Finansowanie projektów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Advertisements

CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie Programu zatwierdzone przez Komitet Monitorujący ZPORR w dniu 16 kwietnia 2004 r.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Spotkania konsultacyjne
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY EDUKACYJNE W LATACH DZIAŁ DS. OBCOKRAJOWCÓW I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Programowanie perspektywy finansowej
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) dla województwa pomorskiego Ludwik Szakiel Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Zmienia życie, otwiera umysły
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
50 % pieniędzy na gospodarkę – już w obiegu!
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

Finansowanie projektów Łódź, dn. 23.03.2017 Finansowanie projektów

Możliwości Finansowania: ERASMUS + - Szkolnictwo wyższe Interreg Europa Środkowa Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego - DIALOG Erasmus +

ERASMUS + Erasmus + składa się z trzech akcji: Mobil­ność edu­ka­cyjna Współ­praca na rzecz inno­wa­cji i dobrych prak­tyk Wspar­cie reform w obsza­rze edu­ka­cji W Pol­sce Naro­dową Agen­cją pro­gramu Era­smus+ jest Fun­da­cja Rozwoju Systemu Edu­ka­cji, która reali­zuje akcje zde­cen­tra­li­zo­wane w ramach pię­ciu pro­gra­mów sek­to­ro­wych: Era­smus+ Edu­ka­cja szkolna, Era­smus+ Szkol­nic­two wyż­sze, Era­smus+ Mło­dzież, Era­smus+ Edu­ka­cja doro­słych Kształ­ce­nie i szko­le­nia zawo­dowe I kwartał 2018 Erasmus +

Mobilność edukacyjna W ramach tej akcji wspierane są: mobilność osób uczących się i kadry: możliwości podjęcia nauki i/lub zdobycia doświadczenia zawodowego w innym kraju przez studentów i uczniów a także nauczycieli akademickich wspólne studia magisterskie Erasmus Mundus: zintegrowane programy studiów wyższych oferowane przez konsorcja instytucji szkolnictwa wyższego, które przyznają stypendia na cały okres studiów najlepszym studentom studiów magisterskich na całym świecie; kredyty dla studentów studiów magisterskich Erasmus+: studenci studiów wyższych z krajów programu mogą ubiegać się o pożyczkę wspieraną w ramach programu w celu podjęcia studiów magisterskich za granicą. Erasmus +

Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk W ramach tej akcji kluczowej wspierane są: transnarodowe partnerstwa strategiczne - opracowywanie inicjatyw odnoszących się do jednej lub kilku dziedzin kształcenia, szkolenia oraz promowanie innowacji, wymiany doświadczeń i know-how sojusze na rzecz wiedzy między instytucjami szkolnictwa wyższego a przedsiębiorstwami - propagowanie innowacji, przedsiębiorczości, kreatywności, zatrudnialności, wymiany wiedzy lub nauczania i uczenia się multidyscyplinarnego; sojusze na rzecz umiejętności sektorowych – wsparcie opracowywania i prowadzenia wspólnych programów szkolenia zawodowego, programów oraz metod nauczania i szkolenia z wykorzystaniem danych wskazujących trendy w określonym sektorze gospodarki (lepsze dostosowanie oferty edukacyjnej do zmieniających się potrzeb rynku pracy) projekty z zakresu budowania potencjału - mają na celu wspieranie procesów modernizacji i umiędzynarodowienia organizacji/instytucji i systemów. Erasmus +

Szkolnictwo wyższe Akcja 1 Mobilność edukacyjna Mobilność studentów i pracowników uczelni mobilność studentów: wyjazdy studentów na studia/praktyki do innych krajów programu – na okres od 3 do 12 miesięcy; wyjazdy absolwentów na praktyki/staże do innych krajów programu – na okres od 2 do 12 miesięcy; przyjazdy/wyjazdy studentów w celu zrealizowania części studiów w zagranicznej uczelni partnerskiej; mobilność pracowników uczelni: przyjazdy/wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych na uczelniach  przyjazdy/wyjazdy pracowników uczelni do szkół wyższych w innych krajach w celach szkoleniowych Pożyczki dla studentów odbywających studia magisterskie za granicą System pożyczek programu Erasmus+ umożliwia studentom zdobycie środków na podjęcie i ukończenie studiów drugiego stopnia (magisterskich) za granicą. Erasmus + szkolnictwo wyższe

