Szczecińska Kolej Metropolitalna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Komunikacja i Turystyka
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Czysty transport miejski
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Konferencja na temat koncepcji budowy dróg rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i EuroVelo.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Konferencja prasowa Toruń, 15 września 2014 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Szczecińska Kolej Metropolitalna Kręgosłup transportu publicznego w SOM

Szczecińska Kolej Metropolitalna - cel Projektu Utworzenie sprawnego systemu transportu publicznego realizującego połączenia pasażerskie na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Szczecińska Kolej Metropolitalna stanowić będzie wraz ze skomunikowanymi węzłami przesiadkowymi główną oś transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym. Tworząc zintegrowany z innymi gałęziami transportu publicznego (tramwaje autobusy) oraz indywidualnego (parkingi P&R, B&R) system kolejowych połączeń, zapewni szybkie, wygodne i bezpieczne przemieszczanie się w obrębie SOM. Projekt wpisany jest na listę Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Zachodniopomorskiego

Dokumenty bazowe Koncepcja rozwoju transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym (IV kw. 2011 r.), Zintegrowana Strategia Transportu Publicznego SOM na lata 2014-2020 (II kw. 2015 r.), Studium wykonalności ”Integracji organizacyjnej, taryfowej i biletowej w SOM wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko” (II kw. 2015 r.), Opracowanie modelu ruchu dla SOM wraz z prognozami ruchu (II kw. 2015 r.), Studium Wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko (II kw. 2015r., aktualizacja III kw. 2016 r./II kw.2017r.).

Lider projektu Partnerzy projektu

Podział zadań wśród partnerów projektu Infrastruktura kolejowa Tory, perony, urządzenia sterowania ruchem, system informacji dla podróżnych, biletomaty stacjonarne i kasowniki PARTNER : PKP PLK Infrastruktura węzłów przesiadkowych Przystanki komunikacji miejskiej, parkingi, place przed dworcami PARTNERZY: Samorządy gminne Tabor wraz z elementami systemu zarządzania flotą PARTNER: Samorząd wojewódzki

Zakres inwestycji na sieci SKM Budowa sieci SKM na liniach: nr 406 na odcinku Szczecin – Police (modernizacja linii kolejowej o długości 23,5 km, budowa infrastruktury przesiadkowej), nr 401 na odcinku Szczecin – Goleniów (budowa infrastruktury przesiadkowej), nr 351 na odcinku Stargard – Szczecin Główny (budowa infrastruktury przesiadkowej), nr 273 na odcinku Gryfino – Szczecin Główny (budowa infrastruktury przesiadkowej). Tabor kolejowy: Zakup 4szt. wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zakres inwestycji na sieci SKM Liczba przystanków SKM: 40 szt. w tym 9 nowych 18 szt. na linii nr 406 (w tym 4 nowe -Police Piłsudskiego, Szczecin Nad Odrą,Szczecin Arkońska, Szczecin Ku Słońcu ), 6 szt. na linii nr 401 (w tym 2 nowe- Szczecin Trzebusz, Goleniów Park), 1 szt. na linii nr 434 (Port Lotniczy Szczecin Goleniów), 8 szt. na linii nr 351 (w tym 1 nowy- Szczecin Dunikowo), 7 szt. na linii nr 273 (w tym 2 nowe-Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia). Długość linii kolejowych objętych SKM: 118 km, w tym linia 406 Szczecin Główny – Police 23,5 km

Kluczowe węzły przesiadkowe

Ilość miejsc parkingowych przy przystankach SKM Partner Powierzchnia (ha) Ilość miejsc parkingowych Miasto Szczecin 4,45 1879 Gmina Police 0,33 217 Miasto Stargard 0,85 200 Gmina Kobylanka 0,08 34 Gmina Stargard 0,07 26 Gmina Goleniów 0,13 83 Gmina Gryfino 0,5 141 Razem 2580

Linia kolejowa nr 406 Szczecin Główny, Szczecin Pomorzany, Szczecin Ku Słońcu – nowy przystanek, Szczecin Turzyn, Szczecin Pogodno, Szczecin Łękno, Szczecin Arkońska – nowy przystanek, Szczecin Niebuszewo, Szczecin Drzetowo, Szczecin Żelechowa, Szczecin Golęcino, Szczecin Gocław, Szczecin Glinki, Szczecin Skolwin, Szczecin Nad Odrą – nowy przystanek, Szczecin Artyleryjska, Police Piłsudskiego – nowy przystanek, Police.

Szczecin Niebuszewo Planowana budowa nowej wielostanowiskowej pętli autobusowej po północnej stronie dworca, wraz z budową układu dróg dojazdowych, Planowany parking Park & Ride na 211 miejsc postojowych , Bike & Ride i Kiss & Ride oraz postojów taxi, Planowana zabudowa nowych biletomatów i kasowników (urządzenia związane z integracją transportu), Zadania komplementarne Rozbudowa pętli tramwajowej w ramach osobnego zadania (PO IiŚ), Skomunikowanie z liniami tramwajowymi (2, 12) oraz autobusowymi (51, 57, 63, 69, 82, 87)*, Sugerowany dostęp do systemu Szczecińskiego Roweru Miejskiego (nowe stacje po północnej i południowej stronie dworca kolejowego). * - stan na lipiec 2016 r.

