KOLPORTER S.A..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
EFaktor S.A. Prezentacja produktowa Dla kogo faktoring?
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Część III PIERWSZY PLAN FINANSOWY COLWAY. Czy biznesu Colway trudno się nauczyć? Prezentacja Pierwszego Planu Finansowego Colway.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGAM LOJALNOŚCIOWY FAMILO Społeczność Konsumencka Familo umożliwia uczestnikom programu oszczędzanie na zakupach dokonywanych w sklepie na stronie
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
POP i SIR POK1 i POK2.
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Struktura kanałów marketingowych
Bądź częścią rozwiązania
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Logowanie do systemu eod
Nazwa firmy Plan biznesowy.
1 Rachunkowość zarządcza.
Sprawność systemu rynkowego
Sprzedaż produktu lub usługi
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Rynek – zasady funkcjonowania
ĆWICZENIA ZASADY USTALANIA CEN.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
Przychody i koszty działalności
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Certyfikaty branżowe Odbiorcy docelowi:
Próg rentowności K. Bondarowska.
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
Zasady funkcjonowania rynku
Prezentacja planu biznesowego
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Finansowanie zadań oświatowych
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
WALORYZACJA 24 stycznia 2019 r..
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Nowe podejście do zamówień publicznych
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Zadania POP i SIR.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Gospodarowanie odpadami
KOLPORTER S.A..
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

KOLPORTER S.A.

60 000 szacowana liczba PSD obejmująca cały rynek dystrybucji prasy POTENCJAŁ RYNKU LICZBA PSD 60 000 szacowana liczba PSD obejmująca cały rynek dystrybucji prasy

Rynek SPRZEDAŻ EGZEMPL. ŚREDNI OBRÓT PSD Wojna cenowa Źródło danych PKB: www.stat.gov.pl

Koszty KOSZTY LOGISTYKI (paliwo, magazyny, sprzęt, energia) Dynamika 99% KOSZTY LOGISTYKI (paliwo, magazyny, sprzęt, energia) Źródło: GUS Dynamika 1999/2007 67% Dynamika 78% Dynamika 73% KOSZTY PRACY (uciążliwość, rotacja, wzrost płac) 4

Koszty Nakłady na sprzęt info oraz infrastrukturę Dynamika 1042% Nakłady na sprzęt info oraz infrastrukturę Koszty dystrybucji – mutacji i dodatków (objętość), koszt podziału na prasę i towar Koszt 3,5 razy większy Koszty windykacji należności od bankrutujących psd Na tle wzrostów kosztów we wszystkich obszarach w ciągu 10 lat, średni obrót psd wzrósł o jedyne 16% 5

Rentowność rynku Spadek liczby tytułów i wydawnictw – coraz mniejsza liczba wydawców małych i średnich Liczba wydawnictw generujących 80% dochodów dystrybutorów oraz PSD: Spadek 50% Niepłatne formy rozpowszechniania: rozdawanie prasy na ulicach, w pubach, taxi, Mc Donald’s, supermarketach, stacjach benzynowych. 6

Rentowność rynku Wielocenowość tytułów Mutacje ze względu na rodzaje dodatków Regionalizacje Prasa jako towar 7

Rentowność rynku Koniec ery atrakcyjnych produktów wydawniczych (kolekcji) Dane na podstawie opisów w awizacji Rozpoczęcie wojny cenowej między wydawcami 8

Rentowność rynku ŚREDNIA CENA EGZEMPL. NETTO (II 2007 – IX 2009)

Obsługa sieci Spadek drobnych niskomarżowych PSD i bardzo duża rotacja Rozwój sieci super i hipermarketów, stacji benzynowych Rozwój sieci dyskontów, salonów prasowych i sieci typu convenience Rozwój sieci regionalnych i grup zakupowych zrzeszających małe sklepy spożywcze a nawet kioski 10

Obsługa sieci Terminy płatności Realny termin płatności: Kilka, kilkanaście miesięcy - wydłużanie terminów płatności przez wiele PSD - problemy z dokumentacją PSD sieciowych jako podstawa do odrzucenia zasadności płatności Sieci: 30 dni - 3 mies. Inne PSD: 1-7 dni

