Toruńskie Technikum Informatyczne Toruń, ul. Szosa Chełmińka 70 www.tti.ced.edu.pl Patronat Wyższa Szkoła Gospodarki WSG
Sprawozdanie z innowacji „Academia programowania” w roku szkolnym 2016/2017
Innowcja Innowacja miała charakter zajęć edukacyjno – wychowawczych i była realizowana w ramach zajęć z informatyki oraz zajęć zawodowych informatycznych .
Nauczyciele Teresa Piotrowska-Cichocka, Wojciech Kalisiewicz, Wojciech Marszałkowski
Główny cel innowacji: kształcenie takich umiejętności jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; dobra organizacja pracy podczas rozwiązywania problemów oraz budowa kompetencji potrzebnych do współpracy, niezbędnych dzisiaj w niemal w każdym zawodzie. myślenie komputacyjne – umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów z różnych przedmiotów metodami wywodzącymi się z informatyki; Kształcenie przez rozwiązywanie problemów, Spiralność kształcenia.
Podczas realizacji zajęć z algorytmiki uczniowie: Poznali podstawowe zagadnienia z algorytmiki i programowania; Dowiedzieli się co to jest algorytm, poznali sposoby przedstawiania algorytmów, jak deklarujemy zmienne i stałe. Poznali strukturę programu w C++ oraz podstawowe instrukcje warunkowe, iteracyjne i wielokrotnego wyboru
Podczas realizacji zajęć w środowisku CodeBlocks uczniowie: wykonywali zadania matematyczne uwzględniając wszystkie sposoby zapisu algorytmu: schemat blokowy, lista kroków, kod programu w języku C++; Pisali algorytmy na przeliczanie systemów;
Uczniowie podczas innowacji Korzystali ze środowiska CodeBlocks; platformy e-learningowej https://www.tutorialspoint.com/ ; Środowiska Dobot;
Podczas realizacji zajęć w środowisku Dobot uczniowie: Programowali ruchy robota Dobot w scratchu; Sprawdzali poprawność wykonania programu;
Srodowisko CodeBlocks
platforma e-learningowa https://www.tutorialspoint.com/
Programowanie C++
Platforma e-learningowa Moodle –sprawdzanie wiedzy
Programowanie robotów
DOBOT
Wynik działania Robota
Środowisko Dobot
Na podstawie przeprowadzonej ankiety możemy stwierdzić, że: młodzież jest zainteresowana i chce się uczyć programowania; Jednak ich ciekawość została zaspokojona w stopniu średnim lub niewystarczającym; Na pytanie czy zajęcia zaspokoiły Twoje oczekiwania, uczniowie przeważnie zaznaczali odpowiedź średnio;
Wsparcie Podczas pilotażu zostały uruchomione różnorodne formy wsparcia dla nauczycieli informatyki ułatwiające samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego; http://iwe.mat.umk.pl/ http://www.cku.torun.pl/todmidn/index.php/terminarz;