GWIEZDNE WOJNY W maju 1977 roku po raz pierwszy na ekranach kin w Stanach Zjednoczonych pojawiły się Gwiezdne wojny. Mało kto przypuszczał, że będzie to.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Advertisements

Działalność Akademii Trzeciego Wieku w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa.
„Nowoczesne formy edukacyjne dla dzieci starszych i młodzieży w Gminie Czernikowo” oraz „Rozwój kwalifikacji w zakresie informatyki i technologii informacyjnych”
IV Zlot Gwiaździsty Miłośników Zabytkowej Motoryzacji
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Ryszard Solski, Sigma International
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Przemyska Gildia Fantastyki. Cele organizacji: - Popularyzacja tematyki Fantasy wśród mieszkańców miasta Przemyśl i jego okolic - Stworzenie możliwości.
Plakaty – 2007 r.. Współpraca z mediami 2006 r. – współpraca na zasadzie patronatu medialnego oraz informacje prasowe wysłane do wszystkich mediów lokalnych;
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Tytuł Projektu: Absolwent na wagę złota Analiza rynku pracy pod kątem wymagań pracodawców względem potencjalnych pracowników.
Województwo pomorskie –
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
Newsletter 01/2013.
GMINA BEŁŻYCE I Polski Festiwal Koni Bełżyce r.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Michał Cender Mam 12 lat Moi rodzice to Krystyna i Kazimierz. Mam o 10 lat starszego brata Pawła. Jesteśmy zgraną rodziną.
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
Piknik ekologiczny w Radiu Lublin Oferta handlowa wrzesień 2007
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Podsumowanie II edycji Programu edukacyjnego „ Trzymaj Formę” Działdowo, r. Jolanta Działak PSSE Działdowo.
PRZYGOTOWAŁY: MONIKA NOWACKA ANNA NADWORSKA
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
DZIENNIKARSTWO MODOWE
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
DOBRE SPOTKANIE z edukacji finansowej 3. edycja. CO? krótka notatka komunikat o projekcie wypowiedzi uczestników GDZIE? strona Biblioteki strona Urzędu.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Gimnazjum nr 8 im. Marii Curie –Skłodowskiej w Toruniu 20 lat zmian naszego miasta – Torunia. Samorząd: Miasto - Toruń.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
M.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy 10 GRUDNIA 2015 r. Warszawa 2030: Razem budujemy strategię rozwoju miasta.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Jak zachęcać uczniów do czytania
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
16 grudnia 2009 r.. „ Toruń otwarty dla wszystkich – KLUCZ do mojego Miasta ” 16 grudnia 2009 r. - Podsumowanie.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
„POLSKA – PAŃSTWA NORDYCKIE. SAMORZĄDOWY WYMIAR WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ” Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach konkursu.
Wojewódzka Konferencja promująca produkt projektu Platforma Flexicurity dla MSP Świnoujście, Andrzej Stępnikowski Projekt współfinansowany.
WYDZIAŁ PREWENCJI KWP W KATOWICACH Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie reagujesz – akceptujesz” Katowice, wrzesień 2011r.
„ Toruń otwarty dla wszystkich – KLUCZ do mojego Miasta ” 22 października 2009 r.
KLASA III A Podsumowanie Jubileusz 90-lecia Szkoły Szczepanika W dniu 28 września 2015r. odbyła się Gala Jubileuszowa zorganizowana z okazji.
Niezwykły tydzień w szkole Szkoła Podstawowa Im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Rok Klimatu i Środowiska w Puszczykowie Urząd Miejski w Puszczykowie ul. Podleśna Puszczykowo
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Okno na Hooptymistyczny świat
Jakub Mróz.
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
Zapis prezentacji:

GWIEZDNE WOJNY W maju 1977 roku po raz pierwszy na ekranach kin w Stanach Zjednoczonych pojawiły się Gwiezdne wojny. Mało kto przypuszczał, że będzie to początek fenomenu kulturowego obejmującego zasięgiem niemal cały świat. Od tamtego czasu zrealizowano sześć filmów kinowych - Gwiezdne wojny (1977), Imperium kontratakuje (1980), Powrót Jedi (1983), Mroczne widmo (1999), Atak klonów  (2002) i  Zemsta Sithów (2005). Wyprodukowano kilka seriali animowanych i dziesiątki gier komputerowych. Wydanych zostało setki książek, komiksów oraz wyprodukowano zabawki, gadżety, które  należą do jednych z najpopularniejszych na rynku. W dniach 11-13 września 2009 r.  w Toruniu odbył się event zorganizowany z okazji przypadającej 30-stej rocznicy polskiej premiery pierwszego filmu.

Zlot miłośników Gwiezdnych wojen „STARFORCE 2009” Toruń, 11-13 września 2009

StarForce 2009 sfinansowany został przez Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Gminę Miasta Toruń. StarForce 2009 odbywał się za zgodą firmy Lucasfilm Ltd., która na potrzeby zlotu i jego promocji udzieliła organizatorom zgody na korzystanie ze znaków towarowych i zdjęć pochodzących z sagi Star Wars. © 2009 Lucasfilm Ltd. All rights reserved. Used under authorization.

CEL PROJEKTU Stworzenie produktu turystycznego będącego połączeniem wydarzenia kulturalnego i imprezy o charakterze masowym. Promowanie lokalnej turystyki oraz popularyzacja idei Międzynarodowego Roku Astronomii i Torunia jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Uczczenie 30-stej rocznicy polskiej premiery filmu Gwiezdne wojny, George'a Lucasa

GRUPA DOCELOWA Uczestnicy zlotu z kraju i zza granicy, czyli miłośnicy sagi Gwiezdne wojny i fantastyki naukowej w różnym przedziale wiekowym i o różnorodnych zainteresowaniach. W tym: młodzież ucząca się i studiująca rodzice z dziećmi Turyści odwiedzający miasto. Mieszkańcy miasta.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE Działania promocyjne: Przygotowania do zlotu z sukcesem poprzedziły działania organizatorów w celu uzyskania zgody na organizację u producenta, czyli w firmie Lucasfilm. Patronat prasowy nad zlotem objął lokalny dziennik Nowości, w którym ukazywały się artykuły zapowiadające, a także cotygodniowy konkurs dla czytelników. Drugim oficjalnym patronem było rozgłośnia Radio Eska, która zapowiadała zlot i prezentowała wywiady z organizatorami. Dwa tygodnie przed eventem odbyła się konferencja prasowa, a informacje i relacje ze zlotu pojawiały się w lokalnej i krajowej prasie, radiu i telewizji.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE Za kontakty PR odpowiedzialna była agencja Planet PR. Promocja w internecie odbywała się m.in. za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook, a także Blip, na którym podczas trwania zlotu pojawiały się wpisy na żywo. Przez cały okres przygotowań informację o ich przebiegu publikowane były na krajowych i zagranicznych portalach internetowych zajmujących się fantastyką i Gwiezdnymi wojnami.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE Przed eventem na terenie Torunia rozwieszono plakaty, a w jego trakcie rozdawano ulotki, w których znajdował się program poszczególnych atrakcji i mapka imprezy. Osobny rodzaj promocji odbywał się poprzez stronę www.visitkujawsko-pomorskie.pl. Na specjalnie przygotowany dział poświęcony w całości "StarForce 2009", można było wejść poprzez adres www.starforce.eu.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE Wszystkie materiały promocyjne przygotowane przez grafika Adama Szarego zostały zaprojektowane tak, by stanowiły połączenie stylistyki "Gwiezdnych wojen" i toruńskich symboli takich jak: Kopernik, pierniki czy też panorama miasta. Za obróbkę materiałów i ich przygotowanie do druku odpowiedzialna była firma MSU Publishing.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE Na potrzeby scenografii zlotu i jego promocji przygotowano kilkanaście bannerów wielkoformatowych przedstawiających historię sagi i wykorzystujących ujęcia z filmu. Podczas zlotu organizatorzy wyposażeni byli w koszulki i identyfikatory z logiem i grafiką. Specjalne koszulki z dodatkowym tekstem otrzymywali zaproszeni goście. Koszulki można było nabyć podczas trwania eventu.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE

