KATARZYNA BRUNIEWSKA-GIERCZAK Nauczyciel Zespołu Szkół w Osiu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYMAGANA DOKUMENTACJA DO TECZEK AWANSU ZAWODOWEGO
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA oprac. Aleksandra Bek i Małgorzata Rzepa
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
KRÓTKI PRZEWODNIK NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO CZĘŚĆ I „NA STARCIE”
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
RODZICE W SZKOLE.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Małgorzata Bitowska Szkoła Podstawowa w Galwieciach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Doskonalenie nauczycieli granty
Awans zawodowy nauczycieli
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

KATARZYNA BRUNIEWSKA-GIERCZAK Nauczyciel Zespołu Szkół w Osiu Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Imię i nazwisko: Katarzyna Bruniewska-Gierczak Placówka oświatowa: Zespół Szkół w Osiu Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Data zakończenia stażu: 31.05.2015r. Opiekun stażu: mgr Bożena Głąb - Hebda Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak W okresie odbywania stażu w szczególności: 1. uczestniczyłam w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego; pogłębiałam wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego; 3. poznałam przepisy dotyczące systemu oświaty, Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Zgodnie z § 7 ust.2 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Przepisy i procedury awansu zawodowego Poznanie procedury awansu zawodowego Opracowanie planu rozwoju Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu planu rozwoju zawodowego Katarzyna Bruniewska-Gierczak

1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Kontrakt z opiekunem stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Ustalenie terminów spotkań 2. Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności ewaluacji działań edukacyjnych. Konstruowanie rocznych planów pracy świetlicy szkolnej z uwzględnieniem dokonywanej ewaluacji. Uczestniczenie w rozmaitych formach doskonalenia zawodowego: radach szkoleniowych, warsztatach metodycznych, kursach, szkoleniach. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Warsztaty i szkolenia doskonalące moje umiejętności zawodowe Kurs kwalifikacyjny – „Sztuka” Seminarium:” Zarządzanie bezpieczeństwem w szkole Warsztat: ”Diagnoza pedagogiczna z analizą przypadku” Seminarium:” Szybka i skuteczna analiza wyników egzaminów wewnętrznych” Szkolenie bhp Rada szkoleniowa: „Ocenianie kształtujące” Kurs obsługi tablic interaktywnych Praca stworzona metodą kolażu podczas zajęć na kursie kwalifikacyjnym ze sztuki. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Inne działania samokształcące mające na celu doskonalenie zawodowe Pogłębianie umiejętności posługiwania się programami graficznymi Inkscape oraz Gimp za pomocą których stworzyłam książeczkę dla najmłodszych „Skoki” . Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Samodzielne rozwijanie zdolności artystycznych poprzez oglądanie tutoriali i porad dotyczących rysunku i malarstwa. kwartalnik: „Reve femmes” Nr 36, HIVER 2014. zilustrowany moimi pracami Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej Komunikacja w szkole, scenariusze godzi wychowawczych- E Grzesiak, R. Janicka Szyszko, M Steblecka Dyscyplina w klasie , metody i techniki interwencji- J. Kołodziejczyk Agresja u dzieci – szkoła porozumienia – J. Danielewska Współczesne Problemy Edukacji Historycznej- J. Rulka Ponadto czytałam biografie artystów, które poszerzyły moją wiedzę z zakresu sztuki Leonardo – Frank ZOllner Toulouse- Lautrec- Matthias Arnold Munch - Ulrich Bischoff Warhol – Klaus Honnef Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Literatura z zakresu psychologii Trudna młodzież jako problem współczesnej pedagogiki – D.K. Kołodziej Psychologiczne mechanizmy oddziaływania reklamy a manipulacja w reklamie – E Sanecka Nauczyciel kreatywny szansą na lepszą szkołę - Danuta Rozner Zgodnie z potrzebami korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli: www.literka.pl, www.scholaris.pl, www.interklasa.pl, www.profesor.pl Katarzyna Bruniewska-Gierczak

