„Zdolności a umiejętności”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Matematyka w życiu codziennym
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Opracowała: Ewa Malasiewicz
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Taksonomia Benjamina Blooma
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
narzędzie w językowych pracach projektowych
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Somatognozja.
Przeszkody w czytaniu ze zrozumieniem (tekst)
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Przygotowanie dziecka do szkoły
KLOCKOMANIA.
„Kompetencje zawodowe”
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Numer z klasyfikacji zawodów:312102
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
The Leader in Me.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Zadania grafika komputerowego Wiedza ; z zakresu zagadnień informatycznych, z zakresu terminologii graficznej, dobra znajomość języka angielskiego.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Jednomany.
Projektowanie wspomagane komputerem
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Rozwój mowy dziecka.
Inteligencja Marta Riess.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Europejskie Kompetencje Kluczowe
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

„Zdolności a umiejętności” MODUŁ 1.01.2, 2.01.2 , 3.01.2 Klasa I, II i III

Definicje Zdolności Umiejętności Zdolności to inaczej predyspozycje do łatwego opanowywania pewnych umiejętności, zdobywania wiedzy, uczenia się. Dzięki nim bez trudu przychodzi wykonywanie pewnych czynności, na które inni potrzebują więcej czasu. Umiejętności to praktyczna znajomość czegoś, biegłość w czymś.

Pamiętaj Rozwój zdolności jest niezbędny, abyś był szczęśliwy Każdy posiada jakieś uzdolnienia. Odkryj je w sobie.

Rodzaje zdolności Porównywanie elementów Rozumowanie Zdolność posługiwania się liczbami Orientacja przestrzenna Rozumienie znaczenia słów.

Porównywanie elementów Jest to zdolność do rozróżniania szczegółów środowiska, zdolność do zauważania niedokładności w tekstach pisanych, danych liczbowych i diagramach, umiejętność różnicowania informacji istotnych od nieistotnych oraz identyfikowania podobieństw i różnic w materiałach wizualnych.

Wnioskowanie Jest to zdolność do wyciągania wniosków z podanych informacji i dochodzenia do poprawnych konkluzji. Wiąże się z umiejętnością rozwiązywania problemów. Cecha ta również koreluje z myśleniem naukowym.

Zdolność posługiwania się liczbami Opisuje zakres umiejętności wykonywania podstawowych działań. Określa stopień, w jakim dana osoba czuje się swobodnie wykonując zadania polegające na dokonywaniu obliczeń.

Orientacja przestrzenna Ocenia umiejętność tworzenia obrazów i manipulowania nimi w wyobraźni. Dobrze koreluje z myśleniem technicznym. Określa stopień wykorzystywania zdolności mentalnej wizualizacji przy porównywaniu kształtów. Jest to cecha szczególnie ważna w środowisku, gdzie konieczność wizualizacji jest zasadniczym warunkiem zrozumienia i wykonania zadania.

Rozumienie znaczenia słów Wyraża zdolności językowe i zakres słownictwa. Określa stopień rozumienia komunikatów składających się z różnych części mowy, a także umiejętność identyfikowania wyrazów, których znaczenie jest podobne lub przeciwne. Ocenia zdolność do efektywnego działania w środowisku wymagającym rozumienia instrukcji werbalnych lub podawanych na piśmie.