Podsumowanie kampanii reklamowej HELIO „Boże Narodzenie 2009”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Jak sobie z nim radzić ?.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
O CO CHODZI? Kampania polega na zebraniu i ułożeniu najdłuższego ciągu stworzonego z jednonominałowych monet. Monety te muszą pozostawać ze sobą w ścisłym.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
Marketing w Internecie. Marketing internetowy to: ● Forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Media i kultura Natalia Brylowska Obserwatorium Kultury
SPRAWDZONA TECHNOLOGIA DLA EDUKACJI I ROZWOJU
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”
LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”
Narodowy Test Zabieganych Polaków
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Dulux. Wiemy jak łączyć kolory BEST USE OF CONTENT
Kubki XXL Kategoria: INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ  I INNYCH ŚRODKÓW KOMUNIKOWANIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ, AMBIENT MEDIÓW.
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Struktura kanałów marketingowych
Bądź częścią rozwiązania
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Winiary (Nestle Polska) – promocja Kochanie przez Gotowanie
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
PRAKTYKA ROZWOJU EKSPORTU
Trendy w Public Relations
Sprzedaż produktu lub usługi
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Moje szczęście.
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
STARPAK Nowe otwarcie Kraków, dnia r..
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
PRZEŁAMANIE SCHEMATÓW KOMUNIKACYJNYCH W KATEGORII PRODUKTOWEJ
Wielka Oszcz w Plusie Kategoria: INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE MEDIÓW DRUKOWANYCH Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej (wydania drukowane.
Zgłoszenie do konkursu
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Sytuacja na podlaskim rynku pracy w 2018 roku
KINO NA OBCASACH.
Wspomaganie pracy szkół
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Podsumowanie kampanii reklamowej HELIO „Boże Narodzenie 2009” Styczeń 2010

Zaplanowane i zrealizowane działania wspierające sprzedaż Doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych oraz współpraca ze specjalistami z Domu Mediowego i Agencji Public Relations pozwoliło nam w efektywny sposób zaplanować i zrealizować komunikację marketingową z grupą docelową produktów HELIO październik listopad grudzień Kampania TV Kampania reklamowa w prasie Public Relations Harmonogram działań wspierających sprzedaż produktów HELIO w mediach w sezonie bożonarodzeniowym 2009

Targetowanie – czyli prawidłowy dobór adresatów komunikacji marketingowej Działaniem fundamentalnym pozwalającym na przeprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej było określenie kluczowej w kontekście produktów HELIO grupy docelowej. Nie sposób bowiem wydać budżet marketingowy na jak największą liczbę „reklam”, lecz spożytkować go maksymalizując efekty podjętych działań reklamowych. Target kampanii HELIO: KOBIETY 25+ (aktywne kulinarnie) Przeprowadzona analiza rynku pozwoliła nam stwierdzić, że w okresach przedświątecznych nasze produkty cieszą się największym zainteresowaniem wśród kobiet powyżej 25 roku życia, które są aktywne kulinarnie (co nie oznacza, że nie są aktywne zawodowo). Jeżeli jesteś zatem doświadczonym menedżerem, businesswoman, czy cenionym inwestorem, lecz Twoja noga nie postaje nigdy w kuchni, miałeś prawo nie dostrzec skali naszej kampanii. Mimo że bardzo Cię szanujemy, nasza kampania nie była skierowana do Ciebie, bowiem jej celem nie było dodanie nam splendoru w oczach kontrahentów i znajomych, lecz uzyskanie wymiernych efektów sprzedażowych.

Podsumowanie – kampania TV Okres kampanii: 23 listopada – 26 grudnia 2009 Uzasadnienie: kampania rozpoczęła się na miesiąc przed Wigilią, czyli w okresie wzmożonych zakupów masy makowej HELIO przez klienta finalnego. Analiza popytu na tę kategorię produktów wykazała, że wcześniejsze rozpoczęcie kampanii telewizyjnej nie przełożyłoby się w sposób satysfakcjonujący na zwiększoną sprzedaż wśród klientów. Zakończenie kampanii przewidzieliśmy w najlepszym czasie antenowym w ciągu roku (drugi dzień świąt o godz. 20:00 przed „świątecznym hitem” w TVN – „Harry Potter”), co miało na celu utrwalenie w świadomości klienta satysfakcji z dokonanego zakupu Masy makowej HELIO.

