Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu łańcuckiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Szkoły wchodzące w skład CKU w Ciechanowie: 1
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Gostynińskie Centrum Edukacyjne
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu w roku szkolnym 2013/ 2014 Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok 2016/2017
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu łańcuckiego „Celem informacji jest nie tylko uzyskanie wiedzy na dany temat, lecz umożliwienie dzięki niej podjęcia właściwych działań.” Peter Drucker Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu łańcuckiego

Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu wynika z dyspozycji art. 5a ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.

Oświata funkcjonuje w oparciu o następujące akty prawne: ➬ ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty - Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm. ➬ ustawa z dnia 26 stycznia 1986 r. Karta Nauczyciela - Dz. U. z 2014 r., poz. 191 ze zm. ➬ ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych - Dz. U. z 2013r. poz. 885 ze zm. ➬ ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - Dz. U. z 2013r. poz.330 ze zm. ➬ ustawa z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - Dz. U. z 2013r. poz.168

Szkoły prowadzone przez Powiat Łańcucki I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza, ul. Mickiewicza 3, 37- 100 Łańcut Dyrektor szkoły: mgr Robert Szura Liceum ogólnokształcące  Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka, ul. Grunwaldzka 11, 37- 100 Łańcut Dyrektor szkoły: mgr Małgorzata Kupis Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego, ul. Podzwierzyniec 41, 37- 100 Łańcut Dyrektor szkoły: mgr inż. Bogusław Blajer Liceum ogólnokształcące - klasa o profilu wojskowym / policyjnym Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa Zespół Szkół Nr 3 im. Mikołaja Kopernika, ul. Farna 10, 37- 100 Łańcut  Dyrektor szkoły: mgr Jacek Król Zespół Szkół Technicznych, ul. Armii Krajowej 51, 37- 100 Łańcut Dyrektor szkoły: mgr inż. Marek Miezin

Kierunek kształcenia / Zawód Kwalifikacje w danym zawodzie Wykaz zawodów wraz z kwalifikacjami w Zespole Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie Typ szkoły Kierunek kształcenia / Zawód Kwalifikacje w danym zawodzie Technikum technik informatyk K1 Montaż i eksploatacja komputerów osobistych oraz urządzeń peryferyjnych K2 Projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie sieciami K3 Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami technik mechatronik K1 Montaż urządzeń i systemów mechatronicznych K2 Eksploatacja urządzeń i systemów mechatronicznych K3 Projektowanie i programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych ZSZ elektromechanik pojazdów samochodowych K1 Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych

Kierunek kształcenia / Zawód Kwalifikacje w danym zawodzie Wykaz zawodów wraz z kwalifikacjami w Zespole Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie Typ szkoły Kierunek kształcenia / Zawód Kwalifikacje w danym zawodzie Technikum technik ekonomista K1 Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji K2 Prowadzenie rachunkowości technik handlowiec K1 Prowadzenie sprzedaży K2 Prowadzenie działalności handlowej technik usług fryzjerskich K1 Wykonywanie zabiegów fryzjerskich K2 Projektowanie fryzur technik organizacji reklamy K1 Sprzedaż produktów i usług reklamowych K2 Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej ZSZ Klasa wielozawodowa Cukiernik - Produkcja wyrobów cukierniczych Kucharz - Sporządzanie potraw i napojów Piekarz - Produkcja wyrobów piekarskich Fotograf - Rejestracja i obróbka obrazu Fryzjer - Wykonywanie zabiegów fryzjerskich Sprzedawca - Prowadzenie sprzedaży Stolarz - Wytwarzanie wyrobów stolarskich Tapicer - Wykonywanie wyrobów tapicerskich Blacharz - Wykonywanie i naprawa elementów, wyrobów oraz pokryć z blachy Lakiernik - Wykonywanie prac lakierniczych

