Koordynator Jolanta Czuchnowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ewaluacja szkoleń w Alytus
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
SIEĆ ELEMENTARNA GRUPA A
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rok szkolny 2018/2019.
SIEĆ WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE A
SIEĆ WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE B kwiecień 2017-grudzień 2018
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Koordynator Jolanta Czuchnowska Wspomaganie Szkół i Przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Krakowie SIEĆ DYREKTORSKA Koordynator Jolanta Czuchnowska maj-grudzień 2016 r.

11 maja 2016r. Spotkanie diagnostyczne Cel spotkania: Określenie potrzeb i celów rozwojowych uczestników sieci Przebieg spotkania: 1.Ankieta ewaluacyjna. 2.Diagnoza potrzeb uczestników sieci. 3.Wybranie celu ogólnego, obszaru działań sieci. 4.Ustalenie tematyki szkoleń. 5.Ustalenie terminów spotkań.

Zapraszam na spotkanie diagnostyczne w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr 2 w Krakowie

Mój potencjał- Co wnoszę- Moje oczekiwania... czasza balonu: czym mogę się podzielić? kosz: moje oczekiwania... balast: co mi przeszkadza ?

Tak pracujemy…

Burza mózgów...

głowa-wiedza; tułów-emocje; ręce-umiejętności; nogi-co jeszcze? Efekty pracy grupowej głowa-wiedza; tułów-emocje; ręce-umiejętności; nogi-co jeszcze? potem… koło potrzeb

Wybieramy obszar: Zarządzanie zespołem i ...Tworzymy Matrycę Eisenhowera Wybieramy obszar: Zarządzanie zespołem

Wybieramy tematykę szkoleń: 1.Zarządzanie zespołem: diagnoza potencjału zespołu oraz prawidłowa komunikacja w zespole. 2.Stosowanie w pracy dyrektora nowoczesnych metod pracy z zespołem w zakresie motywowania, inspirowania, wymagań stawianych pracownikom, syndrom wypalenia zawodowego. 3.Sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad członkami Rady Pedagogicznej, delegowanie uprawnień; umiejętność zarządzania własnym. czasem; elementy coachingu.

Pracujemy w “chmurze” Google Uzupełniamy listę kompetencji Czym mogę się podzielić? w celu utworzenia banku dobrych praktyk stosowanych w pracy dyrektora szkoły i przedszkola.

8 czerwca 2016r. Szkolenie TIK-praca w chmurze Google Utworzenie adresu mailowego/konta Google (chyba że wszyscy uczestnicy taki posiadają i wiedzą jak to zrobić, wtedy krok ten będzie pominięty). Podstawowe funkcje dodawania i pobierania plików na i z Dysku Google. Tworzenie dokumentów przy pomocy zintegrowanego oprogramowania (dokumenty, prezentacje, arkusze, formularze). Współdzielenie plików, wspólna praca na Dysku Google. Konwersja plików na inny format. Dodatkowe aplikacje.

Szkolenie TIK - praca w chmurze Google

TIK-praca w chmurze Google Ewaluacja szkolenia TIK-praca w chmurze Google Termin szkolenia 8 czerwca 2016r. Prowadzący szkolenie Dawid Grygier Liczba uczestników szkolenia: 21 dyrektorów + koordynator sieci

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu TIK-praca w chmurze Google I. Organizacja szkolenia: 1. Tematyka szkolenia dostosowana do zgłoszonych potrzeb (4,95). 2. Dostosowanie czasu trwania zajęć do potrzeb uczestników (4,85). 3. Przygotowanie materiałów dla uczestników (4,9).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu TIK-praca w chmurze Google II. Ocena pracy trenera: 1. Przygotowanie merytoryczne(5.0). 2. Realizacja celów szkolenia (5,0). 3. Sposób prowadzenia zajęć (4.95). 4. Odpowiadanie na potrzeby zgłaszane przez uczestników zgodne z tematyką szkolenia (4,95). 5. Merytoryczne opracowanie materiałów (4,65).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu TIK-praca w chmurze Google III. Co było najmocniejszą stroną szkolenia? Wypowiedzi uczestników szkolenia: kompetencje prowadzącego (4), praktyczne działanie- praca z komputerem (3), dostosowane tempo pracy (3), komunikatywny sposób przekazywania wiedzy (3), praktyczne wykorzystanie prezentowanych treści (2), współpraca z uczestnikami w czasie ćwiczeń praktycznych (2), realizacja postawionego celu szkolenia (2), przyjazny sposób przekazywania nowych umiejętności i wiedzy (2) IV. Co było najsłabszą stroną szkolenia? Mało czasu na utrwalenie zdobytych umiejętności (1)

Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół i Przedszkoli, bardzo dziękuję za dotychczasową współpracę w sieci dyrektorskiej. Zapraszam do uzupełniania dokumentów umieszczonych w chmurze Google Jolanta Czuchnowska, koordynator sieci dyrektorskiej

Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół i Przedszkoli, witam serdecznie w nowym roku szkolnym 2016/2017 Zapraszam do współpracy, Jolanta Czuchnowska

5 października 2016 r. Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.1 Role grupowe. Zespół jako organizacja ucząca się. Dysfunkcje pracy zespołowej – model Lencioniego. Skuteczny przepływ informacji – komunikacja dwustronna, empatyczne słuchanie. Wykorzystywanie zasobów zespołu – twórcze metody rozwiązywania problemów Synergia – wykorzystanie potencjału zespołu w oparciu o potencjał indywidualny. Serdecznie zapraszam !

Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.1

Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.1

Ewaluacja szkolenia Termin szkolenia 5 października 2016r. Prowadzący szkolenie Radosław Świergosz Liczba uczestników szkolenia: 25 dyrektorów + koordynator sieci

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.1 Organizacja szkolenia: 1. Tematyka szkolenia dostosowana do zgłoszonych potrzeb (4,88). 2. Dostosowanie czasu trwania zajęć do potrzeb uczestników (4,88). 3. Przygotowanie materiałów dla uczestników (4,92).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.1 II. Ocena pracy trenera: 1. Przygotowanie merytoryczne(5.0). 2. Realizacja celów szkolenia (5,0). 3. Sposób prowadzenia zajęć (5,0). 4. Odpowiadanie na potrzeby zgłaszane przez uczestników zgodne z tematyką szkolenia (4,96). 5. Merytoryczne opracowanie materiałów (4,8).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.1 III. Co było najmocniejszą stroną szkolenia? Wypowiedzi uczestników szkolenia: sposób przekazania wiedzy-komunikatywność (13), przygotowanie merytoryczne prowadzącego (5), kompetencje prowadzącego (2), miła atmosfera (1), rzeczowość (1), tempo szkolenia (2), organizacja szkolenia (1) IV. Co było najsłabszą stroną szkolenia? zmęczenie uczestników (1), późna pora (1), trudny dojazd od centrum miasta (1)

26 października 2016 r. Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.2 1. Stawianie wymagań nauczycielom i ich egzekwowanie. 2. Rozmowa motywująca – symulacja. 3. Wypalenie zawodowe – przyczyny, przebieg, skutki. 4. Wspólne z pracownikiem formułowanie celów. 5. Skuteczna motywacja pozafinansowa. Serdecznie zapraszam !

Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.2

Ewaluacja szkolenia Termin szkolenia 26 października 2016r. Prowadzący szkolenie Radosław Świergosz Liczba uczestników szkolenia: 21 dyrektorów + koordynator sieci

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.2 Organizacja szkolenia: 1. Tematyka szkolenia dostosowana do zgłoszonych potrzeb (4,9). 2. Dostosowanie czasu trwania zajęć do potrzeb uczestników (4,9). 3. Przygotowanie materiałów dla uczestników (4,95).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.2 II. Ocena pracy trenera: 1. Przygotowanie merytoryczne(5.0). 2. Realizacja celów szkolenia (4,95). 3. Sposób prowadzenia zajęć (4,95). 4. Odpowiadanie na potrzeby zgłaszane przez uczestników zgodne z tematyką szkolenia (4,95). 5. Merytoryczne opracowanie materiałów (4,95).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.2 III. Co było najmocniejszą stroną szkolenia? Wypowiedzi uczestników szkolenia: wiedza/przygotowanie merytoryczne prowadzącego (8), dobra, miła, przyjazna atmosfera (5), ciekawe ujęcie problemu (4), komunikatywność prowadzącego (4), interesujący sposób przekazania tematu (3), praca w grupach (2), odwołanie się do doświadczeń/przykłady (1), zaangażowanie prowadzącego (1); super (1) IV. Co było najsłabszą stroną szkolenia? Postawa i zaangażowanie prowadzącego (1), nie ma (1), zbyt krótki czas szkolenia (1)

