Praca licencjacka i magisterska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w ramach prac doktorskich i magisterskich
Advertisements

Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
Seminarium dyplomowe Wymagania
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka część II
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Pedagogika ogólna.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Zadawanie pytań.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Jak napisać dobry tekst?
Seminarium dyplomowe Wymagania Leszek J Chmielewski Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW
Projektowanie procesu badawczego
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Metodologia badań empirycznych
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
Katarzyna Metelska-Szaniawska
ETYKA ZAWODOWA FUNKCJONARIUSZY SŁUŻB PAŃSTWOWYCH
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Metodyka i zasady formalne pisania prac dyplomowych – informacje wstępne ogólne Dr Małgorzata Zięba.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
OD INSPIRACJI DO PRACY DYPLOMOWEJ Etapy procesu badawczego dr Joanna Nawój-Połoczańska Katedra Pedagogiki Ogólnej.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Studenckie Granty Badawcze 2018
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Student przygotowuje pracę dyplomową rozumianą jako dzieło.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Edytorstwo naukowe.
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zakres i charakter pracy podyplomowej
Temat pracy dyplomowej
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Praca licencjacka i magisterska AKADEMIA OBRONY NARODOWEJ WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO INSTYTUT BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Praca licencjacka i magisterska miejsce wśród prac promocyjnych, wymagania, ocena, struktura dr hab. inż. Andrzej Glen Zakład Zarządzania Kryzysowego p.148, tel. (22) (6) 813 765 a.glen@aon.edu.pl WARSZAWA 2009

AKADEMIA OBRONY NARODOWEJ WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO INSTYTUT BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Literatura: W. Pytkowski, Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa 1985 Z. Stachowiak, Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, AON, Warszawa 2001 Red. M. Cieślarczyk, Poradnik metodyczny autorów prac magisterskich, dyplomowych, podyplomowych, AON, Warszawa 2002 K.Wójcik, Piszę akademicka pracę promocyjną licencjacką, magisterską, doktorską, Placet, Warszawa 2005

UKŁAD WYSTĄPIENIA 1. Wprowadzenie 2. Charakter i usytuowanie 3. Wymagania 4. Ocena i struktura 5. Podsumowanie

PRACE LICENCJACKA I MAGISTERSKA I ICH USYTUOWANIE POŚRÓD INNYCH PRAC PROMOCYJNYCH Prace promocyjne Poziom naukowy licencyjne magisterskie doktorskie habilitacyjne Charakt. wiedzy Wiedza empiryczna OPIS- JAK BYŁO, JAK JEST? Wiedza naukowa WYJAŚNIENIE - DLACZEGO TAK BYŁO, JEST ? I JAK BĘDZIE? Rodzaj pracy

WŁAŚCIWOŚCI DZIAŁAŃ POZNAWCZYCH LICENCJATA I MAGISTRANTA umiejętność dostrzegania problemów, stawiania pytań, ścisłość w formułowaniu sądów i twierdzeń, komunikatywność języka, umożliwiająca porozumiewanie się, sprawdzanie przekazywanych w pracy sądów i twierdzeń, zasadność, logiczne powiązanie oraz pewność przekazywanych sądów i twierdzeń konstruktywny krytycyzm wobec napotykanych, istniejących sądów oraz postawa ciągłego sprawdzania własnych sądów (twierdzeń), rzetelny ( uzasadniony) charakter wyników działań zamieszczonych w pracy

WYMAGANIA WOBEC PRAC LICENCJACKIEJ I MAGISTERSKIEJ LICENCJAT MAGISTRANT SPRAWDZIAN UMIEJĘTNOŚCI PRZEJAWIAJĄCYCH SIĘ W: zbieraniu, przetwarzaniu, opracowywaniu materiału wykonawstwie badań: zbieranie materiału, dokonywanie spostrzeżeń, obserwacji, analiz, ocen, uogólnień, interpretacji, uzasadnień (dowodzenie, sprawdzanie) itp ujmowaniu wyników działań poznawczych w formę pracy licencjackiej pisarskim opracowaniu wyników badań i ich przedstawieniu w formie pracy magisterskiej a także 1. Krytycznego korzystania z piśmiennictwa 2. Krytycyzmu odnośnie podejmowanej tematyki 3. Krytycyzmu odnośnie własnych badań

WYMAGANIA WOBEC PRAC LICENCJACKIEJ I MAGISTERSKIEJ LICENCJAT MAGISTRANT STANOWI PODSTAWĘ DO OCENY elementarnych umiejętności analizy i oceny zjawisk oraz opracowania wyników i umiejętności ich wyłożenia umiejętności metodycznych badania zjawisk oraz opracowania wyników i umiejętności ich wyłożenia Ujmowania wyników działań poznawczych w formę pracy licencjackiej Pisarskie opracowanie wyników badań i ich przedstawienie w formie pracy magisterskiej 1. Znajomości podstawowej literatury tematycznej 2. Orientacji w wyuczonych przedmiotach 3. Sumienności i dociekliwości 4. Adekwatności doboru materiałów i metod do potrzeb pracy 5. Umiejętności tworzenia spójnego, logicznego układu pracy

PRAC LICENCJACKIEJ I MAGISTERSKIEJ WYMAGANIA WOBEC PRAC LICENCJACKIEJ I MAGISTERSKIEJ WSPÓLNE 1. Zgodność tematyki z kierunkiem studiów 2. Oryginalność 3. Rzetelność korzystania z dorobku innych autorów 4. Jasność i zwięzłość, spójność logiczna wywodu 5. Zachowanie zasad redakcyjnych

