Stowarzyszenie Kłodzka Wstęga Sudetów Lokalna Grupa Działania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik logistyk.
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie logistyczne
Istota i przesłanki badań marketingowych
6. Strategie zarządzania
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Technik ekonomista.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Biznesplan.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Model łańcucha wartości
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Nowa perspektywa unijna Jak finansować nowoczesne technologie IT? Joanna Dominiak.
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Wsparcie procesu umiędzynarodowienia.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Paczków dnia r..
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Załączniki do wniosku o płatność
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Instytucja Zarządzająca PROW na lata 2014–2020 – Minister.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Bony na innowacje dla MŚP
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale
Materiał opracowany przez dr. inż. Mirosława Sienkiewicza
/arrksa/ ul. Wyszyńskiego Kutno
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie Kłodzka Wstęga Sudetów Lokalna Grupa Działania www.kws.org.pl Materiał opracowany przez Biuro LGD KWS Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiały współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.4 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Przedsięwzięcie 1.3.1 URUCHAMIANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ w ramach programu wdrażanego przez LGD na rzecz nabywania nowych umiejętności i zatrudnienia „Startup na start”

Plan prezentacji: Jak masz na imię? Czym się zajmujesz? Czego chciałabyś/chciałbyś się dziś dowiedzieć?

Cel na dziś: Po co nam Startup na Start Cel na dziś: Po co nam Startup na Start? I co dalej zrobić z tym swoim pomysłem?

Jak pewnie już wiecie: Większość startupów upada. A 2/3, którym udało się odnieść sukces, zmieniło swój pierwotny plan. *

Zakochanie się w swoim rozwiązaniu. Największe ryzyko: Zakochanie się w swoim rozwiązaniu.

Zbudowanie za dużo lub zaprojektowanie czegoś, czego nie chcą klienci. Największe ryzyko: Zbudowanie za dużo lub zaprojektowanie czegoś, czego nie chcą klienci.

Pytanie klientów o rozwiązania, a nie o ich problemy. I trzecie największe ryzyko: Pytanie klientów o rozwiązania, a nie o ich problemy. „Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni.” - Henry Ford

Startup na Start stara się zniwelować te ryzyka. • Od planu A do planu skutecznego • Cały czas w kontakcie z klientami • Skupienie na problemie, a nie rozwiązaniu

Rozpisz swój plan początkowy. Program opiera się na 3 krokach: Rozpisz swój plan początkowy. Wskaż jego najbardziej ryzykowne elementy. Systematycznie testuj swój plan.

Wybierz 3 problemy warte rozwiązania. Kryteria: • Czy chcą tego klienci? • Czy są gotowi za to zapłacić? • Czy problem da się rozwiązać?

Etap 1. Czy problem jest wart rozwiązania? Czy chcą tego klienci? (niezbędny) Czy są gotowi za to zapłacić? (opłacalność) Czy problem da się rozwiązać? (wykonalność) Etap 2. Czy inni chcą naszego produktu? Czy wybrana grupa docelowa jest zainteresowana zakupem naszego produktu? Etap 3. Jak przyśpieszyć rozwój?

Zadaj sobie 6 poniższych pytań, a odpowiedzi na nie złożą się na idealną prezentację przekazania Twojego celu i myśli przewodniej. Pamiętaj, żeby być zwięzłym! Krótko i na temat. Kto jest naszym odbiorcą? (Kogo chcemy przekonać, a zarazem do kogo przeznaczony jest nasz produkt, rozwiązanie, propozycja?) Jakie ma potrzeby nasz odbiorca? Co daje nasz pomysł, rozwiązanie, propozycja, usługa? Co nas wyróżnia? Jaka jest konkurencja? Jakie są korzyści pomysłu, rozwiązania, propozycji, usługi? „Dla (grupa klientów), którzy cierpią na (problem), oferuję (produkt/usługę). W przeciwieństwie do (konkurencja) umożliwiamy (wyróżnik).”

Zadaj Pytania – jeśli je masz Dziękuję za Uwagę Marcin Idziak Zadaj Pytania – jeśli je masz

WDRAŻANIE INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ W PRZEDSIĘBIORSTWACH Przedsięwzięcie 1.4.1 WDRAŻANIE INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ W PRZEDSIĘBIORSTWACH

INNOWACYJNOŚĆ W BIZNESIE Innowacja (innovation) to wdrożenie nowego lub znacząco udoskonalonego produktu (wyrobu lub usługi) lub procesu, nowej metody marketingowej lub nowej metody organizacyjnej w praktyce gospodarczej, organizacji miejsca pracy lub stosunkach z otoczeniem.

