Konferencja Transport Intermodalny Integracja Przewozów Światowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Advertisements

Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
FREIGHTLINER PL SP. Z O.O.. Freightliner PL (skrót FPL) - to prywatny przewoźnik kolejowy. Członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, wiodącego operatora.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
CTL EXPRESS SP Z O.O.. O firmie Współcześnie Grupa CTL Logistics to międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Zarządzanie systemami dystrybucji
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Politechnika Krakowska
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
PROGRAM OPERACYJNY INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Fundusze unijne od podstaw II
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Zarządzanie strategiczne 5
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Elastyczne rozwiązania transportowe
ORGANIZACJA.
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
Konkurencyjność w dobie globalizacji
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Git - system kontroli wersji
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Piotr Szymański Stały Przedstawiciel ZMPD przy UE
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

Konferencja Transport Intermodalny Integracja Przewozów Światowych Partnerstwo – kolei i portu jako instrument rozwoju transportu intermodalnego 23.03.2017 Mirosław Antonowicz Maciej Brzozowski 23.03.2017 Nadarzyn

Udział w rynku przewozów kolejowych transportu intermodalnego W Europie średnia udziału transportu kolejowego w transporcie kolejowym oscyluje w granicach 20%, w Niemczech prawie 30%, Wielkiej Brytanii około 30%, Szwajcarii powyżej 35%, Hiszpanii powyżej 45 %, Włoszech prawie 50 a w Norwegii prawie 60% Z danych za rok 2016 wynika, że przetransportowano ponad 12,8 mln ton. Oznacza to wzrost w porównaniu z 2015 r. o ponad 2,4 mln ton (ok. 23,5 %). W 2016 r. udział przewozów intermodalnych w rynku przewozów kolejowych mierzony masą przewiezionych ładunków osiągnął poziom 5,8%. Był wyższy o blisko 1,2 pkt. proc. niż w 2015 r. Praca przewozowa wykonana przy przewozie ładunków kształtowała się na poziomie 4,4 mld tono-km. Porównując to z rokiem 2015 obserwujemy wzrost o ponad 0,7 mld tono-km (19,4%). W 2016 r. udział przewozów intermodalnych w rynku przewozów kolejowych mierzony wykonaną pracą przewozową osiągnął poziom 8,8%. Był wyższy o ponad 1,4 pkt. proc. niż w 2015 r.

Co dalej i dlaczego? Transport Intermodalny – Pupilek Unijny Transport intermodalny według szacunków może do 2020 roku wpłynąć na poziom ponoszonych przez polskie społeczeństwo kosztów generowanych przez transport ( dać oszczędności rzędu 2,7-3 mld zł). Posiada znaczący potencjał rozwojowy (możliwość zanotowania dynamiki wzrostu przewozów intermodalnych o około 300%) Posiada zalety o których pisał już np. Raport UTK przy każdym zastąpieniu transportu drogowego dwudziestoma kontenerami 40 na odcinku 415 km społeczeństwo zyskałoby oszczędność 1002 zł na kontenerze lub 2,41 na 1 km. Możliwe jest podwojenie mocy przeładunkowych terminali; Wsparcie z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, np. zakup i modernizacja taboru kolejowego. Projekty będą dotyczyły zakupu i modernizacji lokomotyw oraz specjalistycznego taboru kolejowego (wagony/platformy) dostosowanych do przewozu ładunków w intermodalnych jednostkach ładunkowych , naczepach lub przewozu ciężarówek w całości. Transport Intermodalny – Pupilek Unijny UE ponad 50 mld euro na strategiczne inwestycje Według Report on Combined Transport in Europe (2012) dzięki zastosowaniu przewozów intermodalnych udało się uniknąć 6,7 mln ton C02, Przesunięcie każdego kontenera z transportu samochodowego na intermodalny przyczyniło się do redukcji emisji spalin i dwutlenku węgla wielkości 370kg/kontener.

