpisu o wielkości max. 1 MB) oraz linki do filmików Najciekawsze blogi zostaną nagrodzone po I i po II etapie programu. ZACHĘCAMY DO PROWADZENIA BLOGÓW – WARTO SIĘ POCHWALIĆ!!!

Komiksy Każdy z uczniów ma możliwość poszerzenia swojej wiedzy poprzez przeczytanie komiksów oraz sprawdzenie tej wiedzy poprzez rozwiązanie minitestu. Na stronie dostępnych jest 6 komiksów z poprzedniej edycji. W II etapie pojawią się kolejne 4 komiksy. Testy do wszystkich komiksów będzie można rozwiązywać od marca do kwietnia 2014r. Harmonogram dostępnych testów pojawi się na stronie internetowej.

Profil na Facebooku – www.facebook.com/nawlasnekonto Na profilu pojawiają się: Relacje z szkół Aktualne ogłoszenia Ciekawostki ekonomiczne Dodatkowe konkursy dla uczniów Głosowanie internautów na najlepszą gazetę ekonomiczną ZACHĘCAMY DO TWORZENIA SPOŁECZNOŚCI MŁODYCH EKONOMISTÓW!!

Platforma e-leatningowa www.nawlasnekonto.edu.pl Kurs e-learningowy– obowiązkowy dla wszystkich nauczycieli Minitesty dla uczniów Ankiety dla nauczycieli i uczniów Kurs e-learningowy - Program do składania gazety – dla uczniów i nauczycieli

Ewaluacja Każdy z uczniów wypełnia: Test na początek i na koniec zajęć w czasie ferii zimowych – wyniki należy przesłać w specjalnym formularzu na adres nwk@efrwp.com.pl Ankietę na koniec I etapu zajęć Ankietę na koniec II etapu zajęć Każdy nauczyciel wypełnia: Ankietę po zakończeniu szkolenia Składa sprawozdanie wg wzoru na zakończenie realizacji programu Każdy student wypełnia:

Fundacja na Rzecz Rozwoju Wsi "Polska Wieś 2000" Kontakt mail: nwk@efrwp.com.pl Operator programu: Fundacja na Rzecz Rozwoju Wsi "Polska Wieś 2000" Al. Reymonta 12a 01-842 Warszawa tel. (22) 663-78-00 fax (22) 663-09-86