Toruńskie Technikum Informatyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Lego MINDSTORMS NXT budowa i programowanie robotów - pomoc dydaktyczna w nauce informatyki Autor: Jakub Piasecki.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Inżynier środowiska AUTOR: Agata Czepielowska, Sylwia Lupa, Dominika Walczyk, Danuta Puter, Julita Koper.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
„Programowanie to nasza przyszłość”
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Program eTwinning Planowanie projektów
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„Bezpieczne wędrówki od Grosika do Złotówki”
Sylabusy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Karta usługi – zasady wypełniania
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Reforma Edukacji
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Programowanie i e-learning w dydaktyce szkolnej marzec 2018 A. Różycki
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Toruńskie Technikum Informatyczne Toruń, ul. Szosa Chełmińka 70 www.tti.ced.edu.pl Patronat Wyższa Szkoła Gospodarki WSG

Sprawozdanie z innowacji „Academia programowania” w roku szkolnym 2016/2017

Innowcja Innowacja miała charakter zajęć edukacyjno – wychowawczych i była realizowana w ramach zajęć z informatyki oraz zajęć zawodowych informatycznych .

Nauczyciele Teresa Piotrowska-Cichocka, Wojciech Kalisiewicz, Wojciech Marszałkowski

Główny cel innowacji:   kształcenie takich umiejętności jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; dobra organizacja pracy podczas rozwiązywania problemów oraz budowa kompetencji potrzebnych do współpracy, niezbędnych dzisiaj w niemal w każdym zawodzie. myślenie komputacyjne – umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów z różnych przedmiotów metodami wywodzącymi się z informatyki; Kształcenie przez rozwiązywanie problemów, Spiralność kształcenia.

Podczas realizacji zajęć z algorytmiki uczniowie: Poznali podstawowe zagadnienia z algorytmiki i programowania; Dowiedzieli się co to jest algorytm, poznali sposoby przedstawiania algorytmów, jak deklarujemy zmienne i stałe. Poznali strukturę programu w C++ oraz podstawowe instrukcje warunkowe, iteracyjne i wielokrotnego wyboru

Podczas realizacji zajęć w środowisku CodeBlocks uczniowie: wykonywali zadania matematyczne uwzględniając wszystkie sposoby zapisu algorytmu: schemat blokowy, lista kroków, kod programu w języku C++; Pisali algorytmy na przeliczanie systemów;

Uczniowie podczas innowacji Korzystali ze środowiska CodeBlocks; platformy e-learningowej https://www.tutorialspoint.com/ ; Środowiska Dobot;

Podczas realizacji zajęć w środowisku Dobot uczniowie: Programowali ruchy robota Dobot w scratchu; Sprawdzali poprawność wykonania programu;

Srodowisko CodeBlocks

platforma e-learningowa https://www.tutorialspoint.com/

Programowanie C++

Platforma e-learningowa Moodle –sprawdzanie wiedzy

Programowanie robotów

DOBOT

Wynik działania Robota

Środowisko Dobot

Na podstawie przeprowadzonej ankiety możemy stwierdzić, że: młodzież jest zainteresowana i chce się uczyć programowania; Jednak ich ciekawość została zaspokojona w stopniu średnim lub niewystarczającym; Na pytanie czy zajęcia zaspokoiły Twoje oczekiwania, uczniowie przeważnie zaznaczali odpowiedź średnio;

Wsparcie Podczas pilotażu zostały uruchomione różnorodne formy wsparcia dla nauczycieli informatyki ułatwiające samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego; http://iwe.mat.umk.pl/ http://www.cku.torun.pl/todmidn/index.php/terminarz;