Projekty Mądre Dziecko i Uczeń z Charakterem to kontynuacja działań rozpoczętych w projekcie Zmieniamy na lepsze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Ul. Lermontowa Łódź
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Jak sobie z nim radzić ?.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Nasi uczniowie mogą liczyć na:  Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, kreatywną, realizującą autorskie innowacje i programy  Fachową pomoc pedagogiczną.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentację przygotował:
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
„Programowanie to nasza przyszłość”
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Przyroda.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Dlaczego warto czytać?.
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Style i strategie uczenia się
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Oferta Programu.
Nazwisko nauczyciela – klasa X
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
6-LATEK W SZKOLE.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Program profilaktyczno-wychowawczy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Eksperyment edukacją przyszłości
Masz Okazję – Pomóż Sobie
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Projekty Mądre Dziecko i Uczeń z Charakterem to kontynuacja działań rozpoczętych w projekcie Zmieniamy na lepsze

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego M ą dre Dziecko

Na kwietniowym spotkaniu poinformowaliśmy rodziców i władze lokalne o programach.

,, Przygoda na planecie Tina'' -nauka podnoszenia sprawności czytania, oraz odkrywanie wewnętrznych zasobów dla uczniów klas 1 i 2. Dzieci wykonują różne ciekawe eksperymenty naukowe, poznają techniki pamięciowe, doskonale się przy tym bawiąc. Listy od Tinian angażują dzieci do różnego rodzaju gier i zabaw, rozwijających intelekt, koncentrację i osobowość dziecka. Program kładzie nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami z zakresu Map Myśli, technik pamięciowych i szybkiego czytania. Odkrywają własny potencjał i zdolności, dzięki temu budują wewnętrzne przekonanie- dam radę w każdej sytuacji.

Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które po raz pierwszy pójdą do szkoły i które stawiają dopiero pierwsze kroki na ścieżce czytania. Osnowę programu tworzą tematy prezentujące dzieciom wiedzę o otaczającym świecie. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom w dziecku budzi się pasja poznawania i fascynacji światem, zadawania pytań, a co za tym idzie samodzielnego poeksperymentowania na kilka niekiedy sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym, np. parowanie wody i osadzanie się kryształków soli. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą.

Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły- pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny. Dziecko poradzi sobie w szkole i życiu, jeśli będzie posiadało wewnętrzne przekonanie: dam sobie radę, mam wystarczająco dużo zasobów, talentów, żeby sobie zawsze poradzić. Dzieci słuchają krótkich bajek terapeutycznych, które wprowadzają je do rysowania i uświadamiania sobie swoich mocnych stron, zalet.

,,Galaktyczna przygoda Jedi'' - nauka podnoszenia sprawności czytania, oraz odkrywanie wewnętrznych zasobów dla uczniów klas 2 i 3

Kurs pozwala dzieciom wcielić się w rolę Galaktycznych Strażników Pokoju. Dzieci opanowują techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, wykonują ćwiczenia karate i rozwijają swoje wewnętrzne zasoby. Oczywiście koncentracja, cierpliwość, dobra pamięć, sprawność czytania i myślenia są cechami każdego Rycerza Jedi, dlatego dzieci przez cały kurs intensywnie ćwiczą te umiejętności. W program wplecione są zakodowane wskazówki, które prowadzą dzieci do ukrytego skarbu, oraz eksperymenty naukowe. Dzieci wykonują perłę boraksową, krystalizują chemiczny mróz na szybie w środku lata, tworzą podwodne zasieki, wykorzystując kryształy i wiedzę na temat ciśnienia osmotycznego i wiele innych... Dzieci reżyserują i nakręcają własny film.

Ten program kładzie większy nacisk na rozwijanie umiejętności szkolnych. Dzieci zaczynają czynić wprawki do posługiwania się umysłowymi narzędziami, które pomagają w opanowaniu szkolnego materiału. W zakres kursu wchodzą mapy myśli, techniki pamięciowe i szybkie czytanie. Również i ten program stwarza warunki, aby dziecko doświadczało złożoności świata: każde spotkanie to eksperyment, doświadczenie, obserwacja. Dziecko poznaje zasadę działania m.in. silnika odrzutowego, termometru, aparatu fotograficznego (budujemy proste modele tych urządzeń).