TERMINY SPOTKAŃ SIECI 16 listopada szkolenie z ekspertem Zarządzanie zespołem cz.3 30 listopada Przykłady dobrych praktyk cz.1 14 grudnia Przykłady dobrych praktyk cz.2 Podsumowanie pracy sieci Serdecznie zapraszam !

16 listopada 2016 r. Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.3 Delegowanie uprawnień; umiejętność zarządzania własnym czasem; elementy coachingu 1. Różne style zarządzania zespołem (6 stylów wg. Golemana) – diagnoza i dobór. 2. Narzędzia coachingowe w pracy z zespołem – trening kompetencji. 3. Delegowanie uprawnień w rzeczywistości szkolnej. 4. Zarządzanie własnym czasem – matryca Eisehowera. 5. Najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu czasem. Serdecznie zapraszam !

Szkolenie z obszaru Zarządzanie zespołem cz.3

Ewaluacja szkolenia Termin szkolenia 16 listopada 2016r. Prowadzący szkolenie Radosław Świergosz Liczba uczestników szkolenia: 21 dyrektorów + koordynator sieci

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.3 Organizacja szkolenia: 1. Tematyka szkolenia dostosowana do zgłoszonych potrzeb (4,95). 2. Dostosowanie czasu trwania zajęć do potrzeb uczestników (4,9). 3. Przygotowanie materiałów dla uczestników (4,9).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.3 II. Ocena pracy trenera: 1. Przygotowanie merytoryczne(5.0). 2. Realizacja celów szkolenia (4,95). 3. Sposób prowadzenia zajęć (4,95). 4. Odpowiadanie na potrzeby zgłaszane przez uczestników zgodne z tematyką szkolenia (4,95). 5. Merytoryczne opracowanie materiałów (4,95).

Ankieta ewaluacyjna po szkoleniu Zarządzanie zespołem cz.3 III. Co było najmocniejszą stroną szkolenia? Wypowiedzi uczestników szkolenia: kompetencje prowadzącego (4), sposób prowadzenia szkolenia (3), energia szkolenia (1), komunikatywność prowadzącego (4), wartość szkolenia/merytoryczność (4), przyjazna/miła atmosfera (5), wszystko (1), życzliwość (1), atrakcyjna forma prowadzenia szkolenia (2), osoba prowadzącego (1) IV. Co było najsłabszą stroną szkolenia? mało czasu (1)

30 listopada 2016 r. Spotkanie sieci- Przykłady dobrych praktyk Opracowanie programu naprawczego szkoły; Organizacja festynów szkolnych/Pani Wiesława Maczek-Hurlak, Dyrektor SP nr 52 w Krakowie Zasady pracy Szkoły Zawodowej Specjalnej/ Pani Mariola Kuszyńska, Dyrektor ZSS nr 14 w Krakowie Organizacja Jubileuszu/ Pani Anna Job, Dyrektor Przedszkola 110 w Krakowie Serdecznie zapraszam !

14 grudnia 2016 r. Spotkanie sieci- Przykłady dobrych praktyk Organizacja uroczystości w przedszkolu/ Siostra Barbara Gołąb, Dyrektor Przedszkola Sióstr Miłosierdzia w Krakowie "Urzędnik czy przywódca? jaki jesteś dyrektorze?" ?/ Pani Elżbieta Utracka, Dyrektor Przedszkola 165 w Krakowie Innowacja pedagogiczna Serdecznie zapraszam !

Dziękuję za współpracę w sieci dyrektorskiej ZDROWYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA ORAZ WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU życzy Jolanta Czuchnowska 15 grudnia 2016 rok