MIĘKKIE LĄDOWANIE projekt szkolny rozwijający kompetencje miękkie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

Szkolny wolontariat Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr1
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Anna Paszkowska-Rogacz
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Dojrzałość szkolna dziecka
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Szkoła Współpracy.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Zasady pracy metodą projektu
„Otwarta droga ku przyszłości
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Szkolna biblioteka Co każdy powinien o nas wiedzieć!
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Mikołaja Reja Mysłowice. W roku szkolnym 2015/2016 witamy serdecznie w murach naszej szkoły Gimnazjum nr 4 wszystkich uczniów, ale szczególnie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
7 Nawyków – mapa wdrożenia
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Zajęcia on-line – szkoły/obszary pilotażowe Harmonogram
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Imię i nazwisko nauczyciela
Szkoła Promująca Zdrowie
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

MIĘKKIE LĄDOWANIE projekt szkolny rozwijający kompetencje miękkie

O projekcie Cele: Stymulowanie rozwoju osobistego i społecznego uczniów. Rozwijanie umiejętności intra i interpersonalnych. Kształtowanie postaw i nawyków podnoszących jakość życia. Autorzy: Anna Hanusiak – psycholog Iwona Dąbek – pedagog

O projekcie Projekt będzie realizowany od września 2014 do czerwca 2015 r. Obejmie sześć obszarów tematycznych. Poszczególne tematy będą realizowane w następujący sposób: Dwie osoby z każdej klasy zostaną wytypowane do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez psychologa i pedagoga szkolnego. Następnie staną się nauczycielami i – pod opieką wychowawców – przeprowadzą takie zajęcia w swoich klasach. Poszczególne zagadnienia będzie ilustrowała gazetka ścienna. Wszyscy nauczyciele włączą poszczególne zagadnienia tematyczne projektu do swojej bieżącej pracy z uczniami.

Harmonogram Październik 2014 – Organizacja własnej pracy (zarządzanie czasem) Listopad, grudzień 2014 – Współpraca w zespole Styczeń, luty 2015 – Komunikacja Marzec 2015 – Kreatywność i inicjatywa Kwiecień 2015 – Kultura osobista Maj 2015 – Etyka i wartości

GOSPODAROWANIE CZASEM „Czas... Raz biegnie, innym razem ucieka lub pędzi, a gdy się nudzimy – wlecze się lub stoi. Możemy mieć go pod dostatkiem, albo wręcz przeciwnie – możemy narzekać na jego brak. Taki dziwny jest ten czas.” /Eliza Piotrowska, "Bajka o czasie"/

ZADANIE 1 Pomóż Jackowi zaplanować dzień… 1.Mama zleciła Jackowi prace w domu: ma posprzątać swój pokój i iść do sklepu 2.Jutro są imieniny babci - trzeba zrobić laurkę 3.16:00 - dodatkowy angielski w MDK 4.Na piątek trzeba przeczytać "Chłopców z placu broni" - Jacek jest dopiero na 50 stronie z 200!!! 5.Zadanie z języka angielskiego na jutro - trzeba przetłumaczyć 10 zdań 6.W środę klasówka z matematyki 7.Oglądanie telewizji 8.Telefon do kolegi w mało ważnej sprawie 9.W środę o 7:15 poprawa sprawdzianu z historii 10.Umówione spotkanie z kolegą - chcą pojeździć na rowerze 11.Na czwartek trzeba wykonać plakat o segregacji śmieci na przyrodę 12.Na 19 wyjazd z tatą na basen OTO LISTA ZADAŃ DLA JACKA. ZAPLANUJ JEGO DZIEŃ, TAK ABY WSZYSTKIE CO WAŻNE BYŁO WYKONANE I ABY NIE BRAKŁO CZASU NA ROZRYWKĘ!!!

Zaplanuj dzień Jacka – umieść zadania w harmonogramie 21 października 2014 r. 07:00 08:00 – 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00 19:00 20:00 21:00 22:00

NASZE WNIOSKI 1. Warto planować czas 2. Najpierw obowiązki, a później przyjemność 3. Trzeba znaleźć czas na zabawę i relaks 4. Na wszystko znajdziemy czas, jeśli go dobrze zaplanujemy 5. Nie odkładajmy spraw na później 6. Warto nauczyć się łączyć obowiązki z przyjemnością 7. Czas planujmy zgodnie z naszymi potrzebami i charakterem

ZADANIE 2 - krzyżówka

Odgadnij hasła i wpisz do diagramu 1. Np. z psem 2. Inaczej rozrywka 3. Lepiony w zimie 4. Miejsce, gdzie się robi zakupy 5. Na obrazku 1 6. Na obrazku 2 7. Angielski skrót „śmiać się głośno” 8. Czynność na obrazku 3 9. Można na nią iść lub jechać Obrazek 1 Obrazek 2 Obrazek 3

ROZWIĄZANIE 1SPACER 2ZABAWA 3BAŁWAN 4SKLEP 5ROWER 6KOŃ 7LOL 8CZYTANIE 9WYCIECZKA

WSPÓŁPRACA Każdy dzień przynosi nam nowe zadania do wykonania: małe i duże, trudne i łatwe. Wiele z nich wykonujemy samodzielnie. Czasami jednak dochodzimy do wniosku, że z pomocą innych osób pracowałoby się lepiej i łatwiej. Wtedy tworzymy zespół. Umiejętność pracy w zespole jest ważna, ponieważ w przyszłości większość z Was będzie wykonywała zadania zawodowe właśnie w ten sposób.

ZADANIE 1 – pracując w zespole wykonajcie ozdoby świąteczne

Zastanówcie się, jaki wpływ na wykonanie waszych ozdób świątecznych miało to, że pracowaliście zespołowo. Napiszcie (obok drabiny) jakie zachowania osób pracujących w waszej grupie pomogły w wykonaniu tej pracy. Pomaganie sobie Podział zadań Dobre planowanie Skupienie się Bez kłótni!!! Miła atmosfera

NASZE WNIOSKI Dobra współpraca wymaga: wzajemnego szacunku wspierania się, pomocy sobie nawzajem zgody zaufania porozumienia miłej atmosfery pozytywnego myślenia zaangażowania wszystkich członków grupy otwartości na pomysły innych skupienia i opanowania dobrego rozplanowania zadań podziału obowiązków z uwzględnieniem talentów każdego członka grupy wspólnego rozwiązywania problemów, bez kłótni i obrażania się

ZADANIE 2 – rebus K

Ę = EM BY

EK=Y

W

Ń = J

HASŁO BRZMI… RAZEMZNACZYLEPIEJ!!!

KOMUNIKACJA JUŻ WKRÓTCE…