NARADA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
PRZEPISY DOTYCZĄCE SZKOLEŃ Z ZAKRESU BHP.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Praktyczna nauka zawodu
WYPOCZYNEK DZIECI i MŁODZIEŻY
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
WOLONTARIAT ZAWODOZNAWCZY
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Organizacja wycieczek szkolnych
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Metodologiczne aspekty organizacji pracy merytorycznej
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
ŚRODOWISKOWE DOMY SAMOPOMOCY LATA Na funkcjonowanie ŚDS przekazano łącznie: zł, z tego:  zł z ustawy budżetowej, 
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Środowiskowy Dom Samopomocy
NARADA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY r.
UMOWY O PRACĘ – ZMIANY.
Reglamentacja procesu budowy
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Wypadki przy pracy Akty prawne Definicje
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Co to jest ZAZ Zakład Aktywizacji Zawodowej Definicja Przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
NARADA OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ, POWIATOWYCH CENTRÓW POMOCY RODZINIE
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Polityka rynku pracy w Polsce
KIEROWANIE DO ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
Kształcenie dualne.
Zatrudnianie nauczycieli
Konkurs Katowice r..
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zmiany w prawie oświatowym
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Przykładowy model podziału środków
Procedury związane z zatrudnianiem cudzoziemców
Awans zawodowy nauczycieli
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie 20 września 2018 r.
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

NARADA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY 19 września 2016 r. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Brak spełnienia przez środowiskowy dom samopomocy standardu usług bytowych tj. brak wymaganych pomieszczeń. Przekroczenie maksymalnej liczby miejsc (60) w Domu usytuowanym w jednym budynku (§ 5 rozporządzenia). Brak prowadzenia w ŚDS poradnictwa psychologicznego (§ 14 pkt 4 rozporządzenia). Brak wymaganych kwalifikacji zawodowych kadry ŚDS. Zatrudnianie na stanowisku osób niespełniających wymogów kwalifikacyjnych tj. pracownika socjalnego, instruktora terapii zajęciowej, opiekuna.

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Brak co najmniej półrocznego doświadczenia zawodowego polegającego na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi (§ 11 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. (Dz. U. Nr 238, poz. 1586 ze zm.). Brak przeszkolenia wymaganego § 11 ust. 2 ww. rozporządzenia w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań; kształtowania nawyków celowej aktywności; prowadzenia treningu zachowań społecznych. Brak prowadzenia dziennika zajęć zgodnie z wymogiem § 24 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia.

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Prowadzenie dziennika był niezgodny z wymogiem § 24 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia (w dziennikach dokumentujących pracę pracowników zespołu nie zapisywano informacji dot. sposobu realizacji zajęć, uwag o realizacji zajęć i aktywności uczestników ważnych z punktu widzenia przebiegu indywidualnego planu postępowania wspierająco- aktywizującego; brak imion i nazwisk uczestników). Brak zatwierdzenia dokumentów organizacyjnych przez jednostkę prowadzącą lub zlecającą prowadzenie domu, zgodnie z wymogiem § 4 ust. 2 rozporządzenia ws. ŚDS (po uzgodnieniu z Wojewodą). Indywidualne plany postępowania wspierająco-aktywizującego nie były zindywidualizowane (brak planowania uczestnikom indywidualnych form wsparcia dostosowanych do ich potrzeb i możliwości psychofizycznych).

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Brak udokumentowania realizacji indywidualnych planów postępowania wspierająco-aktywizujących w porozumieniu z uczestnikiem lub jego opiekunem (§ 13 ust. 1 rozporządzenia). Brak powiadomienia z dwutygodniowym wyprzedzeniem Wydziału Polityki Społecznej oraz jednostki zlecającej o zamknięciu Domu (§ 6 ust. 3 rozporządzenia). Wydanie przez kierownika ŚDS zarządzenia w sprawie zawieszania w prawach uczestnika ŚDS, niezgodnego z obowiązującymi przepisami prawa.

