Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zadania POP i SIR.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zadania POP i SIR."— Zapis prezentacji:

1 Zadania POP i SIR

2 Przedziały wartości popytu
Zadanie 1 Poniższa tabela przedstawia profil popytu na ultrabooki marki X w jednym ze sklepów RTV-AGD, obserwowany w czasie cyklu uzupełniania zapasów wynoszącego 5 dni. Oblicz poziom obsługi klienta w ujęciu probabilistycznym i ilościowym w wymienionym sklepie RTV-AGD. Dane pochodzą z 64 obserwacji. Wielkość dostawy uzgodniona z dostawcą ultrabooków wynosi 100 sztuk. Zapas informacyjny poniżej, którego składane jest zamówienia wynosi 40 sztuk. Przedziały wartości popytu 0-5 6-10 11-15 16-20 21-25 26-30 31-35 36-40 41-45 46-50 1 2 4 8 11 14 9 7 5 3

3 Zadanie 2 Jaki jest poziom obsługi klienta w ujęciu probabilistycznym jeśli w ciągu badanych pięciu ostatnich lat czterokrotnie w cyklu uzupełniania zapasów wystąpił niedobór? Średnioroczny zapas zaspakajany był dwunastoma dostawami.

4 Zadanie 3 Ile wynosi poziom obsługi klienta w ujęciu ilościowym jeżeli w ciągu ostatniego roku niedobór w cyklu uzupełniania zapasu wyniósł 520 sztuk? Średni popyt roczny dla omawianego asortymentu wynosi 3200 sztuk.

5 Przedziały wartości popytu
Zadanie 4 Poniższa tabela przedstawia profil popytu na makaron marki Nitka w jednym ze sklepów spożywczych, obserwowany w czasie cyklu uzupełniania zapasu. Oblicz poziom obsługi klienta w ujęciu probabilistycznym i ilościowym na makaron w wymienionym sklepie spożywczym. Wielkość dostawy uzgodniona z dostawcą wynosi 50 opakowań. Zapas informacyjny poniżej, którego składane jest zamówienia wynosi 40 sztuk. Przedziały wartości popytu 0-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 71-80 81-90 91-100 1 4 12 34 26 17 6 2

6 Przedziały wartości popytu
Zadanie 5 Poniższa tabela przedstawia profil dziennego popytu na mleko marki Biała Dolina w jednym ze sklepów spożywczych. Wielkość dostawy uzgodniona z dostawcą wynosi 100 opakowań. Przed otwarciem sklepu w dniu, w którym właściciel nie spodziewa się dostawy, w lodówkach sklepowych znajduje się 35 opakowań mleka. Oblicz oczekiwany poziom obsługi klienta w ujęciu probabilistycznym i ilościowym na mleko w wymienionym sklepie spożywczym. Przedziały wartości popytu 0-5 6-10 11-15 16-20 21-25 26-30 31-35 36-40 41-45 46-50 4 6 12 32 44 37 28 21 16 3

7 Zadanie 6 Popyt na herbatę w pewnej hurtowni wynosi 1000 opakowań na tydzień przy odchyleniu standardowym 150 opakowań. Dostawy herbaty do hurtowni mają stałą wielkość wynoszącą 2500 opakowań. W wyniku przeprowadzonych obserwacji stwierdzono, że w ciągu ostatniego roku zrealizowano 95% popytu rozumianego jako suma ilości sztuk na zamówieniach klientów. Czas cyklu uzupełniania zapasu wynosi 2 tygodnie i nie podlega odchyleniom. Ile wynosi poziom obsługi klienta w ujęciu probabilistycznym dla opisanej herbaty?

8 Zadanie 7 Ile wyniósłby poziom obsługi klienta na opisaną w poprzednim zadaniu herbatę w ujęciu ilościowym jeśli zrealizowany poziom obsługi klienta w ujęciu probabilistycznym wyniósłby 95%?

9 Zadanie 8 Poziom obsługi klienta rozumiany jako prawdopodobieństwo obsługi popytu dla jednego z asortymentów hurtowni wód mineralnych wynosi 98%. Roczny popyt na wskazaną wodę mineralną wynosi opakowań przy tygodniowym odchyleniu standardowym popytu wynoszącym 500 opakowań. Czas cyklu uzupełniania zapasów wynosi 10 dni. Nie zanotowano odchyleń tego czasu. Wielkości dostaw uzgodnione z dostawcą są stałe i wynoszą 10 000 opakowań każda. Oblicz poziom obsługi klienta rozumiany jako stopień ilościowej realizacji zamówień. Hurtowania jest czynna od poniedziałku do piątku.

10 Zadanie 9 Popyt na konserwy rybne „Give me some Fish” w jednej z hurtowni branży FMCG wyniósł opakowań w ciągu ostatniego roku ze zmiennością tygodniowego popytu na poziomie 500 opakowań. Poziom obsługi klienta dla omawianego asortymentu rozumiany jako stopień ilościowej realizacji zamówień wyniósł 95%. Czas cyklu uzupełniania zapasu wynosi 10 dni i nie zanotowano odchyleń od tej wielkości. Hurtowania czynna jest od poniedziałku do piątku. Średnia wielkość dostawy była dobrana w taki sposób aby dostawy miały miejsce raz w miesiącu. Oblicz poziom obsługi klienta rozumiany jako prawdopodobieństwo, że w cyklu uzupełniania zapasu nie wystąpi niedobór?


Pobierz ppt "Zadania POP i SIR."

Podobne prezentacje


Reklamy Google