Raport - „Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata ” w 2015 r.” XVII Posiedzenie Plenarne Koalicji na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Advertisements

Organizacje pozarządowe
SEPA POLSKA ZWIĄZEK BANKÓW POLSKICH
Uwzględnienie aspektów środowiskowych. Badanie w liczbach: Liczba nadesłanych, ważnych ankiet: 12 Ankiety RPO:10 ( brakuje 6) Programy Centralne : 2 (
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Narodowy bank centralny
28 stycznia 2008 r. Warszawa, Klub Bankowca
Bank centralny w SEPA Konferencja „ ROK SEPA” Adam Tochmański
Krajowy Plan Implementacji i Migracji SEPA
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
PODPIS ELEKTRONICZNY PODSTAWY WIEDZY I ZASTOSOWANIA
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Warszawa, 14 listopada 2007 r.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Informacja z realizacji działań Biura Ewaluacji RPO w 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Informacje zawarte w KARTACH OCEN niezbędne są do oceny operacji przez członków Komitetu oraz przyznania wartości punktowej, decydującej o kolejności.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Regionalny Program Operacyjny
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Postęp prac w zakresie ewaluacji ex-ante Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Departament Zarządzania Funduszami i.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Organizacje pozarządowe w procesie absorpcji - obszary współpracy
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Plan działań 2013 Walne Zgromadzenie r. Gdańsk.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Bankowość Zajęcia 2 Wydział Zarządzania UW, Aleksandra Luterek.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Cyfrowe przyspieszenie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Zapis prezentacji:

Raport - „Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata ” w 2015 r.” XVII Posiedzenie Plenarne Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności Warszawa, 6 czerwca 2016 r. Joanna Wośkowska Związek Banków Polskich

„Program Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata ” W dniu 2 grudnia 2013 r. Koalicja na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności zatwierdziła „Program Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata ”, składający się z trzech dokumentów: część I - „Dokument Strategiczny”, określający m.in. cel główny oraz cele szczegółowe Programu, część II – „Plan Operacyjny na lata 2014 – 2016”, obejmujący planowane działania podmiotów rynkowych i pozarządowych, część III – „Rekomendacje dla Rządu”, obejmujący rekomendacje działań, kierowane do instytucji należących do szeroko rozumianego sektora rządowego.

Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata ” w 2015 r. Omawiany dokument jest trzecim z kolei raportem monitorującym realizację Programu, przedstawiając dane i informacje za rok Został przygotowany wspólnie przez ZBP i NBP w I półroczu 2016 r. na podstawie danych o kształtowaniu się wskaźników monitorowania celów Programu, zebranych przez NBP, oraz informacji o podjętych działaniach, uzyskanych od członków Koalicji oraz innych podmiotów, zebranych przez ZBP. Informacja o realizacji PROB w 2015 r. nie zawiera części III – „Rekomendacji dla Rządu”.

Cel opracowania Celem opracowania tej informacji jest przedstawienie danych faktograficznych obrazujących realizację w 2015 r. Programu w jego wersji przyjętej w grudniu 2013 r., w tym poziomu wskaźników monitorowania celu głównego i celów szczegółowych oraz działań podjętych przez Członków Koalicji i inne podmioty dla realizacji tych celów.

Informacja o realizacji PROB Informacja składa się z trzech części: część pierwsza - Informacja o realizacji celu głównego i celów szczegółowych na koniec 2015 r., część druga - Informacja o realizacji działań zawartych w „Planie Operacyjnym na lata ” w 2015 r., część trzecia – Wnioski.

Informacja o realizacji PROB od 25 podmiotów: MasterCard Medien Service Narodowy Bank Polski PayTel Polska Izba informatyki i Telekomunikacji PKO Bank Polski Polska organizacja handlu i dystrybucji Polski Standard Płatności Raiffeisen Bank Rada Wydawców Kart Bankowych ZBP VISA Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Związek Banków Polskich Bank BGŻ BNP Paribas Bank Pekao Bank Pocztowy Diners Club e-Service Euronet Forum Technologii Bankowych ZBP FROB ING Bank Śląski Komitet Agentów Rozliczeniowych ZBP Krajowa Izba Rozliczeniowa Krajowy Związek Banków Spółdzielczych

Wnioski Wskaźniki wykorzystywane do monitorowania realizacji celu głównego oraz celów szczegółowych wskazują na pozytywny kierunek zmian Analogicznie do roku poprzedniego istnieją wskaźniki, których których wartość nie zmieniła się, wbrew oczekiwaniom, lub wręcz osiągnęła zwrot przeciwny od zamierzonego Zmiany metodologii badan – trudność w pomiarze niektórych wskaźników

Wnioski Podmioty w pełni popierają cel jakim jest rozwój obrotu bezgotówkowego w Polsce Wiele podmiotów wskazało na konkretne lub ogólne działania zmierzające do jego osiągnięcia Odnosi się jednak wrażenie, że wskazywane działania nie są podyktowane wyłącznie rekomendacjami Koalicji Dla pełniejszego rozwoju obrotu bezgotówkowego Koalicja widzi potrzebę podjęcia przez organy i jednostki administracji publicznej bardziej skoordynowanych działań, mających na celu realizację Programu

Wnioski Duże zaangażowanie wielu podmiotów wchodzących w skład Koalicji w realizację przyjętego Programu, dostrzeżone już podczas poprzedniej analizy, zachowane zostało na podobnym poziomie w roku Koalicja dostrzega, że działania proponowane przez nią w Programie w dużej mierze znajdują pokrycie w rzeczywistych działaniach realizowanych zarówno przez Członków Koalicji, jak i inne podmioty. Odnieść można jednak wrażenie, że działania te podejmowane są w wielu przypadkach niezależnie od wydanego Programu, a więc są inspirowane innymi czynnikami.