PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Szkoła Współpracy.
Zasady prawidłowego odżywiania Miłego ogladania.
Rok szkolny 2011/2012.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Szkoła Promująca Zdrowie
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Zdrowy styl życia.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE RAPORT Z AUTOEWALUACJI W LATACH
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Krajowego Certyfikatu Przedszkole Promujące Zdrowie
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Zapis prezentacji:

PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród rodziców

1. W przedszkolu mojego dziecka uważa się, że zdrowie i dobre samopoczucie jest ważną sprawą

2. Wyjaśniono mi, co to znaczy, że przedszkole mojego dziecka jest przedszkolem promującym zdrowie

3. W szkole mojego dziecka są jasno określone zasady współpracy z rodzicami

4. Jestem pytany o zdanie w sprawach dotyczących życia i pracy przedszkola lub grupy, w której jest moje dziecko

5. Moje zdanie na temat życia i pracy przedszkola lub grupy, w której jest moje dziecko jest brane pod uwagę

6. Jestem zachęcany do udziału w życiu i pracy grupy lub przedszkola

7. Dyrekcja przedszkola i nauczyciele są dla mnie życzliwi

8. Nauczyciele udzielają mi wyczerpujących informacji o postępach i zachowaniu mojego dziecka w przedszkolu

9. Nauczyciele i dyrekcja udzielają mi pomocy w sprawach mojego dziecka, gdy jej potrzebuję

10. Nauczyciele są dla mojego dziecka życzliwi

11. Nauczyciele dostrzegają to, w czym moje dziecko jest dobre

12. Nauczyciele pomagają mojemu dziecku, kiedy ma jakieś kłopoty

13. Jestem pytany przez nauczyciela grupy, w której jest moje dziecko o to czego powinno się uczyć w przedszkolu o zdrowiu i bezpieczeństwie

14. Jestem systematycznie informowany o tematach zajęć dotyczących edukacji zdrowotnej zaplanowanych dla grupy mojego dziecka

15. Jestem zachęcany, aby praktykować w domu zachowania sprzyjające zdrowiu, o których dziecko uczy się w przedszkolu

16. Moje dziecko nie jest w przedszkolu nagradzane słodyczami

17. Ogranicza się podawanie słodyczy i słodkich napojów w czasie imprez w przedszkolu

18. Jestem zachęcany do pokonywania z dzieckiem drogi do i z przedszkola pieszo (na rowerze/hulajnodze) wtedy, gdy jest to możliwe

19. Rodzicom oferuje się w przedszkolu zajęcia dotyczące ich zdrowia (np. spotkania ze specjalistami) i pyta się o ich potrzeby w tym zakresie

20. Rodzicom oferuje się w przedszkolu zajęcia/warsztaty dotyczące umiejętności wychowawczych

21. W przypadku trudności wychowawczych i innych problemów mojego dziecka mogę uzyskać w przedszkolu pomoc od nauczyciela lub innego pracownika (np. logopedy, psychologa).

22. Zwykle dobrze czuję się w przedszkolu mojego dziecka

23. Lubię przychodzić do przedszkola mojego dziecka

24. Poleciłbym innym rodzicom to przedszkole jako przyjazne miejsce dla dziecka i jego rodziców

Co powoduje, że DOBRZE czuje się Pan/Pani przebywając w przedszkolu swojego dziecka? miła atmosfera (57 osób) podejście do dziecka (1 osoba) kontakt z wychowawcą (5 osób) super cała kadra (1 osoba) Co powoduje, że ŹLE czuje się Pan/Pani przebywając w przedszkolu swojego dziecka? narzucanie zdania (1 osoba)

25. Staram się być bardziej aktywny fizycznie (np 25. Staram się być bardziej aktywny fizycznie (np. więcej chodzić, biegać, jeździć na rowerze, ćwiczyć, tańczyć, uprawiać sport), zachęcam do tego i innych członków rodziny

26. Zwracam większą uwagę na to, jak się odżywiam ja sama (np 26. Zwracam większą uwagę na to, jak się odżywiam ja sama (np. jem codziennie śniadanie, owoce i warzywa, piję więcej mleka lub kefiru, jogurtu, ograniczam słodycze, tłuszcz, sól) i zachęcam do tego dziecko i innych członków rodziny

27. Staramy się zjadać większość posiłków wspólnie z dzieckiem

28. Wprowadziłem inne korzystne zmiany w stylu życia swoim i rodziny: więcej ruchu na świeżym powietrzu (3 osoby), spacery (3 osoby), zajęcia sportowe (3 osoby), picie wody, nie jemy po godz.18, jedzenie owoców (3 osoby), ćwiczenia fizyczne (3 osoby), basen, wycieczki (2 osoby).

