„Ready, steady…English!” to projekt Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności, której krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AMERICAN SCHOOL OF WARSAW SKUPIA
Advertisements

I spy with my little eyes
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
"I spy with my little eyes"
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
Oświata na terenie Gminy Czernice Borowe
Konkurs międzyszkolny z języka angielskiego pod Honorowym Patronatem Mirosława Piotrowskiego- posła do Parlamentu Europejskiego.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
„Mamo, tato mówię po angielsku”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Magdalena Surowiec Aus Glogow Malopolski nach Traben-Trarbach: Was habe ich an der deutschen Schule gelernt?
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Proponujemy:  naukę języka przez 5 godzin w tygodniu  lekcje z wykorzystaniem technik multimedialnych  poznanie kultury krajów anglojęzycznych  zajęcia.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
W klasie III b. „ Dzień Języków Obcych”, który zorganizowała i poprowadziła w naszej szkole pani Katarzyna Słabosz, uczniowie klasy III b rozpoczęli od.
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Program English Teaching
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”

Zapis prezentacji:

„Ready, steady…English!” to projekt Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności, której krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.

Program English Teaching został stworzony przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w 2000 roku. Od sierpnia 2002 roku krajowym operatorem Programu jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA

Celem Programu jest wspieranie działań na rzecz promocji uczenia się języka angielskiego i jego lepszej znajomości wśród dzieci i młodzieży z małych miast i wsi, a także wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli języka angielskiego spoza dużych aglomeracji miejskich.

W ramach programu cyklicznie ogłaszany jest konkurs SMALL GRANTS, w ramach którego szkoły i organizacje pozarządowe mogą ubiegać się o dotacje na realizację projektów związanych z nauczaniem języka angielskiego w ciekawej, pozalekcyjnej formie.

W 2012 roku pilotażowo wprowadzono innowację w Programie, łącząc możliwość realizacji grantu z koniecznością udziału w szkoleniach. Nauczycielom ze szkół z małych miejscowości zaoferowano tzw. „pełny pakiet” Programu English Teaching, natomiast nauczycielom uczącym w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców „podstawowy pakiet” Programu English Teaching.pełny pakietpodstawowy pakiet

" Pełny pakiet" Programu English Teaching łączy w sobie udział w szkoleniach (metodycznych oraz aktywizująco-integracyjnych) z realizacją projektu i kierowany jest do nauczycieli języka angielskiego z przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjalnych mieszczących się na wsiach i w małych miejscowościach. „Pełny pakiet” jest kompleksową inwestycją w rozwój zawodowy wiejskiego nauczyciela języka angielskiego poprzez wzmocnienie jego kompetencji zawodowych.

W marcu 2012 roku do udziału w Pełnym Pakiecie zakwalifikowano naszą szkołę, a od września tego samego roku rozpoczęła się realizacja projektu „Ready, steady…English!”.

Na jego realizację otrzymaliśmy dotację w wysokości złotych. Rzeczowo wsparli nas także partnerzy projektu: Rada Rodziców z naszej szkoły, wydawnictwa językowe: Pearson i Oxford University Press oraz hurtownia SCHEMAT z Sieradza.

Przy realizacji kolejnych działań projektowych współpracowaliśmy również z Urzędem Gminy w Burzeninie, Gminnym Domem Kultury z Burzenina, szkolną gazetką SZOK, portalem internetowym Info Tydzień, Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych w Złoczewie, uczniami Gimnazjum Publicznego w Burzeninie oraz uczniami i nauczycielami z innych okolicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych, uczestniczącymi w zorganizowanych przez nas konkursach.

W ramach projektu: uczniowie klas czwartych w poprzednim i obecnym roku szkolnym uczestniczyli w dodatkowych lekcjach języka angielskiego, podczas których doskonalili znajomość języka angielskiego bez tradycyjnych książek, poprzez: naukę prostych dialogów i piosenek, oglądanie filmów, granie w tradycyjne i multimedialne gry dydaktyczne, bajki, przygotowując przedstawienie w języku angielskim;

W ramach projektu: poszerzono bazę szkoły o nowy sprzęt wykorzystywany podczas lekcji języka angielskiego, czyli zakupiono tablicę sucho ścieralną, magnetofon oraz ładowarkę do pisaków multimedialnych;

W ramach projektu: doposażono biblioteczkę języka angielskiego o nowe książki, słowniki, czasopisma anglojęzyczne, gry dydaktyczne i filmy DVD; zalaminowano karty obrazkowe wykorzystywane do nauki słownictwa;

W ramach projektu: zorganizowano dwa konkursy plastyczne: - „My favourite English word – Moje ulubione angielskie słowo” - dla uczniów klas I-III, - „My favourite place in the UK, the USA or Australia – Moje ulubione miejsce w Wielkiej Brytanii, USA lub w Australii” - dla uczniów klas IV – VI;

W ramach projektu: zorganizowano: Szkolny i Międzygminny Konkurs Języka Angielskiego dla uczniów klas IV - VI, zorganizowano: Szkolny i Międzyszkolny Konkurs Piosenki Anglojęzycznej;

W ramach projektu: uczniowie opracowali kalendarze w języku angielskim na rok 2013 i 2014;

W ramach projektu: uczniowie przygotowali Szkolny Słowniczek Obrazkowy Języka Angielskiego;

W ramach projektu: uczniowie przygotowali karty obrazkowe na gazetki ścienne pt. ”A bit of English”;

W ramach projektu: zorganizowaliśmy Dzień Kultury Anglosaskiej, podczas którego: - zachęcaliśmy do nauki języka angielskiego w różnych formach, - uczniowie z klas IV – VI przedstawiali przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne na temat poszczególnych państw anglojęzycznych, - przypomnieliśmy piosenki, które reprezentowały naszą szkołę podczas Konkursu Piosenki Anglojęzycznej, - uczniowie czytali bajki w języku angielskim;

W ramach projektu: przygotowaliśmy przedstawienie świąteczne w języku angielskim, które za chwilę będziemy mogli obejrzeć ;);

Ponadto dzięki udziałowi w Pełnym Pakiecie Programu English Teaching: w lipcu 2012 roku, jedna z uczennic z naszej szkoły spędziła bezpłatnie tydzień na obozie językowym w Załęczu Wielkim, prowadzonym przez amerykańskich nauczycieli;

Ponadto dzięki udziałowi w Pełnym Pakiecie Programu English Teaching: opiekun projektu „Ready, steady …English!” uczestniczył bezpłatnie w czterech krajowych szkoleniach metodycznych, aktywizujących i integracyjnych, zorganizowanych przez Fundację NIDA oraz w miesięcznym kursie metodyczno – językowym na Uniwersytecie Gonzaga w Spokane w USA, połączonym z praktykami pedagogicznymi na Letnim Obozie Językowym dla uczniów i mieszkańców miasta Spokane.

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM OSOBOM I INSTYTUCJOM, KTÓRE WSPARŁY REALIZACJĘ NASZEGO PROJEKTU!!!

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!