WYMAGANIA WOBEC PRAC PROMOCYJNYCH Praca kwalifikacyjna na studiach pierwszego stopnia jest pisemnym sprawozdaniem z zaplanowanego przy znacznym udziale kierownika pracy procesu gromadzenia, opracowywania i przetwarzania materiałów Od autora pracy licencjackiej oczekuje się przede wszystkim właściwie zorganizowanego myślenia, uwidocznionego w porządku wywodu pisarskiego wyrażonego logicznym związkiem wynikania między tytułem, przedmiotem pracy, pytaniem ogólnym, pytaniami szczegółowymi a układem treści (strukturą) pracy Praca licencjacka ma nauczyć rozwiązywania określonej klasy problemów (inform.,dydakt.) i przedstawienia tego rozwiązania w formie opracowania zwartego Praca kwalifikacyjna na studiach drugiego stopnia jest pisemnym sprawozdaniem z przeprowadzonych badań Od autora pracy magisterskiej oczekuje się przede wszystkim pomysłowości i samodzielności myślenia, wyrażającej się porządkiem wywodów, wyeksponowaniem przewodniej myśli oraz ładem i krytycznym ujmowaniem treści o charakterze teoretycznym, analityczno-diagnostycznym (ocenowym), syntetyzująco-projektowo-postulatywnym Praca magisterska ma nauczyć samodzielnego rozwiązywania określonego problemu (pracy koncepcyjnej) i przedstawienia tego rozwiązania w formie opracowania zwartego Wymóg samodzielności merytorycznej spełniany jest przez własny wkład autora

LICENCJACKIEJ I MAGISTERSKIEJ OCENA PRACY LICENCJACKIEJ I MAGISTERSKIEJ 1. Cel pracy 2. Czy występuje zgodność między tytułem a treścią? Ocena poziomu zgodności między tytułem a treściami 3. Charakterystyka doboru literatury i jej wykorzystanie 4. Ocena struktury pracy 5. Ocena redakcyjnej strony pracy 6. Metodologiczna ocena pracy 7. Merytoryczna ocena pracy Czy praca spełnia wymogi pracy, licencjackiej (mgr) ? Ocena pracy

MOŻLIWA STRUKTURA PRACY KWALIFIKACYJNEJ TYTUŁ PRACY Wstęp 1. Tytuł rozdziału Zakończenie Uzasadnienie wyboru tematu Refleksja – Uogólnienie wniosków kończących rozdziały pracy 1. 1. Tytuł podrozdziału Zbiór trudności 1. ?. ……………………. Przedmiot badań Problem ogólny Co w pracy zrobiono? 1 - Ustalono, opisano 2 - Oceniono, określono, porównano, itd.. 3 – Wyjaśniono, wskazano kierunki, itd. Opis wyników badań Identyfikacyjnych, analityczno-diagnostycznych, porządkujących, prognostycznych, wyjaśniających uzasadnienie dedukcyjno-indukcyjne tez- wniosków Opis wyników analizy i oceny zgromadzonego, opracowanego i przetworzonego materiału uzasadnienie wniosków Metody Cel badań Pytanie ogólne Problemy szczegółowe 2 1 3 Pytania szczegółowe Hipotezy robocze 2 1 3 Samoocena poziomu osiągnięcia celu pracy, rozwiązania problemu ogólnego 1. ?. Wnioski Odpowiedź na pytanie szczegółowe 1. ?. Wnioski Tezy (należycie uzasadnione twierdzenia, rozwinięcie hipotezy roboczej ) Odpowiedzi na pytanie – problem szczegółowy Krytyczna ocena osiągnięć pracy, wskazanie kierunku dalszych badań Układ wykładu (struktura pracy)

Posumowanie Praca licencjacka zawiera przede wszystkim wiedzę empiryczną, co nie wyklucza pewnej zawartości wiedzy twórczej Licencjat musi w toku jej opracowania potwierdzić nabytą wiedzę merytoryczną i podstawowe umiejętności metodyczne Pracę musi cechować oryginalność i jasność wywodu Praca umożliwia uzyskanie tytułu zawodowego licencjata i nie musi zawierać pierwiastka naukowości Praca magisterska równoważy (+, -) w swej objętości wiedzę empiryczną z wiedzą naukową Magistrant musi w toku jej opracowania potwierdzić nabytą wiedzę merytoryczną i umiejętności metodyczne Pracę musi cechować oryginalność i jasność wywodu Praca umożliwia uzyskanie tytułu zawodowego magistra, ale musi zawierać pierwiastek naukowości, co powinno wyrażać się w potwierdzeniu w niej przez magistranta umiejętności twórczego rozwiązywania problemów Korelacja – współzależność, wzajemne powiązanie; Związek między zmiennymi przypadkowymi, scharakteryzowana tendencja, żeby przyrostowi jednej cechy zmiennej towarzyszył przyrost lub ubytek drugiej.

WYMAGANIA WOBEC PRACY MAGISTERSKIEJ Wkład autora pracy magisterskiej może polegać na: zebraniu i uporządkowaniu zróżnicowanych poglądów na określony temat, porównaniu rozwiązań polskich z rozwiązaniami wybranego kraju lub ze standardami regionalnymi, konfrontacji z jej zastosowaniem w praktyce (istotne są własne postulaty), próbie własnej periodyzacji (szczególnie w pracach o charakterze historycznym i ewolucyjnym) zdarzeń lub wykazaniu niekonsekwencji przepisów prawa itp.