Forum Poszukiwania Partnerów Olsztyn, 13 czerwca 2017

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Advertisements

PARTNERSTWO I PROJEKTY
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Usługi dostępne w ramach Regionalnego Ośrodka Europejskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Centrum Rozwoju Regionalnego RCz Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | INTERREG.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Program Interreg IIIA Polska – Republika Słowacka – dobre praktyki w kontekście zadań Wspólnego Sekretariatu Technicznego Nowy Targ, 16 czerwca.
Projekt współfinansowany ze środków UE INTERREG IIIA CZ - PL Wpływ transgraniczny projektów Współpraca transgraniczna partnerów Walbrzych, 21 lutego 2006.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROGRAM WSPÓŁPRACY INTERREG POLSKA – SAKSONIA
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Zawartość prezentacji DLACZEGO - Jakie są korzyści z międzynarodowych projektów? JAK- „Wychodzące naprzeciw” podejście LGD -Używanie istniejących mechanizmów.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Zatrudnianie nauczycieli
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Pytania i odpowiedzi w ramach Poddziałania 5. 2
spotkanie informacyjne
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Podejście Leader w latach :
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Forum Poszukiwania Partnerów Olsztyn, 13 czerwca 2017 Budowanie i utrzymywanie solidnego partnerstwa w projektach współpracy transgranicznej Forum Poszukiwania Partnerów Olsztyn, 13 czerwca 2017

Partnerstwo transgraniczne Partnerstwo w projektach współpracy transgranicznej można porównać do małżeństwa z jedną zasadniczą różnicą => w tym związku nie ma rozwodu! Partnerzy są związani ze sobą w okresie realizacji projektu oraz przez okres pięciu lat od daty płatności salda programu Art. 70 ENI CBC IRs => 5 lat Działania w projektach do końca 2022, raport końcowy do 30.09.2024 => do końca 2024 roku płatność salda

Do czego potrzebne jest partnerstwo transgraniczne? Bezpośredni wymóg programu (przynajmniej jeden partner z Polski oraz jeden z Federacji Rosyjskiej) Odnosi się do wspólnych wyzwań/ problemów, które mogą być rozwiązywanie wspólnymi siłami (np. zanieczyszczenie powietrza w obszarze przygranicznym Tworzy nowe wspólne możliwości (np. w zakresie ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego w obszarze przygranicznym) Pomaga w wymianie doświadczeń i dobrych praktyk będących przedmiotem wspólnych zainteresowań (np. w zakresie rozwoju transgranicznych sieci transportowych/ komunikacyjnych) Różne podejście do to tych samych problemów => osiągnięcie lepszych rezultatów Dla partnerów spoza obszaru wsparcia (tylko PL i RU) ograniczenie do 20% budżetu programu Razem partnerzy są w stanie lepiej adresować wspólne problemy/ wyzwania, tworzyć nowe/ wspólne możliwości, dzielić się doświadczeniami i wymieniać się dobrymi praktykami, które odnoszą się do wspólnych interesów.

Jak znaleźć partnera? Masz już pomysł na projekt i szukasz odpowiedniego partnera? Sprawdź istniejące kontakty (w ramach zrealizowanych już projektów, stowarzyszenia gmin, miast/ miasta partnerskie, organizacje międzynarodowe etc.) Skontaktuj się z utworzonymi sieciami NGOs Odwiedź stronę programu PL-RU „zakładka znajdź partnera” => http://www.plru.eu/en/find-a-partner/78 Bierz udział w spotkaniach organizowanych przez program

Jakich partnerów szukać? Działających w tych samych/ podobnych obszarach, o podobnych/ komplementarnych kompetencjach Wnoszących wartości dodane do projektu Kwalifikowalnych zgodnie z zasadami programu Szczegóły dot. kwalifikowalności w Podręczniku Programowym „Programme Manual Part 1” Wartość dodana => mając partnerów współpracujących w tych samych/ podobnych dziedzinach dodajmy do projektu partnera związanego z lokalnymi mediami aby zwiększyć rozpoznawalność/ świadomość o projekcie

Ilu partnerów w projekcie? Zarządzanie skomplikowaną strukturą partnerską może okazać się mało efektywne Odpowiedni dobór/ kompetencje partnerów Ilość partnerów w projekcie

Charakter partnerstwa Aktywne partnerstwo oznacza, że projekt: został wspólnie przygotowany (obligatoryjnie) będzie wspólnie wdrażany (obligatoryjnie) posiada wspólny personel (opcjonalnie) będzie wspólnie współfinansowany (opcjonalnie)

