Aleksandra Kubis – Szlachta Zespół Szkół Integracyjnych nr 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport z badania rezultatów Program ów „ Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Ul. Lermontowa Łódź
UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
NASZ ADRES Łódź ul. Kaliska 25/27 tel/fax GODZINY OTWARCIA: 1. Sekretariat Kierownik administracyjny.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
System edukacji w Polsce
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Rola książki w życiu człowieka
„Charlie i fabryka czekolady”
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Ucz i ucz się z TIK!.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
GERMANISTYKA.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Świetlica.
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Klasa IIIB.
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Wizyta w Bibliotece Szkolnej Grupa 0c
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Projekty zrealizowane
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZSOiZ im. Jana Pawła II w Gryfowie Śląskim
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Instrukcja.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

Motywowanie do czytania - czyli proste pomysły jak zachęcić uczniów do sięgania po książkę Aleksandra Kubis – Szlachta Zespół Szkół Integracyjnych nr 1 w Katowicach

DZIAŁANIA PROMUJĄCE CZYTELNICTWO:

Od 12 lat nasza szkoła bierze udział w konkursie promującym czytelnictwo WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW. Do 2013 roku konkurs miał charakter międzyszkolny, a od 3 lat jest to konkurs OGÓLNOPOLSKI. Przeprowadza się go w dwóch kategoriach wiekowych: - dla uczniów klas 1 – 3, - dla uczniów klas 4 – 6. Głównym celem konkursu „Wielka Liga Czytelników” jest popularyzacja czytania wśród  rodzin. Pragniemy, aby czytający rodzic stanowił dobry przykład dla dziecka i był dla niego promotorem kultury. 

Nasza szkoła już dwunasty rok bierze udział w kampanii CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM. Wychowawcy świetlicy i nauczyciel bibliotekarz czytają wybrane książki w klasach młodszych szkoły podstawowej. Organizowane są klasowe konkursy wiedzy na temat przeczytanych utworów oraz konkursy plastyczne. Głośne czytanie odbywa się także każdego dnia w świetlicy. Raz w tygodniu są organizowane dla uczniów klas pierwszych uczęszczających do świetlicy "POPOŁUDNIA Z KSIĄŻKĄ". W ramach kampanii wychowawca świetlicy prowadzi cykl edukacyjny dla rodziców, w ramach którego przekazuje informacje na temat książek polecanych przez Fundację ABCXXI do głośnego czytania dzieciom w domu.

W ramach „POPOŁUDNIA Z KSIĄŻKĄ” chodzę raz w tygodniu czytać sama lub z uczniami z Aktywu Bibliotecznego do najmłodszej grupy świetlicowej . Opowiadania, bajki i wiersze, które czytamy są zawsze zgodne z tygodniowym tematem zajęć w świetlicy. Po przeczytaniu zadaje uczniom pytania dotyczące treści książki lub wiersza. Uczniowie z aktywu bibliotecznego mają okazję zobaczyć jak ważne jest czytanie młodszym kolegom i że nie zawsze jest to taka łatwa sprawa, żeby młodsi koledzy ich słuchali.

Od 5 lat przeprowadzam wraz z koleżankami Miejski Konkurs Edukacyjny „MAGICZNE WIERSZE”, który kierowany jest do uczniów uczęszczających do świetlic katowickich szkół. W konkursie zachęcamy grupy świetlicowe do czytania utworów literackich wybranych polskich poetów - Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Wandy Chotomskiej, Agnieszki Frączek czy Ludwika Jerzego Kerna. Konkurs jest dwuetapowy - pierwszy etap polega na wykonaniu pracy plastycznej do wybranego utworu. Drugi etap to różnego rodzaju zadania dotyczące znajomości biografii autora i znajomości wierszy/opowiadań.

Od kilku lat wraz z nauczycielem polonistą oraz wychowawcą świetlicy organizujemy w szkole obchody ŚWIATOWEGO DNIA KSIĄŻKI. W tym dniu organizujemy m.in. konkursy literackie: „Z jakiej książki znam tego bohatera?” czy „Skąd znam ten cytat?”. W 2016 roku w bibliotece szkolnej uczniowie mogli przelać swoje myśli na papier i stworzyć Drzewko Czytelnika lub rozwiązać test bibliotecznej.

DRZEWKO CZYTELNIKA

Ponadto w ramach obchodów Światowego Dnia Książki uczniowie z klasy 4 -6 czytają fragmenty tekstów w klasach 1-3 szkoły podstawowej. 

W 2015r. miała miejsce również akcja dla wszystkich uczniów szkoły: „Wymiana książek”. Wymiana Książkowa wpisuje się w aktualny trend bookcrossingu. Wymieniamy książki i dajemy możliwość czytania innych bez ponoszenia kosztów. Trzeba było przynieść swoje i wybrać inne. Tym sposobem książki żyją, przechodzą z rąk do rąk i zabierają nowe osoby w literacką wycieczkę.

