PRZEGLĄD PRASY 14 lutego 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) 342-13-45; fax. (41) 344-60-46 rzecznik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEGLĄD PRASY 2 stycznia 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41)
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
PRZEGLĄD PRASY 18 stycznia 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41)
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
LMN dla Państwowej Straży Pożarnej. Powołanie zespołu Zarządzeniem nr 8 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 lutego 2006 r. został powołany.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
PRZEGLĄD PRASY 27 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
PRZEGLĄD PRASY 05 lutego 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
PRZEGLĄD PRASY 12 czerwca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41)
PRZEGLĄD PRASY 3 stycznia 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41)
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Sześciolatek idzie do szkoły
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA – KRÓTKI KURS
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Lokalne źródła prawa – zarys
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem AVV/GCU
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Przegląd Prasy 28 maja 2013 roku
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
PORZĄDKOWE AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
Transportowy alarm dla Mazowsza
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Możliwości finansowania działań służących poprawie jakości powietrza w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020 Zielona Góra, 18 maja 2018 r.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Prezentacja planu biznesowego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Finansowanie zadań oświatowych
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Nazwa firmy Biznesplan.
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
MAZOWIECKI KONGRES ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

PRZEGLĄD PRASY 14 lutego 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik prasowy tel. (41) Zeskanuj kod QR i przeczytaj przegląd prasy w Serwisie Biura Prasowego

PORTAL „ONET.PL”str. 1/2 Poważna groźba totalnego paraliżu transportu zbiorowego 33 gminy nie podjęły uchwał w sprawie ustalenia sieci przystanków na swoim terenie. Bez tego przewoźnicy nie będą mogli zatrzymywać się na obszarze danego samorządu, co sprawi, że mieszkańcy zostaną pozbawieni możliwości korzystania z komunikacji publicznej. 1 marca w życie wchodzą nowe przepisy dotyczące jednolitej ewidencji przystanków. Zobowiązują one gminy do wskazania i publicznego ogłoszenia lokalizacji przystanków i dworców na swoim terenie. Chodzi o to, by postoje posiadały jednakową nazwę w rozkładach jazdy wszystkich przewoźników poruszających się na danej trasie. Na podstawie tych informacji uprawnione organy, jak na przykład marszałek województwa świętokrzyskiego czy też prezydent Kielc, będą uzgadniały z przewoźnikami rozkłady jazdy i wydawały zezwolenie na świadczenie usług transportu zbiorowego. Gminy zwlekają Dotychczas w regionie świętokrzyskim spośród 102 samorządów gminnych stosowne uchwały podjęło 69, a aż 33 wciąż zwlekają z realizacją tego ustawowego obowiązku. Jak podkreśla Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa, konsekwencje braku dokumentów określających sieć przystanków będą poważne. – Może dojść do sytuacji, że na terenie gminy, która nie podjęła uchwały, przewoźnik nie będzie mógł się zatrzymać. Mieszkańcy zostaną wówczas pozbawieni możliwości korzystania z komunikacji publicznej – mówi Maćkowiak. Problem dotyczy przystanków przy drogach krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, bo – jak określa to ustawa - gmina odpowiada za wszystkie miejsca postoju na swoim terenie. Samorząd ma je utrzymywać, ale może także czerpać z tego tytułu zyski – maksymalnie pięć groszy za każde zatrzymanie się przewoźnika na przystanku, a do złotówki na dworcu. Samorząd województwa oraz powiatu kieleckiego już dawno temu zaproponował gminom podpisanie umów użyczenia gruntów pod przystankami. Jak informuje Michał Godowski, członek zarządu powiatu kieleckiego, dotychczas z tej opcji skorzystało jedynie osiem z 19 gmin. – Do tych, którzy nie odpowiedzieli, wysyłamy dodatkowe pisma. Jeżeli i to nie przyniesie skutku, zorganizujemy spotkania z przedstawicielami – zapowiada Godowski. CD. 

PORTAL „ONET.PL”str. 2/2 Poważna groźba totalnego paraliżu transportu zbiorowego Przewoźnicy mogą pójść do sądu W przypadku przystanków, co do których gminy nie podpiszą porozumień, uchwały o włączeniu ich do sieci podejmą samorządy wojewódzki i powiatowe. – Pozostanie jednak problem postojów przy drogach krajowych. Jeżeli nie zostaną przejęte w zarządzanie przez gminy, to nie znajdą się w żadnej innej ewidencji, choć stanowią ważną część w układzie transportu zbiorowego – podkreśla Cezary Błach, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach. Konsekwencje wynikające z zaniedbań poniosą gminy. - Przewoźnik, który z tytułu zaniechania przez samorząd poniósł stratę, może złożyć roszczenia finansowe i dochodzić ich na drodze sądowej. Jednak skutki najboleśniej odczują pasażerowie – ostrzega Jan Maćkowiak.

PORTAL „ONET.PL” Planowana budowa mostu na Wiśle w Nowym Korczynie Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach przedstawił plany budowy mostu na Wiśle w miejscowości Nowy Korczyn, w której funkcjonuje przeprawa promowa. Inwestycja będzie kosztować około 200 mln zł. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich rozważa trzy koncepcje przebiegu nowej drogi, która byłaby łącznikiem regionu z województwem małopolskim. Obecnie w Nowym Korczynie funkcjonuje przeprawa promowa, a najbliższe mosty na Wiśle znajdują się w Szczucinie (na drodze krajowej nr 73) i Koszycach (na drodze wojewódzkiej nr 768) na terenie województwa małopolskiego. - Dotychczasowa koncepcja inwestycji zakłada wybudowanie mostu na miejscu obecnej przeprawy promowej. Dla nas wiązałaby się ona z budową obwodnicy Nowego Korczyna na terenach "Natura 2000". Dlatego pracujemy nad dwoma innymi przebiegami tras dojazdowych do mostu - poinformował we wtorek dyrektor ŚZDW Damian Urbanowski. Dodał, że w najbliższych dwóch tygodniach odbędzie się spotkanie w tej sprawie z przedstawicielami małopolskiego samorządu i tamtejszym zarządem dróg wojewódzkich. Opracowanie projektu inwestycji wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej potrwa dwa lata. Koszty budowy nowego mostu są szacowane na ok. 200 mln zł. Jak dodał dyrektor Urbanowski, inwestycja miałaby szanse na dofinansowanie z pieniędzy, które w latach Unia Europejska przeznaczy na realizację inwestycji drogowych. - Dla województwa świętokrzyskiego byłaby to kluczowa i jedna z największych inwestycji w kolejnym okresie programowania UE. Budowa mostu w tym miejscu umożliwi lepszą komunikację Kielc i drogi krajowej nr 79 z Tarnowem - podkreślił Urbanowski. Obecnie na odcinku Wisły będącym południowo-wschodnią granicą woj. świętokrzyskiego są cztery mosty: w Szczucinie (Małopolska), Nagnajowie (Podkarpacie), Sandomierzu (Świętokrzyskie) i Annopolu (Lubelskie). Pod koniec 2012 r. rozpoczęła się budowa mostu w Połańcu (Świętokrzyskie).