Kierunek kształcenia / Zawód Kwalifikacje w danym zawodzie Wykaz zawodów wraz z kwalifikacjami w Zespole Szkół Technicznych w Łańcucie Typ szkoły Kierunek kształcenia / Zawód Kwalifikacje w danym zawodzie Technikum technik architektury krajobrazu K1 Projektowanie, urządzanie i pielęgnacja roślinnych obiektów architektury krajobrazu K2 Organizacja prac związanych z budową oraz konserwacją obiektów małej architektury krajobrazu technik geodeta K1 Wykonywanie pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywanie wyników pomiarów K2 Obsługa geodezyjna inwestycji budowlanych K3 Wykonywanie prac geodezyjnych związanych z katastrem i gospodarką nieruchomościami technik pojazdów samochodowych K1 Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych K2 Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych K3 Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów Samochodowych ZSZ mechanik pojazdów samochodowych

Placówki oświatowe prowadzone przez Powiat Łańcucki Powiatowe Centrum Kształcenia Praktycznego i Edukacji Zawodowej im. F. Dzierżanowskiego w Łańcucie Dyrektor: mgr inż. Józef Skomra Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Łańcucie, ul. Mickiewicza 3 Dyrektor: Elżbieta Dolata Zespół Placówek Oświatowych Dyrektor: Józef Ruszel Bursa Szkolna w Łańcucie Całoroczne Szkolne Schronisko Młodzieżowe Powiatowy Zespół Ognisk Pracy Pozaszkolnej w Łańcucie, ul. Piłsudskiego 70/26 Dyrektor: Anna Sokołowska

Placówki niepubliczne dotowane przez Powiat Łańcucki w 2014 roku Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno – Wychowawczy CARITAS w Wysokiej - prowadzony przez Caritas Archidiecezji Przemyskiej. Ośrodek prowadzi zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze dla dzieci upośledzonych w stopniu głębokim oraz upośledzonych w stopniu znacznym i umiarkowanym ze sprzężonymi niepełnosprawnościami na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Subwencja otrzymana na ORW w 2014 r., wyniosła 1 611 317,18 zł. Dotacja przekazana dla Ośrodka w 2014 r. to 1 458 135,68 zł. Zakład Doskonalenia Zawodowego w Rzeszowie – Ośrodek w Łańcucie, ul. Danielewicza 17 - Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych W roku szkolnym 2014/2015 do LO dla Dorosłych ZDZ uczęszczało średnio 53 słuchaczy miesięcznie. Subwencja otrzymana na LO ZDZ w 2014 r., wyniosła 103 316,59 zł. Dotacja przekazana dla Ośrodka w 2014 r. to 65 092,84 zł. Niepubliczny Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy prowadzony przez Łańcuckie Stowarzyszenie „Nadzieja” - Zasadnicza szkoła Zawodowa - Gimnazjum W roku szkolnym 2014/2015 do MOW uczęszczało średnio 44 wychowanków miesięcznie. Subwencja otrzymana na MOW w 2014 r., wyniosła 2 997 966,09 zł. Dotacja przekazana dla MOW w 2014 r. to 3 089 356,23 zł. W roku 2015 do ewidencji niepublicznych szkół i placówek została wpisana Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Akademia Rozwoju”. Placówka ta złożyła Wniosek o udzielenie dotacji na 2016 rok. Dyrektor: Maciej Stopyra

Po co nam system oświaty w jst?

Aby przygotować dzieci do kontynuowania nauki w szkołach wyższych? Aby przygotować młodzież do życia? Aby przygotować młodych ludzi do rynku pracy? Aby wychowywać młodych ludzi? Szkoła jest również środowiskiem edukacyjno – kulturotwórczym oraz miejscem pracy.

Edukacja to podstawowa usługa publiczna, którą samorząd zapewnia swoim mieszkańcom.

TO ZNACZY, ŻE ORGAN PROWADZĄCY ... Jednostka samorządu terytorialnego prowadzi szkoły i placówki i jest odpowiedzialna za ich działalność… TO ZNACZY, ŻE ORGAN PROWADZĄCY ... KONTROLUJE wydatkowanie przez szkoły i placówki powierzonych środków finansowych MONITORUJE I INFORMUJE o stanie realizacji zadań oświatowych GWARANTUJE zasoby do realizacji w szkołach ramowych planów nauczania ZABIEGA o prawidłowy przebieg rekrutacji uczniów, kierując się zasadą powszechnej dostępności ZAPEWNIA bezpłatne nauczanie w ramach realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania TWORZY bezpieczne i higieniczne warunki realizacji podstawy programowej UMOŻLIWIA zatrudnianie nauczycieli posiadających wymagane kwalifikacje WSPOMAGA I NADZORUJE realizację celów polityki oświatowej państwa DBA o edukację uczniów wymagających specjalnych potrzeb edukacyjnych INSPIRUJE nauczycieli, tworząc im warunki do doskonalenia i dokształcania INICJUJE działania zmierzające do osiągania przez szkoły i placówki wysokich efektów kształcenia

