Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa - jak widzą 2011 r. i czy będą zatrudniać, zwiększać wynagrodzenia i inwestować w 2012 r.? Badania Monitoring sektora.
Zmiany nastrojów gospodarczych w województwie lubelskim w IV kwartale 2009 roku.
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Instytut Gospodarki.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kielce r. BADANIE PLANOWANYCH ZMIAN W STRUKTURZE ZATRUDNIENIA ORAZ POTRZEB INFORMACYJNYCH PRACODAWCÓW POWIATU PIŃCZOWSKIEGO, SKARŻYSKIEGO I MIASTA.
Wprowadzenie do mikroekonomii
Powiązania sektora transportu z rynkiem pracy
Koniunktura gospodarcza w województwie lubuskim w świetle badań GUS
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Charakterystyka projektu Mazowieckie Badania Regionalne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nastroje wśród przedsiębiorców e-barometr Konferencja.
7 tysięcy wywiadów z właścicielami firm,
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Beata Toboła.
Raport o sytuacji i perspektywach rozwoju mikro i małych firm w województwie kujawsko-pomorskim Tomasz Kierzkowski Departament Klienta Biznesowego Bydgoszcz,
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Raport o sytuacji i perspektywach rozwoju mikro i małych firm w województwie opolskim Tomasz Kierzkowski Departament Klienta Biznesowego Opole, 10 kwietnia.
Raport o sytuacji i perspektywach mikro i małych firm w województwie zachodniopomorskim Jakub Fulara Departament Klienta Biznesowego Szczecin, 26 marca.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
ANALIZA WRAŻLIWOŚCI.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Plany Pracodawców Wyniki 31. edycji badania 5 września 2016 r.
Krzysztof Pietraszkiewicz
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Uwarunkowania gospodarcze polityki gospodarczej w Polsce
Uwarunkowania gospodarcze polityki gospodarczej w Polsce
Ankieta koniunkturalna Polska w ocenie inwestorów zagranicznych
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
Rynek poligraficzny w Polsce Edycja 2012
Zapis prezentacji:

Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015

Informacje o badaniu 1/2 METODOLOGIA Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews), czyli ankiety, którą badani wypełniają samodzielnie przez Internet. Do badania zostali zaproszeni przedstawiciele sektora MSP. Łącznie w badaniu wzięło udział 551 respondentów. Badanie zostało zrealizowane w listopadzie oraz grudniu Struktura próby w badaniu jest reprezentatywna dla przedsiębiorstw w Polsce ze względu na wielkość firmy (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa). 2 WSKAŹNIKI Na slajdach zaprezentowano dwa rodzaje danych: procenty odpowiedzi na poszczególne pytania oraz wartości wystandaryzowanych wskaźników utworzonych dla poszczególnych komponentów: „Koniunktura”, „Rynek pracy” („Zatrudnienie” oraz „Płace”), „Inwestycje”. Wskaźniki przyjmują wartości od 0 do 100. Wyniki powyżej 50 świadczą o pozytywnej tendencji dla danego komponentu.

3 PREZENTACJA WYNIKÓW Dane z badania dotyczą pomiaru prognoz przedsiębiorców na kolejne półrocze. Na przykład: pokazana na wykresie prognoza na drugie półrocze pochodzi z pomiaru z pierwszego półrocza. BUDOWA KWESTIONARIUSZA Ankieta składa się z dwóch części: Pytań dotyczących postrzegania sytuacji gospodarczej w Polsce: Jak według Pana/i zmieni się w najbliższym czasie koniunktura gospodarcza w Polsce? Czy planuje Pan/i zmiany w zatrudnieniu w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Czy planuje Pan/i zmianę wynagrodzeń pracowników w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Czy planuje Pan/i inwestycje w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Pytań dotyczących przedsiębiorstwa, którego przedstawicielem jest respondent: Wielkość przedsiębiorstwa Region Sektor Branża Okres obecności firmy na rynku Informacje o badaniu 2/2