Obowiązki poszczególnych partnerów Aplikant (Beneficjent wiodący) Składa wniosek do Wspólnego Sekretariatu Technicznego Podpisuje deklarację beneficjenta wiodącego, umowę partnerską, umowę o dofinansowanie ze Instytucją Zarządzającą (IZ) oraz otrzymuje płatności od IZ Przyjmuje na siebie odpowiedzialność za zapewnienie wdrożenia całego projektu Partnerzy (Beneficjenci) Aktywnie współpracują w zakresie opracowywania i wdrażania projektu Współpracują w zakresie zapewnienia personelu/ współfinansowania projektu Podpisują deklaracje partnerskie i umowę partnerską Ponoszą odpowiedzialność prawną i finansową za realizowane przez siebie działania oraz za udział otrzymanych przez funduszy unijnych Szczegóły dot. obowiązków w Podręczniku Programowym „Programme Manual Part 1” Umowa partnerska zgodna ze wzorem do podpisania przed podpisaniem umowy partnerskiej

Wspólne przygotowywanie wniosku aplikacyjnego Sprawdź czy twoja organizacja posiada odpowiednie zasoby/ kompetencje do wdrożenia działań przewidzianych w projekcie Upewnij się, że wszyscy partnerzy spełniają kryteria kwalifikowalności i są w posiadaniu odpowiedniej dokumentacji niezbędnej do wdrożenia działań Wyznacz odpowiednią osobę do kontaktów (osoba, która będzie bezpośrednio pracować na wnioskiem aplikacyjnym)

Wspólne przygotowywanie wniosku aplikacyjnego Upewnij się, że wszyscy jednakowo rozumieją: cele projektu oczekiwane rezultaty swoje zadania i obowiązki (włączając strukturę zarządzania projektem Upewnij się, że wszyscy znają swoje obowiązki przy przygotowywaniu wniosku aplikacyjnego, wyznacz odpowiednie terminy prac Rozpocznij możliwie jak najszybciej prace nad umową partnerską Odpowiednia wewnętrzna komunikacja jest kluczem do efektywnej zewnętrznej komunikacji z instytucjami wdrażającymi program Ostateczna umowa partnerska do podpisania przed podpisaniem umowy grantowej ale początek prac wcześniej tak aby wszyscy możliwie jak najszybciej poznali specyfikę projektu/ wymogów etc.

Odpowiednie zasoby partnerów Wnioskodawca (beneficjent wiodący) i beneficjenci (partnerzy) powinni posiadać: Doświadczenie w zarządzaniu (wnioskodawca) i realizacji projektów Zdolność do absorbcji środków i ich prawidłowego wydatkowania Odpowiednie zdolności zarządcze (wykwalifikowany personel, sprzęt) Stabilność finansową/ odpowiednie zasoby finansowe do wdrożenia działań w projekcie Zdolność do utrzymywania rezultatów projektu/ odpowiedniej archiwizacji dokumentów

Pozytywna decyzja o dofinansowaniu Wspólna praca przy przygotowaniu wniosku opłaciła się! Dobry początek to dopiero połowa sukcesu! Prawdziwa praca dopiero się zaczyna!

Współdecydowanie/ współwłasność rezultatów projektu bardzo ważne! Współpraca partnerska, tworzenie zespołu projektowego Zaplanuj spotkanie organizacyjne wszystkich partnerów aby: Potwierdzić zrozumienie zadań i obowiązków poszczególnych partnerów zgodnie z zapisami wniosku/ umowy partnerskiej Ustalić szczegóły dot. raportowania (raporty opisowe/ finansowe) Zapewnić wspólne zrozumienie dot. budżetu projektu i przepływów finansowych Ustalić plan działań na najbliższy czas i kamienie milowe projektu Powołać koordynatora projektu/ poszczególnych koordynatorów na poziomie partnerów, managera finansowego Współdecydowanie/ współwłasność rezultatów projektu bardzo ważne!

Odpowiednia komunikacja kluczem do sukcesu projektu Uzgodnij kiedy, jak i w jakim celu partnerzy będą się komunikować Pomyśl o formach i zasadach wewnętrznego raportowania Uzgodnij narzędzia, które będą używane do komunikacji (e-mail, wewnętrzny biuletyn, media społecznościowe, skype, wewnętrzne spotkania Strona internetowa jest bardzo ważnym narzędziem do wewnętrznej jak zewnętrznej komunikacji. Ustal kto i kiedy będzie odpowiedzialny za prowadzenie strony internetowej (uaktualnienia, ważne wydarzenia w projekcie)

POWODZENIA!