Protokół do badania ankietowego rodziców dzieci Liczba rodziców dzieci ogółem 100. Liczba rodziców, którzy wypełnili ankietę 76 Jak dobrano grupę zbadanych rodziców: grupa dobrana w przedszkolu na zebraniach rodziców Stwierdzenia, które budziły wątpliwości 2. Opinie, uwagi i propozycje dotyczące ankiety i instrukcji jej przeprowadzania a) Czas wypełniania ankiety – liczba minut: od 10 min., do 15 min. b) Czy forma graficzna ankiety wymaga zmiany?* NIE TAK – jakiej c) Ilu rodziców udzieliło odpowiedzi na dwa pytania otwarte w ramkach (Co powoduje, że dobrze czujesz się w przedszkolu? Co powoduje, że źle czujesz się w przedszkolu?)……… - miła atmosfera – 57 osób - kontakt z wychowawcą – 5 osób - podejście do dziecka – 1 osoba - super cała kadra – 1 osoba - narzucanie zdania – 1 osoba d) Czy analiza tych odpowiedzi sprawiała trudności?* NIE TAK – jakie: Czy pytania otwarte należy pozostawić w ankiecie?* TAK NIE – proszę uzasadnić wybraną odpowiedź: Istnieje możliwość napisania swobodnej odpowiedzi Czy słuszne jest uwzględnienie w ankiecie dla rodziców pytań nr 27–30 dotyczących wprowadzenia przez nich korzystnych zmian dla zdrowia własnego, dziecka i innych członków rodziny?* TAK NIE – proszę uzasadnić wybraną odpowiedź: Zamieszczone w ankiecie pytania skłaniają do refleksji nad stylem życia rodziny i pomagają zmienić swój stosunek do życia, wprowadzić korzystne zmiany w stylu życia swoim i rodziny , w uzasadnionych przypadkach zachęcają do jego zmiany. Inne uwagi i propozycje: Może zmienić brzmienie pytania Nr 16 „Czy twoje dziecko jest w przedszkolu nagradzane słodyczami?” Numery stwierdzeń: których sformułowania były niezrozumiałe na które trudno było odpowiedzieć Nr 16 Nr --------------------------------------- Co było niezrozumiałe? W tym pytaniu powinny być 2 odpowiedzi: TAK lub NIE Rodzice odpowiadali TAK i NIE Co było trudne?   ---------------------------------

ARKUSZ ZBIORCZY DLA STANDARDU DRUGIEGO Badanie klimatu społecznego przedszkola za pomocą ankiety Załącznik II pilotaż Badana grupa liczba zbadanych osób Wymiary (numery stwierdzeń) Ocena: średnia punktów w każdym wymiarze Ocena: średnia punktów we wszystkich wymiarach Elementy wymagające poprawy (jeśli aktualny stan odbiega od pożądanego (5 pkt) 1 2 3 4 5 Rodzice dzieci liczba: 76 Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu przedszkola (3–6) Nr 3 – 92% tak, 8% raczej tak Nr 4 – 86% tak, 14% raczej tak Nr 5 – 85% tak, 14% raczej tak, 1% raczej nie Nr 6 – 82% tak, 16% raczej tak, 1% nie   Wzmocnić współpracę i usprawnić komunikację z rodzicami Relacje z nauczycielami i dyrektorem (7–9) Nr 7 – 94% tak, 6% raczej tak Nr 8 - 93% tak , 7% raczej tak Nr 9 - 92% tak ,8% raczej tak Postrzeganie przez rodziców sposobu, w jaki nauczyciele traktują ich dziecko (10–13) Nr 10 – 92% tak, 7% raczej tak, 1% nie wiem Nr 11 - 90% tak , 9% raczej tak, 1% nie wiem Nr 12 - 86% tak ,13% raczej tak, 1% nie wiem Nr 13 - 79% tak ,14% raczej tak, 2% nie

Przedszkole Nr 7 w Łowiczu Dziękujemy za uwagę… Przedszkole Nr 7 w Łowiczu Maj 2017r.