Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
7 punktów Kodeksu 2.0.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Opracował J. Stryjkowski
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Konkurs: Na dobry początek
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Kujawsko – Pomorski Festiwal Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych Moja wieś w Internecie prezentacja z realizacji projektu.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
czyli czas wolny przed i po lekcjach…
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Szkoła Promująca Zdrowie
Sopocka Akademia Tenisowa
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata
Zapis prezentacji:

Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus Projekt „Warszawa Lokalnie” w SP312 Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus

WARSZAWA LOKALNIE - CELE PROJEKTU Udział w projekcie pozwoli na rozwój wiedzy i zdobycie doświadczeń związanych z możliwościami podejmowania oddolnych działań na rzecz wspólnoty lokalnej wśród młodych i dorosłych mieszkańców Warszawy skupionych wokół szkół Projekt zakłada poznanie i współpracę z instytucjami lokalnymi, włączy do działania rodziców/ opiekunów oraz społeczność szkolną na różnych etapach: poprzez kampanie informacyjne, prezentacje wyników działań oraz zaproszenie do współpracy Warszawa Lokalnie

WARSZAWA LOKALNIE - PRZEBIEG Lekcje wychowawcze w klasach 4-6 kwiecień – maj 2017 2. Festyn społecznościowy ze znakiem jakości Warszawa Lokalnie czerwiec 2017 3. 12 godzinny projekt edukacyjny wrzesień – październik 2017 Warszawa Lokalnie

LEKCJE WYCHOWAWCZE W KLASACH 4-6 Lekcje w klasach 4-6 na temat możliwości, jakie stoją przed mieszańcami, a dotyczą podejmowania oddolnych, lokalnych, sąsiedzkich działań Wychowawcy korzystają ze scenariusza lekcji opracowanego przez ekspertów Lekcje należy przeprowadzić z uczniami do końca maja 2017r. Warszawa Lokalnie

LEKCJE WYCHOWAWCZE W KLASACH 4-6 Atrakcyjna praca domowa do wykonania z rodzicami/ opiekunami, która będzie wymagała przekazania przez uczniów Informacji o Warszawa Lokalnie. Zadanie to będzie polegało na udziale w grze/quizie wykonywanym w Internecie. Gra/quiz będzie dotyczyła samorządu lokalnego, sąsiedztwa oraz podejmowania oddolnych działań. Rodzice z dziećmi rejestrują się na stronie gry internetowej i wspólnie ją realizują on-line. Warszawa Lokalnie

FESTYN SPOŁECZNOŚCIOWY W SZKOLE ZE ZNAKIEM JAKOŚCI „WARSZAWA LOKALNIE” Święto społeczności szkolnej i sąsiedztwa. Fundacja Civis Polonus będzie wspierać szkoły w organizowaniu tych festynów we współpracy z instytucjami lokalnymi, z najbliższej okolicy oraz otwieraniu ich na sąsiadów. pojawi się m.in. stoisko biblioteki dzielnicowej, domu kultury, animatora WL, który będzie informował o programie oraz animował zabawy związane z WL. Warszawa Lokalnie

12 GODZINNY PROJEKT Z GRUPĄ UCZNIÓW 12 godzinny projekt poświęcony działaniu na rzecz społeczności lokalnej, sąsiedztwa. Jego istotą będzie uczenie się podejmowania działań oddolnych poprzez zdobycie takiego doświadczenia przy wsparciu nauczyciela. Projekt z uczniami należy przeprowadzić do końca października 2017r. Warszawa Lokalnie

12 GODZINNY PROJEKT - TEMATYKA Dziedzictwo kulturowe i historyczne okolicy Zasady działania samorządu lokalnego Wpływ młodych ludzi na swoje otoczenie (szkoła wybiera jeden temat i realizuje go wraz z wybraną grupą min. 15 uczniów, przy wsparciu nauczycieli, angażujących również rodziców, sąsiadów, instytucje lokalne – efekty projektu szkoła prezentuje podczas obchodów 35-lecia naszej szkoły ) Warszawa Lokalnie

12 GODZINNY PROJEKT – DZIEDZICTWO KULTUROWE I HISTORYCZNE OKOLICY Etap przygotowawczy Refleksja z uczniami na temat tego co jest dziedzictwem kulturowym na Gocławiu, co jest największym zasobem okolicy, oraz co warto pokazać innym, aby poznali dziedzictwo okolicy (np. bohaterowie ulic Gocławia) Etap realizacji Praca w terenie – odkrywanie dziedzictwa przez uczniów oraz zbieranie materiałów na prezentacje. Przygotowanie mapy z zaznaczonymi skarbami okolicy ilustrującymi jej dziedzictwo (zdjęcia, artykuły do gazetki szkolnej) Etap kończący Prezentacja efektu pracy młodych( mapa okolicy, trasa spacerowa,) lub wystawy zdjęć Warszawa Lokalnie

MATERIAŁY POTRZEBNE DO REALIZACJI PROJEKTU WARSZAWA LOKALNIE Opis działań krok po kroku Materiały dla nauczycieli Scenariusze projektów i lekcji wychowawczych Wszystkie potrzebne materiały dotyczące realizacji projektu zostaną przesłane do nauczycieli SP312 na firmowe adresy mailowe. Warszawa lokalnie

Informacje o projekcie przygotowane przez Wiolettę Bałazy w oparciu o materiały Fundacji Civis Polonus