Szkolnictwo wyższe Akcja 2 Projekty międzynarodowe Partnerstwa strategiczne Wdrażanie i upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w szkolnictwie wyższym. Efekt: modernizacja oferty dydaktycznej uczelni, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia. Minimalny skład konsorcjum: trzy instytucje z trzech różnych krajów programu. Czas trwania: od 2 do 3 lat (od 24 do 36 miesięcy). Sojusze na rzecz wiedzy międzynarodowe projekty współpracy szkół wyższych i przedsiębiorstw, których celem jest wspieranie innowacyjności w sferze edukacji i biznesu oraz szerszym otoczeniu społeczno-ekonomicznym minimalny skład konsorcjum: sześć instytucji z trzech różnych krajów (minimum dwie uczelnie i dwa przedsiębiorstwa). Budowanie potencjału w szkolnictwie wyższym (w krajach partnerskich) Międzynarodowe projekty zmierzające do budowania potencjału w szkolnictwie wyższym w krajach partnerskich realizowane przez grupę współpracujących ze sobą instytucji Cel: pomoc i wspieranie instytucji szkolnictwa wyższego oraz systemów szkolnictwa wyższego w krajach partnerskich. Erasmus + szkolnictwo wyższe

Interreg Europa Środkowa Program Interreg Europa Środkowa Zmniejszenie dysproporcji w poziomach rozwoju różnych regionów oraz zacofania regionów najmniej uprzywilejowanych. PRIORYTET 3. Współpraca w zakresie zasobów naturalnych i kulturowych na rzecz trwałego wzrostu gospodarczego Cel 1: Poprawa zintegrowanego zarządzania środowiskiem w celu ochrony i zrównoważonego wykorzystywania zasobów i dziedzictwa naturalnego poprzez zrównoważone zarządzanie obszarami chronionymi i cennymi Cel 2: Poprawa zdolności zrównoważonego wykorzystania zasobów i dziedzictwa kulturowego poprzez: Wykorzystanie dziedzictwa kulturowego i potencjału przemysłów kreatywnych Zintegrowane strategie dotyczące dziedzictwa kulturowego Narzędzia zarządzania ochroną i wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego Promocja wykorzystywania zasobów dziedzictwa kulturowego dla rozwoju regionalnego II kwartał 2017 . Interreg Europa Środkowa

Interreg Europa Środkowa Warunki Projekt tworzy przynajmniej 3 partnerów finansujących z 3 krajów, z których co najmniej 2 ma siedzibę na obszarze programu. Rekomendowana maksymalna liczba partnerów: 12. (Obszar programu obejmuje: Austrię, Chorwację, Czechy, Niemcy (częściowo), Polskę, Słowację, Słowenię, Węgry i Włochy (częściowo) Budżet projektu to ok. 2 mln euro (mieści się w przedziale 1 - 5 mln euro; mniejsze bądź większe projekty będą finansowane w wyjątkowych przypadkach) Rekomendowany czas trwania projektu od 30 do 36 miesięcy (do 42 miesięcy) Interreg Europa Środkowa

Interreg Europa Środkowa Program Interreg Europa Środkowa COME-IN! Koordynacja kompleksowej sieci muzeów, stowarzyszeń na rzecz osób niepełnosprawnych, przedstawicieli kręgów akademickich, instytucji szkoleniowych i polityków, którzy łącznie wypracują innowacyjne, strategiczne podejście dotyczące metody promowania dostępności do muzeów w celu zwiększenia ich atrakcyjności dla społeczeństwa. Opracowanie i przetestowanie wytycznych dotyczących organizacji ogólnodostępnych wystaw oraz podręcznika szkoleniowego dla podmiotów zarządzających muzeami w całej sieci. ECRR Pierwsza, transnarodowa sieć szlaków kulturowych, stworzoną za poparciem Rady Europy i koncentrującą się na dziedzictwie Reformacji w Europie Środkowej. W ramach projektu powstanie kompleksowa oferta turystyczna związana z Reformacją, pozwalająca umieścić Europę Środkową na mapie zainteresowań turystów Interreg Europa Środkowa