DOBRA SZKOŁA, CZYLI JAKA? Wytyczająca cele, priorytety i konsekwentna w realizacji zamierzonych działań Tworząca środowisko sprzyjające uczeniu się, stosownie do indywidualnych predyspozycji i potrzeb każdego ucznia Zapewniająca uczącym się możliwości nabywania wiedzy i umiejętności pożądanych w społeczeństwie XXI wieku, wdrażająca do uczenia się przez całe życie Zapewniająca bezpieczeństwo, kształtująca pożądane społecznie postawy i wartości Budująca zaangażowaną, demokratyczną, obywatelską społeczność uczącą się, poprzez efektywne zarządzanie Nieustannie dążąca do rozwoju, doskonalenia i podnoszenia efektywności działań

Diagnoza funkcjonowania szkół i jednostek oświatowych Sytuacja demograficzna Baza szkolna Przygotowanie nauczycieli Przygotowanie kadry kierowniczej Wyniki nauczania Efekty wychowawcze Współpraca ze środowiskiem lokalnym Współpraca z rodzicami Organizacja pracy szkoły Marketing szkolny

Liczba dzieci urodzonych w gminach Powiatu Łańcuckiego w latach 1990 – 2010

Liczba uczniów w szkołach w latach 2002/2003 – 2015/2016 Rok szkolny/ rocznik Liczba uczniów I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej Zespół Szkół Tekstylno-Gospodarczych w Rakszawie 2003/2004 1987 3922 716 793 735 492 550 202 434 2004/2005 1988 3927 669 729 898 588 454 215 374 2005/2006 1989 3804 625 701 971 539 500 221 247 2006/2007 1990 3686 592 703 967 482 478 243 2007/2008 1991 3565 574 768 872 481 425 235 210 2008/2009 1992 3442 784 720 495 414 224 231 2009/2010 1993 3091 572 734 591 489 436 - 269 2010/2011 1994 2908 532 739 513 475 407 242 2011/2012 1995 2765 518 722 452 424 438 211 2012/2013 1996 2541 471 676 419 365 428 182 2013/2014 1997 2203 466 599 377 356 405 2014/2015 1998 2156 423 600 378 2015/2016 1999 2045 371 607 341 358 368

Liczba uczniów w klasach I w poszczególnych latach Wyniki rekrutacji z podziałem na poszczególne typy szkół ponadgimnazjalnych Typ szkoły Liczba uczniów w klasach I w poszczególnych latach 2007/2008 2008/2009 2009/2010 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016 Liceum ogólnokształcące 458 416 409 421 419 377 352 369 297 Liceum Profilowane 37 35 31 34 29 Technikum 487 442 338 272 274 225 206 205 Zasadnicza Szkoła Zawodowa 147 183 150 146 132 90 94 88 73 RAZEM 1129 1076 928 873 854 741 671 663 575

Preferencje uczniów w wyborze typu szkoły ponadgimnazjalnej Typ szkoły Liczba uczniów poszczególnych latach 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016 Liceum Ogólnokształcące 1242 1247 1199 1142 1102 1016 Technikum 1184 1082 988 792 765 730 Zasadnicza Szkoła Zawodowa 354 337 299 242 260 249

