ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Program Leonardo da Vinci
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU

Szkoła w ubiegłym roku obchodziła Jubileusz ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU Szkoła w ubiegłym roku obchodziła Jubileusz 70-lecia. Od roku 2011 realizujemy projekty stażowe w ramach Programów Leonardo da Vinci i Erasmus+

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU STRATEGIA UMIĘDZYNARODOWIENIA ZESPOŁU SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU

DZIAŁANIA ORGANIZACYJNE MONITORING I EWALUACJA ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU WSTĘP CELE STRATEGICZNE CELE OPERACYJNE KADRA UCZNIOWIE NAUCZANIE DZIAŁANIA ORGANIZACYJNE MONITORING I EWALUACJA

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU WSTĘP Krótka charakterystyka szkoły pod względem jej dotychczasowej działalności międzynarodowej. Pojęcie umiędzynarodowienia szkoły. Dokumenty, na jakich oparto przyjętą strategię.

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU CELE STRATEGICZNE 1. Intensyfikacja współpracy międzynarodowej szkoły. 2. Rozwój szkoły (kadry i uczniów) zgodnie z założeniami europejskiej polityki edukacyjnej. 3. Budowa wizerunku szkoły na regionalnym rynku edukacyjnym i na arenie międzynarodowej.

Rozwijanie i intensyfikacja współpracy z dotychczasowymi partnerami. ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU CELE OPERACYJNE Rozwijanie i intensyfikacja współpracy z dotychczasowymi partnerami. Pozyskiwanie do współpracy nowych partnerów europejskich. Stworzenie warunków do umiędzynarodowienia działalności szkoły. Stworzenie systemu motywującego kadrę i uczniów do działalności w obszarze umiędzynarodowienia szkoły. Dostosowanie kompetencji absolwenta do życia i pracy w warunkach globalizacji gospodarki oraz europejskich rynków pracy. Modyfikowanie pogramów kształcenia zawodowego do standardów europejskich. Wypracowanie pozycji regionalnego lidera w realizacji projektów unijnych. Budowanie rozpoznawalnej marki szkoły na arenie międzynarodowej. Wykorzystanie możliwości rozwoju szkoły poprzez udział w programach europejskich (Erasmus+ i inne).

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU KADRA 1. Udział kadry nauczycielskiej w ramach Programu Erasmus + (lata 2016–2020) w szkoleniach zawodowych w zagranicznych instytucjach i przedsiębiorstwach, których celem będzie rozwój kompetencji zawodowych kadry. 2. Modyfikacja programów nauczania, metod i narzędzi służących doskonaleniu oferty kształcenia zawodowego poprzez uwzględnienie potrzeb i oczekiwań lokalnego rynku pracy oraz wykorzystanie zagranicznych doświadczeń. 3. Organizacja przez szkołę, przy współudziale lokalnych instytucji, konferencji, seminariów, warsztatów z uczestnictwem partnerów zagranicznych. 4. Nabycie/rozwijanie sprawności posługiwania się językiem obcym.

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU UCZNIOWIE 1. Mobilność – wyjazdy do szkół i instytucji partnerskich celem odbycia programowych praktyk zawodowych. 2. Nabycie sprawności językowej. 3. Zaangażowanie uczniów w działania dotyczące umiędzynarodowienia. 4. Stworzenie uczniowskiego systemu mentorskiego.

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU NAUCZANIE 1. Realizacja wybranych elementów programu nauczania w języku obcym. 2. Wprowadzanie w treści nauczania technologii poznanych w czasie mobilności. 3. Poszerzona nauka języków obcych. 4. Prowadzenie wybranych zajęć w języku obcym przez nauczycieli zapraszanych z zagranicznych szkół partnerskich. 5. E-learning - wymiana treści dydaktycznych z partnerami zagranicznymi.

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU DZIAŁANIA ORGANIZACYJNE 1. Przygotowywanie, zawieranie umów i porozumień dotyczących współpracy partnerskiej z instytucjami zagranicznymi (zarządzanie, monitoring, finanse). 2. Pozyskiwanie środków finansowych przeznaczonych na działania w obszarze umiędzynarodowienia szkoły. 3. Wytypowanie koordynatora do współpracy międzynarodowej. 4. Przygotowanie i organizacja mobilności (logistyka, program kulturalny). 5. Promocja szkoły w Internecie w mediach społecznościowych, strona internetowa w języku (-ach) obcym prowadzona przez uczniów i nauczycieli.

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU MONITORING I EWALUACJA 1. Określenie sposobów monitorowania działań umiędzynarodowiania szkoły. 2. Wybór osób odpowiedzialnych za monitoring i ewaluację. 3. Przyjęcie wskaźników osiągnięcia celów dla kadry i uczniów.

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU Zakładana wartość wskaźników dla kadry: Cele Wskaźnik ilościowy Sposób weryfikacji Wskaźnik jakościowy Cel 1 23 mobilności/50% kadry szkoły Raporty uczestnictwa Certyfikacja mobilności Ankieta uczestników, raporty uczestników Cel 2 5 modyfikacji programów nauczania Uchwały RP modyfikacji programów nauczania Poprawa wyników nauczania Wyniki egzaminów i promocji Cel 3   5 konferencji Dokumentacja przebiegu Poprawa jakości pracy szkoły Ankieta, wywiad Cel 4 70% kadry uzyska poziom A1/A2, 20% powyżej poziomu A2 Dokumenty potwierdzające osiągnięcie określonego poziomu językowego Wyniki egzaminów zewnętrznych, ocena pracy szkoły przez instytucje zewnętrzne

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU Zakładana wartość wskaźników dla uczniów: Cele Wskaźnik ilościowy Sposób weryfikacji Wskaźnik jakościowy Cel 1   170 uczestników mobilności/35% uczniów szkoły Raporty uczestnictwa Certyfikacja mobilności IWO , Europass Mobilności Ankieta uczestników, raporty uczestników Cel 2 70 % uczniów szkoły zaangażowanych w proces umiędzynarodowienia Dokumentacja potwierdzająca udział młodzieży w procesie umiędzynarodowienia Poprawa jakości pracy szkoły Wyższe wyniki uzyskane na egzaminie maturalnym z języka obcego Cel 3 Stworzenie rokrocznie dziesięcioosobowej grupy mentorskiej Dokumentacja spotkań grupy mentorskiej z kandydatami na wyjazdy mobilnościowe Lepsze przygotowanie do uczestnictwa w mobilnościach Ankieta, wywiad Cel 4 25% uczniów techników wybiera poziom rozszerzony na egzaminie maturalnym z języka obcego Dzienniki zajęć lekcyjnych Poprawa umiejętności językowych, wyższa samoocena kompetencji językowych Wyniki egzaminu maturalnego, uzyskanie poziomu językowego B1/B2, ankieta samooceny.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA IM. JANA ZAMOYSKIEGO W ZWIERZYŃCU DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