Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki
miniLOGIA Konkurs przedmiotowy z zajęć komputerowych na zlecenie MKO. Polega na samodzielnym rozwiązywaniu zadań z wykorzystaniem grafiki żółwia. Wszyscy uczniowie niezależnie od wieku rozwiązują te same zadania.
I etap – szkolny Od 9 października do 6 listopada 4 zadania dotyczące grafiki Wytyczne do rozwiązywania i testowania.
Kolejne etapy II etap 12 lutego 2015 r. III etap 15 kwietnia 2015 r.
miniLOGIA uprawnienia Laureaci: –są przyjmowani do wybranej szkoły gimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statucie tej szkoły –otrzymują ocenę celującą z zajęć komputerowych –nie są zwolnieni ze sprawdzianu po klasie 6
LOGIA przedmiotowy konkurs informatyczny dla gimnazjalistów, na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty język Logo lub Python strona konkursu
LOGIA - I etap (szkolny) od 1 do 22 października 2014 r. treści zadań, a następnie wytyczne do oceny rozwiązań na cztery zadania konkursowe z dziedziny grafiki oraz definiowania funkcji liczbowych rozwiązania zadań oddane nauczycielowi i przesłane na szkoła (nauczyciel, z aprobatą dyrektora) kwalifikuje uczestników do II etapu
LOGIA – II etap (rejonowy) planowany 14 stycznia 2015 r., w wybranych szkołach i pracowniach OEIiZK trzy zadania konkursowe z zakresu grafiki, definiowania funkcji i przetwarzania słów publikacja liczby punktów zdobytej przez uczestników na liczbę uczestników III etapu ustali Komisja Konkursu
LOGIA – III etap (finał) planowany 4 marca 2015 r., w OEIiZK cztery zadania konkursowe z zakresu grafiki, definiowania funkcji oraz przetwarzania słów i list laureaci –są przyjmowani do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów określonych w statucie danej szkoły –uzyskują ocenę celującą z informatyki –nie są zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego finaliści –otrzymują punkty przy rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej
Szkolenia dla uczniów w zakresie programowania
szkoła podstawowa Co będziemy robić? poznawać świat algorytmów doskonalić umiejętność programowania grafiki w Logo (mamy nadzieję) dobrze się bawić i poznawać innych, którzy też programują przygotowywać się do II etapu
szkoła podstawowa Termin zajęcia online 30 X – 15 I –część 1 konieczność uzyskania 60% –spotkanie stacjonarne 13 listopada –część 2 do zaliczenia konieczność uzyskania 60% –spotkanie stacjonarne 15 stycznia
gimnazjum Omawiane treści: –Podstawy języka Python. –Wdrażanie do myślenia algorytmicznego. –Podstawowe operacje na napisach, listach i innych strukturach danych. –Iteracja i rekurencja – przykłady i zadania. –Rozwiązywanie zadań algorytmicznych.
gimnazjum Termin zajęcia online 9 X – 11 XII –część 1 konieczność uzyskania 60% –spotkanie stacjonarne 23 października –część 2 do zaliczenia konieczność uzyskania 60% –spotkanie stacjonarne 11 grudnia
Seminaria metodyczne kierowane do nauczycieli zajęć komputerowych i informatyki
Nowe technologie na zajęciach komputerowych i informatyki Tematyka warsztatów będzie obejmowała: –Wykorzystanie technologii Web 2.0 w pracy nauczyciela informatyki (m.in. LearningApps.org, padlet, blogi) –Praca w chmurze. Współpraca w sieci z wykorzystaniem aplikacji Google. –Wykorzystanie wolnych zasobów edukacyjnych do uczenia się.
Nowe technologie na zajęciach komputerowych i informatyki 15 godzin stacjonarnych 15 godz. online spotkania stacjonarne w czwartki: –18 września –2 i 9 października
Język skryptowy PHP w ćwiczeniach Tematyka warsztatów będzie obejmowała: –Projektowanie dynamicznych stron WWW z elementami języka PHP. Testowanie i walidacja skryptów. –Wykorzystanie języka skryptowego do rozwiązywania problemów algorytmicznych. –Wykorzystanie języka zapytań SQL. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji w sieciowych bazach danych.
Język skryptowy PHP w ćwiczeniach 15 godzin stacjonarnych 15 godz. online spotkania stacjonarne w czwartki: –16 i 30 października –6 listopada
Algorytmika w zadaniach Tematyka warsztatów będzie obejmowała: –Planowanie zajęć algorytmicznych. –Kolejne etapy rozwiązywania problemu (specyfikacja problemu, projektowanie i ocena algorytmu, komputerowa realizacja, testowanie). –Dobór narzędzi informatycznych do zadań. –Dobór algorytmu oraz odpowiednich struktur danych, realizacja w wybranym języku programowania (C++, Python). –Uzasadnienie poprawności, złożoności i efektywności zaproponowanego rozwiązania.
Algorytmika w zadaniach 15 godzin stacjonarnych 15 godz. online spotkania stacjonarne w czwartki: –20 i 27 listopada –4 grudnia
Pracownia Edukacji Informatycznej i Kształcenia na Odległość Agnieszka Borowiecka Wanda Jochemczyk Katarzyna Olędzka Agnieszka Samulska