Analiza organizacyjna szkół i placówek w roku 2014/2015- stan na 30.09.2014 r. Lp. Nazwa szkoły liczba uczniów ilość oddziałów średnia liczba uczniów w oddziale liczba administracji i obsługi liczba nauczycieli liczba nauczycieli przypadająca na oddział liczba administracji i obsługi przypadająca na oddział 1. I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie 423 15 28 7,00 35,11 2,34 0,47 2. Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie 600 20 30 9,55 45,10 2,26 0,48 3. Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie 378 25 34,07 2,27 4. Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie 14 27 8,00 29,99 2,14 0,57 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie 377 9,00 26,66 1,90 0,64 Razem szkoły 2 156 78 40,55 170,93 2,19 0,52 7. PZOPP w Łańcucie 2,15 4,94 0,00 8. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Łańcucie 2,10 12,50 9. Zespół Placówek Oświatowych w Łańcucie 97 wychowanków Bursy i 40 miejsc w Schronisku 11,00 5,00 10. Powiatowe Centrum Kształcenia Praktycznego i Edukacji Zawodowej w Łańcucie 358 uczniów na zajęciach praktycznych i 112 na kursach kwalifikacyjnych 9,50 16,53   OGÓŁEM x 65,30 209,90

Analiza organizacyjna szkół i placówek w roku 2015/2016- stan na 30.09.2015 r. Lp. Nazwa szkoły liczba uczniów ilość oddziałów średnia liczba uczniów w oddziale liczba administracji i obsługi liczba nauczycieli liczba nauczycieli przypadająca na oddział liczba administracji i obsługi przypadająca na oddział 1. I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie 371 14 27 7,00 33,34 2,38 0,50 2. Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie 607 21 29 9,55 40,77 1,94 0,45 3. Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie 341 15 23 35,03 2,34 0,47 4. Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie 358 26 29,91 2,14 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie 368 9,00 26,13 1,87 0,64 Razem szkoły 2 045 78 39,55 165,18 2,12 0,51 7. PZOPP w Łańcucie 2,15 2,50 0,00 8. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Łańcucie 2,10 12,50 9. Zespół Placówek Oświatowych w Łańcucie 73 wychowanków Bursy i 40 miejsc w Schronisku 11,00 4,00 10. Powiatowe Centrum Kształcenia Praktycznego i Edukacji Zawodowej w Łańcucie 306 uczniów na zajęciach praktycznych i 108 na kursach kwalifikacyjnych 9,50 16,6   OGÓŁEM x 64,30 200,78

Struktura nauczycieli w szkołach i placówkach według stopni awansu zawodowego w roku szkolnym 2014/2015

Struktura nauczycieli w szkołach i placówkach według stopni awansu zawodowego w roku szkolnym 2015/2016

Zagrożenia dla szkół Niż demograficzny powodujący: zmniejszenie liczby uczniów mniej środków na zadania oświatowe Coraz większa liczba młodzieży wybierająca szkoły ponadgimnazjalne w Rzeszowie System komunikacyjny sprzyjający dojazdom do Rzeszowa Mniejsza liczba uczniów wybierająca szkoły zawodowe ze względu na skomplikowany system zewnętrznych egzaminów zawodowych Brak wsparcia ze strony rodziców ze względu na zagraniczne wyjazdy zarobkowe

Finansowanie zadań edukacyjnych – subwencja oświatowa System naliczania subwencji oświatowej, którego głównym czynnikiem przeliczeniowym jest uczeń określa dla samorządów zasady finansowania zadań oświatowych. Wynika z niego, że powiat otrzymuje środki finansowe w postaci subwencji oświatowej w zależności od ilości uczniów pobierających naukę w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez daną jst wykazanych w sprawozdaniu SIO na dzień 30 września poprzedzający kolejny rok budżetowy.

Część oświatowa subwencji ogólnej jest dzielona między poszczególne jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem zakresu realizowanych przez te jednostki zadań oświatowych, określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: zadaniach szkolnych – rozumie się przez to zadania związane z: prowadzeniem szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, oddziałów i szkół specjalnych, centrów kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia praktycznego, ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, zakładów kształcenia nauczycieli, kolegiów pracowników służb społecznych, szkół zorganizowanych w podmiotach leczniczych, szkół artystycznych, jednostek obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek, zapewnieniem warunków do prowadzenia kwalifikacyjnych kursów zawodowych;

2) zadaniach pozaszkolnych – rozumie się przez to zadania związane z: a) prowadzeniem przedszkoli specjalnych (w tym oddziałów specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych), oddziałów przedszkolnych specjalnych zorganizowanych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych i specjalnych, placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych, centrów kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia praktycznego i ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, w zakresie prowadzenia form pozaszkolnych umożliwiających realizację obowiązku nauki, placówek wychowania pozaszkolnego umożliwiających rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego, bibliotek pedagogicznych, świetlic szkolnych dla uczniów i wychowanków, kolonii i obozów, b) udzielaniem pomocy materialnej dla uczniów, c) prowadzeniem burs i internatów oraz domów wczasów dziecięcych, d) prowadzeniem szkolnych schronisk młodzieżowych;

Podział części oświatowej jest dokonywany w szczególności z uwzględnieniem: finansowania wydatków bieżących […] szkół i placówek,[…] prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego; dotowania publicznych oraz niepublicznych szkół i placówek, […] prowadzonych przez osoby prawne inne niż JST oraz przez osoby fizyczne; finansowania zadań z zakresu dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, z uwzględnieniem doradztwa metodycznego […] finansowania wydatków związanych z indywidualnym nauczaniem; dofinansowania wydatków związanych z wypłacaniem odpraw nauczycielom na podstawie art. 20 [KN] oraz udzielaniem nauczycielom urlopów dla poratowania zdrowia; dofinansowania kształcenia uczniów niebędących obywatelami polskimi; finansowania dodatków i premii dla opiekunów praktyk zawodowych; finansowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci […]; finansowania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli będących emerytami i rencistami; finansowania wynagrodzeń nauczycieli biorących udział w przeprowadzaniu części ustnej egzaminu maturalnego; finansowania kosztów prac komisji egzaminacyjnych powoływanych przez jednostki samorządu terytorialnego w związku z awansem zawodowym nauczycieli .

Finansowanie zadań edukacyjnych Wyszczególnienie Rok 2014 2015 Część oświatowa subwencji ogólnej 21 200 912 20 989 502 Dochody własne jednostek oświatowych 1 196 130 1 225 270 Plan na dzień 30.09.2015 r. RAZEM 22 397 042 22 214 772 Finansowy standard A subwencji na 1 ucznia w 2014 roku wynosi 5 243,31 zł. Waga na ucznia szkoły ponadgimnazjalnej – 0,082 Waga na ucznia szkoły zawodowej – 0,19 Doliczając należne wagi subwencja na 1 ucznia LO wynosi – 5 703,50 zł., na 1 ucznia szkoły zawodowej – 6 705,04 zł. Finansowy standard A subwencji na 1 ucznia w 2015 roku wynosi 5 258,67 zł. Waga na ucznia szkoły zawodowej – 0,21 Doliczając należne wagi subwencja na 1 ucznia LO wynosi – 5 739,12 zł., na 1 ucznia szkoły zawodowej – 6 853 zł.

Analiza budżetu szkół i placówek oświatowych za 2014 rok

Koszty funkcjonowania oświaty: Awans zawodowy nauczycieli – duża liczba nauczycieli dyplomowanych; Wzrost liczby dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczania indywidualnego; Zmniejszająca się liczba uczniów, a tym samym mniejsza średnia liczba uczniów w oddziałach; Klasy wielozawodowe, mundurowe, tworzenie grup miedzyoddziałowych; Mniejsze dochody własne; Urlopy dla poratowania zdrowia.

Podsumowanie Działania w zakresie oświaty, oprócz realizacji celów związanych z polepszeniem warunków kształcenia poprzez poprawę infrastruktury oświatowej, powinny również koncentrować się na: zapewnieniu atrakcyjnej i bardziej konkurencyjnej oferty edukacyjnej w szkołach ponadgimnazjalnych; uwzględnieniu aspiracji edukacyjnych dzieci i młodzieży, ich potrzebach, pasjach i zainteresowaniach; racjonalnym finansowaniu zadań oświatowych; działaniach z zakresu profilaktyki, edukacji prozdrowotnej, ekologicznej, kulturalnej i sportowej.

Dziękuję za uwagę