Indeks Busometr ZPP 46,19 Indeks Busometr ZPP 46,19 Busometr – Indeks Nastrojów Gospodarczych MSP jest wskaźnikiem pokazującym stopień optymizmu małych i średnich przedsiębiorców oraz ich planowane działania w perspektywie najbliższych dwóch kwartałów. Na wartość Indeksu Busometr wpływ mają trzy komponenty: koniunktury gospodarczej rynku pracy (płace i zatrudnianie) inwestycji. Wartość każdego z komponentów mieści się w przedziale od 0 do 100. Wyniki Busometru poniżej 50 oznaczają pesymistyczne nastroje przedsiębiorców, a powyżej 50 – ich optymizm. Wskaźnik ogólny Busometr ZPP – Indeks Nastrojów Gospodarczych ZPP 4 Komponent Koniunktura gospodarcza 43,97 Komponent Koniunktura gospodarcza 43,97 Komponent Rynek Pracy 53,90 Komponent Rynek Pracy 53,90 Komponent Inwestycje 46,91 Komponent Inwestycje 46,91 Prognoza na pierwsze półrocze 2016

Wskaźnik ogólny Busometr ZPP – porównanie komponentów w czasie 5 Prognoza na Kolejne fale badania zostały zrealizowane na reprezentatywnych próbach przedsiębiorców z sektora MSP. Wielkości próby w kolejnych falach badania były następujące: N=1268 (drugie półrocze 2011), N=1660 (pierwsze półrocze 2012), N=528 (drugie półrocze 2012), N=595 (pierwsze półrocze 2013), N=1114 (drugie półrocze 2013), N=501 (pierwsze półrocze 2014), N=1017 (II półrocze 2014), N=863 (pierwsze półrocze 2015), N=508 (drugie półrocze 2015), N=551 (pierwsze półrocze 2016). Metoda: CAWI.

Wskaźnik ogólny Busometr ZPP a wielkość przedsiębiorstwa N=551N=310N=99N=142 6 Prognoza na pierwsze półrocze 2016

Wskaźnik ogólny Busometr ZPP a regiony 7 N=46N=60N=94N=137N=214N=551 Prognoza na pierwsze półrocze 2016

Wskaźnik ogólny Busometr ZPP a sektor 8 N=104N=94N=353N=551 Prognoza na pierwsze półrocze 2016

Wskaźnik ogólny Busometr ZPP a branża 9 N=551 N=75 N=12 N=20 N=55 N=25 N=24 N=26 N=17 N=10 N=36 N=13 N=24 N=15 N=11 N=146 * W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10. Prognoza na pierwsze półrocze 2016

Wskaźnik ogólny Busometr ZPP a staż przedsiębiorstwa na rynku 10 N=12N=76N=113N=350N=551 Prognoza na pierwsze półrocze 2016

Komponent „Koniunktura gospodarcza”

Czy Pana/Pani zdaniem koniunktura gospodarcza w najbliższych miesiącach? Wartość komponentu koniunktury gospodarczej: 43,97 Wartość komponentu koniunktury gospodarczej: 43,97 „Będzie lepiej” 23,7% Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=551 Metoda: CAWI. Komponent „Koniunktura gospodarcza” „Będzie gorzej” 40,9% 12

13 Kolejne fale badania zostały zrealizowane na reprezentatywnych próbach przedsiębiorców z sektora MSP. Wielkości próby w kolejnych falach badania były następujące: N=1268 (drugie półrocze 2011), N=1660 (pierwsze półrocze 2012), N=528 (drugie półrocze 2012), N=595 (pierwsze półrocze 2013), N=1114 (drugie półrocze 2013), N=501 (pierwsze półrocze 2014), N=1017 (II półrocze 2014), N=863 (pierwsze półrocze 2015), N=508 (drugie półrocze 2015), N=551 (pierwsze półrocze 2016). Metoda: CAWI. Prognoza na Zmiana komponentu „Koniunktura gospodarcza” w czasie

Komponent „Koniunktura gospodarcza” a wielkość przedsiębiorstwa 14 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=551N=310N=99N=142

Komponent „Koniunktura gospodarcza” a regiony 15 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=46N=60N=94N=137N=214N=551

Komponent „Koniunktura gospodarcza” a sektor 16 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=104N=94N=353N=551

* W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10. Komponent „Koniunktura gospodarcza” a branża 17 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=551 N=75 N=12 N=20 N=55 N=25 N=24 N=26 N=17 N=10 N=36 N=13 N=24 N=15 N=11 N=146

Komponent „Koniunktura gospodarcza” a staż przedsiębiorstwa na rynku 18 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=12N=76N=113N=350N=551