W ramach Światowego Dnia Książki przygotowujemy również konkursy m.in: dla uczniów z klas 4-6 i I-III gimnazjum odbyły się konkursy fotograficzne „Przyłapani na czytaniu”. Jego celem było pokazanie, jak i gdzie (w domu, w miejscach publicznych takich jak np. ulica, park, sklep, autobus itp.) czytamy. Fotografie przedstawiały ucznia lub ucznia w gronie najbliższych (rodzina, przyjaciele) podczas czytania. „SLEEVEFACE” konkurs polegał na wykorzystaniu okładki książki ewentualnie płyty w taki sposób, aby stworzyć ciekawe zdjęcia.

- konkurs plastyczny na portret ulubionego pisarza

- dla uczniów z klas 1-3 skierowany jest konkurs plastyczny „Na najładniejszą zakładkę  do książki”, który miał na celu rozbudzenie zainteresowań czytelniczych, pobudzenie wrażliwości plastycznej i aktywności twórczej dzieci, kształtowanie poczucia estetyki, doskonalenie sprawności manualnych, rozbudzenie świadomości poszanowania książek. Zadaniem uczestników było wykonanie dowolną techniką zakładki do książki.

Ponadto nauczyciele prowadzą w ramach zajęć dodatkowych lub Dzieci Tysiąclecia Integracja następujące zajęcia: Lepiej czytam - ćwiczenia doskonalące umiejętność głośnego i płynnego czytania oraz czytania ze zrozumieniem Czytamy swoje ulubione książki – zajęcia rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów szkoły podstawowej Moje lektury – zajęcia wspomagające dla uczniów "Spotkania z książką"

"SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ" W ramach zajęć z Dzieci Tysiąclecia – Integracja, które prowadzę wraz z koleżanką polonistką dla uczniów klas 1-3, czytamy lub uczniowie sami czytają fragmenty książek, odpowiadają na zadane pytania do przeczytanego tekstu a na koniec zajęć mogą narysować w programie Paint ilustrację do książki, ulubionego bohatera książkowego, zakończenie opowiadania itp. Rozwiązują również różnego typu testy online, co pobudza ich myślenie. Ponadto wychodzimy wraz z dziećmi do Miejskiej Biblioteki Publicznej lub Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Katowicach gdzie uczniowie mają możliwość zapoznać się z pracą innych bibliotek, oglądają różne książki, a w nich ciekawe i oryginalne ilustracje.

„SPOTKANIE Z BRAĆMI GRIMM” W klasach drugich SP przeprowadzamy projekt czytelniczy „Spotkanie z braćmi Grimm”. W ramach tego projektu zaangażowani nauczyciele czytają w klasach wybrane opowiadania z książki autorstwa Jakuba i Wilhelma Grimm „Baśnie”. Po każdym spotkaniu uczniowie rozwiązują zadania: krzyżówkę, test „Prawda czy Fałsz” oraz odpowiadają na pytania związane z przeczytaną treścią. Najlepsi zmierzyli się w wielkim turnieju „1 z 13” wzorowanym na popularnym od wielu lat teleturnieju „1 z 10”. Zwycięzca może się pochwalić tytułem „Znawcy literatury braci Grimm”.

„Z KSIĄŻKĄ W ŚWIAT” Od 3 lat realizuję w szkole wraz z wychowawcą świetlicy program dla uczniów klas czwartych "Z KSIĄŻKĄ W ŚWIAT". Celem tego programu jest zachęcenie uczniów do częstego i świadomego korzystania z wypożyczalni i czytelni. Pokazanie, że czytanie może kojarzyć się z przyjemnością, a nie nudą i przykrym obowiązkiem. Cykl 10 spotkań obejmuje zajęcia dotyczące funkcjonowania biblioteki szkolnej i miejskiej (uczniowie odwiedzają Miejską Bibliotekę Publiczną nr 25 i biorą udział w zorganizowanych tam zajęciach).

Podczas zajęć uczniowie wraz z prowadzącymi analizują wiersze różnych poetów i fragmenty takich książek jak "Pinokio", "Opowieści z Narnii", "Dzieci z Bullerbyn" i "Mikołajek". Na zajęciach uczniowie mają możliwość podejmowania dyskusji na podstawie tekstu czytanego przez nauczyciela lub kolegę. Pracują w grupach z przygotowanymi tekstami wyszukując ukryte tytuły, układają morały wynikające z wierszy.

Uczniowie wykonują różne zadania, których tematem przewodnim jest « książka ». Rozwiązują krzyżówki i rozsypanki wyrazowe, tworzą piramidę « zalet książki », układają rebusy, tworzą plakat promujący czytelnictwo oraz wskazujący zalety książek. Istotnym elementem programu jest wspólne propagowanie czytelnictwa wśród przedszkolaków poprzez przygotowanie małej inscenizacji dla okolicznych przedszkoli.