PARTNERSTWO WYRÓWNANIA SZANS realizacja projektu Wspieranie zakładów restrukturyzowanych i ich pracowników.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Advertisements

Regionalne Ośrodki Europejskiego Funduszu Społecznego w Województwie Warmińsko-Mazurskim.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
PARTNERSTWO NA RZECZ ROZWOJU „SPORTOWCY NA RYNKU PRACY” Jakub Kalinowski Warszawa 2007.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Usługi dostępne w ramach Regionalnego Ośrodka Europejskiego.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Od aktywności do samodzielności Tytuł Projektu:. Działanie: 1.5 w ramach SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
NOWA SZANSA Projekt umożliwiający powrót na rynek pracy osób długotrwale bezrobotnych o niskich kwalifikacjach z terenu Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
1 Europejski Fundusz Społeczny w Działaniach realizowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Europejski Fundusz Społeczny w Działaniach realizowanych.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Olsztyn, 13 grudnia 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Ewa Lidén Kassel Project No Presentation 2009 Narzędzie 4 i 5 Ocena umiejętności (Przedsiębiorca) (Operator) Prezentacja 2009.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
WYMIANA DOBRYCH PRAKTYK W OBSZARZE CSR BRANŻY MASZYNOWEJ Z POLSKI I BUŁGARII PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Biznesplan.
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
1 Regionalny Program Przedsiębiorczy Pomorzanin Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Zmiany w projektach w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu „System przeciwdziałania.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu e-Barometr Jan Andreasik.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Warsztat konsultacyjny
Szkoła Nauczycielem stoi
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Raport postępu lub stanu
WOJEWÓDZKIE. CENTRUM. ZARZĄDZANIA. KRYZYSOWEGO
Zapis prezentacji:

PARTNERSTWO WYRÓWNANIA SZANS realizacja projektu Wspieranie zakładów restrukturyzowanych i ich pracowników

Partnerzy Krajowi/Regionalni Region Warmińsko-Mazurski NSZZ „Solidarność” – administrator projektu Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych Warmińsko-Mazurski Związek Pracodawców Prywatnych Starostwo Powiatowe w Olsztynie – Konwent powiatów Międzynarodowe Centrum Partnerstwa „Partners Network” Warmińsko-Mazurski Zakład Doskonalenia Zawodowego w Olsztynie Olsztyńska Wyższa szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego

Projekt jest testowany na terenie pięciu powiatów województwa Warmińsko-Mazurskiego: 1.Bartoszyce 2.Szczytno 3.Pisz 4.Lidzbark Warmiński 5.Ełk Warmińsko-Mazurski province

Beneficjenci ostateczni Partnerstwo Wyrównania Szans w ramach projektu obejmuje swoimi działaniami: Pracodawców MŚP: - zakładów restrukturyzowanych, - zmieniających strukturę/formę prawną zakładu, - wprowadzających nowe technologie, metody, działy. Pracowników tych zakładów, a w szczególności: - osób w wieku powyżej 45 lat, - z małymi umiejętnościami poruszania się na rynku pracy, - z niskimi kwalifikacjami zawodowymi, - posiadających przestarzałe zawody, - z wykształceniem nie do wykorzystania w stosunku po potrzeb i możliwości regionu.

Metoda Szybkiego Reagowania Jej celem jest: Monitorowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy, Diagnozowanie potrzeb pracodawcy i pracobiorcy zakładów przechodzących zmiany strukturalne, Podejmowanie wspólnych działań wspierających, ale i wyprzedzających przewidywane zmiany lub zagrożenia.

PME Planowanie Monitorowanie Ewaluacja

PLANOWANIE 1. Na kim się skupiamy? 2. Jakie są ich główne problemy? 3. Jakie problemy chcemy zgłosić w następnym roku? 4. Jakie rezultaty (usprawnienia w obecnej sytuacji) chcemy osiągnąć? 5. Jakie działania powinniśmy podjąć, aby osiągnąć te rezultaty? 6. Kiedy powinniśmy podjąć te działania? 7. Kto podejmie te działania? 8. Jakie ludzkie i fizyczne środki są nam niezbędne do osiągnięcia rezultatów? 9. Ile te działania będą kosztowały? 10. Jakie zewnętrzne warunki są konieczne, aby osiągnąć rezultaty?

Problem dostrzeżony: (odpowiedź na pytanie 3) Zamierzony rezultat1: (odpowiedź na pytanie 4) Kto odniesie korzyści z osiągniętego rezultatu? (odpowiedź na pytanie 4) Jaki będzie rezultat dla nich? (odpowiedź na pytanie 4) Działania: (odpowiedź na pytanie 5) Wprowadzenie działań Kiedy działania zostaną wprowadzone? (odpowiedź na pytanie 6) Kto jest odpowiedzialny za wprowadzenie? (odpowiedź na pytanie 7) Wymagane środki (odpowiedź na pytanie 8) Koszty (odpowiedź na pytanie 9) 1,1 1,2 1,3 1,4 Itd… Koszt całkowity

Wyszczególnienie pytań planowania dotyczących zewnętrznych i wewnętrznych warunków Ogólne pytania planowania Skoncentrowanie na pracownikach Skoncentrowanie na własnej organizacji 1. Na kim się koncentrujemy? Na jakich pracownikach koncentrujemy się? Na której branży lub organizacji koncentrujemy się? 2. Jakie są ich główne problemy? Jakie są ich główne problemy związane z sytuacją pracy? Z jakimi podstawowymi problemami organizacji spotykamy się? 3. Jakie problemy chcemy podjąć w roku następnym? Jakie problemy związane z sytuacją pracy chcemy podjąć w następnym roku? Jakie problemy związane z organizacją chcemy podjąć w następnym roku? 4. Jakie rezultaty (polepszenie aktualnej sytuacji) chcemy osiągnąć w ciągu następnego roku? Jakie zewnętrzne rezultaty (usprawnienia związane z sytuacją pracy) chcemy osiągnąć w ciągu następnego roku? Jakie wewnętrzne rezultaty (usprawnienia związane z samą organizacją) chcemy osiągnąć w ciągu następnego roku?

Kolory odpowiadają różnym znaczeniom Odpowiedź na pytanieZagadnienieKolor karty 1 Grupa docelowaCzerwony 2,3 Problemy zidentyfikowane oraz uznane za najważniejsze Żółty 4 Zamierzone rezultatyZielony 5 Działania związane z określonymi rezultatami Biały 6,7,8,9 Modalność działańNiebieski 10 Konieczne sprzyjające warunki zewnętrzne Czerwony

Monitorowanie 1.W jakim stopniu działania zostały przeprowadzone zgodnie z planem? 2.W jakim stopniu działania zostały przeprowadzone zgodnie z zaplanowanym harmonogramem? 3.W jakim stopniu działania zostały przeprowadzone przez wyznaczone do procesu wdrażania osoby? 4.W jakim stopniu działania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem ludzkich i fizycznych środków? 5.W jakim stopniu działania zostały przeprowadzone zgodnie z kosztami budżetu? 6.W jakim stopniu działania przyniosły korzyści związane z osiągnięciem zamierzonego rezultatu?

Ewaluacja 1.Co osiągnęliśmy? Jakie były koszty? 2.Czy rezultat został osiągnięty zgodnie z planem? 3.Czy zmieściliśmy się w granicach budżetu? 4.Czy jesteśmy zadowoleni z rezultatów? 5.Co poszło dobrze? Co nie poszło dobrze? Dlaczego? 6.Czego się nauczyliśmy? 7.Co zmienimy w procesie planowania lub/i wdrażania następnym razem?

Dziękujemy za uwagę