Obsługa sieci Koszt obsługi sieci: opieka Ekipy Handlowej meble, konserwacja specjalistyczna, indywidualnie dopasowana dokumentacja opieka merchandisingowa specjalistyczna logistyka

Rentowność PSD Zysk PSD? Jak zarobić na sprzedaż prasy? Średni obrót PSD: 3600 zł marża dla PSD (21%): 756 zł Koszty podstawowe utrzymania PSD: ZUS właściciela lub pensja pracownika; lokal koszty bankowe, inna obsługa błędy w rozliczaniu prasy (braki, pomyłki) -koszty psd liczone w cenach detalicznych Koszty uzupełniające: Merchandising Wyposażenie, meble wizualizacja alternatywne towary (FMCG) Badania w USA: odpowiednie ekspozycje powodują wzrost sprzedaży o 15% - 20% (Na podstawie: „Sztuka merchandisingu” - D. Stopczyński, Marketing w Praktyce 12/96)

Źródło: badania własne Rentowność PSD Ekspozytory prasy w PSD Ekspozytor prasy w PSD jest traktowany jako koszt – a koszt trzeba równoważyć przychodami Przychodem mogą być klienci – którzy przy okazji kupią coś innego bardziej rentownego Traktowanie sprzedaży prasy jako zysku uzupełniającego powoduje oczekiwania kontrahenta w stosunku do dystrybutorów prasy typu: Ograniczanie oferty do listy tytułów Ograniczenie ilości tytułów do ilości max Ograniczanie i blokada pewnych tematyk Irracjonalne z poziomu dystrybucji zamówienia Źródło: badania własne

Rentowność PSD Problemy z ekspozycją prasy brak rentowności PSD sprzedaż deficytowa, utrzymywanie prasy uzupełniająco jako ‘przyciągacz’ klienta ograniczanie oferty tytułowej: stałe oferty tytułowe: 10 183 PSD (38%) blokady wybranych tematyk: 5600 PSD (21%) Źródło: dane własne

Rocznie drukujemy 20 mln. dokumentów Rentowność PSD Dokumentacja – sprzedaż czasopism „towarów” Przygotowanie dokumentów i wysłanie do PSD Punkty dokumentację muszą przetworzyć (sprawdzić i potwierdzić) Koszty zawarte w kwocie marży PSD 756 zł Dokumenty D/Z - 25 sztuk Specyfikacje zwrotów - 25 sztuk Faktury za sprzedaż - co najmniej 4 Faktury za dostawę - co najmniej 4 Korekta Faktury za dostawę - co najmniej 4 62 podstawowe wydruki w miesiącu do większości PSD Dokumenty należy wydrukować podzielić, rozdystrybuować, rozliczyć – zarówno od strony Dystrybutora jak i w DUŻO WIEKSZYM STOPNIU W PSD – błędy to KOSZTY Rocznie drukujemy 20 mln. dokumentów

Rentowność PSD » HANDEL NEWS Gazety wciąż dają zarobić, ale coraz mniej Co trzeci właściciel sklepu spożywczego twierdzi, że nie opłaca się handlować prasą – wynika z najnowszej sondy miesięcznika „Wiadomości Handlowe”, w której wzięło udział ponad 350 osób. Procentowo marża uzyskiwana przez detalistów ze sprzedaży gazet jest na dobrym poziomie – wynosi przeciętnie około 22 proc. Problem leży w malejącej wartości sprzedawanych gazet. W efekcie, przegrywają one z innymi towarami FMCG, których nie dotyczą przytoczone tendencje. Do tego dochodzą wszechobecne „mutacje” i gadżety dodawane do wielu tytułów, które są dużym problemem, burząc czytelność ekspozycji i zabierając cenne miejsce. Tymczasem dodatki nie spełniają już swej roli. Takie, które wywołują zwiększone zainteresowanie czytelników, pojawiają się bardzo rzadko. Czy w sklepie spożywczym opłaca się handlować prasą? Źródło: "Wiadomości Handlowe"