Transport intermodalny - oznacza przewóz towarów w jednostkach ładunkowych przy użyciu środków z co najmniej dwóch różnych gałęzi transportu, na podstawie ujednoliconych warunków, wynikających z umowy o przewóz intermodalny, zawartej pomiędzy klientem a operatorem transportu intermodalnego. Schemat realizacji transportu kombinowanego/intermodalnego (transport morski – transport kolejowy – transport drogowy) Podstawowe wyzwania realizacyjne dla transportu intermodalnego z udziałem kolei to: Konieczność użycia specjalistycznych urządzeń przeładunkowych (suwnice, dźwigi samojezdne); Konieczność stosowania specjalistycznych wagonów kieszeniowych; Konieczność budowy partnerskich relacji między operatorem intermodalnym i jego klientem - jeżeli zaistnieją są istotną wartością dla obu stron.

Krótko o istocie partnerstwa Istotą koncepcji opartej na współpracy w łańcuchu intermodalnym jest wzajemne zaufanie i realizacja strategii „win - win”, która prowadzi do powstania partnerstwa logistycznego. Partnerstwo logistyczne między uczestnikami zintegrowanego łańcucha dostaw daje szansę skutecznego przeciwstawiania się konkurencji i stwarza przesłanki do zaspokojenia potrzeb nabywców. Budowanie układu partnerskiego wymaga dobrej komunikacji, koordynacji i integracji działań, dzielenia ryzyka i wyraźnie określonego celu, ponieważ partnerstwo jest uzasadnione wtedy, gdy osiągane wyniki są lepsze niż efekty indywidulanej działalności Sukces tkwi w integracji i usprawnianiu organizacji łańcuchu intermodalnego Partnerstwo w transporcie intermodalnym to strategiczny alians w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i wyjątkowych celów poprzez poświęcanie uwagi na krytyczne czynniki sukcesu, takie jak zaangażowanie organizacyjne, koordynacja, przywództwo, zaufanie, komunikacja, techniki rozwiązywania konfliktów i zasoby

Model partnerstwa w transportowym łańcuchu intermodalnym SCP wyróżnić można trzy podstawowe fazy: decyzyjną, przygotowania i działania Decyzja o utworzeniu układu partnerskiego np. decyzja administracyjna lub umowa partnerów Czynniki ułatwiające Np. nacisk na ochronę środowiska naturalnego, koszty zewnętrze Wsparcie państwa Czynniki decydujące Np. zwiększanie udziału kolei w transporcie intermodalnym, wzrost udziału kolei w odwozie z portów Komponenty wspólne np. wspólny podmiot infrastrukturalny Kolej portowa Modalna infrastruktura Wyniki partnerstwa odpowiadające stronom - np. wzrost udziału kolei w obsłudze portów

CASE STUDY Port Hamburg Całkowity przeładunek 138,2 mln ton Przeładunek kontenerów 8,91 mln TEU Udział kolei w obsłudze kontenerów: 42,3 % Udział Hamburga w niemieckich przewozach intermodalnych: 25%

Kolej portowa Hafenbahn Istnieje od 1866 r Jest częścią HPA Neutralny partner dla biznesu 200+ pociągów dziennie 5000+ wagonów dziennie 100+ przewoźników 300 km torów 850 rozjazdów 80 bocznic

Projekt smartPORT Predictive maintenance zamiast preventive maintenance Współdzielenie dostępnych zasobów przez różne gałęzie transportu Automatyzacja procesów identyfikacji środków transportu Integracja systemów zarządzania ruchem wszystkich środków transportu

Platforma integracyjna transPORT rail System IT wspierający zarządzanie procesami Źródło: HPA

Inteligentne strumienie ładunków Przyszłe Port Traffic Center Istniejące platformy IT Optymalizacja strumieni ładunków i ruchu – Klienci (spedytorzy, 3PL i inni) mogą wybrać najbardziej efektywny środek transportu (wartość dodana)

INTERMODAL TRAIN Dziękujemy za uwagę