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Ochrona zabytków archeologicznych Strategicznym celem programu jest ochrona dziedzictwa archeologicznego poprzez wspieranie kluczowych dla tego obszaru zadań, obejmujących: rozpoznanie i dokumentację zasobów dziedzictwa archeologicznego; opracowanie i publikację wyników przeprowadzonych badań archeologicznych. Beneficjenci: O dofinansowanie w ramach programu ubiegać mogą się następujące podmioty prawa polskiego: 1)samorządowe instytucje kultury; 2)państwowe instytucje kultury; 3)organizacje pozarządowe; 4)publiczne uczelnie akademickie; 5)niepubliczne uczelnie akademickie; 6)podmioty prowadzące działalność gospodarczą. IV kwartał 2017 Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Wspieranie opieki nad miejscami pamięci i trwałymi upamiętnieniami w kraju Strategicznym celem programu jest wspieranie opieki nad miejscami pamięci i trwałymi upamiętnieniami, stanowiącymi materialne świadectwo kluczowych wydarzeń z historii Polski oraz wspieranie działań mających na celu trwałe upamiętnienie tych wydarzeń poprzez: 1) Naukowe badania i dokumentowanie; 2) Prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich, remontowych i robót budowlanych; 3) Zabezpieczenie i utrzymanie w jak najlepszym stanie; 4) Korzystanie z nich w sposób zapewniający trwałe zachowanie ich wartości i autentyzmu; 5) Popularyzowanie i upowszechniania wiedzy. Beneficjenci: 1) samorządowe instytucje kultury niebędące muzeami w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. 2012, poz. 987 )2; 2) organizacje pozarządowe; 3) jednostki samorządu terytorialnego; 4) uczelnie publiczne i uczelnie niepubliczne; 5) kościoły i związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne. IV kwartał 2017 Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego DIALOG Wsparcie działań służących budowaniu współpracy i trwałych relacji między podmiotami działającymi w obszarze nauki a podmiotami działającymi w sferze społeczno-gospodarczej poprzez: „Doskonałość naukową” umiędzynarodowienie polskiej nauki i zwiększenie rozpoznawalności jej osiągnięć, kształtowanie i wdrażanie mechanizmów ewaluacyjnych inicjujących proces zmian projakościowych, wypracowanie i wdrażanie koncepcji rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej, kształtowanie odbioru społecznego polskiej nauki, podnoszenie jakości i przełomowości badań naukowych (frontier research), w szczególności poprzez identyfikację nowych, kluczowych dla rozwoju społeczno-gospodarczego problemów badawczych oraz podjęcie pionierskich prac badawczych w tym zakresie, „Naukę dla innowacyjności” otwarcie nauki na rynek pracy i poprawę efektywności współpracy nauki z otoczeniem gospodarczym, wspieranie procesów innowacyjności i komercjalizacji wyników badań naukowych, w tym promowanie dobrych praktyk w zakresie innowacji, upowszechnianie wiedzy na temat związków między nauką, innowacyjnością i gospodarką; „Humanistykę dla rozwoju” rozwój nauk humanistycznych oraz stymulowanie i promowanie innowacyjnych badań humanistycznych, wykorzystanie humanistyki do rozwoju innych obszarów nauki, kultury, edukacji, gospodarki i społeczeństwa. Nabór ciągły do 30 czerwca 2019 – maksymalnie 2 wnioski o finansowanie w ramach programu w danym roku kalendarzowym 100 000 – 2 000 000 zł Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Dziękuję za uwagę CENTRUM NAUKI Informowanie o konkursach Wsparcie przy pisaniu projektu (wymogi formalne, konstruowanie kosztorysu, zarządzanie projektem, analiza ryzyka, rozpowszechnianie rezultatów) Włączanie UŁ do projektów (partner search) Współpraca z partnerami polskimi oraz zagranicznymi Sprawdzenie poprawności ostatecznej wersji wniosku Wsparcie administracyjne przez cały okres realizacji projektu Organizowanie spotkań informacyjnych http://centrumnauki.uni.lodz.pl/ +42 635-41-68/69/70/71 +42 635-41-58 (projekty badawcze NCN) +42 635-41-59 (projekty badawcze NCN) +42 635-41-65 (projekty badawcze NCN) +42 635-47-52 (projekty edukacyjne) Dziękuję za uwagę Katarzyna Kalska-Sochacka T: 42 635-41-70 E: katarzyna.kalska@uni.lodz.pl Centrum Nauki