Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień parzysty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
Psychologia Zarządzania
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Zachowania organizacyjne
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Kształtowanie motywacji pracowników
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – TEMATYKA WYKŁADÓW
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Psychologia w zarządzaniu
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Psychologia w zarządzaniu
Czym jest doradztwo zawodowe?
Moja przedsiębiorczość
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Zakres tematyczny i zasady nauczania przedmiotu WNE UW, II r.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień nieparzysty.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
Psychologia w zarządzaniu
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
PRAWO URZĘDNICZE I ETYKA URZĘDNICZA
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Organizacja i zarządzanie małych przedsiębiorstw
Dzień dobry! Aleksandra Luterek
Zarządzanie międzynarodowe
Komunikacja Interpersonalna
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Psychologia w Zarządzaniu
Jolanta Babiak Semestr zimowy 2018/2019
Komunikacja Interpersonalna
Psychologia w Zarządzaniu
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień parzysty

Warunki zaliczenia Przygotowanie i zrealizowanie tematu na zajęciach (40 pkt.) Aktywność na zajęciach (20 pkt.) Kolokwium zaliczeniowe (40 pkt.)  Próg zaliczenia – 60 pkt. (minimum 25 pkt. Kolokwium + minimum 25 pkt. - opracowanie tematu + 10 pkt. – aktywność) Regulaminowa obecność (1 nieobecność dopuszczalna). Każda następna (minus 5 pkt.)

Kryteria oceny przygotowania i zrealizowania tematu: 1.Dobór literatury (5 pkt) 2.Wyczerpujące przedstawienie tematu (10 pkt.) 3.Przygotowanie i aktywność prowadzących w trakcie wystąpienia (10 pkt.) 4.Aktywizacja studentów i ćwiczenia dla studentów (10 pkt.) 5.Oryginalność i atrakcyjność wystąpienia (5 pkt.)

TEMATYKA ZAJĘĆ / czwartek tp DATATEMATYKAOSOBY PROWADZĄCE 6.10 Zajęcia organizacyjne 20.10Reguły wpływu a praktyka zarządzania (wzajemność, lubienie i sympatia, zaangażowanie i konsekwencja) 03.11Reguły wpływu społecznego a praktyka zarządzania (niedostępność, autorytet, społeczny dowód słuszności) Typy osobowości a efektywność pracy zespołów Postawy wobec pracy i organizacji Konflikt pracy i życia osobistego Problemy związane z pracą: wypalenie zawodowe, pracoholizm 26.01KOLOKWIUM

Wskazówki dotyczące przygotowania referatów Wszystkie grupy zapoznają się z podstawowymi informacjami na temat mechanizmów wpływu społecznego Konkretna grupa zajmuje się szczegółowo wybranymi mechanizmami i przygotowuje prezentację zawierającą następujące elementy: 1. Podstawowe zasady funkcjonowania reguły – spojrzenie ogólne 2. Kontekst małej grupy a. mocne strony stosowania takiej reguły w kierowaniu grupą b. „ciemne strony” stosowania takiej reguły dla funkcjonowania grup c. rozbudowany przykład (przykłady) zastosowania reguły w kierowaniu małą grupą 3. To samo w kontekście organizacji (struktury większej niż grupa) 4. Struktura prezentacji a. ogólny opis reguły (krótko) b. kontekst małej grupy c. kontekst organizacji d. zaangażowanie osób uczestniczących poprzez różnego rodzaju materiał i/lub ćwiczenia: zadania, kwestionariusze, dyskusja e. podsumowanie, dyskusja, wątpliwości, uzupełnienia

Należy szczegółowo opracować informacje na temat 5 charakterystyk osobowości OCEAN a także zasad funkcjonowania grupy pod kątem osobowości członków. Prezentacja powinna zawierać następujące elementy: 1. Czym jest osobowość; streszczenie 5 wymiarów osobowości 2. Dynamika funkcjonowania grupy a. mocne strony danej cechy b. słabe strony danej cechy c. przykłady zachowania osób u których dominuje konkretna cecha d. wpływ osób o określonych charakterystykach na funkcjonowanie grupy e. typy osobowości a efektywność zespołów w organizacji 4. Struktura prezentacji i referowania a. ogólny opis b. kontekst małej grupy c. kontekst organizacji d. zaangażowanie studentów: zadania, kwestionariusze, dyskusja d. podsumowanie e. dyskusja, wątpliwości, uzupełnienia