Rentowność Prenumeraty Spadek rentowności prenumeraty: Coraz wyższe oczekiwania co do marży Płatność z dołu Coraz dłuższe terminy płatności Ilość płatności Różne godziny dostaw Ilość paczek i wiele miejsc dostaw dla jednego klienta Koszty związane z pakowaniem (oczekiwania klienta)

Podsumowanie Utrzymuje się spadek sprzedaży egzemplarzowej; Gwałtownie spadają obroty w skutek obniżania cen detalicznych; Rosną koszty dystrybucji i obsługi sprzedaży w psd; Spadają średnie obroty psd i rośnie liczba nierentownych psd; Sprzedaż prasy migruje do psd sieciowych o wysokich wymaganiach finansowych oraz dużych kosztach obsługi; Maleje zainteresowanie prasą nie tylko konsumentów, ale również sprzedawców wskutek spadku rentowności oraz wysokich nakładów pracy; Wynagrodzenie oparte na marży procentowej od sprzedaży nie uwzględnia rzeczywistych kosztów dystrybucji (poziom zwrotów, parametry pisma); Niskocenowe promocje tytułów są skierowane wyłącznie do konsumentów i są wysokoniedochodowe dla dystrybutorów i psd; Coraz mniejsza liczba tytułów dochodowych w dystrybucji musi finansować rosnącą liczbę tytułów nierentownych; Część wydawców i tytułów musi finansować innych wydawców i ich tytuły;

Obecny model funkcjonowania rozliczeń w dystrybucji jest niewydajny Propozycje zmian wg dwóch modeli: Model 1: Dystrybutor jako pośrednik w kolportażu prasy między wydawcą a psd Model 2: Dystrybutor jako partner oferujący outsourcing specjalistycznej usługi logistycznej Bezpośrednia współpraca wydawców z psd

Kierunki zmian i modyfikacje modelu dystrybucji: Model 1: FIRMA DYSTRYBUCYJNA Model 2: NOWA ROLA FIRMY DYSTRYBUCYJNEJ Negocjowanie warunków współpracy z psd, podpisywanie umów Ponoszenie kosztów i wyposażanie psd (regały, wieszaki) Usługi rozliczeniowe z psd, sieciami (dokumentacja i fakturowanie) Inkasowanie należności i usługi windykacyjne Optymalizacja sprzedaży (nadzielanie, merchandising, promocje, itp.) Optymalizacja logistyki Usługi Ekipy Handlowej, Call Center Negocjowanie warunków współpracy przez wydawców z psd (ewentualne obniżanie marży) i podpisywanie umów Zapewnienie optymalnego wyposażenia różnych rodzajów psd przez wydawców Indywidualny sposób rozliczania z psd (sieci) przez wydawców Ściąganie należności przez wydawców Optymalizacja sprzedaży przez wydawców (merchandising, promocje, itp.) Zewnętrzna obsługa procesów logistycznych

Kierunki zmian i modyfikacje modelu dystrybucji: Model 1: FIRMA DYSTRYBUCYJNA Model 2: NOWA ROLA FIRMY DYSTRYBUCYJNEJ Wynagrodzenie oparte na marżach % progowo dostosowanych do rodzaju produktu (cena, waga, objętość, poziom zwrotów) Zastosowanie marży minimalnej wartościowej dla najtańszych produktów (nie mniej niż…) Dodatkowa marża przy przekroczeniu pewnego poziomu zwrotów (jeżeli wydawca nie realizuje zamówień dystrybutora Realne terminy płatności dostosowane do obsługiwanej struktury sieci sprzedaży Likwidacja zwrotów fizycznych i odpłatności za konfekcjonowanie zwrotów Wynagrodzenie dystrybutora oparte na stawkach kwotowych za outsourcing podstawowych usług logistycznych w oparciu o ceny rynkowe Tabela rozliczeń usług dodatkowych: fakturowanie rozwożenie mebli usługi magazynowe usługi windykacyjne …. Zmiana powyższych stawek w oparciu o zmianę warunków rynkowych (koszty paliwa, magazynów, pracy)

CO DALEJ? Do którego modelu powinniśmy zmierzać?