„Kompetencje zawodowe”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE
Advertisements

Kompetencje kluczowe w edukacji zawodowej
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Rok 2009 Europejskim Rokiem Kreatywności i Innowacji
Opracowała: Ewa Malasiewicz
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Indywidualne plany rozwoju edukacji uczniów.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
FUNKCJE I Kompetencje nauczyciela
Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym
dr Anna Okońska-Walkowicz
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedmiotowe testy diagnostyczne uwzględniające kompetencje kluczowe, a obowiązujące standardy egzaminacyjne dr Henryk Szaleniec.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Europejski Dzień Języków Obcych
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu.
Rozwijanie kompetencji kluczowych a jakość życia absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w kontekście uczenia się przez całe życie Koprzywnica, 05 czerwca.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Kompetencje kluczowe jako podstawa (samo) zatrudnienia
Edukacja pozaformalna Edukacja nieformalna
KOMPETENCJE KLUCZOWE W UCZENIU SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
„Zdolności a umiejętności”
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
niewiele poniżej 40 % – wykształcenia średniego drugiego stopnia,
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
Kodeks Etyki Dziennikarskiej
Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
W jakim świecie będą funkcjonować nasi uczniowie?
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Europejskie Kompetencje Kluczowe
KOMPETENCJE KLUCZOWE Fundament człowieka przyszłości
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

„Kompetencje zawodowe” MODUŁ 1.01.4, 2.01.4, 3.01.4 Klasa I, II, III

Kompetencje zawodowe Wiedza (wiem co) Umiejętności (wiem jak) Doświadczenie Postawa (jestem gotów).

Wiedza i umiejętności Umiejętności to praktyczna znajomość czegoś, biegłość w czymś. Wiedza to ogół wiadomości zdobytych dzięki badaniom, uczeniu się itp.; też: zasób informacji z jakiejś dziedziny «znajomość czegoś».

Poziomy zaawansowania kompetencji A. Brak B. Stopień podstawowy (nieregularność i nadzór) C. Stopień dobry, (samodzielność) D. Stopień bardzo dobry (przekazywanie innym własnych doświadczeń) E. Stopień doskonały (twórcze wykorzystanie i rozwijania wiedzy, umiejętności i postaw).

Rodzaje kompetencji zawodowych Kompetencje osobowościowe Kompetencje społeczne Kompetencje specjalistyczno - techniczne

Poziomy kompetencji: młynarz

Kompetencje społeczne Ekspozycja społeczna Bliski kontakt z innymi Asertywność

Kompetencje kluczowe Porozumiewanie się w języku ojczystym Porozumiewanie się w językach obcych Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo - techniczne.

Kompetencje kluczowe cd. Kompetencje informatyczne Umiejętność uczenia się Kompetencje społeczne i obywatelskie Inicjatywność i przedsiębiorczość Świadomość i ekspresja kulturalna.