Zasady opracowania tematów Referujemy zgodnie i ściśle z opracowanym tematem Należy podać źródła wykorzystane do przygotowania tematu Materiały źródłowe to podręczniki, książki naukowe dotyczące tematyki bądź artykuły naukowe; Nie należy wykraczać poza zadaną tematykę np. stres w pracy powiązany jest z wypaleniem zawodowym: są to dwa odrębne zajęcia

Kolokwium Kolokwium może zawierać zarówno pytania zamknięte jak i otwarte Pytania dotyczyć będą prezentowanych przez uczestników zagadnień, zatem… w trakcie zajęć warto dopytać się referujących o szczegóły, by przekonać się, czy materiał jest rzeczywiście poprawnie rozumiany

Po odbyciu kursu student powinien mieć pogłębioną wiedzę na temat psychologicznych mechanizmów wpływających na funkcjonowanie człowieka w organizacji znać zasady przeciwdziałania negatywnym zjawiskom indywidualnym i społecznym w organizacji. umieć identyfikować czynniki sprzyjające skuteczności indywidualnych i zespołowych zachowań w organizacji mieć świadomość konieczności samodzielnej, krytycznej oceny zakresu i poziomu swojej wiedzy w zakresie nauk o organizacji i zarządzaniu, jak i w wymiarze interdyscyplinarnym. być przygotowanym do samodzielnego poszukiwania obszarów wiedzy do uzupełnienia i umiejętności do doskonalenia potrafić przekazywać własne poglądy a także stanąć w ich obronie być przygotowanym do przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów

Literatura Psychologia pracy i zarządzania, J.F. Terelak (2005), Difin, Warszawa Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, D. Schultz, S. Schultz (2011), PWN, Warszawa Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia, A. Jachnis (2008), Difin, Warszawa, Psychologia przywództwa, H. Levinson, Harvard Business School Press, (2007), Helion, Warszawa Potencjał ludzki w organizacji, M. Adamiec (2011), Difin, Warszawa, Kapitał ludzki w organizacji, G. Łukasiewicz (2009), PWN, Warszawa Kierowanie zespołem pracowniczym, B. Kożusznik (2005), PWE, Warszawa Satysfakcja z pracy w zawodach z misją społeczną, B. Bajcar, A. Borkowska, A. Czerw, A. Gąsiorowska (2011), GWP, Gdańsk Pełna partycypacja w zarządzaniu, P. Prokopowicz, R. Stocki, G. Żmuda (2008), Wolters- Kluwer, Warszawa Biznes i moralność, J. Jackson (1999), PWN, Warszawa Patologie w środowisku pracy, S. Kozak (2009), Difin, Warszawa Pracoholizm. Perspektywa poznawcza, K. Wojdyło (2010), Difin, Warszawa Prawda o wypaleniu zawodowym, C. Maslach, M. P. Leiter, H. Sęk (2011), PWN, Warszawa

Literatura Pokonać wypalenie zawodowe, M. P. Leiter, C. Maslach (2010) Wolters-Kluwer, Warszawa Clutterbuck, D.,(2005) Równowaga między życiem zawodowym a osobistym. Kraków: Oficyna Ekonomiczna Cakrt, M., (2006) Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów. Gliwice: Helion Hornowska, E., Paluchowski W. J., (2007) Praca – skrywana obsesja. Wyniki badań nad zjawiskiem pracoholizmu. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe Jachnis, A. (2008) Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia. Warszawa: Difin Maslach, Ch., Letter, M. P., (2011) Prawda o wypaleniu zawodowym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Cialdini, (2007). Sposoby oddziaływania na ludzi. Gdańsk: GWP Makin, P., Cooper, C., Cox, C., (2000) Organizacje a kontrakt psychologiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Czerw, A. (2013). Co ludzie myślą o pracy. Konstrukcja metody diagnozującej postawy wobec pracy. Psychologia Społeczna, 8(2)