Temat: Specjalność nauczycielska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Advertisements

Ortografia na 5 ! Co robić, aby ortografia nie sprawiała problemu?
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Otwarte formy nauczania
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Specjalizacja logopedyczna
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Edukacja chrześcijańska
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Język obcy w przedszkolu
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Co dalej…..
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Leopold Staff. W przedziwnym mieszkam ogrodzie, Gdzie żyją kwiaty i dzieci gdzie po słońca zachodzie Uśmiech nam z oczu świeci.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

Temat: Specjalność nauczycielska Lekcja Temat: Specjalność nauczycielska [realizowana zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z 17.01.2012 dotyczącym standardów przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela oraz zgodnie z Ustawą z dn. 24.04.2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, Dz.U. z 2014, poz. 642]

Co daje Ci specjalność nauczycielska? Przygotowanie do wykonywania konkretnego zawodu – nauczyciela polonisty. Uprawnienia do wykonywania zawodu asystenta nauczyciela. Uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych. Uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela-wychowawcy w internatach. Kształci umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy zdobywanej na przedmiotach historyczno- i teoretycznoliterackich oraz językoznawczych.

Program specjalności nauczycielskiej Podczas studiowania specjalności odbędziesz zajęcia kursowe z: psychologii, pedagogiki, wiedzy o uczniu o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pozadydaktycznego wymiaru działań edukacyjnych, podstaw dydaktyki, dydaktyki języka i literatury polskiej w zakresie szkoły podstawowej, literatury dla dzieci i młodzieży, emisji głosu, ortografii i interpunkcji (warsztaty).  Ponadto czekają Cię zajęcia praktyczne, dzięki którym zdobędziesz umiejętności potrzebne w przyszłej pracy. Będą to: praktyki psychologiczno-pedagogiczne, praktyki dydaktyczne śródroczne i praktyki dydaktyczne ciągłe.

Wzorzec nauczyciela cierpliwy multimedialny otwarty nowoczesny ciekawy kreatywny

Ucznia, w tym ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Podstawy dydaktyki Lekcja = kreatywność 2. Dlaczego uczyć? Po co uczyć? Cele lekcji. 3. Jak uczyć? Jak realizować cele? Metody, formy pracy, 8. Kiedy uczyć? Czas nauki. Gdzie uczyć? Klasa szkolna. 7. Kto uczy? Nauczyciel polonista. Kogo uczy? Ucznia, w tym ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 6. Co wykorzystuje w procesie dydaktycznym? Środki i pomoce dydaktyczne (podręczniki i in.) 5. Jaki będzie przebieg lekcji? Sekwencje, plan, scenariusz, konspekt. 4. Jak pomysł wcielić w życie? Warunki, zasady. 1. Czego uczyć? Podstawa, program nauczania, treść lekcji.

Gramatyka i ortografia Dydaktyka języka 1. S K R Z Y P E 2. O A 3. N C I 4. B D 5. W 6. H 7. 8. T 9. Ł 10. M 11. J Ś 12. 13. Ż Sprawność językowa Zabawa Gramatyka i ortografia

Dydaktyka literatury i konteksty kulturowe ) Leopold Staff Ogród przedziwny W przedziwnym mieszkam ogrodzie, Gdzie żyją kwiaty i dzieci I gdzie po słońca zachodzie Uśmiech nam z oczu świeci.   Wodotrysk bije tu dziwny, Co śpiewa jak śmiech i łkanie; Krzew nad nim rośnie oliwny Cichy jak pojednanie. POLONISTA POLIMEDIALNY

Wiedza o uczniu o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Wiedza o uczniu o specjalnych potrzebach edukacyjnych Czy każdy polonista ma dyskalkulię bądź dysmuzję? Dlaczego wielu stuprocentowych mężczyzn, tych z nadprodukcją testosteronu, to dyslektycy? Czy leworęczność może być zaletą? Dlaczego codziennie należy pić co najmniej sześć szklanek wody? Która półkula nazywa kolory, a która analizuje definicje wyrazów? Na te i na inne równie niezwykłe pytania uzyskają Państwo odpowiedź na zajęciach poświęconych uczniowi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dowiedzą się Państwo również, w jakim stopniu choroby i zaburzenia o różnej etiologii (np. genetycznej, hormonalnej, organicznej, neurologicznej) wpływają na nasze zachowania, język i komunikację. Poznają Państwo sposoby terapii, różne metody pracy i ćwiczenia. Rozwiązując różne testy, wykonując poszczególne zadania, będą Państwo mogli sprawdzić siebie samych.

Emisja głosu, czyli jak cię słyszą, tak cię piszą… A JAK PAŃSTWO MÓWIĄ? Proszę spróbować powiedzieć: Patrz, z czego żyjesz. Zmiażdż dżdżownicę! Czy trzy cytrzystki grają na cytrze, czy druga gwiżdże, a trzecia łzy trze? Koszt poczt w Tczewie. To cóż, że ze Szwecji? Tata to czyta cytaty z Tacyta. Czy tata czyta cytaty z Tacyta?. Mówić każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej…

Emisja głosu, czyli jak cię słyszą, tak cię piszą… JAK PRACOWAĆ NAD GŁOSEM, ABY STAŁ SIĘ NIŻSZY, MOCNIEJSZY I BARDZIEJ DYNAMICZNY? JAK MÓWIĆ PIĘKNIE, POPRAWNIE, BEZ ZMĘCZENIA?... MIĘDZY INNYMI TEGO DOWIEDZĄ SIĘ PAŃSTWO NA ZAJĘCIACH Z EMISJI GŁOSU. Zagadnienia szczegółowe: elementy emisji głosu, rodzaje emisji głosu, właściwości prawidłowej emisji głosu, warunki prawidłowej emisji głosu, impostacja głosu, głos jako podstawowe narzędzie autoprezentacji, ekspresji i komunikacji, zasady poprawnej wymowy, podstawy retoryki i skutecznej prezentacji, stres, napięcie a fonacja, źródła wysiłku głosowego w pracy nauczyciela i ich minimalizowanie, higiena głosu.

Rehabilitacja literatury fantastycznej dla młodszych i starszych. Literatura dla dzieci i młodzieży Krótki powrót do dzieciństwa. Odkrywanie „drugiego dna” literatury czwartej: nowe czytanie. Rehabilitacja literatury fantastycznej dla młodszych i starszych.

Warsztaty ortograficzne i interpunkcyjne Praktyczna nauka zasad poprawnego pisania i korekty wypowiedzi pisemnych uczniów, takich jak ta: ;) (: Nikną wszystkie niepokoje, Kiedy stwierdzę: dwójka –dwoje, Nie drży także ma stalówka Pisząc -ówna, -ów i -ówka. Zaokrąglam ó w dwu słowach: ósmy, ów, bo osiem, owa.

Specjalność nauczycielska – wybierz, bo warto!

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy !!!