i bezpieczeństwa uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

i bezpieczeństwa uczniów Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów

Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. nr 168, poz. 1324 ze zm. w: 2013 r. poz. 560 z dnia 10 maja 2013 r.). Załącznik: Wymagania wobec szkół i placówek… Wymaganie: „Respektowane są normy społeczne”

Wieloaspektowość bezpieczeństwa Bezpieczeństwo fizyczne: bezpieczne warunki pracy i nauki, przestrzeganie zasad bhp, przeciwpożarowych, przestrzeganie regulaminów i procedur szkolnych, niwelowanie zachowań agresywnych wśród przedstawicieli wszystkich organów szkoły, właściwa organizacja wycieczek, wyjść poza teren szkoły, opieka nad uczniami niepełnosprawnymi, opieka nad uczniem przewlekle chorym, udzielanie pierwszej pomocy.

Dokumenty wewnątrzszkolne normujące działania związane z bezpieczeństwem Statut szkoły z systemem oceniania zachowania. Programy: Wychowawczy i Profilaktyki. Regulaminy: wycieczek, dyżurów międzylekcyjnych, świetlicy szkolnej, szkolnych pracowni przedmiotowych (komputerowej, chemicznej, przyrodniczej, fizycznej, sali gimnastycznej), korzystania z boiska szkolnego, placu zabaw.

Dokumenty wewnątrzszkolne normujące działania związane z bezpieczeństwem Procedury: obowiązku szkolnego, postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo, postępowania w sytuacji wystąpienia wypadku, udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, podawania leków uczniom przewlekle chorym, zwalniania uczniów z zająć lekcyjnych, usprawiedliwiania nieobecności.

Odpowiedzialność organów szkoły/placówki za bezpieczeństwo Dyrektor Rodzice BEZPIECZEŃSTWO Nauczyciele Pracownicy niepedagogiczni Uczniowie

Dyrektor Zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Odpowiada za racjonalnie ułożony i realizowany plan zajęć. Organizuje szkolenia okresowe pracowników. Odpowiada za przestrzeganie prawa i przepisów wewnętrznych przez pracowników. Odpowiada za prawidłowe organizowanie turystyki i krajoznawstwa. Odpowiada za bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających na terenie placówki.

Nauczyciele Sprawują opiekę nad uczniem podczas całego pobytu w placówce (zajęcia edukacyjne, przerwy międzylekcyjne, zajęcia pozalekcyjne, czas przed i po lekcjach). Sprawują opiekę nad uczniem podczas wycieczek i wyjść poza teren szkoły. Zapoznają podopiecznych z zasadami przestrzegania bezpieczeństwa na terenie placówki i poza nią. Przestrzegają respektowania prawa wewnątrzszkolnego przez uczniów. Współtworzą model wychowawczy zapisany w Programie Wychowawczym. Wspierają dziecko poprzez realizowanie zapisów zawartych w Programie Profilaktyki.

Rodzice Tworzą Radę Rodziców, która: współdecyduje o treściach zawartych w Programie Wychowawczym i Programie Profilaktyki, występuje z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw związanych ze szkołą lub placówką, opiniuje program poprawy efektywności wychowania.

Pracownicy niepedagogiczni Zgłaszają pracodawcy o wszystkich zauważonych nieprawidłowościach mogących spowodować zagrożenie bezpieczeństwa i zdrowia. Współpracują z nauczycielami w celu zachowania zasad bezpieczeństwa wśród uczniów. Podejmują działania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.

Uczniowie Tworzą Samorząd Uczniowski, podejmujący inicjatywy w kierunku działań wychowawczych. Przestrzegają prawa wewnątrzszkolnego normującego zachowanie na terenie placówki i poza nią. Nie akceptują niewłaściwego zachowania wśród rówieśników. Promują prawidłowe wzorce postępowania.

Działania podejmowane w celu spełnienia wymagania na poziom B: Respektowane są normy społeczne W szkole lub placówce, wspólnie z uczniami i rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Ocenia się ich skuteczność oraz, w razie potrzeb, modyfikuje. Współtworzenie wraz z Radą Rodziców zapisów w programach wychowawczym i profilaktyki. Uchwalenie w porozumieniu przez Radę Rodziców i Radę Pedagogiczną obu programów. Zaplanowanie przez wychowawców działań wychowawczych dla poszczególnych oddziałów na podstawie zatwierdzonych dokumentów. Opracowanie planu pracy szkoły wraz z harmonogramem działań.

Realizacja przez wszystkie organy szkoły zaplanowanych działań podejmowanych na rzecz bezpieczeństwa w szkole. Analiza podejmowanych działań wychowawczych związanych z bezpieczeństwem: Ocena skuteczności: Zmniejszona liczba wypadków. Mniejsza ilość zarejestrowanych zachowań agresywnych. Mniejsza ilość nieusprawiedliwionych nieobecności uczniów. Lepsze oceny zachowania. Pozytywne odpowiedzi na pytania ankietowe (wywiad) dotyczące odczuć uczniów, rodziców, nauczycieli związanych z poczuciem bezpieczeństwa. Inne dane.

Sposoby diagnozowania zachowań uczniów: Opracowanie i wdrożenie karty zdarzenia w sytuacjach trudnych wychowawczo (w załączniku). Prowadzenie obserwacji i zapisywanie miesięcznych raportów wychowawczych w teczce wychowawcy (do wglądu przez dyrektora i pedagoga). Przykłady działań podejmowanych w celu wyeliminowania zagrożeń i wzmacniania pozytywnych zachowań (w tym nagrody i kary statutowe).

Opracowanie programu poprawy efektywności wychowania w sytuacji kiedy podejmowane działania wychowawcze nie przyniosły zaplanowanych rezultatów Nie jest to dokument obowiązkowy ale jest dużym wsparciem do działań w kolejnym roku szkolnym. Przy ewaluacji zewnętrznej dokument ten i jego efektywność są podstawą do podwyższenia oceny. Przygotowanie raportu dla dyrektor szkoły w celu kontroli realizacji założeń związanych z efektywnością działań na rzecz bezpieczeństwa w szkole/placówce.

Ewaluacja wymagania: Respektowane są normy społeczne Pytania kluczowe: W jakim stopniu rodzice są włączeni do współpracy w planowanie i realizację działań wychowawczych? Jakie efekty przyniosły przeprowadzone działania wychowawcze? Jaki jest stopień poczucia bezpieczeństwa w szkole wśród uczniów i ich rodziców?

Ewaluacja wymagania: Respektowane są normy społeczne Wskaźniki: poczucia bezpieczeństwa w szkole jest na wysokim poziomie, działania wychowawcze podejmowane w szkole są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami uczniów i z ich udziałem oraz ich rodziców, na bieżąco analizowane są i oceniane efekty pracy wychowawczej, uczniowie przestrzegają zasad obowiązujących w kontaktach rówieśniczych, uczniowie przestrzegają regulaminów obowiązujących w szkole, nauczyciele systematycznie prowadzą dokumentację działań wychowawczych,

Ewaluacja wymagania: Respektowane są normy społeczne Wskaźniki cd.: nauczyciele swoją postawą motywują uczniów do właściwych zachowań, zmniejszyła się liczba zachowań agresywnych, zmniejszyła się liczba uczniów doświadczających aktów przemocy, absolwenci szkoły wykazują zachowania zgodne ze wzorcem wychowanka, Samorząd Uczniowski podejmuje efektywne działania, Samorząd Uczniowski inicjuje działania angażujące społeczność uczniowską.