6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) Treść TAF TSI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Advertisements

Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Warszawa, 7 marca 2016 r. ZMIANA USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Unijny Kodeks Celny stan prac na czerwiec 2013 r..
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Regionalne warsztaty TAF TSI
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Ramy wdrażania inteligentnych systemów transportowych
Działanie Wsparcie gospodarki wodno-ściekowej w ramach ZIT
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
Sieć Miast Euroregionu Karpackiego
Działanie 4.3 Rozwój infrastruktury wodno-ścieowej
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Sprzedaż produktu lub usługi
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
7/17/2018 4:47 PM 7/17/2018 4:47 PM eKAN – eKancelaria
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Postępy w zakresie zapewniania równości osób LGBTI w Unii Europejskiej
PROJEKTOWWANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Komunikacja z platformą T2S
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Umowa Partnerstwa Rzeszów 17 września 2015.
Zapis prezentacji:

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) Treść TAF TSI 19/10/2017 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) Treść TAF TSI   Zespół telematyczny ERA Warszawa, 12-13.09.2017.

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

« w celu usprawnienia działania systemu kolejowego z myślą o społeczeństwie » Priorytety strategiczne Działania ERA Klienci / zainteresowane strony Ramy regulacyjne zharmonizowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa 1 Opracowanie Zasady interoperacyjności* Wspólne metody oceny bezpieczeństwa Bazy danych i rejestry KE + DG MOVE Państwa członkowskie / RISC Parlament Europejski Uproszczone zezwalanie na dopuszczenie pojazdów do eksploatacji 2 Przedsiębiorstwa kolejowe (RU) Zarządcy infrastruktury (IM) Producenci Monitorowanie / przegląd Ułatwianie / rozpowszechnianie Krajowe organy ds. bezpieczeństwa Krajowe organy zajmujące się badaniem przyczyn wypadków Tylko 1 system sterowania pociągiem w UE O F D 3 Ułatwiony dostęp dla klientów 4 * TSI Czwarte warsztaty regionalne ERA TAF TSI (Włochy, Słowenia i Chorwacja) 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Czwarty pakiet kolejowy 19/10/2017 Czwarty pakiet kolejowy Nowe ramy prawne…..nowa funkcja! -> organ systemowy! Czwarte warsztaty regionalne ERA TAF TSI (Włochy, Słowenia i Chorwacja) 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Czwarty pakiet kolejowy – rozporządzenie w sprawie nowej agencji 19/10/2017 Czwarty pakiet kolejowy – rozporządzenie w sprawie nowej agencji Artykuł 23 - Zastosowania telematyczne (*) Agencja pełni rolę organu systemowego, by zapewniać skoordynowany rozwój aplikacji telematycznych w Unii, zgodnie z odpowiednimi TSI. W tym celu Agencja utrzymuje wymogi dotyczące odpowiednich podsystemów, monitoruje ich przestrzeganie i zarządza nimi. Agencja określa, publikuje i stosuje procedurę zarządzania wnioskami o zmiany w specyfikacjach aplikacji telematycznych. W tym celu Agencja ustanawia, prowadzi i aktualizuje rejestr wniosków o zmiany w takich specyfikacjach i ich statusu, wraz z odpowiednimi uzasadnieniami. Agencja opracowuje i utrzymuje narzędzia techniczne służące do zarządzania poszczególnymi wersjami specyfikacji aplikacji telematycznych i stara się zapewnić zgodność wsteczną. Agencja służy Komisji pomocą w zakresie monitorowania wdrażania specyfikacji aplikacji telematycznych zgodnie z odpowiednimi TSI. (*) ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/796 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie Agencji Kolejowej Unii Europejskiej i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Czwarte warsztaty regionalne ERA TAF TSI (Włochy, Słowenia i Chorwacja) 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Rozporządzenie TAF TSI 19/10/2017 Rozporządzenie TAF TSI Rozporządzenie TAF TSI

Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1305/2014: TSI TAF 19/10/2017 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1305/2014: TSI TAF ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 1305/2014 z dnia 11 grudnia 2014 r. dotyczące technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych wchodzącego w skład systemu kolei w Unii Europejskiej i uchylające rozporządzenie (WE) nr 62/2006 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Program warsztatów ERA TAF TSI 19/10/2017 Program warsztatów ERA TAF TSI 5 = punkt programu TAF TSI Funkcja posiadacza wagonów Źródłowe bazy danych taboru kolejowego Funkcja przedsiębiorstwa kolejowego Tak samo jak „Komunikacja pomiędzy przedsiębiorstwem kolejowym a zarządcą infrastruktury” + - Dane listu przewozowego - Przewidywany czas wymiany / przyjazdu - Ruch wagonów Komunikacja pomiędzy przedsiębiorstwem kolejowym a zarządcą infrastruktury Zarządca infrastruktury: Wniosek o przydzielenie trasy - Przygotowanie pociągu - Prognoza jazdy pociągu - Informacje o zakłóceniu usługi - Lokalizacja pociągu - Raportowanie o wymianie - Wymiana danych w celu poprawy jakości Przedsiębiorstwo kolejowe: - Wniosek o przydzielenie trasy 6 8 i 9 5 i 7 13 i 14 Wspólne elementy TAF TSI 11 i 12 Wdrożenie Raportowanie 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Proces TAF TSI Planowanie… Realizacja… Działanie następcze… 19/10/2017 Proces TAF TSI Planowanie… Realizacja… Działanie następcze… List przewozowy Plan podróży wagonów Przydział trasy Przygotowanie pociągu Prognoza jazdy pociągu Ruch wagonów Po podróży Obciążenie wagonów Zwolnienie wagonów Cena i czasy przejazdu Status i lokalizacja wagonów Otwarty dostęp Punkt kompleksowej obsługi Skład pociągu Przewidywany czas przyjazdu (ETA) Przewidywany czas wymiany (ETI) W celu zwiększenia jakości i wydajności Jazda pociągu Zakłócenie usługi Publikacja TAF TSI w Dzienniku Urzędowym UE: ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) nr 1305/2014 Czwarte warsztaty regionalne ERA TAF TSI (Włochy, Słowenia i Chorwacja) 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 Kto? Rozdział 1.3 TAF TSI: …W tym kontekście termin „użytkownicy” oznacza nie tylko zarządców infrastruktury lub przedsiębiorstwa kolejowe, lecz także wszystkich innych dostawców usług, takich jak firmy wagonowe, operatorów intermodalnych, a nawet klientów... 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 Dlaczego? Zlikwidowanie barier niefizycznych w celu ułatwienia przyjęcia i wdrożenia interoperacyjnych systemów informatycznych w zakresie handlu i transportu(sprawozdanie REBIS). Uproszczone procedury celne z partnerami UE. Przyjęcie wzajemnie połączonych systemów informatycznych w zakresie operacji tranzytowych. Zaprojektowanie korytarzy towarowego transportu kolejowego w UE. 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 TAF TSI – komunikacja pomiędzy przedsiębiorstwem kolejowym a zarządcą infrastruktury Wymiana danych (procesów i protokołów) pomiędzy przedsiębiorstwem kolejowym (RU) a zarządcą infrastruktury (IM): Wniosek o przydzielenie trasy Przygotowanie pociągu Prognoza jazdy pociągu Informacje o zakłóceniu usługi Wymiana danych w celu poprawy jakości RU 1 RU 2 RU N IM 1 IM 2 IM 3 IM N 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 TAF TSI – wymiana danych pomiędzy przedsiębiorstwami kolejowymi (RU–RU) Dane listu przewozowego, ETI/ETA przesyłki, ruch wagonów i raportowanie o wymianie Posiadacze wagonów i klienci Wiodące przedsiębiorstwa kolejowe (LRU) (1, 2,..N) 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 Bazy danych? Bazy danych stosowane przez RU, IM, posiadaczy wagonów lub klientów: Źródłowe bazy danych taboru kolejowego (RSRD). Operacyjna baza danych wagonów i jednostek intermodalnych (WIMO). Bazy danych planów podróży wagonów. Pliki referencyjne: Przechowywane i administrowane centralnie: referencyjny plik kodowania dla wszystkich IM, RU, firm będących dostawcami usług; referencyjny plik kodowania dla klientów korzystających z usług transportu towarowego; referencyjny plik kodowania lokalizacji (podstawowych i drugorzędnych); Przechowywane i administrowane lokalnie: referencyjny plik służb ratunkowych, skorelowany z rodzajem niebezpiecznego towaru. 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Architektura do celów wymiany danych? 19/10/2017 Architektura do celów wymiany danych? Komunikacja « peer-to-peer » sieć IP – centralne repozytorium i indywidualny wspólny interfejs (CI) 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Dodatek I – Dokumenty techniczne 19/10/2017 Dodatek I – Dokumenty techniczne 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 Oczekiwane korzyści! Oczekiwane korzyści dla przedsiębiorstw kolejowych: Jeden system zgłaszania wszystkich przypadków biznesowych przez operatora -> korzyści skali. Lepsza komunikacja pomiędzy RU a IM (pod względem jakości i szybkości) -> koordynacja procesu. Jeden standardowy sposób pracy, przynoszący oszczędności kosztów dzięki usprawnieniu systemu zarządzania jakością; ustanowienie jednolitych procedur; obniżenie kosztów utrzymania systemu. Znormalizowane i interoperacyjne interfejsy komunikacji. Uczestnicy mogą dołączyć do silnej i zaangażowanej społeczności użytkowników TAF. W odniesieniu do łańcucha wartości: pasażerów / klientów usług transportu towarowego: Dostęp do bardziej przejrzystych produktów kolejowych-> zwiększenie efektywności. Zwiększenie przejrzystości monitoringu -> brak „czarnej skrzynki”. Szybsze i lepsze przekazywanie informacji klientom usług transportu towarowego i partnerom biznesowym. 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL) 19/10/2017 Przydatne linki! Rozporządzenie (UE) 1305/2014 dotyczące TAF TSI: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/TAF-TSI.aspx Dokumenty techniczne TAF TSI: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/Technical-Documents.aspx Pliki referencyjne TAF/TAP (kody przedsiębiorstw i podstawowe kody lokalizacji): http://teleref.era.europa.eu/ Interaktywne mapy wdrażania TAP TSI GIS: http://www.era.europa.eu/tools/TAFTSI/Pages/Home.aspx Plan generalny TAF TSI: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/TAF-TSI-Master-Plan.pdf 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

Zespół telematyczny ERA 19/10/2017 Zespół telematyczny ERA Dziękujemy za uwagę! Państwa ZESPÓŁ TELEMATYCZNY ERA kornel.nagy@era.europa.eu mickael.varga@era.europa.eu 6. warsztaty regionalne ERA TAF TSI (EE, LT, LV, PL)

19/10/2017