DZIAŁANIA PROMOCYJNE

WSPÓŁPRACA Za realizację zlotu i jego poszczególne atrakcje odpowiedzialne były organizacje ze środowiska miłośników Gwiezdnych wojen: Polish Garrison i Eagle Base są polskimi placówkami międzynarodowych organizacji 501st Legion i Rebel Legion zrzeszających posiadaczy profesjonalnych replik kostiumów z Gwiezdnych wojen. Ich honorowymi członkami są twórcy Sagi, w tym sam George Lucas, a także Jurek Owsiak. W Polsce organizacje uczestniczą w licznych akcjach charytatywnych min. WOŚP, co stanowi jeden z celów ich działalności.

WSPÓŁPRACA Bydgoski Fanklub Gwiezdnych Wojen i Toruńskie Imperium Star Wars zrzeszają lokalnych miłośników Sagi. Z zaangażowaniem oddają się krzewieniu pozytywnych idei Gwiezdnych wojen organizując spotkania, a także uczestnicząc w akcjach charytatywnych.

GOŚCIE Richard LeParmentier. Gwiezdne wojny były trzecim filmem w karierze Pana Richarda. Rola Admirała Mottiego, imperialnego oficera, który wierzył bardziej w potęgę Gwiazdy Śmierci niż w siłę Mocy, zapewniła mu ogromną popularność i stała się jedną z ikon produkcji, którą powszechnie uznaje się za najpopularniejszy film science-fiction. Richard LeParmentier pojawił się w ponad 50 filmach.

GOŚCIE Kenneth Colley Największej popularności przysporzyła mu rola Admirała Pietta w Imperium kontratakuje (1980) i w Powrót Jedi (1983). Była to postać oficera imperialnej marynarki, który pełni służbę na flagowym okręcie Dartha Vadera, Gwiezdnym SuperNiszczycielu „Egzekutor”. Piett jest ambitny i potrafi idealnie wykorzystać „dymisje” udzielane przełożonym przez Mrocznego Lorda, by błyskawicznie pokonywać kolejne szczeble kariery.  Filmografia Kennetha Colley’a obejmuje obecnie imponującą liczbę 121 filmów i seriali telewizyjnych.

WYDARZENIA StarForce wydarzenia: Event poprzedziły spotkania z małymi pacjentami dwóch szpitali dziecięcych w Toruniu i Bydgoszczy. Z ramienia Urzędu Marszałkowskiego w spotkaniach brał udział wicemarszałek Maciej Eckardt, a działania wspierały firmy Lego i Egmont.

WYDARZENIA Wnętrza Fortu IV stanowiły scenerię pierwszych atrakcji zlotu. Odbył się kameralny pokaz oryginalnej wersji Gwiezdnych wojen, oraz obejrzano krótki happening przygotowany przez gorzowskich fanów. Na wszystkich przybyłych czekała niespodzianka w postaci pierwszego spotkania z zaproszonymi aktorami: Richardem LeParmentierem i Kennethem Colley'em.

WYDARZENIA Sobotnią część zlotu rozpoczęła parada przebranych w kostiumy miłośników Gwiezdnych wojen. Przemarsz odbywał się spod gmachu Urzędu Marszałkowskiego pod pomnik Mikołaja Kopernika. Paradzie towarzyszyła orkiestra Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Toruniu, która odgrywała skomponowane przez Johna Williamsa tematy z Sagi Lucasa.

WYDARZENIA Jubileuszowa wystawa 30-lecie Star Wars w Polsce stanowiła jedną z głównych atrakcji. Cieszyła się ogromnym powodzeniem i była pierwszą zorganizowaną na taką skalę w Polsce. Zaprezentowano na niej unikalne gadżety pochodzące z lat 80-tych takie jak wycinki prasowe, zdjęcia, kolekcja unikatowych polskich figurek, wydania klubowe książek i wiele innych. Oprócz okazów kolekcjonerskich zobaczyć można było prace (modele pojazdów, obrazy, rysunki, makiety) polskich miłośników Sagi.