Innowacja produktowa (product innovation) to wprowadzenie wyrobu lub usługi, które są nowe lub znacząco udoskonalone w zakresie swoich cech lub zastosowań. Zalicza się tu znaczące udoskonalenia pod względem specyfikacji technicznych, komponentów i materiałów, wbudowanego oprogramowania, łatwości obsługi lub innych cech funkcjonalnych. Innowacje produktowe (w obrębie produktów) mogą wykorzystywać nową wiedzę lub technologie bądź bazować na nowych zastosowaniach lub kombinacjach istniejącej wiedzy i technologii.

Termin „produkt” jest stosowany na oznaczenie zarówno wyrobów, jak i usług. Do innowacji produktowych zalicza się zarówno wprowadzenie nowych wyrobów i usług, jak i znaczące udoskonalenia istniejących wyrobów i usług w zakresie ich cech funkcjonalnych lub użytkowych. Nowe produkty to wyroby lub usługi, które różnią się znacząco swoimi cechami lub przeznaczeniem od produktów dotychczas wytwarzanych przez firmę. Opracowanie nowego zastosowania dla produktu przy jedynie niewielkich zmianach w jego specyfikacji technicznej to innowacja w obrębie produktu.

Innowacje produktowe w sektorze usług mogą polegać na wprowadzeniu znaczących udoskonaleń w sposobie świadczenia usług (na przykład na podniesieniu sprawności czy szybkości ich świadczenia), na dodaniu nowych funkcji lub cech do istniejących usług lub na wprowadzeniu całkowicie nowych usług. Jako przykład można podać znaczące udoskonalenia w bankowości internetowej, takie jak znaczna poprawa szybkości i łatwości korzystania z tych usług. Innym przykładem jest wprowadzenie przez firmy prowadzące wynajem pojazdów możliwości odbioru i zwrotu pojazdu we własnym domu, co usprawnia dostęp klientów do tych usług.

Innowacja procesowe (process innovation) czyli innowacja w obrębie procesu to wdrożenie nowej lub znacząco udoskonalonej metody produkcji lub dostawy. Do tej kategorii zalicza się znaczące zmiany w zakresie technologii, urządzeń oraz/lub oprogramowania. Innowacje w obrębie procesów mogą mieć za cel obniżenie kosztów jednostkowych produkcji lub dostawy, podniesienie jakości, produkcję bądź dostarczanie nowych lub znacząco udoskonalonych produktów. Metody produkcji to techniki, urządzenia i oprogramowanie wykorzystywane do produkcji wyrobów lub usług. Przykładem nowych metod produkcji jest wdrożenie nowych urządzeń automatyzujących proces produkcyjny w ramach linii produkcyjnej czy wdrożenie wspomagania komputerowego na potrzeby opracowywania i rozwoju produktów. Metody dostawy dotyczą logistyki firmy i obejmują urządzenia, oprogramowanie i techniki wykorzystywane do nabywania środków produkcji, alokowania zasobów w ramach firmy lub dostarczania produktów końcowych.

Przykładem nowej metody dostarczania jest wprowadzenie systemu kontroli przepływu towarów opartego na kodach kreskowych czy technologii RFID (radiowej identyfikacji towarów). Do innowacji w obrębie procesów zalicza się nowe lub znacząco udoskonalone metody tworzenia i świadczenia usług. Mogą one polegać na znaczących zmianach w zakresie sprzętu i oprogramowania stosowanego w firmach usługowych lub na zmianach w zakresie procedur lub technik wykorzystywanych do świadczenia usług. Za przykład może posłużyć wprowadzenie bazujących na systemie GPS urządzeń lokalizacyjnych w usługach transportowych, wdrożenie nowego systemu rezerwacji w biurze podróży oraz opracowanie nowych technik zarządzania projektami w firmie doradczej. Zaopatrzenie, księgowość, obsługa informatyczna i prace konserwacyjne. Wdrożenie nowych lub znacząco udoskonalonych technologii teleinformatycznych stanowi innowację w obrębie procesów, jeżeli jego celem jest podniesienie efektywności oraz/lub jakości działalności pomocniczej.

Innowacja marketingowa (marketing innovation) to wdrożenie nowej metody marketingowej wiążącej się ze znaczącymi zmianami w projekcie/konstrukcji produktu lub w opakowaniu, dystrybucji, promocji lub strategii cenowej. Celem innowacji marketingowych jest lepsze zaspokojenie potrzeb klientów, otwarcie nowych rynków zbytu lub nowe pozycjonowanie produktu firmy na rynku dla zwiększenia sprzedaży. Cechą wyróżniającą innowacje marketingowe wśród innych zmian w zakresie instrumentarium marketingowego firmy jest to, że polegają one na wdrożeniu metody marketingowej niestosowanej dotychczas przez daną firmę. Musi być ona elementem nowej koncepcji lub strategii marketingowej stanowiącej znaczące odejście od metod marketingowych stosowanych dotychczas.

