Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień nieparzysty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie zasobami ludzkimi dr Krystyna Kmiotek, wykład 1 PRZEDMIOT, EWOLUCJA I CHARAKTERYSTYKA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
INDYWIDUALNE STRATEGIE RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Mgr Agnieszka Trela.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień parzysty.
Wydział Nauk Ekonomicznych i informatyki (zajęcia w Płocku)
Psychologia w zarządzaniu
Aktywny RODZIC.
Komunikowanie się w zespole: narzędzia osoby kierującej
Program eTwinning Planowanie projektów
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
Sylabusy.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Człowiek w systemie transportowym
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Psychologia w Zarządzaniu
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Współczesne kierunki polityki społecznej
Wykład 1 Przedmiot psychologii
Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Psychologia w Zarządzaniu
dr Ariel Przybyłowicz rok akademicki 2017/2018
Wykłady Jolanta Babiak Semestr zimowy 2018/2019
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Komunikacja Interpersonalna
Psychologia w Zarządzaniu
Psychologia w zarządzaniu
Metody radzenia sobie ze stresem
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
DOPASOWANIE DO PRACY I ORGANIZACJI
Aktywny RODZIC.
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień nieparzysty

Kryteria oceny przygotowania i zrealizowania tematu: 1.Dobór literatury (5 pkt) 2.Wyczerpujące przedstawienie tematu (10 pkt.) 3.Przygotowanie i aktywność prowadzących w trakcie wystąpienia (10 pkt.) 4.Aktywizacja studentów i ćwiczenia dla studentów (10 pkt.) 5.Oryginalność i atrakcyjność wystąpienia (5 pkt.)

TEMATYKA ZAJĘĆ Czwartek TNTemat 6 paźdźZajęcia organizacyjne 13 paźdźReguły wpływu a praktyka zarządzania (wzajemność, lubienie i sympatia, zaangażowanie i konsekwencja) 27 paźdźReguły wpływu społecznego a praktyka zarządzania (niedostępność, autorytet, społ dowód słuszności) 10 listTypy osobowości a efektywność pracy zespołów 24 listPostawy wobec pracy i organizacji 08 gruKonflikt pracy i życia osobistego 22 gruProblemy związane z pracą: wypalenie zawodowe, pracoholizm 19 styKOLOKWIUM

Literatura Psychologia pracy i zarządzania, J.F. Terelak (2005), Difin, Warszawa Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, D. Schultz, S. Schultz (2011), PWN, Warszawa Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia, A. Jachnis (2008), Difin, Warszawa, Psychologia przywództwa, H. Levinson, Harvard Business School Press, (2007), Helion, Warszawa Potencjał ludzki w organizacji, M. Adamiec (2011), Difin, Warszawa, Kapitał ludzki w organizacji, G. Łukasiewicz (2009), PWN, Warszawa Kierowanie zespołem pracowniczym, B. Kożusznik (2005), PWE, Warszawa Satysfakcja z pracy w zawodach z misją społeczną, B. Bajcar, A. Borkowska, A. Czerw, A. Gąsiorowska (2011), GWP, Gdańsk Pełna partycypacja w zarządzaniu, P. Prokopowicz, R. Stocki, G. Żmuda (2008), Wolters- Kluwer, Warszawa Biznes i moralność, J. Jackson (1999), PWN, Warszawa Patologie w środowisku pracy, S. Kozak (2009), Difin, Warszawa Pracoholizm. Perspektywa poznawcza, K. Wojdyło (2010), Difin, Warszawa Prawda o wypaleniu zawodowym, C. Maslach, M. P. Leiter, H. Sęk (2011), PWN, Warszawa

Literatura Pokonać wypalenie zawodowe, M. P. Leiter, C. Maslach (2010) Wolters-Kluwer, Warszawa Clutterbuck, D.,(2005) Równowaga między życiem zawodowym a osobistym. Kraków: Oficyna Ekonomiczna Cakrt, M., (2006) Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów. Gliwice: Helion Hornowska, E., Paluchowski W. J., (2007) Praca – skrywana obsesja. Wyniki badań nad zjawiskiem pracoholizmu. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe Jachnis, A. (2008) Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia. Warszawa: Difin Maslach, Ch., Letter, M. P., (2011) Prawda o wypaleniu zawodowym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Cialdini, (2007). Sposoby oddziaływania na ludzi. Gdańsk: GWP Makin, P., Cooper, C., Cox, C., (2000) Organizacje a kontrakt psychologiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Czerw, A. (2013). Co ludzie myślą o pracy. Konstrukcja metody diagnozującej postawy wobec pracy. Psychologia Społeczna, 8(2)

Ekstrawertyczność Wymiar charakteryzujący: 1.jakość i ilość interakcji społecznych 2.Poziom aktywności, energii i zdolność do odczuwania pozytywnych emocji Osoby o wysokim poziomie ekstrawertyczności określane są jako: 1.Szczególnie przyjacielskie 2.Towarzyskie i rozmowne 3.Spontaniczne i energiczne 4.Otwarte na kontakty społeczne

Otwartość na doświadczenie Otwartość na doznania o chrakterze afektywnym i poznawczym Oznacza ciekawość intelektualną, wyobraźnię I ipomysłowość Niestandardowe postawy, przejawy złożonego życia emocjonalnego, elastyczność w zachowaniu

Neurotyczność Skłonność do przeżywania niepokoju, obaw, napięcia: lęk Agresywna wrogość: tendencja do doświadczania gniewu, rozgoryczenia Depresyjność: tendencja do doświadczania depresji, poczucia winy, beznadziejności i samotności Nadmierny samokrytycyzm: tendencja do przeżywania wstyd, zakłopotania Implusywność: niezdolność do kontrolowania pragnień Nadwrażliwość: podatność na stres i nieradzenie sobie ze stresem

Ugodowość Zaufanie: przekonanie, że inni są uczciwi, pobłażanie, ufność, zgodność Prostolinijność: otawrtość i szczerość Altruizm: aktywne zainteresowane sprawami innych, szczodrość, troskliwość, pomocność Ustępliwość: powściągliwość, zdolność do hamowania agresji i przebaczania, łagodność Skromność: unikanie rozgłosu, bezpretensjonalność, taktowność Skłonność do rozczulania się: współczucie, zainteresowanie innymi, przejmowanie się potrzebami innych, życzliwość

Sumienność Odpowiedzialność i niezawdoność Staranność, skrupulatność i zorganizowanie Pracowitość, wytrwałość i orientacja na osiągnięcia Porządek Ambicja Umiejętność planowania, organizowania i wykonywania zadań