4. Zbieranie i opracowanie scenariuszy zajęć Przygotowanie scenariuszy do Akademii z okazji Świąt: Trzeciego Maja oraz Święta Niepodległości Scenariusze zajęć przeprowadzanych w świetlicy szkolnej Scenariusze lekcji dydaktycznych z historii i społeczeństwa oraz z plastyki. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej Dzienniki świetlicy szkolnej Dzienniki zajęć pozalekcyjnych wynikających z artykułu 42 KN Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Zgodnie z § 7 ust.2 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego Rozmowy z uczniami. Konsultacje z rodzicami. Współpraca z wychowawcami klas, innymi nauczycielami oraz pedagogiem szkolnym. Analiza dokumentacji: opinie i orzeczenia PPP, opinie wychowawcy. Prowadzenie zajęć profilaktycznych dotyczących zagrożeń współczesnego świata. Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych oraz poza szkolnych: wycieczki , spacery, imprezy szkolne. 25.04.2013 – opieka nad uczniami podczas wycieczki do rezerwatu Miedzno 29.02.2014 – opieka nad uczniami podczas dyskoteki szkolnej 2. Zajęcia profilaktyczne dotyczące zagrożeń współczesnego świata . 3. Tworzenie i współtworzenie uroczystości i imprez szkolnych takich jak : Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Przygotowanie akademii z okazji Święta Niepodległości (08.11.2013, 11.11.2013 ) Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Dwukrotna współorganizacja Święta Narodowego Trzeciego Maja Uczniowie klas piątych podczas próby akademii Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Wykonanie wspólnie z uczniami scenografii z okazji zakończenia roku szkolnego przez klasę VI a (28.06.2013) programu artystycznego pt. „Zdrowym być”, (09.02.2015) akademii z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja (07.05.2015) Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak 4. Uczestniczenie w: akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”. 5. Udział w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych. Dnia 19.03.2015 r. byłam członkiem komisji oceniającej konkursu recytatorskiego: „ Słowem opowiedziane” W konkursie tym brali udział uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej w Osiu Brałam udział w komisji egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w wersji podstawowej oraz rozszerzonej w roku szkolnym 2013/2014 Byłam członkiem komisji egzaminacyjnej z próbnego egzaminu z języka angielskiego dla klas szóstych (12.2014) Zorganizowałam przedmiotowy konkursu kuratoryjnego z historii i społeczeństwa (21.11.2013) Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak 6. Praca w zespołach międzyprzedmiotowych i klasowych. 7. Współpraca ze Szkolnym Kołem Caritas Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Zgodnie z § 7 ust.2 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak 1. Umiejętność wykorzystania w pracy dydaktyczno – wychowawczej technologii informacyjnej   Udział w seminarium „Szybka i skuteczna analiza wyników egzaminów wewnętrznych”. Kurs obsługi tablic interaktywnych 2. Przygotowanie scenariuszy zajęć, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego. Poznawanie przepisów prawa oświatowego. Wyszukiwanie materiałów i informacji pomocnych w prowadzeniu zajęć dydaktyczno – opiekuńczych. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Śledzenie artykułów znajdujących się na szkolnym portalu internetowym www.zszosie.pl. Przesyłanie wiadomości i dokumentacji do Dyrekcji Zespołu Szkół w Osiu Przesyłanie oraz otrzymywanie drogą mailową informacji i materiałów od innych nauczycieli. Odwiedzanie stron internetowych: www.literka.pl. www.men.gov.pl, www.oświata.org.pl, www.scholaris.pl

Katarzyna Bruniewska-Gierczak 3. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach Prezentacje na akademie z okazji Święta Niepodległości oraz Święta Narodowego Trzeciego Maja wykonane w programie Power point Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Prezentacja: „Matematyka a sztuka” Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Zgodnie z § 7 ust.2 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki Czytanie literatury oraz czasopism dotyczących szkoły i świetlicy szkolnej historii i sztuki takich jak: „Świetlica w szkole” – kwartalnik wychowawców świetlicy „Mówią Wieki” – magazyn historyczny „Wielcy Malarze”- czasopismo popularno-naukowe Śledzenie publikacji nauczycieli w Internecie 2. Aktywna praca nad samokształceniem Szkolenie, seminaria, kurs kwalifikacyjny Rozwijanie własnych zdolności i praca twórcza 3. Pedagogizacja rodziców Udział w zebraniach klasowych, wywiadówkach indywidualne rozmowy z rodzicami Tworzenie planów mających na celu uzupełnienie braków uczniów mających trudności w uczeniu się Katarzyna Bruniewska-Gierczak

5. Uczestniczenie w pracy zespołów ewaluacji wewnętrznej 4. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb uczniów tworzenie IPET Dostosowanie wymagań do opinii PPP Zajęcia pozalekcyjne 5. Uczestniczenie w pracy zespołów ewaluacji wewnętrznej Tematy prac zespołów: „Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki” 2012/2013 „Zadania świetlicy w naszej szkole” 2013/2014 Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Katarzyna Bruniewska-Gierczak Zgodnie z § 7 ust.2 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Katarzyna Bruniewska-Gierczak

Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły Statut Szkoły Program Wychowawczy Program Profilaktyczny Wewnątrzszkolny System Oceniania Kalendarz Uroczystości i Imprez Szkolnych W czasie odbywania stażu zapoznałam się z następującymi aktami prawnymi: Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli Konwencja o Prawach Dziecka Katarzyna Bruniewska-Gierczak