Nowa metoda marketingowa może być opracowana przez innowacyjną firmę we własnym zakresie lub przyswojona od innych firm lub podmiotów. Nowe metody marketingowe mogą być wdrażane zarówno na potrzeby nowych, jak i już istniejących produktów. Do innowacji marketingowych zalicza się znaczące zmiany w projekcie/ konstrukcji produktów (product design) stanowiące element nowej koncepcji marketingowej. Wspomniane tu zmiany w projekcie/konstrukcji produktów polegają na zmianie formy i wyglądu produktów nie prowadzącej do zmiany ich cech funkcjonalnych ani użytkowych. Do tej grupy zalicza się także zmiany w opakowaniu takich produktów jak artykuły żywnościowe, napoje i środki czystości, gdzie opakowanie jest głównym wyznacznikiem wyglądu produktu. Przykładem innowacji marketingowej w zakresie projektu/konstrukcji produktu jest znacząca zmiana projektu serii mebli mająca nadać im nowy wygląd i większą atrakcyjność. Do innowacji w zakresie projektu/konstrukcji produktów można również zaliczyć wprowadzenie znaczących zmian w formie, wyglądzie lub smaku żywności lub napojów, jak np. wprowadzenie nowych smaków artykułu spożywczego dla zdobycia nowego segmentu klientów.

Przykładem innowacji marketingowej w zakresie opakowania jest wykorzystanie całkowicie nowej butelki balsamu do ciała, która ma nadać produktowi wyróżnialność wizualną i atrakcyjność z punktu widzenia nowego segmentu rynku. Nowe metody marketingowe w zakresie dystrybucji produktów (product placement) polegają przede wszystkim na wprowadzeniu nowych kanałów sprzedaży. Kanały sprzedaży oznaczają tu metody stosowane w celu sprzedawania wyrobów i usług klientom, lecz nie metody logistyczne (transport, magazynowanie i przeładunek produktów), gdyż te ostatnie wiążą się przede wszystkim z podnoszeniem efektywności. Przykłady innowacji marketingowych w zakresie dystrybucji produktów to wprowadzenie po raz pierwszy systemu franchisingu, sprzedaży bezpośredniej lub ekskluzywnej sprzedaży detalicznej oraz wprowadzenie licencjonowania produktów.

Za innowację marketingową można również uznać wprowadzenie systemu spersonalizowanych informacji, np. uzyskanych na podstawie kart stałego klienta, aby dostosować prezentację produktów do potrzeb konkretnych klientów. Innowacje w zakresie kształtowania cen (pricing) polegają na zastosowaniu nowych strategii cenowych dla sprzedaży wyrobów lub usług firmy na rynku. Przykładem może być pierwsze zastosowanie nowej metody korekty ceny wyrobu lub usługi w zależności od popytu (np. kiedy popyt jest niski, cena również jest niska) lub wprowadzenie nowej metody pozwalającej klientom na wybranie pożądanych cech produktu na witrynie internetowej firmy, a następnie sprawdzenie ceny wybranej kombinacji cech.

Rozróżnienie między produktami i procesami jest proste w przypadku wyrobów. Z kolei w przypadku usług sytuacja może być mniej oczywista, gdyż produkcja, dostarczanie i konsumpcja wielu usług mogą odbywać się w tym samym czasie. Oto kilka wskazówek służących dokonywaniu rozróżnień: Jeżeli innowacja dotyczy nowych lub znacząco udoskonalonych cech usługi oferowanej klientom, jest ona innowacją w obrębie produktu. Jeżeli innowacja dotyczy nowych lub znacząco udoskonalonych metod, urządzeń oraz/lub umiejętności wykorzystywanych do świadczenia danej usługi, jest ona innowacją w obrębie procesu. Jeżeli innowacja dotyczy znaczących udoskonaleń zarówno w cechach oferowanej usługi, jak i w metodach, urządzeniach oraz/lub umiejętnościach wykorzystywanych do świadczenia danej usługi, jest ona innowacją zarówno w obrębie produktu, jak i procesu.

Zakres doradztwa będzie obejmował kluczowe elementy Biznesplanu planowanej inwestycji

Lokalnej Grupy Działania KWS: Lutynia 26 57-540 Lądek Zdrój Siedziba Lokalnej Grupy Działania KWS: Lutynia 26 57-540 Lądek Zdrój Budynek I piętro tel./fax 74 814 81 59 e-mail: biuro@kws.org.pl www.kws.org.pl

Dziękuję za uwagę, Marcin Idziak