17. Przystanek Police Piłsudskiego – Nowy przystanek Planowana budowa nowego przystanku kolejowego przy wiadukcie nad ul. Piłsudskiego, Planowana budowa parkingu Bike & Ride oraz Park & Ride oraz przystanków autobusowych pod wiaduktem kolejowych, Planowana zabudowa nowych biletomatów i kasowników (urządzenia związane z integracją transportu), Skomunikowanie z liniami autobusowymi (103, 107, 109, 110, 111, F),

18. Stacja Police Planowana przebudowa i rozbudowa istniejącej pasażerskiej infrastruktury stacyjnej, Planowana budowa parkingu Bike & Ride, przystanków autobusowych oraz parkingów Park & Ride i Kiss & Ride, a także postojów taxi, Planowana zabudowa nowych biletomatów i kasowników (urządzenia związane z integracją transportu), Skomunikowanie z liniami autobusowymi (102, 103, 106, 109, 110, 111).

Koszty SKM (brutto w PLN) Szacunkowy koszt całkowity (bez taboru) 741,2 mln zł Szacunkowy % dofinansowania UE 85% tj. ok. 512,2 mln zł w tym Gmina Police 13,2 mln zł (9,12 mln zł szacunkowe dofinansowanie UE) Koszt zakupu 4 sztuk taboru 68,88 mln zł

Dzień roboczy: Dzień wolny / Dzień świąteczny Wstępne założenia dla rozkładu jazdy Linia nr 406 Kierunek Police – Szczecin Główny Dzień roboczy: Dzień wolny / Dzień świąteczny Godziny kursowania od 5:01 do 23:01 Częstotliwość kursowania w szczycie co 30 minut między 6:01 a 7:01 oraz między 15:01 a 16:01 co 1 godzinę w pozostałych godzinach Ilość kursów: 21 . Godziny kursowania od 6:01 do 22:01 Częstotliwość kursowania co 2 godziny Ilość kursów: 9 .

Dzień roboczy: Dzień wolny / Dzień świąteczny Wstępne założenia dla rozkładu jazdy Linia nr 406 Kierunek Szczecin Główny – Police Dzień roboczy: Dzień wolny / Dzień świąteczny Godziny kursowania od 4:12 do 22:12 Częstotliwość kursowania w szczycie co 30 minut między 5:12 a 6:12 oraz między 15:12 a 16:12 co 1 godzinę w pozostałych godzinach Ilość kursów: 21 . Godziny kursowania od 5:12 do 21:12 Częstotliwość kursowania co 2 godziny Ilość kursów: 9 .

Czas przejazdu Dla przystanku Police Piłsudskiego – 1 minuta mniej Szacunkowy czas przejazdu od stacji Police do stacji Szczecin Niebuszewo 21,5 minuty do stacji Szczecin Główny 37 minut w przypadku łączenia relacji do stacji Goleniów ok. 1 godziny 12 minut do stacji Gryfino ok. 1 godziny 1 minuty do stacji Stargard ok. 1 godziny 17 minut Dla przystanku Police Piłsudskiego – 1 minuta mniej

Orientacyjny harmonogram realizacji projektu Prace przygotowawcze: lata 2014 – 2017 Realizacja projektu: lata 2018 - 2022

LISTA PROJEKTÓW ZE STRATEGII ZIT POWIĄZANYCH Z PROJEKTEM SZCZECIŃSKIEJ KOLEI METROPOLITALNEJ Gmina Miasto Szczecin Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie   Gmina Miasto Stargard Zintegrowane centrum przesiadkowe w Stargardzie   Gmina Goleniów Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo – autobusowym w Goleniowie   Gmina Gryfino Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Gryfinie   Gmina Kobylanka Budowa punktu przesiadkowego wraz z zapleczem parkingowym przy stacji kolejowej w miejscowości Reptowo

Podział rocznych kosztów eksploatacji SKM po uruchomieniu Planowany termin III kw. 2022r. Szczecińska Kolej Metropolitalna Kwota dofinansowania do SKM [zł] Kwota dofinansowania do SKM [%] Gmina Miasto Szczecin 3 633 000 48,55% Gmina Miasto Stargard 580 000 7,75% Gmina Goleniów Gmina Gryfino Gmina Kobylanka 15 000 0,20% Gmina Police Gmina Stargard Województwo Zachodniopomorskie 1 500 000 20,05% suma 7 483 000 100%

INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO SZCZECIŃSKIEGO OBSZARU METROPOLITALNEGO

Integracja organizacyjna w transporcie publicznym Integracja organizacyjna polega na powołaniu jednego wspólnego podmiotu, któremu łatwiej jest zarządzać całym transportem zbiorowym, niż kilku/kilkunastu odrębnym podmiotom, np. w zakresie zapewnienia skomunikowania pomiędzy różnymi systemami transportowymi. JST JST

Integracja taryfowa w transporcie publicznym Integracja taryfowa realizowana poprzez wprowadzenie do oferty dodatkowego wspólnego biletu uprawniającego do przejazdu wszystkimi środkami publicznego transportu zbiorowego SOM.

Integracja biletowa w transporcie publicznym Integracja biletowa jest kolejnym krokiem integracji taryfowej, polega ona na wprowadzeniu nośnika biletu (papier, karta elektroniczna, aplikacja, dostęp przez Internet) wspólnego dla wszystkich systemów transportowych czy przewoźników biorących udział w procesie integracji.

Dziękuję za uwagę 19 czerwca 2017