WYDARZENIA Niemniejszym zainteresowaniem cieszyła się prezentowana przez belgijskich fanów, sceneria pałacu gwiezdnego gangstera, Jabby the Hutt. Były to odwzorowane w skali 1:1, często poruszające się modele, przedstawiające postacie z jednej z kluczowych scen filmu Powrót Jedi.

WYDARZENIA Podczas zlotu dzieci miały okazję uczestniczyć w dziesiątkach atrakcji przygotowanych specjalnie dla nich. W bloku programowym odbywającym na scenie obok budynku CSW przez cały dzień odbywały się zabawy i konkursy. Tam też odbyło się krótkie przedstawienie pt. Co piszczy w Artoo.

WYDARZENIA Dla bardziej wtajemniczonych miłośników Sagi przeznaczony był blok prelekcji, podczas których można było m.in. porozmawiać na temat przyszłości polskiego środowiska fanów. W sali kinowej odbywały się pokazy rodzimych filmów bazujących na świecie "odległej galaktyki", a także można było wysłuchać prelekcji o ewolucji efektów specjalnych, przygotowaną przez reżysera Staszka Mąderka.

WYDARZENIA Punktem kulminacyjnym było spotkanie z Richardem LeParmentierem (Admirał Motti) i Kennethem Colley'em (Admirał Piett), którzy z humorem odpowiadali przez ponad godzinę na pytania żądnych wiedzy uczestników zlotu.

WYDARZENIA Zwieńczeniem sobotnich wydarzeń był kilkunastominutowy spektakl odbywający się w nocnej  scenerii fontanny Cosmopolis. Licznie przybyli mieszkańcy Torunia, turyści i uczestnicy zlotu byli świadkami pojedynku Mistrza Twardowskiego z wysłannikami Ciemnej Strony Mocy. Niezwykłej sztuki przeniesienia klasycznej historii Pana Twardowskiego w realia Gwiezdnych wojen, podjęli się z sukcesem gorzowscy aktorzy.

WYDARZENIA W niedzielne południe fani stawili się w podtoruńskim Grabowcu, na znanej już nie tylko w Polsce, ulicy Obi-Wana Kenobiego. Jest to jedyna na świecie ulica nazwana imieniem postaci z filmu Gwiezdne wojny. W gościnnych progach domu Państwa Budkiewiczów można było powspominać wydarzenia zlotu, a przede wszystkich jeszcze raz, tym razem w bardziej kameralnej atmosferze, spotkać się z imperialnymi admirałami.

PODSUMOWANIE Toruński event w pełni pokazał potencjał kryjący się w organizacji tego typu przedsięwzięć. Nośny temat i atrakcyjny program stanowiły wydarzenie wśród mieszkańców, przyciągnęły do Torunia wielu turystów, a także wzbudziły zainteresowanie mediów. Te ostatnie stanowiły doskonałą platformę dla przekazu pozwalającego promować region kujawsko-pomorski, jako miejsce, w którym ma miejsce wiele ciekawych inicjatyw.

PODSUMOWANIE Wykreowano produkt turystyczny, którego już pierwsza edycja spotkała się z dużym oddźwiękiem medialnym i przychylnością uczestników.  W zlocie uczestniczyło blisko cztery tysiące uczestników, a jeszcze więcej osób (mieszkańcy miasta, turyści) miało okazje ujrzeć przygotowane atrakcje plenerowe (przemarsz i przedstawienie). Skuteczną promocję lokalnej turystyki oraz popularyzacja idei Międzynarodowego Roku Astronomii i Torunia jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 zapewniały realizowane w 12 września telewizyjne wejścia na żywo w stacjach ogólnopolskich: TVN24 i TVP Info.