Kurs - OK zeszyt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
7 punktów Kodeksu 2.0.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Zanim wybierzesz program nauczania
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Ocenianie Kształtujące
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Metoda WebQuest.
Obserwacja wybranych uczniów
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Co chcieliśmy osiągnąć?
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Kurs - OK zeszyt

Zapraszamy na kurs OK zeszyt W roku szkolnym 2016/2017 zapraszamy wszystkich nauczycieli uczących różnych przedmiotów i na różnych poziomach na kurs internetowy - OK zeszyt. Po raz pierwszy zapraszamy również nauczycielki uczące klasy zerowe (w przedszkolu lub w szkole) oraz nauczycieli bibliotekarzy. 2

Co to jest OK zeszyt? Dokumentująca proces uczenia się i tworzona przez samego ucznia książka. Rodzaj portfolia uczniowskiego, które uczniowi pomaga uczyć się, a nauczycielowi skutecznie nauczać. 3

Dlaczego OK zeszyt? Zapisywanie przez uczniów własnych refleksji - czego i jak się uczą oraz czego już się nauczyli. Gromadzenie przez uczniów w dostępnym miejscu - celów lekcji i kryteriów sukcesu. Tak, aby wiedzieli, po co i czego mają się nauczyć i po czym poznają, że się właśnie tego nauczyli. Dokumentowanie przez uczniów własnego rozwoju, czyli śledzenie własnych postępów w nauce. 4

OK w nazwie OK zeszytu Szansa na świadome uczenie się i na wzięcie odpowiedzialności za własny proces uczenia się. V strategia OK: „Wspomaganie uczniów, by stali się autorami procesu własnego uczenia się.” 5

Na czym bazujemy? Od grudnia 2015 roku wraz prowadzimy grupę OK zeszyt na Facebooku. Pomysł okazał się bardzo dobry i wielu nauczycieli zaczęło prowadzić OK zeszyty w swoich klasach (około 60). Osób które się do tego przygotowują jest już ponad 2300. Zachęceni entuzjastycznymi opiniami postanowiliśmy zorganizować kurs, który rozpoczniemy w październiku 2016 roku. 6

Jak było dotychczas i jak planujemy teraz? Do prowadzenie zeszytu przygotowywaliśmy się przez pewien czas. Planowaliśmy jego zwartość, sposoby monitorowania pracy z nim oraz ewaluację końcową. Każdy z nauczycieli zdecydował sam, co będzie w zeszytach jego uczniów, przy czym można było zmieniać te zapisy w trakcie prowadzenia zeszytu w zależności od potrzeb uczniów. Książka na stronie: www.osswiata.pl 7

Zawartość zeszytu Propozycje z których wybierali nauczyciele (na czerwono – najczęściej wybierane) : Cele lekcji Kryteria sukcesu Refleksje własne ucznia Mapy myślowe związane z tematem Ważniejsze prace, których wykonanie warto zapamiętać (zadania mniej ważne np. ćwiczenia mogłyby być wykonywane poza zeszytem) Podsumowania lekcji Prace domowe Komentarze nauczyciela do prac ucznia zarówno wykonanych podczas lekcji, jak i domowych Ocena koleżeńska Samoocena Odpowiedź ucznia na pytanie kluczowe 8

Co się sprawdza? 9

Co się sprawdza? Możliwość wyboru zarówno przez nauczyciela, jak i ucznia. Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami. Praca w grupie przedmiotowej. Wzajemne wsparcie. Udzielanie rad przez praktyków. Brak obowiązku sprawozdań (tylko plany dotyczące zawartości zeszytu). Możliwość dzielenia się własną praktyką z innymi nauczycielami (zdjęcia i krótkie/hasłowe opisy). Świętowanie sukcesów z uczniami (dyplomy dla nauczycieli i uczniów). Zadowolenie uczniów i ich opinia na temat pomocy ze strony OK zeszytu w uczeniu się. 10

Kurs OK zeszyt Kurs on-line, nastawiony na własne wybory nauczyciela i jego uczniów. Platforma wymiany doświadczeń. Opieka okejki – opiekuna konsultanta, wykorzystanie doświadczeń z grupy Okzeszyt na Facebooku. Praca w grupach przedmiotowych. Spotkania regionalne uczestników i webinaria 11

Zapraszamy na kurs OK zeszyt Zaczynamy w październiku 2016. Zgłoszenia poprzez formularz na stronie: www.sus.ceo.org.pl Dla wszystkich nauczycieli, na każdym poziomie też dla nauczycielek i nauczycieli w zerówkach oraz bibliotekarek i bibliotekarzy. 12

Zapraszamy na kurs OK zeszyt Prezentację przygotowała i szczególnie zaprasza Danuta Sterna 13