Dowiaduje się, jak powstają chmury, co to jest dźwięk i światło, jak to się dzieje, że samolot nie spada i skąd się bierze tęcza. Zajęcia są tak skonstruowane, żeby uruchomić możliwie wszystkie zmysły. Wplatamy gimnastykę równoważącą ciało-umysł poprzez kinezjologię, która również ma działanie harmonizujące półkule mózgu. Rysowanie, obrazy, kolor i ruch mogą pomóc w uczeniu się, stąd dziecko uczy się ortografii np. skacząc po słowach, robiąc wygibasy z ciała, pantomimy czy kodując słowo problemowe w rebus. Rozwój społeczny dziecka wspomaga blok zabaw integracyjnych, podnoszących umiejętności komunikacyjne. Również tutaj pracujemy nad dotarciem do zasobów dziecka, czyli nad budowaniem jego wewnętrznego przekonania, czy dam sobie radę? Realizujemy to poprzez warsztaty, ćwiczenia i zabawy.

W ramach tego projektu otrzymaliśmy ,48 zł - zakupiono licencję na korzystanie z autorskich programów Akademii Nauki oraz materiały dla 57 uczniów na II semestr

- Wycieczki: 2 wyjazdy do Gorzowa Wlkp. (maj, listopad) – basen, kino, teatr, wynagrodzenie opiekunów zł

- Warsztaty dla nauczycieli o nowoczesnych i skutecznych strategiach uczenia i wychowania. Prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów Akademii Nauki z Gorzowa Wlkp.: - Wzorce myślowe – maj Skuteczne techniki uczenia się – wrzesień 2011

- Warsztaty dla rodziców uczniów kl. I-IV na temat skutecznych form wychowania i budowania dialogu za szkołą: - Wzorce myślowe – maj Bez korzeni nie ma skrzydeł – wrzesień 2011

-Zakup artykułów papierniczo – biurowych i plastycznych – 1700 zł

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ucze ń z Charakterem

,, Młodzi naukowcy na tropie'' - kurs nauki szybkiego czytania i odkrywania zasobów wewnętrznych – program dla dzieci klas 5 i 6

Grupa młodych naukowców wpada na trop intrygi historycznej, której rozwiązywanie zakodowane jest w dziełach mistrzów renesansu i oświecenia. Dzieci okrywają wskazówki i zapoznają się z twórczością Rafaela, Beniniego, Leonardo, oraz z dziełami sztuki architektonicznej Rzymu, Paryża czy Londynu. Dzieci oprócz treningów podnoszących sprawność czytania, myślenia i zapamiętywania, poznają również ciekawe techniki radzenia sobie ze stresem, przeprowadzają szereg ciekawych eksperymentów naukowych m.in. wyodrębnianie DNA z cebuli, srebrzenie szkła, produkują płyny zmieniające kolor, czy wywołują burzę w probówce. Dzięki zabawie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, chętniej się uczą i przede wszystkim, poznają od innej strony samych siebie.

Dzieci te uważają, że są już w przeddzień wejścia w dorosłość, dlatego wymagają specjalnego, poważnego traktowania siebie, swoich emocji i przeżyć. Program dla nich jest zaawansowanym treningiem szybkiego czytania i technik pamięciowych. Podczas zajęć dzieci uczą się zapamiętywać technikami pamięciowymi materiały, które później będą przerabiać w szkole. Podczas tego programu przypowieści z mądrością i metafory przeplatają się z fizyką, kosmologią i genetyką. Dzieci przeprowadzają eksperymenty filozoficzne i psychologiczne. Samodzielnie przygotowują swoje próbki, które na zajęciach obserwują pod mikroskopem. Poprzez warsztaty, gry i zabawy poznają prawa rządzące naszymi emocjami i uczuciami. Poznają procedury pracy z emocjami, uczą się asertywnych zachowań. Odkrywają pozytywny obraz siebie, posługując się technikami mającymi swoje korzenie w coachingu.

W ramach tego projektu otrzymaliśmy ,68 zł

Wycieczki: - Gorzów Wlkp. (czerwiec) (basen, kino, posiłek, wynagrodzenie opiekunów) zł - Biskupin – Żnin – Gniezno (wrzesień) – 3828 zł