Podsumowanie – kampania TV Dobór mediów: Billboardy sponsorskie Uzasadnienie: billboardy sponsorskie emitowane są tuż przed, po lub w trakcie kluczowego dla danego programu momentu (np. przy finale teleturnieju), dzięki czemu ich siła oddziaływania jest znacznie większa niż w przypadku tradycyjnych spotów reklamowych (unika się bowiem dysfunkcji wynikającej z tzw. zappingu, czyli zmiany kanałów telewizyjnych w trakcie bloków reklamowych). Billboard sponsorski Brak dysfunkcji zappingu Duży zasięg dotarcia

Podsumowanie – kampania TV Dobór programów i czasów emisji: TVP: M jak miłość, Na dobre i na złe, Jaka to melodia TVN: Na wspólnej, Pogoda w Dzień Dobry TVN, Pogoda przy Faktach, Świąteczny HIT – Harry Potter Polsat: Pierwsza miłość Uzasadnienie: wybór programów w najlepszym czasie antenowym, przy flagowych pozycjach programowych ogólnopolskich stacji telewizyjnych zapewnia największe dotarcie reklamy do klienta. Niszowy program Najpopularniejszy program (np. M jak miłość) Marginalny zasięg dotarcia Duży zasięg dotarcia Jedna emisja w najlepszym czasie antenowym np. „M jak miłość” daje efekt nawet kilku tysięcy spotów emitowanych w niszowych programach telewizyjnych (wg badań telemetrycznych)

Podsumowanie – kampania TV Prócz typowej kampanii telewizyjnej spoty reklamowe HELIO emitowane były dodatkowo w grudniu 2009: w Internecie (telewizja Ipla – ponad 22 tys. emisji), w telewizji sieci handlowej (ponad 2,5 tys. emisji), na videoboardzie w ścisłym centrum Warszawy (ponad 1,5 tys. emisji).

Podsumowanie – kampania w TV Efekty kampanii: 86% kobiet powyżej 25 roku życia widziało przynajmniej raz reklamę masy makowej HELIO w telewizji. W przeliczeniu na osoby jest to prawie 12,5 mln. osób! Każda z powyższych 12,5 mln. osób widziała reklamę produktu HELIO średnio 8 razy. Ilość sprzedanej masy makowej HELIO w porównaniu do zeszłego roku wzrosła u naszych stałych klientów średnio o ok. 20-30% Wzrost sprzedaży mas makowych HELIO 2008 2009 86% grupy docelowej widziało reklamę HELIO

Kampania reklamowa w prasie oraz Public Relations Publikacje i reklamy produktów HELIO w prasie kobieco-poradniczej (licząc bez Internetu i prasy branżowej) dotarły do ponad 24 mln. Czytelników Reklama produktów HELIO w magazynach czołowych wydawnictw prasy kobieco-poradniczej: - Agora (wydawca m.in. magazynu Poradnik domowy, Kuchnia), - Bauer (wydawca m.in. magazynu Kobieta i Życie, Świat kobiety, Tina), - Edipresse (wydawca m.in. magazynu Przyjaciółka, Pani Domu), Gruner + Jahr (wydawca m.in. magazynu Naj, Claudia, Moje gotowanie), Marquard Media (wydawca m.in. magazynu Olivia). Blisko 100 publikacji nt. produktów HELIO w prasie kobieco-poradniczej oraz tematycznych portalach internetowych

Podsumowanie Kampania reklamowa HELIO objęła swoim zasięgiem ponad 36,5 mln. osób, czyli populację zbliżoną do ludności Polski. W okresie przedświątecznym osoby wchodzące w skład naszej grupy docelowej spotkały się zatem z reklamą produktów HELIO wielokrotnie, co przyczyniło się przede wszystkim do: uświadomienia potrzeby zakupu produktów HELIO, utrwalania konieczności dokonania zakupu produktów HELIO. Efekty podjętych działań reklamowych: - zwiększona sprzedażą produktów HELIO w okresie przedświątecznym, - wzrost świadomości marki HELIO w grupie docelowej.

Dziękujemy