Komponent „Rynek pracy”

Czy planuje Pan/i zmianę wynagrodzeń pracowników w swojej firmie w najbliższych miesiącach? „Podniosę płace” 32,3% „Podniosę płace” 32,3% „Obniżę płace” 8,1% Komponent „Rynek Pracy” – składnik „Płace” 20 Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=551. Metoda: CAWI. Wartość barometru rynku pracy – komponent „Płace”: 55,83 Wartość barometru rynku pracy – komponent „Płace”: 55,83

Czy planuje Pan/i zmiany w zatrudnieniu w swojej firmie w najbliższych miesiącach? 21 Komponent „Rynek Pracy – składnik „Zatrudnienie” Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=551. Metoda: CAWI. „Zwiększę zatrudnienie” 27,5% „Zwiększę zatrudnienie” 27,5% „Zredukuję zatrudnienie” 17,8% „Zredukuję zatrudnienie” 17,8% Wartość barometru rynku pracy – komponent „Zatrudnienie”: 51,97 Wartość barometru rynku pracy – komponent „Zatrudnienie”: 51,97

22 Prognoza na Zmiana komponentu „Rynek pracy” oraz jego komponentów składowych („Zatrudnienie” oraz „Płace”) Kolejne fale badania zostały zrealizowane na reprezentatywnych próbach przedsiębiorców z sektora MSP. Wielkości próby w kolejnych falach badania były następujące: N=1268 (drugie półrocze 2011), N=1660 (pierwsze półrocze 2012), N=528 (drugie półrocze 2012), N=595 (pierwsze półrocze 2013), N=1114 (drugie półrocze 2013), N=501 (pierwsze półrocze 2014), N=1017 (II półrocze 2014), N=863 (pierwsze półrocze 2015), N=508 (drugie półrocze 2015), N=551 (pierwsze półrocze 2016). Metoda: CAWI.

Komponent „Rynek pracy” a wielkość przedsiębiorstwa 23 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=551N=310N=99N=142

Komponent „Rynek pracy” a regiony 24 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=46N=60N=94N=137N=214N=551

Komponent „Rynek pracy” a sektor 25 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=104N=94N=353N=551

* W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10. Komponent „Rynek pracy” a branża 26 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=551 N=75 N=12 N=20 N=55 N=25 N=24 N=26 N=17 N=10 N=36 N=13 N=24 N=15 N=11 N=146

Komponent „Rynek pracy” a staż przedsiębiorstwa na rynku 27 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=12N=76N=113N=350N=551

Komponent „Inwestycje”

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=551. Metoda: CAWI. Czy planuje Pan/i inwestycje w swojej firmie w najbliższych miesiącach? 29 Komponent „Inwestycje” „Będę inwestował” 54,5% „Nie będę inwestował” 45,4% Wartość komponentu inwestycyjnego: 46,91 Wartość komponentu inwestycyjnego: 46,91

30 Prognoza na Zmiany komponentu „Inwestycje” w czasie Kolejne fale badania zostały zrealizowane na reprezentatywnych próbach przedsiębiorców z sektora MSP. Wielkości próby w kolejnych falach badania były następujące: N=1268 (drugie półrocze 2011), N=1660 (pierwsze półrocze 2012), N=528 (drugie półrocze 2012), N=595 (pierwsze półrocze 2013), N=1114 (drugie półrocze 2013), N=501 (pierwsze półrocze 2014), N=1017 (II półrocze 2014), N=863 (pierwsze półrocze 2015), N=508 (drugie półrocze 2015), N=551 (pierwsze półrocze 2016). Metoda: CAWI.

Komponent „Inwestycje” a wielkość przedsiębiorstwa 31 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=551N=310N=99N=142

Komponent „Inwestycje” a regiony 32 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=46N=60N=94N=137N=214N=551

Komponent „Inwestycje” a sektor 33 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=104N=94N=353N=551

34 * W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10. Komponent „Inwestycje” a branża Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=551 N=75 N=12 N=20 N=55 N=25 N=24 N=26 N=17 N=10 N=36 N=13 N=24 N=15 N=11 N=146

Komponent „Inwestycje” a staż przedsiębiorstwa na rynku 35 Prognoza na pierwsze półrocze 2016 N=12N=76N=113N=350N=551

36