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Stosowanie kar w ŚDS – zakaz brania udziału w zajęciach przez uczestników - co stanowi nierealizowanie decyzji administracyjnej oraz brak uczestniczenia osób w zajęciach zgodnie z indywidualnym planem postępowania wspierająco- aktywizującego. Podawanie leków uczestnika (podczas turnusu rehabilitacyjnego), innemu uczestnikowi. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dot. skierowania uczestnika do ŚDS, przez pracownika socjalnego ŚDS podmiotu niepublicznego (art. 25 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej).

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Spotkania zespołu wspierająco-aktywizującego odbywały się w okresach dłuższych niż 6 miesięcy (naruszenie § 13 ust. 2 rozporządzenia), Niespełnianie wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu wspierająco-aktywizującego (§ 12 ust.1 rozporządzenia). Uczęszczanie na zajęcia do ŚDS przed dniem wydania decyzji kierującej (organy kierujące wydają decyzje po upływie dnia początkującego okres skierowania).

NIEPRAWIDŁOWOŚCI I UCHYBIENIA STWIERDZONE W TOKU KONTROLI Brak zgodności pomiędzy meldunkami przekazywanymi do Wydziału Polityki Społecznej, a prowadzoną ewidencją obecności uczestników (wliczanie do obecności uczestników w ŚDS okresu zamknięcia placówki; liczba obecnych uczestników w ŚDS biorących udział w zajęciach była niezgodna z wykazanymi meldunkami). Brak przekazania sprawozdania z działalności środowiskowego domu samopomocy do jednostki prowadzącej lub jednostki zlecającej prowadzenie domu (sprawozdanie przekazano do PCPR). Sprawozdanie z działalności ŚDS przekazane do jednostki zlecającej po terminie tj. po 15 lutego, po okresie sprawozdawczym, wbrew § 25 ust. 2 rozporządzenia ws. ŚDS.

Ustalenia Oddziału Nadzoru i Kontroli dotyczące funkcjonowania ŚDS Doświadczenie zawodowe: Zgodnie z § 11 ust. 1 rozporządzenia ws. ŚDS pracownicy jednostki powinni posiadać doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Za doświadczenie zawodowe, w ramach zatrudnienia uznajemy: umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, a także w ramach świadczenia pracy na podstawie niepracowniczych form zatrudnienia, umów cywilnoprawnych, a także pracy w formie praktyk i wolontariatu (udokumentowanych) oraz różnych rodzajów staży.

Ustalenia Oddziału Nadzoru i Kontroli dotyczące funkcjonowania ŚDS Kierowanie osób do ŚDS na zastępstwo za uczestników o częstych nieobecnościach: Zgodnie z § 7 ust. 9 ww. rozporządzenia, w razie częstych nieobecności uczestników, trwających przez okres dłuższy niż 10 dni roboczych i związanej z tym możliwości świadczenia usług dla dodatkowych osób, do domu mogą być skierowane kolejne osoby, jednak w liczbie nieprzekraczającej liczby uczestników o częstych nieobecnościach (nie może być więcej wydanych decyzji niż osób o częstych nieobecnościach).

Ustalenia Oddziału Nadzoru i Kontroli dotyczące funkcjonowania ŚDS Wskaźnik zatrudnienia w ŚDS: Do wskaźnika zatrudnienia zespołu wspierająco-aktywizującego nie wlicza się osób pracujących w ŚDS na podstawie umowy zlecenia. Dowożenie uczestników: Zgodnie z rozporządzeniem ws. ŚDS Dom działa co najmniej przez 8 godzin dziennie, w tym co najmniej przez 6 godzin dziennie prowadzone są zajęcia z uczestnikami. W przypadku dowożenia uczestników na zajęcia, uczestnik musi mieć możliwość brania udziału w zajęciach ŚDS, co najmniej 6 godzin. Jeżeli ŚDS dowozi uczestników to powinien ich dowozić przez 5 dni w tygodniu lub wcale nie zapewniać transportu.

Wzór sprawozdania z działalności środowiskowego domu samopomocy Do końca roku 2016 będzie opracowany wzór sprawozdania (merytorycznego) z działalności środowiskowego domu samopomocy (§ 25 rozporządzenia ws. ŚDS) i dostępny do pobrania na stronie Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie w zakładce, Polityka Społecznej/Pomoc społeczna.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