Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja publiczna i e-urząd
Advertisements

PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Wykonała: Aneta Musiał
ZAMÓWIENIE.
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
Rodzaje dokumentów biurowych
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
Zebranie jako forma wymiany informacji
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
PRZECHOWYWANIE PISM..
2. Rozpatrywanie skarg, próśb,
Informatyzacja a prawo podatkowe
Technika Biurowa i Komputerowa
REDAGOWANIE PISM.
SYSTEMY KANCELARYJNE.
– główny efekt pracy biurowej
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Zarządzanie kredytami i należnościami
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Systemy Kancelaryjne ..
Nowoczesna korespondencja
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
PRAKTYKA ZAWODOWA Adamczak Julita.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Co znaleźliśmy w książkach, zwracanych przez Czytelników?
REDAGOWANIE PISM.
Rodzaje dokumentów biurowych
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
ZAMÓWIENIE. Korespondencja handlowa Mianem korespondencji handlowej określa się wszelkiego rodzaju pisma, jakie wymieniane są pomiędzy podmiotami gospodarczymi,
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Zasady redagowania pism
Załatwianie spraw przez organy podatkowe
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Części składowe treści pisma
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Pracownia techniki biurowej
Zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk Korespondencja Korespondencja stanowi jedną z form porozumiewania się, wymiany myśli, bądź uzgodnienia stanowisk Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk W związku z dużą ilością i różnorodnością informacji, w każdym biurze wyróżniamy: dokumenty biurowe – to pismo, protokół, sprawozdanie, notatka – sporządzone w toku pracy biurowej lub otrzymane z zewnątrz.) Akta spraw ( bieżących, załatwionych), - to zbiór dokumentów biurowych dotyczących jednej sprawy. Dokumentację biurową – to akta różnych spraw dotyczących jednego zagadnienia Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Zadania korespondencji utrzymanie łączności między osobami fizycznymi a instytucjami (środek porozumiewania się) przekazywanie lub zasięganie informacji (zastępuje bezpośrednią rozmowę) potwierdzenie lub uzupełnienie treści umów zawartych ustnie lub telefonicznie (aby zapobiec nieporozumieniom) stworzenie z pisma dokumentu dowodowego (w przypadku sporu) udokumentowanie postanowień i decyzji Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk Rodzaje pism Pisma można podzielić ze względu na: treść, formę, miejsce powstania, stopień pilności, stopień zapewnienia tajemnicy, sposób przesyłania. Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Rodzaje pism ze względu na treść pisma informacyjne które dostarczają adresatowi pełnych i obiektywnych danych dotyczących określonej sprawy, np. faktura, zawiadomienie, zaświadczenie, protokół, awizo; wspólną cechą pism informacyjnych jest brak czynnika nakłaniającego odbiorcę pisma do podjęcia decyzji zgodnie z intencją autora pisma; pisma przekonujące celem ich jest skłonienie adresata do zajęcia stanowisk a zgodnego ze stanowiskiem autora, np. podanie, skarga, odwołanie, reklamacja. Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Rodzaje pism ze względu na formę pisma sporządzane na blankietach specjalnych – są to blankiety reprezentacyjne, np. blankiety ministra, blankiety drukowane z okazji świąt, rocznic itp., pisma sporządzane na blankietach korespondencyjnych tzw. firmówkach, pisma sporządzane na formularzach, czyli odpowiednio opracowanych drukach zawierających tekst stały i niezadrukowane pola przeznaczone do wypełnienia (np. zamówienia, protokoły przesłuchania), pisma sporządzane na papierze bez nadruków w formie nieokreślonej przez PN lub przepisy Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Rodzaje pism ze względu na miejsce powstania zewnętrzne, powstające poza firmą (np. listy urzędowe, które przysyłają inne firmy, zawiadomienia, zaproszenia przychodzące od nadawców spoza firmy); wewnętrzne, powstające w firmie (np. notatki służbowe, protokoły, okólniki). Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Rodzaje pism ze względu na stopień pilności spraw pisma zwykłe, które załatwiane są w zwyczajowo lub przepisowo ustalonych terminach, pisma pilne i bardzo pilne, które muszą być załatwione w pierwszej kolejności, nie później niż w ciągu trzech dni od momentu ich otrzymania; sprawy bardzo pilne można załatwiać telefonicznie wysyłając jednocześnie pismo; możliwe jest zastosowanie telefaksu, pisma terminowe, w których wskazano konkretny termin załatwienia sprawy Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Formaty arkuszy papieru Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Najpopularniejsze w korespondencji są następujące formaty szeregu A: A3 – tzw. papier podaniowy (zestawienia, wykazy) A4 – format blankietów korespondencyjnych oraz formularzy A5 – format blankietu korespondencyjnego o krótkiej treści oraz formularzy A6 - format pocztówki i formularzy o krótkiej treści Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk

Ponadto pisma dzielimy w zależności od rodzaju sprawy na: pisma z tytułem (protokół, notatki, sprawozdania, zaproszenia, regulaminy), pisma w sprawach osobowych (życiorys zawodowy, list motywacyjny), pisma handlowe (oferta, zamówienie), pisma pisane w języku obcym. Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk